6, 7 en 8 zijn dingen waarvan ik vind dat je die niet alle drie tegelijk kan doen. Voor 6 en 7 put ik daarvoor uit eigen ervaring. Voor het leren bespelen van een instrument geldt volgens mij hetzelfde. Ik zou dus één van deze drie kiezen en daarvoor gaan.quote:Op maandag 1 augustus 2011 13:54 schreef Godtje het volgende:
[..]
Nou je mag wel even voor mij kiezen:
1: Ik wil op regelmatige basis mijn vrienden zien
2: Ik wil op regelmatige basis mijn familie zien
3: Ik wil 3/4 keer per week sporten
4: Ik wil een net verzorgd en opgeruimd huis hebben
5: Ik wil wel eens een avondje niks
6: Ik wil studeren
7: Ik wil de mogelijkheden onderzoeken om een eigen bedrijf te starten en de eerste stappen te zetten
8: Ik wil gitaar leren spelen
9: ik wil meer boeken lezen (al zouden die in de avondjes niks kunnen.
Met name stap 6, 7 en 8 in de volgorde ook schieten er wel bij in. En deze lijst is nog niet eens compleet. Deze wensen zijn niet buitensporig groot naar mijn bescheiden mening. Maar toch zaken waar ik niet structureel aan toe kom.
Maar dat maakt mijn wens om het wel te leren niet minder valide of buitensporig. Ik vind het vrij treurig dat we daar als mens geen tijd voor hebben.quote:Op maandag 1 augustus 2011 13:59 schreef AirwiN het volgende:
[..]
6, 7 en 8 zijn dingen waarvan ik vind dat je die niet alle drie tegelijk kan doen. Voor 6 en 7 put ik daarvoor uit eigen ervaring. Voor het leren bespelen van een instrument geldt volgens mij hetzelfde. Ik zou dus één van deze drie kiezen en daarvoor gaan.
Doe je Playstation weg, moet je es kijken hoeveel extra tijd je in één keer hebt.quote:Op maandag 1 augustus 2011 14:00 schreef Godtje het volgende:
Maar dat maakt mijn wens om het wel te leren niet minder valide of buitensporig. Ik vind het vrij treurig dat we daar als mens geen tijd voor hebben.
quote:
Als ze toch bezig is...quote:Op maandag 1 augustus 2011 14:02 schreef Barbusse het volgende:
En dan heb ik het voor de verandering eens niet over je tetten
Dat is ook een wens. Iets minder diepgaand maar valt meestal onder het kopje niks doen.quote:Op maandag 1 augustus 2011 14:01 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Doe je Playstation weg, moet je es kijken hoeveel extra tijd je in één keer hebt.
Goed puntquote:
Ik heb het gamen laten vallen, lees lieverquote:Op maandag 1 augustus 2011 14:02 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat is ook een wens. Iets minder diepgaand maar valt meestal onder het kopje niks doen.
Daar kunnen we nog een onderverdeling in maken. Want ook daar heb ik niet allemaal tijd voor maar dat is inderdaad een kwestie van prioriteiten stellen. Game ik liever, kijk ik liever een film of lees ik liever een boek. Die komen uit hetzelfde potje.
Ik heb mijn studie bedrijfskunde volledig in de avonduren en weekenden gedaan. De studietijd haalde ik grotendeels uit de 'niks' uren. Geen avondjes TV hangen, in de weekenden uitslapen en beetje boekje lezen in bed of hele dagen Playstationnen. Die tijd ging allemaal naar de studie. En ja, dat was niet altijd even tof. Maar het was de moeite meer dan waard. En in september ga ik weer met een nieuwe studie beginnen.quote:Op maandag 1 augustus 2011 14:02 schreef Godtje het volgende:
Dat is ook een wens. Iets minder diepgaand maar valt meestal onder het kopje niks doen.
Daar kunnen we nog een onderverdeling in maken. Want ook daar heb ik niet allemaal tijd voor maar dat is inderdaad een kwestie van prioriteiten stellen. Game ik liever, kijk ik liever een film of lees ik liever een boek. Die komen uit hetzelfde potje.
Ja leuk en dat zijn jouw keuzes maar punt blijft dus staan.quote:Op maandag 1 augustus 2011 14:05 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik heb mijn studie bedrijfskunde volledig in de avonduren en weekenden gedaan. De studietijd haalde ik grotendeels uit de 'niks' uren. Geen avondjes TV hangen, in de weekenden uitslapen en beetje boekje lezen in bed of hele dagen Playstationnen. Die tijd ging allemaal naar de studie. En ja, dat was niet altijd even tof. Maar het was de moeite meer dan waard. En in september ga ik weer met een nieuwe studie beginnen.
Ook dat is een keus. Daarom ben ik bijvoorbeeld minder gaan werken. En dat bevalt goed!quote:Op maandag 1 augustus 2011 14:09 schreef Godtje het volgende:
Ja leuk en dat zijn jouw keuzes maar punt blijft dus staan.
Het is treurig dat we als mens zoveel uren in een werkgever moeten stoppen dat we zo weinig tijd over houden. De balans is echt een beetje zoek.
Ach, als je je werk leuk vind is dat zo´n ramp nog niet, toch?quote:Op maandag 1 augustus 2011 14:09 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ja leuk en dat zijn jouw keuzes maar punt blijft dus staan.
Het is treurig dat we als mens zoveel uren in een werkgever moeten stoppen dat we zo weinig tijd over houden. De balans is echt een beetje zoek.
Dat is een keuze die ik op dit moment aanhet overwegen ben.quote:Op maandag 1 augustus 2011 14:09 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ook dat is een keus. Daarom ben ik bijvoorbeeld minder gaan werken. En dat bevalt goed!
Ik wil juist MEER tijd op te kunnen PS-en!quote:Op maandag 1 augustus 2011 14:01 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Doe je Playstation weg, moet je es kijken hoeveel extra tijd je in één keer hebt.
Als jij je werk zo leuk vindt dat je het ook gratis zou doen (even los van overdenkingen dat je dan je huis en eten niet meer kan betalen).quote:Op maandag 1 augustus 2011 14:10 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ach, als je je werk leuk vind is dat zo´n ramp nog niet, toch?
Goed punt. Nog lang niet alle trophies binnenquote:Op maandag 1 augustus 2011 14:12 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik wil juist MEER tijd op te kunnen PS-en!
Lastig voor jou of lastig voor je werkgever?quote:Op maandag 1 augustus 2011 14:11 schreef Godtje het volgende:
Dat is een keuze die ik op dit moment aanhet overwegen ben.
Maar lastig is in mijn gebied.
Staatsloterij winnen en stoppen met werken.quote:Op maandag 1 augustus 2011 14:12 schreef Ang3l het volgende:
Ik wil juist MEER tijd op te kunnen PS-en!
Lastig voor mijn werkgever dus voor mij.quote:Op maandag 1 augustus 2011 14:13 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Lastig voor jou of lastig voor je werkgever?
Ja euh, sorryquote:Op maandag 1 augustus 2011 14:13 schreef Godtje het volgende:
[..]
Als jij je werk zo leuk vindt dat je het ook gratis zou doen (even los van overdenkingen dat je dan je huis en eten niet meer kan betalen).
Ja deze maand weer een ronde en een kans..quote:Op maandag 1 augustus 2011 14:14 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Staatsloterij winnen en stoppen met werken.
En bij hoeveel van die projecten heb je ook daadwerkelijk 40 uur per week nodig om alles binnen tijd en budget af te krijgen?quote:Op maandag 1 augustus 2011 14:15 schreef Godtje het volgende:
Lastig voor mijn werkgever dus voor mij.
De eerste vraag is bij de projecten: Je bent wel 40 uur inzetbaar?
Je zou het liefste nee zeggen. Nee 32 uur kan je mij krijgen
Mijn diploma.quote:Op maandag 1 augustus 2011 14:16 schreef Spijker83 het volgende:
Wat zouden jullie als eerste willen aanschaffen met een grote geldprijs?
Een BMW 5 serie....quote:Op maandag 1 augustus 2011 14:16 schreef Spijker83 het volgende:
[..]
Ja deze maand weer een ronde en een kans..
Zal het deze keer gebeuren?
rijbewijs, auto en huisquote:Op maandag 1 augustus 2011 14:16 schreef Spijker83 het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om.quote:Op maandag 1 augustus 2011 14:17 schreef AirwiN het volgende:
[..]
En bij hoeveel van die projecten heb je ook daadwerkelijk 40 uur per week nodig om alles binnen tijd en budget af te krijgen?
Wat is veel geld?quote:Op maandag 1 augustus 2011 14:16 schreef Spijker83 het volgende:
[..]
Een zwarte met alles er op en d'r aanquote:Op maandag 1 augustus 2011 14:19 schreef Spijker83 het volgende:
[..]
Mooie types zijn dat. Nog voorkeur voor model/kleur enz..
Voor een ton koop ik geen auto.quote:Op maandag 1 augustus 2011 14:20 schreef Spijker83 het volgende:
[..]
Ik vind een grote geldprijs toch boven de ton. Maar dat is voor iedereen anders..
Ik wilde gewoon een rijke vent trouwen eigenlijkquote:Op maandag 1 augustus 2011 14:14 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Staatsloterij winnen en stoppen met werken.
Mijn ervaring is dat vooral de werkgever het maar 'lastig' vindt, die wil vooral zoveel mogelijk declarabele uren binnenhalen. Ik heb twee werkgevers gehad die er nooit een probleem van maakten, dat maakt het gesprek met een opdrachtgever al heel anders. Het is i.i.g. nooit een reden geweest dat een opdracht niet doorging.quote:Op maandag 1 augustus 2011 14:19 schreef Godtje het volgende:
Daar gaat het niet om.
Het gaat er om wat de opdrachtgever wil zoals je weet.
Die kan je de eerste periode lastig op andere gedachte brengen.
Als het je uiteindelijk zou lukken krijg je nergens garanties want de volgende opdracht....
In de detachering is het gewoon heel erg lastig zoals je weet
Waarom twijfel je?quote:Op maandag 1 augustus 2011 14:21 schreef CherryLips het volgende:
Auto en huis
Werd net gebeld door de dealer waar ik zaterdag het proefritje bij had gereden, die man kan lullen als Brugman maar ik blijf twijfelen hoor
Heb ik het wel nodigquote:
Ja dat is waar.. Maar met een ton kun je ook al leuke dingen doen..quote:Op maandag 1 augustus 2011 14:21 schreef Godtje het volgende:
[..]
Voor een ton koop ik geen auto.
Als ik de 30 miljoen win dan weet ik wel een lijstje
zit je daar gratis?quote:Op maandag 1 augustus 2011 14:23 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Heb ik het wel nodig. Het is een grote smak geld. En de maandelijkse kosten. Nu kan ik het betalen omdat ik geen huur betaal, maar wat als ik volgend jaar weer doorverhuis?
Ik ga mijn opties bekijken de komende tijd. Maar zoals ik al eerder aangaf zit ik nog met andere plannen in mijn hoofd. Lastig lastigquote:Op maandag 1 augustus 2011 14:21 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat vooral de werkgever het maar 'lastig' vindt, die wil vooral zoveel mogelijk declarabele uren binnenhalen. Ik heb twee werkgevers gehad die er nooit een probleem van maakten, dat maakt het gesprek met een opdrachtgever al heel anders. Het is i.i.g. nooit een reden geweest dat een opdracht niet doorging.
Dan verkoop je de auto met verlies, en constateer je achteraf dat je best zonder kan.quote:Op maandag 1 augustus 2011 14:23 schreef CherryLips het volgende:
Heb ik het wel nodig. Het is een grote smak geld. En de maandelijkse kosten. Nu kan ik het betalen omdat ik geen huur betaal, maar wat als ik volgend jaar weer doorverhuis?
Een ton is lekker maar niet meer dan dat. Zal niet veel van uit worden gegeven in eerste instantie.quote:Op maandag 1 augustus 2011 14:23 schreef Spijker83 het volgende:
[..]
Ja dat is waar.. Maar met een ton kun je ook al leuke dingen doen..
Denk dat iedereen wel van die lijstjes heeft..
Hoop dat je hem een keer kunt afvinken (maar ik eerst)
schuld afbetalen, huis opknappen of evt iets anders zoeken.quote:Op maandag 1 augustus 2011 14:23 schreef Spijker83 het volgende:
[..]
Ja dat is waar.. Maar met een ton kun je ook al leuke dingen doen..
Denk dat iedereen wel van die lijstjes heeft..
Hoop dat je hem een keer kunt afvinken (maar ik eerst)
Maar dat is dan weer zondequote:Op maandag 1 augustus 2011 14:24 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Dan verkoop je de auto met verlies, en constateer je achteraf dat je best zonder kan.
Klopt... Ik doe de aanname dat als je voor je zelf gaat beginnen dat je waarschijnlijk ook minder uur wil gaan werken. Gaat dat een probleem opleveren vermoed je?quote:Op maandag 1 augustus 2011 14:24 schreef Godtje het volgende:
Ik ga mijn opties bekijken de komende tijd. Maar zoals ik al eerder aangaf zit ik nog met andere plannen in mijn hoofd. Lastig lastig
Sommige beslissingen moeten even rijpen en groeien
Supergaaf van op reis gaanquote:Op maandag 1 augustus 2011 14:24 schreef Cue_ het volgende:
[..]
schuld afbetalen, huis opknappen of evt iets anders zoeken.
Maar geen grote uitgaven, ja een autotje, gewoon simpel klein (maar wel met automatisch inparkeerding en automaat), geld is voor onderhoud/benzine dan
![]()
een ton is veel geld, maar je kan er weinig groots van kopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |