quote:Op zondag 31 juli 2011 22:10 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
pak je deze toch, ik heb nog geen inspieraasie
je moet toch iets hè. Lolquote:Op zondag 31 juli 2011 22:12 schreef Deisyy het volgende:
Pakt ze hem zelf![]()
Hoi MM, hoi Ceetje, fijne vakantie gehad?
Zat er inquote:Op zondag 31 juli 2011 22:12 schreef Deisyy het volgende:
Pakt ze hem zelf![]()
Hoi MM, hoi Ceetje, fijne vakantie gehad?
Heb je een pas een kitten?quote:Op zondag 31 juli 2011 22:12 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
je moet toch iets hè. Lol![]()
ja hoor, hele fijne vakantie gehad (zit effe met nieuwe kitten te vechten om de laptop)
ja, gisteren opgehaald, 9 weken oud is ze nu, ze heet Bommel (door de kids zo genoemd), een dame van stand dus. Ze loopt idd over het toetsenbord. Post nog wel een fotootje zodra ik het snoertje gevonden heb, hahahaha, nog effe geen zin om te zoekenquote:Op zondag 31 juli 2011 22:14 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Heb je een pas een kitten?Leuk, die is nu zeker aan de wandel over je toetsenbord?
Fotootje posten mag hier hoor
Ik had echt geen zin om weer te beginnen, maar na de eerste dag vond ik het toch wel weer lekker.quote:Op zondag 31 juli 2011 22:14 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Zat er in![]()
Volgende vakantie ga ik in de herkansing.
En jouw eerste werkweek een beetje soepel verlopen?
ik mag morgen weer beginnen, heb er totaal geen zin in. Maar dat zal wel weer snel over zijn zodra ik er ben, hoop ikquote:Op zondag 31 juli 2011 22:15 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik had echt geen zin om weer te beginnen, maar na de eerste dag vond ik het toch wel weer lekker.
En jij, behalve dat je in september geen vrij kan krijgen?
ja hoor, mag, was al aan het zoeken, maar kan dat snoertje tijdelijk effe niet vinden (krijg je als je man het opruimt, helaas)quote:Op zondag 31 juli 2011 22:17 schreef MaryMouse het volgende:
Ceetje zal ik 't footootje dan ff posten (een kleintje)
Ik zat ook na een dag al weer in mijn ritme hoor. En ik blijf knokken voor mijn september weekje.quote:Op zondag 31 juli 2011 22:15 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik had echt geen zin om weer te beginnen, maar na de eerste dag vond ik het toch wel weer lekker.
En jij, behalve dat je in september geen vrij kan krijgen?
toekomsti baby pangang op bureauquote:Op zondag 31 juli 2011 22:18 schreef MaryMouse het volgende:
Bommeltje vanavond Ceetje aan het plagen
[ afbeelding ]
Wat een schatjequote:Op zondag 31 juli 2011 22:18 schreef MaryMouse het volgende:
[ afbeelding ]
Zou ik ook doen hoor!!quote:Op zondag 31 juli 2011 22:19 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik zat ook na een dag al weer in mijn ritme hoor. En ik blijf knokken voor mijn september weekje.
quote:
Dat hoop ik ook voor je, maar als je net zo'n schatje in huis hebt kan ik me voorstellen dat ze liever thuis dan op je werk bent.quote:Op zondag 31 juli 2011 22:16 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
ik mag morgen weer beginnen, heb er totaal geen zin in. Maar dat zal wel weer snel over zijn zodra ik er ben, hoop ik
ik dacht al, waar blijft die topchef nou. Ha die Kokje, goedenavond, lekker gewerkt? Hoest?quote:
kuch kuchquote:Op zondag 31 juli 2011 22:21 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
ik dacht al, waar blijft die topchef nou. Ha die Kokje, goedenavond, lekker gewerkt? Hoest?![]()
![]()
![]()
Gelijk heb je, de aanhouder wintquote:Op zondag 31 juli 2011 22:19 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik zat ook na een dag al weer in mijn ritme hoor. En ik blijf knokken voor mijn september weekje.
