abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100496952
MP hoe is het vannacht gegaan?
pi_100497120
MP hoe is het gegaan?

Hier gisteravond weer tijdrekken en brullen. Maar deur op een kier gelaten en wat geluid gemaakt boven en toen is Iris toch gaan slapen.
Fake it till you make it...
pi_100497124
Oh vorige week maakte Jen er ook zo een drama van.. Gillen bleren, om niets Leyla wakker natuurlijk.. Toen heb ik ook zo een actie gedaan.. T was meteen klaar ja..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_100497147
Ik word ook enorm boos van binnen als ze elkaar wakker maken, maar op zich gilt een peuter toch OM zijn broertje of zusje wakker te gillen?
Ze gillen omdat ze boos/verdrietig/onmachtig/moe whatever zijn.

Beetje alsof jezelf kwaad door het huis loopt, een deur dicht smijt en daardoor valt er een dure vaas van de kast... Dat idee. Als er dan ook nog iemand enorm boos op jou wordt omdat je dat doet, voel je je helemaal kut volgens mij...
pi_100497198
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 08:42 schreef freecell het volgende:
Ik word ook enorm boos van binnen als ze elkaar wakker maken, maar op zich gilt een peuter toch OM zijn broertje of zusje wakker te gillen?

Beetje alsof jezelf kwaad door het huis loopt, een deur dicht smijt en daardoor valt er een dure vaas van de kast... Dat idee. Als er dan ook nog iemand enorm boos op jou wordt omdat je dat doet, voel je je helemaal kut volgens mij...
Uh nou die van mij zegt gerust om haar zin door te drijven dat ze dan lekker haar zusje wakker gaat gillen hoor }:| En dan zeg ik maar dat ze dat vooral moet doen als ze daar gelukkig van wordt en dan is de lol er alweer af. ;)
pi_100497209
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 08:42 schreef freecell het volgende:

Nee dat klopt wel, maar ze wordt al gewaarschuwd als ze begint dat Leyla ligt te slapen en dat ze moet kappen met gillen en moet zeggen wat er is.. Als ze dan alsnog doorgaat staat ze inderdaad ff buiten om af te koelen. De groeten.
pi_100497210
Ha, ok :D Nee, die hebben we hier niet :P
Wel de 'ik wil aandacht, ik duw Florian om' die wel.
Maar expres wakker gillen niet.
pi_100497331
Oh hier hebben we al wel dat Leyla begint te gillen zodra het haar niet zint en dat meestal Jen dan weg moest... Maar Leyla doet het erom heb ik al stiekem zitten bekijken... En Jen zegt nu ook Leyla zelf daan... Prima... Dan gaat Leyla dus haar eigen speelhoek weer in...

2 kinderen hebben is echt zo leuk.
pi_100497417
Nou het is hier vannacht goed gegaan, mevrouw heeft van 22.00 uur tot 8 uur geslapen!

En ja Freecell je hebt absoluut gelijk het ging ook ver! En het was niet hoe ik het eigenlijk wilde... Maar we hadden zo erg nog nooit meegemaakt en aangezien we haar niet bij ons in bed wilden vannacht (die fout hadden we al 2 nachten gemaakt door toe te geven).
Als het nou gillen en krijsen van pijn verdriet of weet ik veel wat was dan had ik het wel kunnen accepteren denk ik, maar nu elke keer als wij binnen kwamen lachte ze ons gewoon uit... (gevoelsmatig)
En wij willen ook dat het bed een veilig plek is en blijft, daarom hadden we haar een paar keer naar beneden gehaald maar dat was precies wat ze wilde...
Maar goed ze heeft het goed gedaan uiteindelijk en daar heb ik haar ook mee gewekt, dat zo goed en lekker had geslapen en dat ze zo een mooi en fijn bedje heeft :) En toen wilde ze er niet meer uit ;( Nou ja dan blijf je toch nog liggen, heeft dus nog een half uur liggen spelen in haar bedje terwijl ik aan het opruimen was.
En nu ligt ze samen met haar zusje in de box te spelen!
(want tuurlijk gilde ze niet om haar zusje wakker te maken, maar het gebeurde wel en tuurlijk is ze pas net 2 en snapt ze nog heel veel niet.. maar ze snapt ook heel veel wel en ze is aan het kijken hoe ver ze kan gaan, en wij zijn daar in het begin in getrapt en hebben haar te ver laten komen.. Maar daar hebben we wel wat van geleerd. Het is gewoon even lastig, we hebben 2 jaar lang een makkelijk goed luisterend kind gehad en dit is helemaal de andere kant op!)

[ Bericht 0% gewijzigd door MamaPurk op 09-08-2011 10:22:23 ]
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_100497974
Peuters zijn egocentrisch. Je kunt eigenlijk niet van een kind van net twee verwachten dat ze haar eigen emoties (gillen!) intern aan de kant zet omdat ze haar zusje wakker maakt. Je kunt het wel vragen, en dan weten ze het meestal wel voor een seconde of vijf, maar eigenlijk is boos op de peuter worden omdat ze zusje wakker gillen niet terecht. Ze snapt het misschien wel, maar kan er nog niet naar handelen.
Ik herken het gevoel wel trouwens want het is zielig voor het kleintje, maar het helpt mij wel om mijn peuter door een peuterbril te bekijken.
pi_100497980
MP weet je zeker dat ze jullie uitlacht?

Uitlachen is namelijk wel een heel ingewikkeld iets om bewust te doen. Pepijn is nu 4 en begint nu pas door te krijgen wanneer hij uitgelachen wordt, maar kan dat nog nauwelijks op het "juiste" moment doen naar anderen.
In de meeste gevallen lachen peuters omdat ze zien dat jij boos/verdrietig bent en dat niet prettig vinden en ze willen dat jij/de situatie weer vrolijk word.
pi_100497992
Ik weet het ;)
Wij hebben ook wel de momenten dat alles NIET gaat zoals je het wilt, je moe bent, allebei de kinderen huilen, slaapt er eindelijk één, gooit de ander iets zo hard op de grond dat nummer 1 weer wakker is. Dan schreeuw ik ook wel eens heel hard. (tegenwoordig aangekondigd: mama gaat even brullen als een leeuw: WRAAAAAAAAH!, werkt best :P )
En dan doe je inderdaad wel eens iets wat je niet wilt, ik vind de gang een absolute noodmaatregel, maar ik heb Leander ook wel eens 3 keer in een uur vrij hardhandig op de gang gezet :@ Soms gaat het gewoon allemaal minder.

En gelukkig... Gelukkig kan je altijd elke morgen weer goed opnieuw beginnen :) En zijn kinderen verrassend flexibel. Een volwassene was allang bij mij als mama weggelopen :D
pi_100498029
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 09:31 schreef p_iglet het volgende:

Uitlachen is namelijk wel een heel ingewikkeld iets om bewust te doen. Pepijn is nu 4 en begint nu pas door te krijgen wanneer hij uitgelachen wordt, maar kan dat nog nauwelijks op het "juiste" moment doen naar anderen.
In de meeste gevallen lachen peuters omdat ze zien dat jij boos/verdrietig bent en dat niet prettig vinden en ze willen dat jij/de situatie weer vrolijk word.
Dat ook inderdaad!
Als Leander gaat lachen als ik boos wordt, is dat voor mij een teken dat hij mij bedreigend vindt en mij weer vrolijk wil maken.
Dan ga ik in de aardige modes en trek ik hem op schoot om te praten. Vaak heeft dat meer effect dan nog bozer worden.

Wat dat betreft (en wat nog veel meer dingen betreft) was 'how to talk to kids' echt een eye-opener voor mij :Y
pi_100498177
Nou uitlachen is misschien niet de goede woordkeuze.. Het is niet bewust uitlachen, meer tevrede met het feit dat we er weer zijn omdat het dan gaat zoals zij het wil.

Maar we hebben al meer dingen de revue laten passeren die het zouden kunnen zijn.
- misschien weer een eenkennige fase, omdat ik en manlief veel werken op het moment, komt de regelmaat en structuur niet echt ten goede.
- en 5 maanden lang heeft Sarah 100% van onze aandacht gehad vooral 's avonds, want huilbaby (reflux) Sinds deze week slaapt Sarah dus goed vanaf 20 uur en dat is het moment dat Jaël begint met rommelen, gillen roepen en dit gaat van kwaad tot erger en ze houdt dus rustig vol tot middernacht zelfs als ze geen middagslaapje heeft gehad...

Het gekke is ook dat ze het dus alleen 's avonds doet, als we haar 's middags in bed leggen gaat ze gewoon slapen..En nu ze vannacht in har eigen bedje geslapen heeft is ze duidelijk beter uitgerust dan vorige nachten. Ik heb hier nu gewoon een gezellige lieve peuter rondlopen waarbij niets aan de hand is.. En als het pijn of iets dergelijks is lijkt het mij dat ze er overdag ook last van moet hebben.. Het is gewoon lastig en op dit moment belangrijk dat we een plan hebben en dit uitvoeren.. En dus niet dat ik A zeg en papa B want dan komt het zeker niet goed.

Voor vannacht slaapt ze lekker bij opa en oma en hopelijk gaat dat wel goed en doorbreekt dat een beetje de negatieve slaapspiraal waar we nu in zitten.

(Ik schreeuw trouwens niet hoor, praat alleen met een boze stem... maar dat makt geloof ik geen indruk :P)
  Moderator dinsdag 9 augustus 2011 @ 09:41:55 #265
5428 crew  miss_sly
pi_100498232
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 09:31 schreef p_iglet het volgende:

Ow, kijk, dit wist ik niet, maar dat vind ik wel erg fijn om te weten. Niet dat ik dacht dat Senna me uitlachte, maar dat een peuter dan lacht omdat hij eigenlijk niet weet hoe hij met de boze-verdrietige persoon waarmee hij geconfronteerd wordt, moet omgaan. Wat een fijn inzicht, dank je!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 9 augustus 2011 @ 09:44:09 #266
5428 crew  miss_sly
pi_100498289
Lastig hoor MP. Ik hoop dat jullie weer op de goede weg zijn!
pi_100498304
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 09:30 schreef Jore het volgende:
Peuters zijn egocentrisch. Je kunt eigenlijk niet van een kind van net twee verwachten dat ze haar eigen emoties (gillen!) intern aan de kant zet omdat ze haar zusje wakker maakt. Je kunt het wel vragen, en dan weten ze het meestal wel voor een seconde of vijf, maar eigenlijk is boos op de peuter worden omdat ze zusje wakker gillen niet terecht. Ze snapt het misschien wel, maar kan er nog niet naar handelen.
Ik herken het gevoel wel trouwens want het is zielig voor het kleintje, maar het helpt mij wel om mijn peuter door een peuterbril te bekijken.
Een peuter van net twee heeft dat inderdaad niet door, maar die van mij is pas een paar weken een kleuter en vanaf dat ze 3,5 was had ze prima door dat ze ons er mee had hoor als ze haar zusje wakker gilde :Y Ze zien natuurlijk ook jouw (onbewuste) reactie als ze hun kleinere broertje of zusje wakker maken.
  Moderator dinsdag 9 augustus 2011 @ 09:46:29 #268
5428 crew  miss_sly
pi_100498347
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 09:44 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Een peuter van net twee heeft dat inderdaad niet door, maar die van mij is pas een paar weken een kleuter en vanaf dat ze 3,5 was had ze prima door dat ze ons er mee had hoor als ze haar zusje wakker gilde :Y Ze zien natuurlijk ook jouw (onbewuste) reactie als ze hun kleinere broertje of zusje wakker maken.
Jaël is ook pas net 2, he, dus de kans dat zij het doorheeft en beredeneert is redelijk klein, toch?
pi_100498382
Esmee lacht ons trouwens niet uit voor mijn gevoel als ze uit bed mag. Maar ze is wel ineens helemaal blij en gaat gewoon spelen alsof er niks aan de hand is. En daar is de avond wat mij betreft niet voor. Spelen doe je overdag, 's nachts en 's avonds slaap je.

Net zoals dat ik 's morgens niet voor 7 uur mijn bed uit ga om binnen met ze te zitten. Tot 7 uur kunnen ze in bed iets te spelen krijgen en dan kunnen ze daar in bed mee spelen/boekje lezen/samen liedje zingen etc. Maar ik haal ze er dus niet uit en ga naar binnen (tenzij er natuurlijk echt iets is)
pi_100498386
Maar ze is pas 2!!!, tuurlijk is ze dan tevreden als het gaat hoe zij wil. Haar hele wereld draait om haar. Kinderen van 2 kunnen geen rekening houden met anderen.

5 maanden lang heeft ze op zijn minst van 1 van jullie niet de aandacht kunnen krijgen die ze wilde/nodig had, omdat jullie met Sarah bezig waren. Nu kan at wel en is ze aan het ontdekken wat daarin de mogelijkheden zijn.

Kun je de stap dat papa (of jij ) ernaast gaat zitten niet veel eerder doen, voordat ze overstuur raakt? Zij haar geborgenheid, jullie niet de hele avond bezig met een overstuur kind.

Stiemie, 3,5 is dan wel heel anders als net 2. Zeker met van die stronteigenwijze pientere exemplaren zoals Linde en Pepijn. Maar dan nog is hier (en ik denk bij alle kinderen), dat gedrag een schreeuw om aandacht vanwege iets anders, maar met 3,5 idd wel bewust omdat ze dan weten dat ze aandacht krijgen en er veel reactie volgt.
pi_100498438
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 09:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jaël is ook pas net 2, he, dus de kans dat zij het doorheeft en beredeneert is redelijk klein, toch?
Ja dat is wel heel jong. :Y Zo beloofd Esmee ook altijd als Linde al slaapt om heel zachtjes te doen als ze naar bed gaat. Maar zodra ze haar zusje ziet slapen is ze zo enthousiast en schreeuwt ze blij "kijk linne! O+ " Tsja dat is echt geen kwaadwillendheid, dat is gewoon zusjesliefde O+
pi_100498708
Leander schreeuwt dan op de overloop: SSSSST! FLORIAN SLAAPT!

Jup, sliep ja :D
pi_100498833
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 09:47 schreef p_iglet het volgende:
Maar ze is pas 2!!!, tuurlijk is ze dan tevreden als het gaat hoe zij wil. Haar hele wereld draait om haar. Kinderen van 2 kunnen geen rekening houden met anderen.

5 maanden lang heeft ze op zijn minst van 1 van jullie niet de aandacht kunnen krijgen die ze wilde/nodig had, omdat jullie met Sarah bezig waren. Nu kan at wel en is ze aan het ontdekken wat daarin de mogelijkheden zijn.

Kun je de stap dat papa (of jij ) ernaast gaat zitten niet veel eerder doen, voordat ze overstuur raakt? Zij haar geborgenheid, jullie niet de hele avond bezig met een overstuur kind.
Stiemie, 3,5 is dan wel heel anders als net 2. Zeker met van die stronteigenwijze pientere exemplaren zoals Linde en Pepijn. Maar dan nog is hier (en ik denk bij alle kinderen), dat gedrag een schreeuw om aandacht vanwege iets anders, maar met 3,5 idd wel bewust omdat ze dan weten dat ze aandacht krijgen en er veel reactie volgt.
Ja dat is nu dus ook het plan :) En wat je zegt ja ze is pas net 2 en ja ze heeft de afgelopen maanden minder aandacht gehad en ja daar zijn we ons zeker bewust van en ja dat willen wij ook anders... Maar de vraag is hoe? En dat gaan we nu aanpakken en hopelijk gaat ze daardoor beter slapen.
pi_100499033
Overigens kom ik zelf altijd terug op acties waar ik achteraf niet helemaal achter stond. Dan zeg ik sorry en dan knuffelen we even :) Dat doe ik ook al bij Florian.
Gewoon omdat ze mogen weten dat mama's ook wel fouten maken en dat van zichzelf weten :)
pi_100499130
quote:
4s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 10:12 schreef freecell het volgende:
Overigens kom ik zelf altijd terug op acties waar ik achteraf niet helemaal achter stond. Dan zeg ik sorry en dan knuffelen we even :) Dat doe ik ook al bij Florian.
Gewoon omdat ze mogen weten dat mama's ook wel fouten maken en dat van zichzelf weten :)
Ja dat doe ik ook! Vind ik heel belangrijk, want ik acht dan de kans groter dat zij het later ook makkelijker vind om foutjes toe te geven.

Maarre dat boek waar je het over had, is dat een engels boek? Of is ie gewoon in het nederlands?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')