abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 10 augustus 2011 @ 09:43:38 #276
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_100541607
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 09:36 schreef Ringo het volgende:
Voor hetzelfde geld hadden jullie er middenin gestaan.

Kost jullie nu een gratis paar sneakers of twee en een tas van Miss Selfridge.
Nou. Dat je op tv een winkelstraat aan puin ziet langskomen, waar je een week eerder nog liep te shoppen.

Ja, heel gek dat je dat als absurd ervaart.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 09:46:16 #277
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_100541665
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 09:42 schreef Lienekien het volgende:
Ja, dat kun je toch wel googelen.
Ik vind Google stom. Ik Google al de hele dag. Bovendien heeft het lemma sultana grape in de Engelse Wikipedia geen link naar de Nederlandse versie. Maar goed, ik heb het al gevonden. Google :r.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 09:47:21 #278
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_100541684
En die beurs die ook alweer gaat stijgen. Wanneer gaat het daar nu eens echt fout? :(.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 10:38:56 #279
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_100543042
Homeowner anxiety. Die term bestaat dus gewoon. :P

Je gaat dan heel anders kijken naar afbladderende verf.
The love you take is equal to the love you make.
pi_100545713
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 09:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nou. Dat je op tv een winkelstraat aan puin ziet langskomen, waar je een week eerder nog liep te shoppen.

Ja, heel gek dat je dat als absurd ervaart.
Ik herken het sentiment, maar het is wel heel melodramatisch. alsof je door het oog van de naald bent gekropen, nét mis.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 12:09:40 #281
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_100546113
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:58 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Ik herken het sentiment, maar het is wel heel melodramatisch. alsof je door het oog van de naald bent gekropen, nét mis.
Dat zou inderdaad wel heel melodramatisch zijn. Maar dat is dan ook niet een juiste typering van het sentiment.

Het is meer het absurde contrast tussen de saaie braafheid van Engeland die we zagen als toerist in die recente weken en nu de beelden van vernielingen en agressie. Dat Engeland nu ook een bestemming lijkt waarvan je bij de beelden op televisie (semi-serieus) zou zeggen 'daar gaan we dus maar niet heen', zoals bijv. destijds bij de aanblik van Tunesië en Egypte.
The love you take is equal to the love you make.
pi_100548170
And now for something completely different.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100548232
quote:
11s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 08:11 schreef Lienekien het volgende:
Het is wel absurd, dat we zo recent op vakantie waren in dat brave Engeland en nu dit soort praktijken, ook in steden waar wij geweest zijn.
Nou, ik hoop dat je trots bent op jezelf. :(
pi_100548308
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:58 schreef zodiakk het volgende:
Ik herken het sentiment, maar het is wel heel melodramatisch. alsof je door het oog van de naald bent gekropen, nét mis.
Iki heb het ook wel meegemaakt inderdaad. Bovenop het WTC in NYC gestaan, drie weken voor 9/11. Iran bezocht net voor daar die bloedig neergeslagen protesten uitbraken. Apart.
pi_100548571
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:58 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Ik herken het sentiment, maar het is wel heel melodramatisch. alsof je door het oog van de naald bent gekropen, nét mis.
Nou, ik zou eerder zeggen dat je je op zulke momenten bewuster wordt van de willekeur; het had jou ook kunnen overkomen, waarom niet? Of zoals Heidegger, heel melodramatisch, zou zeggen: de dood staat ons voortdurend als mogelijkheid te wachten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 14:26:30 #286
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_100551053
quote:
6s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:11 schreef k_man het volgende:

[..]

Nou, ik hoop dat je trots bent op jezelf. :(
We missen alle actie, verdomme. :6
The love you take is equal to the love you make.
pi_100551137
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 12:09 schreef Lienekien het volgende:


Het is meer het absurde contrast tussen de saaie braafheid van Engeland die we zagen als toerist in die recente weken en nu de beelden van vernielingen en agressie. Dat Engeland nu ook een bestemming lijkt waarvan je bij de beelden op televisie (semi-serieus) zou zeggen 'daar gaan we dus maar niet heen', zoals bijv. destijds bij de aanblik van Tunesië en Egypte.
Ja, dat kan ik me inderdaad voorstellen. Dat contrast gaat doorgaans langs je heen als je in zulke steden bent (zo ook Parijs), omdat je je dan richt op alle leuke en mooie dingen die zo'n plek te bieden heeft. Die duistere kant die de stad ook heeft, wil je eigenlijk niet zien. Maar het is toch een beetje een Jekyll and Hyde principe: de twee gezichten van zo'n samenleving en stad.
The real is always way ahead of what we can imagine.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 14:35:35 #288
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_100551390
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou, ik zou eerder zeggen dat je je op zulke momenten bewuster wordt van de willekeur; het had jou ook kunnen overkomen, waarom niet? Of zoals Heidegger, heel melodramatisch, zou zeggen: de dood staat ons voortdurend als mogelijkheid te wachten.
Goeie.

(En het was ook al vrij absurd dat die ellende in Noorwegen gebeurde vlak voordat we weggingen. En Amy Winehouse dood.)
quote:
2s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 14:28 schreef mane het volgende:

[..]