quote:Op zondag 31 juli 2011 22:21 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook voor je, maar als je net zo'n schatje in huis hebt kan ik me voorstellen dat ze liever thuis dan op je werk bent.
mag niet, je mag wettelijk de helft van je jaarsaldo meenemen naar het volgende jaar, mits je deze voor 1 april opneemtquote:Op zondag 31 juli 2011 22:20 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
Zou ik ook doen hoor!!
ik wil eind september en eind oktober ook nog een weekje vrij. Kreeg te horen dat ik eind dit jaar m'n uren gewoon kwijt ben, dus dat ik ze moest opnemen. Dus dat moet dan maar gewoon kunnen, toch? Gezien het gezeik dat ik vóór mijn vakantie ineens kreeg
Zullen we het op gewerkt houdenquote:Op zondag 31 juli 2011 22:21 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
ik dacht al, waar blijft die topchef nou. Ha die Kokje, goedenavond, lekker gewerkt? Hoest?![]()
![]()
![]()
weet ik, maar als zij het zo willen, dan krijgen ze het toch gewoon zoquote:Op zondag 31 juli 2011 22:22 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
mag niet, je mag wettelijk de helft van je jaarsaldo meenemen naar het volgende jaar, mits je deze voor 1 april opneemt
Weer ziet er goed uit voor komende week, ik hoop dat je ervan kan genieten met uitzicht op het water, en lekker buiten lunchenquote:
yep, Ceetje is bruin kokkie, net zo bruin als de biefstukjes die jij baktquote:
met mij wel lekker dus, alleen te rustig op de zaak naar mijn idee. Blij dat het eindelijk lente wordt, die winter heeft nu wel lang genoeg geduurd.quote:Op zondag 31 juli 2011 22:22 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
ach, verkouden kokje![]()
![]()
hoe is het met je?
Ach gos, een tuxedo'tjequote:Op zondag 31 juli 2011 22:18 schreef MaryMouse het volgende:
[ afbeelding ]
Kokkie bruint de biefstukjes niet, die karameliseert ze (heb ik tenminste in de afgelopen weken geleerd)quote:Op zondag 31 juli 2011 22:24 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
yep, Ceetje is bruin kokkie, net zo bruin als de biefstukjes die jij bakt
Dat klinkt al een stuk minder ergquote:Op zondag 31 juli 2011 22:22 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
zeker weten. Maarja, rest van de week werk gedeeltelijk thuis (ik werk tijdens de schooltijden van de kinderen, behalve op maandag, dan werk ik tot 17.00), rest werk ik thuis
zal best wel ja. heb net een potje smeer gehaald om ook wat kleur te krijgen. is alleen e verkeerde, wilde bruin, maar heb zwart gepakt. Dan toch maar voor de schoenen gebruikenquote:Op zondag 31 juli 2011 22:24 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
yep, Ceetje is bruin kokkie, net zo bruin als de biefstukjes die jij bakt
ja, dat wel, maar twee weken voor mijn vakantie is er nogal wat gedoe ontstaan over mijn vakantie, terwijl die goedgekeurd was en zulks, werden erg nare dingen gezegd toen. Ik heb me de blubber gewerkt om alles af te krijgen voor ik op vakantie ging, hulp kreeg ik niet/nauwelijks, vandaar dat ik er niet zoveel zin in heb om weer te beginnen morgenquote:
zwart is ook leukquote:Op zondag 31 juli 2011 22:27 schreef superkokje het volgende:
[..]
zal best wel ja. heb net een potje smeer gehaald om ook wat kleur te krijgen. is alleen e verkeerde, wilde bruin, maar heb zwart gepakt. Dan toch maar voor de schoenen gebruiken
Ja lekker hoor en de deur lekker de hele dag open.quote:Op zondag 31 juli 2011 22:24 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Weer ziet er goed uit voor komende week, ik hoop dat je ervan kan genieten met uitzicht op het water, en lekker buiten lunchen
O dat klinkt niet leukquote:Op zondag 31 juli 2011 22:27 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
ja, dat wel, maar twee weken voor mijn vakantie is er nogal wat gedoe ontstaan over mijn vakantie, terwijl die goedgekeurd was en zulks, werden erg nare dingen gezegd toen. Ik heb me de blubber gewerkt om alles af te krijgen voor ik op vakantie ging, hulp kreeg ik niet/nauwelijks, vandaar dat ik er niet zoveel zin in heb om weer te beginnen morgen
Ze zeggen dat tuxedo'tjes altijd lief zijn. Heb er zelf ook twee gehad, jaren geleden alweer. Die waren echt zoet.quote:
ik zie het wel, zal er maar met positieve gedachten heen gaan, misschien helpt datquote:Op zondag 31 juli 2011 22:29 schreef Deisyy het volgende:
[..]
O dat klinkt niet leuk![]()
Nu is het maar afwachten hoe de sfeer morgen is. Succes
Zal wel meevallen toch, op je laatste dag heb je niet voor niets een grote bos bloemen gehadquote:Op zondag 31 juli 2011 22:27 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
ja, dat wel, maar twee weken voor mijn vakantie is er nogal wat gedoe ontstaan over mijn vakantie, terwijl die goedgekeurd was en zulks, werden erg nare dingen gezegd toen. Ik heb me de blubber gewerkt om alles af te krijgen voor ik op vakantie ging, hulp kreeg ik niet/nauwelijks, vandaar dat ik er niet zoveel zin in heb om weer te beginnen morgen
quote:Op zondag 31 juli 2011 22:30 schreef Disana het volgende:
[..]
Ze zeggen dat tuxedo'tjes altijd lief zijn. Heb er zelf ook twee gehad, jaren geleden alweer. Die waren echt zoet.
in december heb ik mijn oudste kat moeten laten inslapen, was 18, ook een tuxedootje, was echt een enorm lief beest, vandaar wederom eentje met dezelfde kleuren/tekening (brings back memories)quote:Op zondag 31 juli 2011 22:30 schreef Disana het volgende:
[..]
Ze zeggen dat tuxedo'tjes altijd lief zijn. Heb er zelf ook twee gehad, jaren geleden alweer. Die waren echt zoet.
is allang weer vergeten, dus zou me er niet druk om maken, heb je alleen jezelf meequote:Op zondag 31 juli 2011 22:30 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
ik zie het wel, zal er maar met positieve gedachten heen gaan, misschien helpt dat
ik zie het wel, woensdag heb ik een tussentijds beoordelingsgesprek (zou eigenlijk de week voor mijn vakantie zijn, maar toen heb ik het zelf afgeblazen ivm de drukte), dus ik ben benieuwdquote:Op zondag 31 juli 2011 22:30 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Zal wel meevallen toch, op je laatste dag heb je niet voor niets een grote bos bloemen gehad
je weet dat aan een beoordelingsgesprek een beloning vastzit? anders is het een functioneringsgesprek. Bij beoordelingsgesprek mag je maar weinig zeggenquote:Op zondag 31 juli 2011 22:32 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
ik zie het wel, woensdag heb ik een tussentijds beoordelingsgesprek (zou eigenlijk de week voor mijn vakantie zijn, maar toen heb ik het zelf afgeblazen ivm de drukte), dus ik ben benieuwd
bij ons heet dat een top-gesprek, top is ergens een afkorting van, geen idee waarvan, vind ik ook niet interessant. alleen in de gesprekken eind vh jaar zit er een beloning aan vast. En die zal dit jaar ook wel tegenvallen ivm de Ipads, hihihihihihihiquote:Op zondag 31 juli 2011 22:34 schreef superkokje het volgende:
[..]
je weet dat aan een beoordelingsgesprek een beloning vastzit? anders is het een functioneringsgesprek. Bij beoordelingsgesprek mag je maar weinig zeggen
top zegt mij ook niks, heb toch echt wel management opleiding gehadquote:Op zondag 31 juli 2011 22:35 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
bij ons heet dat een top-gesprek, top is ergens een afkorting van, geen idee waarvan, vind ik ook niet interessant. alleen in de gesprekken eind vh jaar zit er een beloning aan vast. En die zal dit jaar ook wel tegenvallen ivm de Ipads, hihihihihihihi
is verzonnen door onze HR afdelingquote:Op zondag 31 juli 2011 22:36 schreef superkokje het volgende:
[..]
top zegt mij ook niks, heb toch echt wel management opleiding gehad
ach ja, dat heet interessant doen volgen mijquote:Op zondag 31 juli 2011 22:38 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
is verzonnen door onze HR afdeling
talent ontwikkelings en performance systeem, in principe functioneringsgesprek/beoordeling in een
ja, zoals onze Human Resources afdeling vorig jaar ook nog gewoon Personeelszaken heette, en het topgesprek nog gewoon functioneringsgesprek heette. Gewoon goed voor de werkverschaffing zoiets. Kan weer een hele afdeling jaren gaan zitten verzinnen hoe het beter kan, terwijl het op hetzelfde neerkomt (lees: gewoon hetzelfde is)quote:Op zondag 31 juli 2011 22:39 schreef superkokje het volgende:
[..]
ach ja, dat heet interessant doen volgen mij
kan dus niet, klinkt mij meer als een jaargesprek in de oren.quote:Op zondag 31 juli 2011 22:38 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
is verzonnen door onze HR afdeling
talent ontwikkelings en performance systeem, in principe functioneringsgesprek/beoordeling in een
Dat bedoel ik, lijkt wel ambtenarij. banen creëren heet datquote:Op zondag 31 juli 2011 22:40 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
ja, zoals onze Human Resources afdeling vorig jaar ook nog gewoon Personeelszaken heette, en het topgesprek nog gewoon functioneringsgesprek heette. Gewoon goed voor de werkverschaffing zoiets. Kan weer een hele afdeling jaren gaan zitten verzinnen hoe het beter kan, terwijl het op hetzelfde neerkomt (lees: gewoon hetzelfde is)
neu joh, PZ of P&O afdelingen zijn er erg goed in om te voorkomen dat ZIJ formatieplaatsen moeten inleverenquote:Op zondag 31 juli 2011 22:41 schreef superkokje het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, lijkt wel ambtenarij. banen creëren heet dat
Ik moet wel toegeven dat bij ons einde jaars gesprekken ook een combi is van beoordeling en functionering. halfjaar is wel funktioneringquote:Op zondag 31 juli 2011 22:40 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
kan dus niet, klinkt mij meer als een jaargesprek in de oren.
Kok heeft gelijk een beoordelingsgesprek is één richtingsverkeer van leidinggevende naar medewerker en is om te beoordelen of de medewerker idd een hogere of andere functie aan kan met bijbehorende beloning.
functioneringsgesprek is twee richtingverkeer, medewerker beoordeeld leidinggevende en visa versa.
Jaargesprek gaat over de wensen van ontwikkeling van de medewerker en heeft vooral de leidinggevende te luistern
het is gewoon hetzelfde als een jaar geleden, alleen moeten we nu een hele vragenlijst invullen een paar weken tevoren, die mail ik naar mijn leidinggevende, mij leidinggevende vult intussen diezelfde lijst over mij in en mailt die naar mij, en daarover gaat het gesprek. Ook maak je afspraken over je werk en functioneren, tussentijds wordt dan gekeken hoe het met deze afspraken gaat.quote:Op zondag 31 juli 2011 22:40 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
kan dus niet, klinkt mij meer als een jaargesprek in de oren.
