abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100188797
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:15 schreef Strani het volgende:

[..]

Als Nederlanders nou ook eens met z'n negenen in een huis gingen wonen, hadden we in heel het land geen woningtekort. ;)
Maar dat mag niet natuurlijk. Dat heeft negatieve gevolgen voor de schatkist.
  maandag 1 augustus 2011 @ 12:11:59 #202
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_100189102
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:52 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Niks uiterlijke kenmerken het gaat hier over Somaliėrs, niet de huiskleur maar de slechte reputatie van deze mensen is de reden van de vrees voor overlast.
Mijn moeder kwam als Indische in de jaren' 50 fijn in Limburg wonen omdat ze hier -in tegenstelling tot Zuid-Holland - geen last had van discriminatie. Ze heeft altijd prima met de buren overweg gekund. Niemand die moeilijk deed over haar huidskleur.
Zoals je zelf al aangeeft wordt er dus niet overal en door iedereen op basis van slechte reputatie gediscrimineerd. Voor sommige mensen is de huidskleur voldoende, ook al zijn er geen problemen met die groep. Dat jouw moeder dat toevallig in Limburg niet meemaakte en in Zuid-Holland wel, lijkt me eerder toeval.

quote:
Het schijnt maar niet te kunnen veranderen. Als mensen met een andere kleur zich slecht gedragen mag daar niks van gezegd worden want dan heet het discriminatie. 8)7
Dat is natuurlijk onzin.

Aan beide zijden zijn er mensen die te snel in de slachtofferrol duiken. Zowel aan de kant van de 'discriminatieroepers' als aan de kant van de mensen die discimineren op basis van afkomst.

Er zijn mensen die onterecht, bij het minste geringste roepen dat er sprake is van racisme. Doen zij iets fout, worden ze er op aangesproken roepen ze 'racisme!' of 'discriminatie!'. Aan de andere kant zijn er ook mensen die zelfs wanneer er wordt gezegd "alle zwarten moeten dood" bij wijze van spreke nog steeds blijven volhouden dat er geen sprake is van racisme, maar dat het gewoon een logische reactie is op het gedrag van die gemene negers.

En dat zie je ook vaak genoeg, mensen die overduidelijk racistisch of in ieder geval op afkomst discrimineren die dit blijven ontkennen en verontwoordigd zijn wanneer iemand ze hierop wijst.

quote:
Als een heel volk een slechte reputatie heeft als het om het gedrag hier in Nederland gaat mag je ook niks zeggen, je moet maar lijdelijk afwachten of je mss het geluk hebt dat net het gezin dat bij jou in de staat komt wonen zich wel normaal en aangepast gedraagt.
Genoeg mensen die de feiten verdraaien en schreeuwen dat de ander de kop in het zand steekt wanneer deze ze wijst op het verdraaien van de feiten (Vb. relatief veel Marokkanen crimineel wordt door sommigen al gebracht als 'bijna alle Marokkanen crimineel'. Wijs je mensen op het feit dat dit niet klopt ben je een mongool die de kop in het zand steekt). Hierdoor kan de slechte reputatie die een heel volk krijgt, dus ook overtrokken zijn.

Jouw voorbeeld illustreert dit eigenlijk al: schijnbaar zijn er veel problemen met Somaliers. In jouw ogen betekent dit waarschijnlijk dat de meerderheid fout is, aangezien je spreekt over 'misschien het geluk hebben dat het gezin in de straat zich wel normaal aanpast en gedraagt'. Alsof het een minderheid is die zich normaal gedraagt....
Krekker is de bom!
  maandag 1 augustus 2011 @ 12:58:45 #203
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_100190513
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 12:11 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Zoals je zelf al aangeeft wordt er dus niet overal en door iedereen op basis van slechte reputatie gediscrimineerd. Voor sommige mensen is de huidskleur voldoende, ook al zijn er geen problemen met die groep. Dat jouw moeder dat toevallig in Limburg niet meemaakte en in Zuid-Holland wel, lijkt me eerder toeval.
Dat was het niet, mijn vader kreeg een baan in Weert aangeboden en die accepteerde hij omdat het toen bekend was dat men in Limburg niet moeilijk deed over je huidskleur. In de Randstad vond men de Indische mensen lastige opvreters die slecht Nedelands spraken en rare manieren hadden. Dat mijn moeder uitstekend Nederlands sprak en zich verder ook gewoon westers gedroeg wisten alleen de mensen die haar kenden.
Ik heb haar verhalen erover vaak zat moeten aanhoren. Ik heb zelf nooit last gehad van discriminatie omdat ik er gewoon blank uitzie.
quote:
Dat is natuurlijk onzin.

Aan beide zijden zijn er mensen die te snel in de slachtofferrol duiken. Zowel aan de kant van de 'discriminatieroepers' als aan de kant van de mensen die discimineren op basis van afkomst.

Er zijn mensen die onterecht, bij het minste geringste roepen dat er sprake is van racisme. Doen zij iets fout, worden ze er op aangesproken roepen ze 'racisme!' of 'discriminatie!'. Aan de andere kant zijn er ook mensen die zelfs wanneer er wordt gezegd "alle zwarten moeten dood" bij wijze van spreke nog steeds blijven volhouden dat er geen sprake is van racisme, maar dat het gewoon een logische reactie is op het gedrag van die gemene negers.

En dat zie je ook vaak genoeg, mensen die overduidelijk racistisch of in ieder geval op afkomst discrimineren die dit blijven ontkennen en verontwoordigd zijn wanneer iemand ze hierop wijst.

[]

Genoeg mensen die de feiten verdraaien en schreeuwen dat de ander de kop in het zand steekt wanneer deze ze wijst op het verdraaien van de feiten (Vb. relatief veel Marokkanen crimineel wordt door sommigen al gebracht als 'bijna alle Marokkanen crimineel'. Wijs je mensen op het feit dat dit niet klopt ben je een mongool die de kop in het zand steekt). Hierdoor kan de slechte reputatie die een heel volk krijgt, dus ook overtrokken zijn.

Jouw voorbeeld illustreert dit eigenlijk al: schijnbaar zijn er veel problemen met Somaliers. In jouw ogen betekent dit waarschijnlijk dat de meerderheid fout is, aangezien je spreekt over 'misschien het geluk hebben dat het gezin in de straat zich wel normaal aanpast en gedraagt'. Alsof het een minderheid is die zich normaal gedraagt....
Voor de rest ben ik wel ten dele met je eens. Er wordt maar al te vaak overdreven gereageerd. Maar er wordt IMO ook veel onder de tafel geschoven en uit irritatie daarover gaan mensen overdrijven.
Over de Somaliėrs in persoon kan ik zelf niets zeggen, ik ken ze niet. Ik ben wel bekend met hun reputatie en die is niet best. Kun je wel zeggen dat je ze dan toch gewoon een eerlijke moet gunnen. Maar waarom zouden mensen dat nu persé moeten als ze gewoon geen zin hebben in het risico ? Waar blijven de rechten van de burger op een rustig leven ?
Ik vind de redenatie : * laat ze lekker in een buurland hun toevlucht zoeken en niet hier * helemaal niet onredelijk. Als ze toch de kans waarnemen om hier te komen is dat wellicht hun goed recht. Maar waar blijft ons recht om erover te balen ? De Somaliėrs zelf hebben hier vlgens mij veel meer begrip voor dan voor mensen die de knuffelaar uithangen.
Die zijn in hun ogen maar vreemd. Ze maken er driftig (mis)gebruik van maar kijken er wel op neer. Dat zijn domme zwakke mensen in hun ogen.

Ik heb in boeken van b.v Dirie en Hirsi Ali gelezen hoe Somaliėrs opgevoed worden om te denken en te reageren, en dat belooft IMO weinig goeds omdat het botst met hoe wij met elkaar omgaan.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 1 augustus 2011 @ 14:18:48 #204
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_100193106
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 20:16 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Ik vind het ook zo heerlijk dat er zo veel mannen in Limburg zijn die Jo heten.
en die spelen ook nog altijd banjo
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 1 augustus 2011 @ 14:19:30 #205
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_100193128
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:18 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

en die spelen ook nog altijd banjo
en als ze geen Jo heten is het wel Sjeng. En die is weer altijd oan de geng.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_100194502
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 12:58 schreef deedeetee het volgende:
Ik heb in boeken van b.v Dirie en Hirsi Ali gelezen hoe Somaliėrs opgevoed worden om te denken en te reageren, en dat belooft IMO weinig goeds omdat het botst met hoe wij met elkaar omgaan.
Ik heb ze niet gelezen, waar doel je zoal op?
pi_100194731
Het enige waar de bewoners van die buurt tegen protesteren op dit moment is dat ze niet in kennis zijn gesteld.
Als dat van te voren was gebeurd was er misschien wel helemaal geen probleem geweest.
Ze zijn bang dat er overlast ontstaat door de komst van het Somalisch gezin.
Door de vaak negatieve publiciteit van deze bevolkingsgroep die de mensen uit Meerssen ook lezen en op TV zien, is deze angst gegroeid.

Ik kan persoonlijk wel begrijpen dat er onder de buurtbewoners onrust heerst.
Dit had voorkomen kunnen worden als er gecommuniceerd was (wat helaas voor de gemeente niet mogelijk was daar zij ook niet op de hoogte waren van de komst van het Somalisch gezin).

Mijn persoonlijke noot;
Ik ben zelf Limburgse heb ook in die regio gewoond, zelfs in een dorp waar een AZC was gevestigd (waarvan sommige mannen me idd kippenvel bezorgden daar ze me achtervolgden en obscene gebaren naar me maakten, ik zelf was toen 16).
Maar ik heb niks tegen mensen die echt in problemen zitten en hier hulp kunnen krijgen.

Ook vind ik het jammer dat er meteen negatief gedacht word over de komst van dat buitenlands gezin, ik keur het niet goed echter kan het wel begrijpen.
  maandag 1 augustus 2011 @ 15:28:48 #208
262 Re
Kiss & Swallow
pi_100195361
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:59 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Best lullig als het christelijke somaliėrs zijn gevlucht voor het moslimterreur aldaar
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 1 augustus 2011 @ 16:13:30 #209
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_100196758
quote:
2s.gif Op zondag 31 juli 2011 20:07 schreef mazaru het volgende:
Misschien zouden de mensen die hier tegen protesteren verplicht een maandje in het oude huis van deze mensen moeten gaan wonen. Als ze het overleven, dan mogen ze terugkomen.
Ik wil graag in een dure villa in het gooi wonen, als zij mijn huidige woning niet aanstaan mag ik daar dus wonen!?

JIJ MOET MINISTER WORDEN *O*
  maandag 1 augustus 2011 @ 16:14:44 #210
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_100196811
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 15:07 schreef danilel het volgende:
Het enige waar de bewoners van die buurt tegen protesteren op dit moment is dat ze niet in kennis zijn gesteld.
Als dat van te voren was gebeurd was er misschien wel helemaal geen probleem geweest.
Ze zijn bang dat er overlast ontstaat door de komst van het Somalisch gezin.
Door de vaak negatieve publiciteit van deze bevolkingsgroep die de mensen uit Meerssen ook lezen en op TV zien, is deze angst gegroeid.

Ik kan persoonlijk wel begrijpen dat er onder de buurtbewoners onrust heerst.
Dit had voorkomen kunnen worden als er gecommuniceerd was (wat helaas voor de gemeente niet mogelijk was daar zij ook niet op de hoogte waren van de komst van het Somalisch gezin).

Mijn persoonlijke noot;
Ik ben zelf Limburgse heb ook in die regio gewoond, zelfs in een dorp waar een AZC was gevestigd (waarvan sommige mannen me idd kippenvel bezorgden daar ze me achtervolgden en obscene gebaren naar me maakten, ik zelf was toen 16).
Maar ik heb niks tegen mensen die echt in problemen zitten en hier hulp kunnen krijgen.

Ook vind ik het jammer dat er meteen negatief gedacht word over de komst van dat buitenlands gezin, ik keur het niet goed echter kan het wel begrijpen.
9 Somaliers zijn dan ook gemiddeld genomen niet de beste buren die je kunt krijgen, en ja dat is uit ervaring.
  maandag 1 augustus 2011 @ 16:18:33 #211
262 Re
Kiss & Swallow
pi_100196940
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 16:14 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

9 Somaliers zijn dan ook gemiddeld genomen niet de beste buren die je kunt krijgen, en ja dat is uit ervaring.
Zo door al de topics kijkend waar je allemaal reageert heb je geloof ik wel elke negatieve ervaring gehad met elke buitenlander en bevolkingsgroep die er maar bestaat.
  maandag 1 augustus 2011 @ 16:21:20 #212
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_100197039
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2011 16:18 schreef Re het volgende:

[..]

Zo door al de topics kijkend waar je allemaal reageert heb je geloof ik wel elke negatieve ervaring gehad met elke buitenlander en bevolkingsgroep die er maar bestaat.
Nee hoor, ik heb niets tegen buitenlanders.
  Eindredactie Games maandag 1 augustus 2011 @ 17:57:39 #213
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_100200474
Wanneer krijgen studenten een gratis huis? O nee, die mogen blij zijn als ze al een studentenkamer vinden :')
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  maandag 1 augustus 2011 @ 18:02:33 #214
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_100200647
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:59 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Ga ze maar lezen dan kom je er vanzelf achter. Vooral Hirsi Ali is er erg duidelijk over.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 1 augustus 2011 @ 18:03:35 #215
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_100200682
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 17:57 schreef donald_dick het volgende:
Wanneer krijgen studenten een gratis huis? O nee, die mogen blij zijn als ze al een studentenkamer vinden :')
Met een huurprijs van een gezinswoning in de sociale huur _O-
pi_100201206
Bij ons in het dorp had je twee AZC's, waarvan een voor geestelijk gehandicapten :') Godverdomme wat waren we blij dat die weggingen, tering wat een overlast kunnen die 'gasten' veroorzaken zeg.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_100201521
Ik heb uit zeer betrouwbare bron vernomen dat die andere woningen koopwoningen zijn en dat de vorige bewoners van dit pand van alles aangepast moesten krijgen van wegen een handicap.. dat deed de gemeente niet dus zijn die vorige bewoners noodgedwongen verhuist.. Voor deze asielzoekers word wél van alles aangepast want het is een 1gezins woning waar 9asielzoekers in komen. Dit zou betekenen dat de waarde van die andere koophuizenzou dalen. Dit heeft dus helemaal niet met discriminatie te maken en als je nu nog wat te zeuren hebt,, neem ze dan zelf in huis
  maandag 1 augustus 2011 @ 18:30:30 #218
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_100201558
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 20:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er is genoeg geld gestoken in die landen en het blijft een grote teringzooi. Gewoon een hek er omheen zetten en verder geen tijd, geld en energie meer aan besteden.
Ben je echt zo? Dan moet je toch wel single zijn denk ik. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 1 augustus 2011 @ 18:35:23 #219
13462 BansheeBoy
pi_100201693
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:00 schreef deedeetee het volgende:
Somaliėrs kunnen prima in Kenia terecht, daar zitten er al een heleboel.Maar de Somaliėrs die het kunnen betalen komen liever hier naartoe. Je krijgt hier namelijk * gratis geld * en daar willen ze graag van profiteren :Y
Ik woon hier al 31 jaar en ik heb voor elke cent keihard moeten vechten. Waar is dat gratis geld? :?

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_100201711
de afspraak was met wonen meerssen dat als een huurder zou vertrekken er een koper in de plaats zou komen niet asielzoekers dat is wat gaande is ze hebben niks tegen die armen mensen op zich!!
Media blaast het op en zendt het uit hoe het hun uitkomt :)
  maandag 1 augustus 2011 @ 18:37:54 #221
13462 BansheeBoy
pi_100201775
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:35 schreef kejjiiee het volgende:
de afspraak was met wonen meerssen dat als een huurder zou vertrekken er een koper in de plaats zou komen niet asielzoekers dat is wat gaande is ze hebben niks tegen die armen mensen op zich!!
Media blaast het op en zendt het uit hoe het hun uitkomt :)
Dus als die asielzoekers de woning kopen is er niets aan de hand? :')

Geloof je het zelf. Dit zijn gewoon keiharde racisten die er een mooie draai aan proberen te geven. Heb je het onnozele gelaat van die vrouw gezien? Zij heeft 100% een hond. :N

Moderator maandag 1 augustus 2011 @ 18:50:37 #222
249559 crew  Lavenderr
pi_100202200
quote:
15s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Geloof je het zelf. Dit zijn gewoon keiharde racisten die er een mooie draai aan proberen te geven. Heb je het onnozele gelaat van die vrouw gezien? Zij heeft 100% een hond. :N
Waar slaat dat nou op :?
  maandag 1 augustus 2011 @ 19:41:56 #223
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_100204130
quote:

[..]

Heb je het onnozele gelaat van die vrouw gezien? Zij heeft 100% een hond. :N

:D :? 8)7 :{

:'(
Krekker is de bom!
pi_100204764
quote:
9s.gif Op maandag 1 augustus 2011 12:03 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Maar dat mag niet natuurlijk. Dat heeft negatieve gevolgen voor de schatkist.
En voor de buurt. :)
  maandag 1 augustus 2011 @ 20:25:11 #225
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_100205958
quote:

[..]

Als je zelf nou eens niet zo'n kortzichtige trollhork was..
pi_100212561
Een gezin van 9... Ik zou wel eens een dna testje erop los willen laten. Leuk ook zo'n moeder in een blauw laken. 100% ook dat niemand uit het gezin gaat werken en de zoons overlast gaan veroorzaken.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_100212629
quote:

[..]

maar ze gelooft tenminste niet on djinns! Pas op er zit er 1 achter je!
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  Eindredactie Games maandag 1 augustus 2011 @ 22:43:06 #228
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_100212753
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 22:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Een gezin van 9... Ik zou wel eens een dna testje erop los willen laten. Leuk ook zo'n moeder in een blauw laken. 100% ook dat niemand uit het gezin gaat werken en de zoons overlast gaan veroorzaken.
Leuk, zo'n PVV-stemmer. 100% dat je een angstig sukkeltje bent met een IQ van rond de 70.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Moderator maandag 1 augustus 2011 @ 22:44:46 #229
249559 crew  Lavenderr
pi_100212852
quote:
2s.gif Op maandag 1 augustus 2011 22:43 schreef 2dope het volgende:

[..]

Leuk, zo'n PVV-stemmer. 100% dat je een angstig sukkeltje bent met een IQ van rond de 70.
Waarom denk je dat?
pi_100213062
9!?! Wtf Zolang dat volk maar blijft fucken word het in die landen toch nooit beter.
Ik zwaai naar dieren.
  Eindredactie Games maandag 1 augustus 2011 @ 22:49:24 #231
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_100213099
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 22:44 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waarom denk je dat?
Aanname, gebaseerd op ervaringen uit de realiteit. En ja ik verlaag me daarmee tot dezelfde retoriek als geciteerde. U mad?
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_100213159
quote:
2s.gif Op maandag 1 augustus 2011 22:43 schreef 2dope het volgende:

[..]

Ah kijk mensen, dit is nu medemenselijkheid en sociaal zijn.
  maandag 1 augustus 2011 @ 22:50:36 #233
294141 tarantism
hups in die kont
pi_100213176
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 22:44 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waarom denk je dat?
omdat die knul '100% zeker weet' dat die mensen niet werken. En juist dit op voorhand mensen afwijzen en vernederen is de sleutel tot de ware PVV-stemmer hysterie, en tevens tot de ware debiel.
pi_100213379
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 22:50 schreef tarantism het volgende:

[..]

omdat die knul '100% zeker weet' dat die mensen niet werken. En juist dit op voorhand mensen afwijzen en vernederen is de sleutel tot de ware PVV-stemmer hysterie, en tevens tot de ware debiel.
Ik durf er wel een paar centen op in te zetten. Jij ook?
pi_100214017
Ik wel
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 00:45:02 #236
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_100218583
quote:
14s.gif Op maandag 1 augustus 2011 22:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik durf er wel een paar centen op in te zetten. Jij ook?
Ik niet. Maar dat zou ik ook niet bij een autochtoon gezin doen dat in de woning werd geplaatst. Ik gok niet graag.

Los daarvan mogen ze de eerstkomende periode sowieso waarschijnlijk niet werken van de immigratiedienst.
Krekker is de bom!
pi_100219059
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 00:45 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ik niet. Maar dat zou ik ook niet bij een autochtoon gezin doen dat in de woning werd geplaatst. Ik gok niet graag.

Los daarvan mogen ze de eerstkomende periode sowieso waarschijnlijk niet werken van de immigratiedienst.
Wat zullen ze toch balen idd wat een stakkers.
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 01:26:57 #238
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_100219769
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 01:00 schreef Geerd het volgende:

[..]

Wat zullen ze toch balen idd wat een stakkers.
:O
Krekker is de bom!
pi_100220267
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 01:26 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

:O
Over 40 jaar kijken of je dan nog gaapt ;) weet niet hoe oud je bent.
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 01:56:14 #240
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_100220354
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 01:49 schreef Geerd het volgende:

[..]

Over 40 jaar kijken of je dan nog gaapt ;) weet niet hoe oud je bent.
Wel eens gehoord van een self-fulfilling prophecy?

Maar goed, laten we hopen dat niet iedereen zo denkt als jij :)

Ik hoop en vermoed in ieder geval dat er nog genoeg mensen zijn die wel in staat zijn bij de feiten te blijven zonder deze te verdraaien richting doemscenario.
Krekker is de bom!
pi_100220600
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 01:56 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Wel eens gehoord van een self-fulfilling prophecy?

Maar goed, laten we hopen dat niet iedereen zo denkt als jij :)

Ik hoop en vermoed in ieder geval dat er nog genoeg mensen zijn die wel in staat zijn bij de feiten te blijven zonder deze te verdraaien richting doemscenario.
Ja, alleen jammer dat ik in de praktijk toch weer vaker het tegendeel tegenkom, ondanks de goede ervaringen.

Verder aan de reactie te lezen denk je dat ik het alleen over allochtonen heb, misschien ook weer mijn fout.
Nederland verrot van binnen uit.
Ik zwaai naar dieren.
pi_100221793
quote:
3s.gif Op maandag 1 augustus 2011 11:51 schreef Re het volgende:

[..]

somaliers zijn vies man, ze stinken ook nog :r
ja inderdaad
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_100224119
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 22:50 schreef tarantism het volgende:

[..]

Dat is toch voornamelijk een eigenschap van de linkse agossie-koetjekoe-je-moet-zielig-zijn-als-allochtoon kliek.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 09:45:30 #244
262 Re
Kiss & Swallow
pi_100224269
aan de andere kant, het is maar limburg, niet het meest heldere bolwerk
pi_100224363
quote:
15s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:35 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik woon hier al 31 jaar en ik heb voor elke cent keihard moeten vechten. Waar is dat gratis geld? :?

Wij weten dat er niet zoiets bestaat als gratis geld. Helaas worden er in Afrika genoeg fabels verteld over het Westen en hebben die mensen echt vaak de indruk dat het geld hier aan bomen groeit.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 11:00:27 #246
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_100226077
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 09:50 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wij weten dat er niet zoiets bestaat als gratis geld.
Spreek voor jezelf. Jij weet het wellicht, ik weet het, maar genoeg (autochtone en allochtone) Nederlanders die dit niet weten.

Het feit dat de 'Winstverdriedubbelaar' aansloeg en bijbehorende slachtoffers die de hele Dexia-affaire met zich meebracht bewijzen dit helaas.
Krekker is de bom!
pi_100226412
http://www.binnenlandsbes(...)lische.1018921.lynkx

quote:
Op het gebied van werk, onderwijs en sociale activiteiten scoren Somaliėrs ronduit slecht. Slechts twee van de honderd geļnterviewden hebben een betaalde baan. Een meerderheid van de nieuwkomers zou best willen werken, maar de kans daarop is ‘in de meeste gevallen verwaarloosbaar’.

Dat is grotendeels terug te voeren op de slechte vooropleiding: meer dan driekwart van de ondervraagden heeft geen startkwalificatie (mbo niveau 2 of hoger), meer dan de helft heeft geen enkel onderwijs gevolgd en ruim een kwart heeft alleen lagere school gehad.
:')

Wat een culturele verrijking.
pi_100229771
Goed nieuws dan! Ze zorgen wel voor werkgelegenheid bij uitkeringsinstanties en de hulpverleningssector. Om over andere instanties maar te zwijgen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_100229853
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 00:45 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Bij Somaliers is het geen gokken meer om aan te nemen dat ze niet werken, je hebt volgens onderzoeken meer als 90% zekerheid.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 13:23:15 #250
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_100230113
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 13:15 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Bij Somaliers is het geen gokken meer om aan te nemen dat ze niet werken, je hebt volgens onderzoeken meer als 90% zekerheid.
Ah ja ik zag de link naar het artikel inderdaad.

-edit-
Ik ga er even van uit dat we het beiden specifiek hebben over Somalische vluchtelingen btw en niet over (alle) Somaliers in Nederland. Maar goed, daar is in het artikel uit de openingspost ook sprake van.

[ Bericht 7% gewijzigd door KreKkeR op 02-08-2011 13:32:53 ]
Krekker is de bom!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')