Ja, dat kan ik me inderdaad voorstellen. Dat contrast gaat doorgaans langs je heen als je in zulke steden bent (zo ook Parijs), omdat je je dan richt op alle leuke en mooie dingen die zo'n plek te bieden heeft. Die duistere kant die de stad ook heeft, wil je eigenlijk niet zien. Maar het is toch een beetje een Jekyll and Hyde principe: de twee gezichten van zo'n samenleving en stad.
De TomTom stuurde ons af en toe door delen van steden dat je toch echt dacht: als je hier moet wonen, dan kun je toch niet gelukkig zijn. Maar verder was het toch vaak vrij idyllisch, wat we hebben gezien. Bijna té idyllisch, dat je bijna het gevoel kreeg dat je in een museumdorp rondliep.

Ik heb destijds ook Dalrymple gelezen, Live at the Bottom, en dat schoot me toch wel weer in gedachten. En in Groot-Brittannië is die onderkant misschien nog net wat erger, doordat er van oudsher een grotere afstand is tot de hogere klassen en die klassen ook zo slecht mengen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_100552541
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:20 schreef Claudia_x het volgende:

Nou, ik zou eerder zeggen dat je je op zulke momenten bewuster wordt van de willekeur; het had jou ook kunnen overkomen, waarom niet? Of zoals Heidegger, heel melodramatisch, zou zeggen: de dood staat ons voortdurend als mogelijkheid te wachten.
Het is melodramatisch. Een surrogaatemotie. Gevolg van een ingekapseld westers leven.
pi_100552750
Waarom is dat surrogaat? Het is kennelijk de emotie van de westerse ingekapselde mens die vooral beelden van het zogenaamde 'echte leven' via massamedia krijgt: dat is dan dus ons 'echte leven'.. Een ietwat indirecte emotie, maar wel reeel, of zie ik dat verkeerd?
The real is always way ahead of what we can imagine.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 15:11:38 #291
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_100552827
Er bestaat natuurlijk niet zoiets als 'surrogaatemoties'. Je ervaart iets of je ervaart het niet.

Wat mane zegt dus. :P
pi_100555104
Zoals Frollo Cruijffiaans opmerkt, ervaar je iets of je ervaart het niet. Met 'surrogaatemotie' bedoel ik ook niet dat het een 'nepemotie' is, maar bedoel ik dat het een toegeëigende, ingebeelde emotie is. Het is het bewust opwekken van vervreemdend gevoel. Maar de opgewekte gevoelens zijn alleen maar echo's van de daadwerkelijke emotie. Je beeld het je maar in 'hoe zou het zijn als...'. Maar je weet eigenlijk niet hoe het écht is als je in een winkelstraat loopt te shoppen die tegelijkertijd wordt gesloopt door relschoppers. Een paar jaar geleden was er een verslaggever van FOX-news die zich liet 'waterboarden' om aan den lijve te ondervinden of deze procedure nou marteling was of gewoon een legitieme verhoormethode. Hij dacht dat hij zich volledig zou kunnen inbeelden hoe het zou zijn. Alleen was het natuurlijk een gecontroleerde omgeving: één handbeweging en hij werd weer overeind geholpen. Het echte gevoel van onzekerheid en machteloosheid dat bij 'waterboarden' (of welke andere martelmethode dan ook) hoort, was afwezig of in ieder geval alleen in een echo. De gevoelens van de FOX-verslaggever na het 'waterboarden' waren een surrogaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door zodiakk op 10-08-2011 16:17:09 ]
pi_100555758
Ik was vooral verrast door de schijnbare niets- of juist veelzeggendheid van Lienekien's opmerking dat het absurd is dat zoiets gebeurt in steden waar zij ook net is geweest. Wat bedoelt ze daar nu mee? Een causaal verband? Of verwacht ze juist dat er niets kan gebeuren in steden die zij bezoekt? En in wat voor wereld leef je dan? Of is zo'n opmerking bedoeld om een soort posthuum gewicht te geven, aan een verblijf in een gebied waar net even later iets van belang zich voor heeft gedaan?

[ Bericht 0% gewijzigd door Gellius op 10-08-2011 16:22:34 ]
pi_100555853
Ja, Gellius, in wat voor wereld leven wij eigenlijk?
pi_100556057
Eéntje die vergeven is van de gevaarlijke gekken, k_man.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 16:35:44 #296
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_100556656
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 16:16 schreef Gellius het volgende:
Ik was vooral verrast door de schijnbare niets- of juist veelzeggendheid van Lienekien's opmerking dat het absurd is dat zoiets gebeurt in steden waar zij ook net is geweest. Wat bedoelt ze daar nu mee? Een causaal verband? Of verwacht ze juist dat er niets kan gebeuren in steden die zij bezoekt? En in wat voor wereld leef je dan? Of is zo'n opmerking bedoeld om een soort posthuum gewicht te geven, aan een verblijf in een gebied waar net even later iets van belang zich voor heeft gedaan?
Wat een aannames, Gellius! En is dit wat je je nu nog steeds afvraagt, of vind je de tot nu toe gegeven uitleg nog steeds zo nietszeggend?
The love you take is equal to the love you make.
pi_100557074
Sorry, welke aannames precies? O, de vràgen, bedoel je.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 16:47:06 #298
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_100557129
quote:
5s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 16:45 schreef Gellius het volgende:
Sorry, welke aannames precies? O, de vràgen, bedoel je.
Wou je soms beweren dat daar geen aannames aan ten grondslag liggen? Ik bespeur een teneur.
The love you take is equal to the love you make.
pi_100557262
Dat rijmt.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 16:51:35 #300
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_100557294
quote:
14s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 16:50 schreef k_man het volgende:
Dat rijmt.
Ja, ik vond hem ook leuk.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')