Kok heeft gelijk een beoordelingsgesprek is één richtingsverkeer van leidinggevende naar medewerker en is om te beoordelen of de medewerker idd een hogere of andere functie aan kan met bijbehorende beloning.
functioneringsgesprek is twee richtingverkeer, medewerker beoordeeld leidinggevende en visa versa.
Jaargesprek gaat over de wensen van ontwikkeling van de medewerker en heeft vooral de leidinggevende te luistern
functionerings gesprek dusquote:Op zondag 31 juli 2011 22:42 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
het is gewoon hetzelfde als een jaar geleden, alleen moeten we nu een hele vragenlijst invullen een paar weken tevoren, die mail ik naar mijn leidinggevende, mij leidinggevende vult intussen diezelfde lijst over mij in en mailt die naar mij, en daarover gaat het gesprek. Ook maak je afspraken over je werk en functioneren, tussentijds wordt dan gekeken hoe het met deze afspraken gaat.
halfjaar is ook functioneren. Maar de ene keer werd dat wel gedaan, de andere keer niet. Nu heeft HR besloten dat iedereen verplicht twee keer per jaar zo'n gesprek krijgt. Eenrichtingsverkeer is het in mijn gesprekken echter nooit, ik hou m'n mond echt niet dicht als het mij niet zint of als ze in mijn ogen onzin zitten te verkopenquote:Op zondag 31 juli 2011 22:42 schreef superkokje het volgende:
[..]
Ik moet wel toegeven dat bij ons einde jaars gesprekken ook een combi is van beoordeling en functionering. halfjaar is wel funktionering
ja, en ze hadden met mij eigenlijk niets af te spreken eind vorig jaar (alleen: ga vooral zo door, keep up the good work, en meer hemelinprijzerij), dus waar het dan nu over moet gaanquote:
zo noemen wij dat ook bij ons op kantoorquote:Op zondag 31 juli 2011 22:46 schreef kaatje50 het volgende:
ben ik weer. Wij hebben hier altijd een toBgesprek
wat dacht je dat ik deedquote:Op zondag 31 juli 2011 22:44 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
halfjaar is ook functioneren. Maar de ene keer werd dat wel gedaan, de andere keer niet. Nu heeft HR besloten dat iedereen verplicht twee keer per jaar zo'n gesprek krijgt. Eenrichtingsverkeer is het in mijn gesprekken echter nooit, ik hou m'n mond echt niet dicht als het mij niet zint of als ze in mijn ogen onzin zitten te verkopen
over je vakantiesquote:Op zondag 31 juli 2011 22:46 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
ja, en ze hadden met mij eigenlijk niets af te spreken eind vorig jaar (alleen: ga vooral zo door, keep up the good work, en meer hemelinprijzerij), dus waar het dan nu over moet gaan
die van september en oktober weten ze nog niet. Wacht ik mee tot donderdag (na het gesprek)quote:
promotiequote:Op zondag 31 juli 2011 22:46 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
ja, en ze hadden met mij eigenlijk niets af te spreken eind vorig jaar (alleen: ga vooral zo door, keep up the good work, en meer hemelinprijzerij), dus waar het dan nu over moet gaan
moet je niet om lachen. wie weet zit er wel een promotie inquote:
die heb ik pas gehad, geloof niet dat ik er nog eentje krijg na 6 maandenquote:Op zondag 31 juli 2011 22:51 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
moet je niet om lachen. wie weet zit er wel een promotie in
die weet je morgenochtend echt wel weer, als je hersenen uit de vakantiemodus zijnquote:Op zondag 31 juli 2011 22:51 schreef Ceetje.. het volgende:
ik bedenk me ineens dat ik mijn wachtwoord van mijn computer op kantoor nie meer weet
quote:Op zondag 31 juli 2011 22:51 schreef Ceetje.. het volgende:
ik bedenk me ineens dat ik mijn wachtwoord van mijn computer op kantoor nie meer weet
weet ik niet. Heb het ook aan mijn man gevraagd, maar weet het zo ook niet.quote:Op zondag 31 juli 2011 22:51 schreef Ceetje.. het volgende:
kaatje, is er nog grote brand geweest toevallig in Den Bosch de afgelopen drie weken?
Ik zit ook al te peinzen, maar kom ook zo snel niet op iets....quote:Op zondag 31 juli 2011 22:53 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
weet ik niet. Heb het ook aan mijn man gevraagd, maar weet het zo ook niet.
jammer, voor hetzelfde was het hele kantorenpark waar ik werk afgebrand, had ik niet m'n bed uit hoeven komenquote:Op zondag 31 juli 2011 22:53 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
weet ik niet. Heb het ook aan mijn man gevraagd, maar weet het zo ook niet.
quote:Op zondag 31 juli 2011 22:54 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
jammer, voor hetzelfde was het hele kantorenpark waar ik werk afgebrand, had ik niet m'n bed uit hoeven komen![]()
quote:Op zondag 31 juli 2011 22:54 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
jammer, voor hetzelfde was het hele kantorenpark waar ik werk afgebrand, had ik niet m'n bed uit hoeven komen![]()
ik wil er wel even langsrijden. Heb nog wel ergens een doosje lucifers liggenquote:Op zondag 31 juli 2011 22:54 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
kan ook de Mac vragen een iets te hete Big Mac naar de overkant van de snelweg te gooienquote:Op zondag 31 juli 2011 22:56 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
ik wil er wel even langsrijden. Heb nog wel ergens een doosje lucifers liggen![]()
quote:
Ikquote:Op zondag 31 juli 2011 22:57 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
hoor heb ook wel eens gehoopt toen ik hoorde van een grote brand in Amsterdam Zuid dat 't 't kantoorpand was waarin ik gemarteld wordt
Watquote:
al het brandbare vooral alcohol en spiritus erbij gooien spullen pakken en hard wegrennenquote:Op zondag 31 juli 2011 22:59 schreef Ceetje.. het volgende:
moest een paar jaar geleden een instructie maken voor de medewerkers "wat te doen bij brand".
Een collega had opgeschreven:
zo snel mogelijk wegwezen, nadat je de aanwezige brandslangen onklaar hebt gemaakt, redt alleen privéspullen![]()
![]()
quote:Op zondag 31 juli 2011 22:59 schreef Ceetje.. het volgende:
moest een paar jaar geleden een instructie maken voor de medewerkers "wat te doen bij brand".
zo snel mogelijk wegwezen, nadat je de aanwezige brandslangen onklaar hebt gemaakt, redt alleen privéspullen![]()
![]()
quote:Op zondag 31 juli 2011 22:59 schreef Ceetje.. het volgende:
![]()
daar zit ook een kantorenparkquote:Op zondag 31 juli 2011 23:01 schreef Ceetje.. het volgende:
ik heb ook geen hekel aan werken, alleen ook een "ziek" gebouw waarin ik werk (krijgen volgend jaar gloednieuw gebouw vlakbij het Provinciehuis op de pettelaar) en soms een aantal baasjes die thuis herrie hebben en dat op hun werk uitkuren (lees: die thuis niets te zeggen hebben en dan op hun werk wel de baas willen spelen op een verkeerde manier)
hij had er ook nog zoiets bij gezet als: per ongeluk geredde laptops van de baas mogen worden als verloren beschouwdquote:Op zondag 31 juli 2011 23:01 schreef superkokje het volgende:
[..]
al het brandbare vooral alcohol en spiritus erbij gooien spullen pakken en hard wegrennen
daar was ook een voetbalveld, is nu weg, wordt nu ons nieuwe pand gebouwd, meteen langs de A2quote:
quote:Op zondag 31 juli 2011 23:03 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
hij had er ook nog zoiets bij gezet als: per ongeluk geredde laptops van de baas mogen worden als verloren beschouwd
quote:Op zondag 31 juli 2011 23:03 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
hij had er ook nog zoiets bij gezet als: per ongeluk geredde laptops van de baas mogen worden als verloren beschouwd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |