abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100159843
25 augustus vliegen we naar Spanje vanuit Eindhoven, althans, dat is de bedoeling!
We zijn mijn man, mijn twee dochters van 5 en 12 en ik zelf.
We nemen wat koffers mee en mijn opvouwbare rolstoel, in een stationcar zou het met gemak moeten passen.

Normaliter reizen we met Valys taxivervoer, maar deze geeft geen garantie over de aankomsttijd en mag de dubbele tijd over de rit doen. We willen toch wel heel graag ons vliegtuig halen, dus dit is geen optie.
Een normale taxi zou ons voor een enkele rit rond de 300 euro kosten, ook een tikkie aan de hoge kant.
Uiteraard willen we de benzinekosten vergoeden en een kleine vergoeding mag er ook best tegenover staan wat ons betreft.
We willen graag rond 10.00 op het vliegveld zijn, mocht iemand deze rit kunnen en willen maken, dan zou dat fantastisch zijn!
pi_100159994
je kan toch ook rekening houden met de dubbele reistijd en eerder vertrekken? :?
  zondag 31 juli 2011 @ 16:32:47 #3
344591 Fraech
Godenzoon
pi_100160066
Hebben jullie geen auto? Ik zou graag rijden, maar in mijn Ferrari past het niet.
pi_100160100
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 16:30 schreef Salatrel het volgende:
je kan toch ook rekening houden met de dubbele reistijd en eerder vertrekken? :?
Nope dat kan ook niet want Valys rijdt niet voor 7 uur.
pi_100160201
Mag je man autorijden MarMar? Zijn veel auto verhuur bedrijven waarbij je de auto op een andere locatie in kan leveren.
Het enige probleem is het kiezen van de oplossing
pi_100160313
Dat had ik er wellicht even bij moeten vermelden, we hebben beide geen rijbewijs en geen auto.
  zondag 31 juli 2011 @ 16:42:03 #7
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_100160415
En misschien ook even er bij vermelden hoe je terug wil komen? Vlieg je terug naar Groningen of ga je dan wel met de taxi terug?
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_100160465
Dat wordt liften! :D
You know fuck all about heavy manners...
pi_100160485
Terug was ik van plan wel met Valys te gaan, dan zitten we niet zo aan een aankomsttijd gebonden en is het hooguit vervelend als de rit een keer zo lang duurt.
  zondag 31 juli 2011 @ 16:48:44 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100160622
Een stationcar huren en dan iemand anders vragen te rijden is miss ook een optie? Dan ben je niet beperkt tot iemand die kan en wil en toevallig ook nog eens een stationcar heeft ;).
Niet meer actief op Fok!
pi_100160767
Volgens mijn laatste berekeningen kost dat ook ongeveer 300 euro (de chauffeur zal toch ook weer naar huis moeten met die auto) dan kan een taxi net zo goed. Nadeel daarvan is dat we dan geen vakantiezakgeld meer over houden ;) beetje lastig.
We vragen in onze omgeving ook rond, maar veel mensen zijn dan ook zelf op vakantie.
pi_100160927
- edit: :N -

[ Bericht 86% gewijzigd door ElisaB op 31-07-2011 18:57:06 ]
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_100161122
Met de trein een optie? In de zomer zijn er allerlei goedkope dagkaart opties. Het stuk naar het dichtstbijzijnde station en vanaf Eindhoven naar het vliegveld kan je dan met een taxi doen.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_100161220
Dank je voor het meedenken, treinreis is fysiek echter geen optie voor mij ivm overstappen e.d.
pi_100161380
Balen.. Ook niet als er liften op de overstapstations zijn?

Wat was jullie oorspronkelijke idee om op het vliegveld te komen toen jullie de reis boekten?
  zondag 31 juli 2011 @ 17:25:04 #16
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_100161719
Is er geen mogelijkheid tot het gebruik van een regiotaxi??
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_100161762
Nee ook niet als er liften zijn, heb het heel eigenwijs wel een paar keer geprobeerd, maar dat gaan we niet nog een keer doen.

Ons oorspronkelijke idee was gewoon Valys, die rit was ook al geboekt (via internet). Omdat ik zeker wil zijn dat we op tijd aankomen, heb ik er nog even achteraan gebeld of er een notitie bij gemaakt kon worden dat we het vliegtuig willen halen. Zouden ze gewoon op tijd rijden, dan hadden we nog speling van 2 uren bij aankomst.

In het onvoordeligste geval komen we aan als het vliegtuig net vertrekt.. De ritten mogen namelijk gecombineerd worden en een rit Drachten-Eindhoven mag dan dus rustig over Amsterdam gaan en mijn ervaring is dat dat dan meestal ook gebeurt. Tot nu toe heb ik alleen kortere ritten gedaan met Valys, een van de laatste keren werd het, nadat de taxi al drie kwartier te laat hier was, een rit van 2.5 uur (gecombineerd en ontzettend om) over een afstand die van deur tot deur 40 km zou zijn.
Overigens, Valys is ook niet gratis..
pi_100161883
Mbt regiotaxi:
Een wmopas heb ik niet.. krijg ik ook niet, scootmobiel en Valys (die pas rijdt vanaf een afstand vanaf ongeveer 35 km) is genoeg volgens de gemeente.
Regiotaxi betaal je per persoon en is net zo duur als gewone taxi zonder die vergoedingen, plus dat een regiotaxi een maximale afstand (per regio dus) heeft en Drachten en Eindhoven nou niet bepaald bij elkaar in de regio liggen ;)
  zondag 31 juli 2011 @ 17:32:51 #19
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_100161952
Aha, zover ben ik er (gelukkig ;) ) niet mee bekend...

Ik hoop dat er iemand is die jullie kan brengen! Zelf heb ik geen auto en zit ik in Utrecht, kan dus weinig meer dan meedenken en duimen!
pi_100162059
thx :)
pi_100162068
Waarom lukt overstappen dan niet? Als je daar verder niks over kwijt wil ook prima hoor, maar het lijkt me makkelijker om iemand te regelen die je op een station helpt over te stappen (kom maar overstappen in Utrecht hoor! :)), dan iemand die je helemaal gaat brengen + auto. Al zou dat laatste natuurlijk wel super zijn.

Ik weet dat er studenten zijn die dat soort ritjes voor een zakcentje wel doen, maar dan is het vaak met de auto van degenen die vervoerd worden zelf..
pi_100162519
Ik kan niet eens zelfstandig een trein in en uit komen, eigenlijk is de lange rit+vlucht an sich al een behoorlijke belasting, maar dat moet ik nog kunnen van mezelf.
Om helemaal uit te wijden waarom het fysiek niet lukt, gaat me net weer ietsjes te ver idd.

Zoiets als dat laatste, maar dan met een auto, is waar ik op hoop.
De eigen bijdrage voor Valys zou rond de 100 euro liggen, dat bedrag, inclusief benzine dan, is ook ongeveer wat we in gedachte hebben als vergoeding.
  zondag 31 juli 2011 @ 17:50:20 #23
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_100162557
Misschien ook briefje ophangen bij de supermarkt en op Buurtlink in je eigen postcodegebied?
pi_100162574
thx, das een goede bruikbare tip Ireth! :)
pi_100163104
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 17:35 schreef Naamah het volgende:

Ik weet dat er studenten zijn die dat soort ritjes voor een zakcentje wel doen, maar dan is het vaak met de auto van degenen die vervoerd worden zelf..
Dit bracht me op een misschien gek idee, maar wie weet heb je dan een chauffeur (auto is dan verhaal 2). Zou je je vraag kunnen posten in dit topic? Student Chauffeur #38 || Komt een bus bij een niet werkende paal... Een zakcentje zullen ze wel willen hebben, maar rijden zijn ze al gewend.

Of misschien (via de mods daar) een oproepje doen in SES? Ook veel studenten die daar posten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')