Uh nou die van mij zegt gerust om haar zin door te drijven dat ze dan lekker haar zusje wakker gaat gillen hoorquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 08:42 schreef freecell het volgende:
Ik word ook enorm boos van binnen als ze elkaar wakker maken, maar op zich gilt een peuter toch OM zijn broertje of zusje wakker te gillen?
Ze gillen omdat ze boos/verdrietig/onmachtig/moe whatever zijn.
Beetje alsof jezelf kwaad door het huis loopt, een deur dicht smijt en daardoor valt er een dure vaas van de kast... Dat idee. Als er dan ook nog iemand enorm boos op jou wordt omdat je dat doet, voel je je helemaal kut volgens mij...
Nee dat klopt wel, maar ze wordt al gewaarschuwd als ze begint dat Leyla ligt te slapen en dat ze moet kappen met gillen en moet zeggen wat er is.. Als ze dan alsnog doorgaat staat ze inderdaad ff buiten om af te koelen. De groeten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 08:42 schreef freecell het volgende:
Ik word ook enorm boos van binnen als ze elkaar wakker maken, maar op zich gilt een peuter toch OM zijn broertje of zusje wakker te gillen?
Ze gillen omdat ze boos/verdrietig/onmachtig/moe whatever zijn.
Beetje alsof jezelf kwaad door het huis loopt, een deur dicht smijt en daardoor valt er een dure vaas van de kast... Dat idee. Als er dan ook nog iemand enorm boos op jou wordt omdat je dat doet, voel je je helemaal kut volgens mij...
Dat ook inderdaad!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:31 schreef p_iglet het volgende:
MP weet je zeker dat ze jullie uitlacht?
Uitlachen is namelijk wel een heel ingewikkeld iets om bewust te doen. Pepijn is nu 4 en begint nu pas door te krijgen wanneer hij uitgelachen wordt, maar kan dat nog nauwelijks op het "juiste" moment doen naar anderen.
In de meeste gevallen lachen peuters omdat ze zien dat jij boos/verdrietig bent en dat niet prettig vinden en ze willen dat jij/de situatie weer vrolijk word.
Ow, kijk, dit wist ik niet, maar dat vind ik wel erg fijn om te weten. Niet dat ik dacht dat Senna me uitlachte, maar dat een peuter dan lacht omdat hij eigenlijk niet weet hoe hij met de boze-verdrietige persoon waarmee hij geconfronteerd wordt, moet omgaan. Wat een fijn inzicht, dank je!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:31 schreef p_iglet het volgende:
MP weet je zeker dat ze jullie uitlacht?
Uitlachen is namelijk wel een heel ingewikkeld iets om bewust te doen. Pepijn is nu 4 en begint nu pas door te krijgen wanneer hij uitgelachen wordt, maar kan dat nog nauwelijks op het "juiste" moment doen naar anderen.
In de meeste gevallen lachen peuters omdat ze zien dat jij boos/verdrietig bent en dat niet prettig vinden en ze willen dat jij/de situatie weer vrolijk word.
Een peuter van net twee heeft dat inderdaad niet door, maar die van mij is pas een paar weken een kleuter en vanaf dat ze 3,5 was had ze prima door dat ze ons er mee had hoor als ze haar zusje wakker gildequote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:30 schreef Jore het volgende:
Peuters zijn egocentrisch. Je kunt eigenlijk niet van een kind van net twee verwachten dat ze haar eigen emoties (gillen!) intern aan de kant zet omdat ze haar zusje wakker maakt. Je kunt het wel vragen, en dan weten ze het meestal wel voor een seconde of vijf, maar eigenlijk is boos op de peuter worden omdat ze zusje wakker gillen niet terecht. Ze snapt het misschien wel, maar kan er nog niet naar handelen.
Ik herken het gevoel wel trouwens want het is zielig voor het kleintje, maar het helpt mij wel om mijn peuter door een peuterbril te bekijken.
Jaël is ook pas net 2, he, dus de kans dat zij het doorheeft en beredeneert is redelijk klein, toch?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:44 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Een peuter van net twee heeft dat inderdaad niet door, maar die van mij is pas een paar weken een kleuter en vanaf dat ze 3,5 was had ze prima door dat ze ons er mee had hoor als ze haar zusje wakker gildeZe zien natuurlijk ook jouw (onbewuste) reactie als ze hun kleinere broertje of zusje wakker maken.
Ja dat is wel heel jong.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jaël is ook pas net 2, he, dus de kans dat zij het doorheeft en beredeneert is redelijk klein, toch?
Ja dat is nu dus ook het planquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:47 schreef p_iglet het volgende:
Maar ze is pas 2!!!, tuurlijk is ze dan tevreden als het gaat hoe zij wil. Haar hele wereld draait om haar. Kinderen van 2 kunnen geen rekening houden met anderen.
5 maanden lang heeft ze op zijn minst van 1 van jullie niet de aandacht kunnen krijgen die ze wilde/nodig had, omdat jullie met Sarah bezig waren. Nu kan at wel en is ze aan het ontdekken wat daarin de mogelijkheden zijn.
Kun je de stap dat papa (of jij ) ernaast gaat zitten niet veel eerder doen, voordat ze overstuur raakt? Zij haar geborgenheid, jullie niet de hele avond bezig met een overstuur kind.
Stiemie, 3,5 is dan wel heel anders als net 2. Zeker met van die stronteigenwijze pientere exemplaren zoals Linde en Pepijn. Maar dan nog is hier (en ik denk bij alle kinderen), dat gedrag een schreeuw om aandacht vanwege iets anders, maar met 3,5 idd wel bewust omdat ze dan weten dat ze aandacht krijgen en er veel reactie volgt.
Ja dat doe ik ook! Vind ik heel belangrijk, want ik acht dan de kans groter dat zij het later ook makkelijker vind om foutjes toe te geven.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 10:12 schreef freecell het volgende:
Overigens kom ik zelf altijd terug op acties waar ik achteraf niet helemaal achter stond. Dan zeg ik sorry en dan knuffelen we evenDat doe ik ook al bij Florian.
Gewoon omdat ze mogen weten dat mama's ook wel fouten maken en dat van zichzelf weten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |