abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100137490
De dreumesjes:

01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: 'Harry' van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
24 februari 2010: Zoë, dochter van Spewey
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_
17 april 2010: Noortje, dochter van Becky27
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
15 mei 2010: minidraak, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Truus, dochter van CrazyPrincess
08 juli 2010: Femke, dochter van mereltje en Forno
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie

[ Bericht 1% gewijzigd door RockabeIIa op 31-07-2011 11:11:05 ]
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_100137501
Spewey, hoe gaat het met het spugen?

Hier ook 3 woordjes met 18 maanden :Y En wat Freecell een keertje zei: ze hoeven het niet goed uit te spreken, als ze het maar consequent voor hetzelfde gebruiken.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_100137628
Mmm geen idee wat het CB hier aanhoudt qua woordenschat. Hannah is over 2 weken 18 maanden, maar ik heb nog niets gehoord over een afspraak. Zal maandag even bellen.

Ik heb net wel even opgeschreven welke woorden ze kent, en ik kom op 27 uit :o En dan heb ik nog niet de dierengeluiden meegeteld. Best veel eigenlijk!
pi_100137720
Iris heeft haar verjaardag vandaag gevierd en is gruwelijk verwend! Echt te gek, ze wist zelf ook half niet waar ze het zoeken moest, zoveel aandacht en alles.
Fake it till you make it...
pi_100137776
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 21:29 schreef Twinkly het volgende:
Spewey, hoe gaat het met het spugen?

Hier ook 3 woordjes met 18 maanden :Y En wat Freecell een keertje zei: ze hoeven het niet goed uit te spreken, als ze het maar consequent voor hetzelfde gebruiken.
wat sluit jij charmant :Y

ravi durfde zelfs op het kunafestival wel te lopen :Y ongelijke grond enzo. ik vind het knap hoor :) hij vond de klankschalen zoooooo gaaf! en herkende later de klankschalenmeneer :P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_100137827
Hannah ook al zo'n lekkere babbelaar. O+

Spugen is even gestopt maar de koorts helaas niet en denk ook niet meer dat het van de kiesjes komt want broertje had net ook 39.4 en wil ook bij mama slapen, wordt nog druk in m'n bed. :')
Ben blij dat ik vanmiddag even heb kunnen tukken want volgens mij gaat het weer een spannend nachtje worden, wou dat ik wat voor ze kon doen, ik vind dit zo zielig en ik baal dat ik die vloeibare pcm ben vergeten te kopen, Zoë is echt een zetpil- & thermometertrauma aan het ontwikkelen.
pi_100137950
Iris dat klinkt als een super verjaardag! Het lijkt me zo leuk als ze echt doorhebben wat er gebeurd op hun verjaardag O+

Kunafestival? Klinkt leuk!

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 21:36 schreef simmu het volgende:

[..]

wat sluit jij charmant :Y

ravi durfde zelfs op het kunafestival wel te lopen :Y ongelijke grond enzo. ik vind het knap hoor :) hij vond de klankschalen zoooooo gaaf! en herkende later de klankschalenmeneer :P
haha, is dat zo?

Arme Zoe en Ryan ;( Hopelijk kunnen jullie allemaal redelijk slapen vannacht.
pi_100138059
nog vergeten te melden: we hebben ons eerste kiesje *O*

nog steeds zieke kindjes :'( bluh :'(
beterschap :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_100138520
Sneu dat ze bang wordt voor thermometers ed, wij hebben er eentje van de apotheek, zo'n blauwe, die is supersnel, echt een paar sec maar, en hij kostte een paar euro.
Beetje vaseline eraan en klaar...

Toen davinia laatst postte dat een kind een taalachterstand heeft als hij met twee jaar nog geen twee woordszinnetjes maakt, maakte ik me meteen zorgen, want zoveel tijd had lars dan niet meer...
Ik hen toen nog navraag gedaan bij iemand van yorneo (voorheen jeugdzorg) en die zei dat je het geheel moet zien, niet alleen die twee woordjes.
En, een paar dagen later begin lars ineens met twee woorden achter elkaar te praten, en dat doet ie nu steeds.
Sone luie! Jas aan, jas uit, auto mee, enz
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_100138970
Ja, dat denk ik ook. Als een kind ook niet reageert op taal (opdrachtjes en naam) en geen tweewoordzinnen maakt is het wat anders dan een kind wat gewoon net zo lang in zijn hoofd oefent tot het zeker weet dat het het kan.

Niels zegt als hij vrolijk is of grappig wil zijn een zelfbedacht woordje: "atisjomannomannoman!" :D
pi_100139164
Lars zei ook al wel een hele poos allerlei losse woorden, maar twee achter elkaar.... No way!
En nu is het ineens helemaal hip om kleine zinnetjes te zeggen, en drie-lettergrepenwoorden als nummuboh.... (nummerbord)
Lang verhaal kort; niet te snel zorgen maken....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zaterdag 30 juli 2011 @ 22:14:30 #12
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_100139436
Iris, dat klinkt als de perfecte verjaardag meissie!

Och gut Spewey met je ziekenboeg...

Ow en hier houdt het CB ook 3-4 woorden aan bij 18-maanden
  zaterdag 30 juli 2011 @ 22:56:24 #13
100412 mefke79
komt goed!
pi_100141018
Driekus had wel een mooie zin uitgekozen om vier woorden achter elkaar te zeggen:
Mama, kom eens hier!
En hij gebruikt nu ook steeds vaker het woordje 'uhm'. Als je em vraagt wat ie wil drinken, dan trekt ie een nadenk gezicht en komt er: uhm...mek! (melk). Zo schattig. Hij heeft heel lang heel weinig gezegd en is nu met een enorme inhaalslag bezig. Hij kletst je de oren van de kop en dan ook nog verstaanbaar.

Wel merken we echt heel goed dat ie bijna 2 is en dat de komst van Tienus indruk gemaakt heeft. Hij kan echt ronduit vervelend zijn en luistert dan voor geen meter. Maar ja, wat wil je ook en zeker als daar dan ook nog doorkomende tanden en kiezen bij komen. We moeten dus flink aan de bak met corrigeren en dat vind ik echt niet leuk, zeker omdat ie voorheen zo lief was. Komt vast wel weer goed, maar voor nu een uitdaging met een klein slaapgebrek.

Zieken, beterschap!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_100149933
Iris ook al zoveel gekregen gisteren?

Timo is ook gruwelijk verwend gisteren! Maar hij is zó intens blij ermee, hij heeft van ons een keukentje gehad, en gisteren was hij elke keer als hij zich omdraaide naar het keukentje weer net zo enthousiast en blij ermee :D En hij heeft gesmuld van de taart :)

Als Timo met 2-woord zinnetjes moet praten voor hij 2 is, heeft hij nog 1,5 dag de tijd voor hij een taalachterstand heeft kennelijk dan.. De keren dat hij 2 woorden achter elkaar gebruikte zijn op 1 hand te tellen. Maar ik maak me er voor nu helemaal geen zorgen om, hij ontwikkelt zich merkbaar en hij begrijpt vrijwel elk woord dat ik zeg.
pi_100150514
Lente is ook geen kei in taal, hoor. Ik denk zelfs dat ze wat achterloopt, maar maak me er geen zorgen over. :)

M'n moeder heeft gister zo'n leuk poppenhuis voor Lente gekocht. O+ Handgemaakt met bergen meubeltjes voor maar 38 Euro! Het lukt me op de een of andere manier alleen niet om het huis in Lente d'r bijzijn netjes ingericht op de foto te krijgen. :')

pi_100150935
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 22:02 schreef Twinkly het volgende:
Ja, dat denk ik ook. Als een kind ook niet reageert op taal (opdrachtjes en naam) en geen tweewoordzinnen maakt is het wat anders dan een kind wat gewoon net zo lang in zijn hoofd oefent tot het zeker weet dat het het kan.

Niels zegt als hij vrolijk is of grappig wil zijn een zelfbedacht woordje: "atisjomannomannoman!" :D
:D Was je er eigenlijk nog achtergekomen of het ''boeketas'' nog echt wat betekende?
Wolf zegt heel vaak als hij rondrend ''koppietee'' maar echt geeeeen idee wat de betekenis is, volgens mij gewoon een blij woord ofzo

Ik had het destijds bij 18 maanden gevraagd aan CB hier: 3 woordjes ''moeten'' ze kunnen zeggen en daar verstaan ze ook dierengeluiden onder

Nog van harte gefeliciteerd met Timo, Chan *O* *O* *O* en wat leuk dat hij zo blij is met zn grote kado.
Maar man, al 2 :o in mijn beleving duurde dat nog maanden, maar hij is natuurlijk helemaal niet van het najaar :P

Oeh wat gaaf Ssserpente!

[ Bericht 0% gewijzigd door DustinHenderson op 31-07-2011 11:22:41 ]
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_100151153
Lente zegt heel vaak 'Boet!'

Ook geen ideeee wat dat betekent.
pi_100151256
Truus zegt al maanden 'pah'. Eerst alleen bij de katten, toen bij alle dieren en ondertussen zijn ook andere dingen 'pah'. Handig, zo'n multifunctioneel woord :Y)

En wat een leuk poppenhuis O+
pi_100151283
Haha cp dat doet floris met ba. Eerst was t alleen de bal en nu zijn veel mee dingen ba :')
  zondag 31 juli 2011 @ 11:26:19 #20
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_100151473
Serpente wat een gaaf poppenhuis! O+ waar komen de meubeltjes vandaan? Tessa krijgt voor sinterklaas van mijn ouders ook een poppenhuis, maar ze kan geen meubeltjes erbij vinden..
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
pi_100151697
Een speelgoedwinkeltje uit Middelburg, mama.

Superleuk winkeltje met een nieuw en een tweedehands gedeelte. Tweedehands spullen waren alleen reteduur. 4 Euro voor een puzzeltje van de Hema bijvoorbeeld. Ze hadden wel een erg leuk tweedehands jaren zestig poppenhuis, maar dat was erg groot, plastic en wat minder overzichtelijk dan deze.

Er stonden twee nieuwe huizen, waaronder deze. Inclusief meubeltjes dus voor 38 Euro. Geen idee of en wanneer er weer iets bijgemaakt wordt, want het is met de hand gemaakt. Zal ik het telefoonnummer voor je opzoeken? Het is zo goedkoop dat de verzendkosten het wel waard zijn.

De meubeltjes zijn ook echt heel leuk. Minilaatjes die eruit kunnen, kastjes die open en dicht kunnen en schuifjes die heen en weer kunnen. O+
pi_100151727
Je kan anders ook een 'klus gevraagd' op Marktplaats zetten en kijken wat erop afkomt.
pi_100151853
Wow, Timo en Iris al bijna jarig! Gaat veuls te hard hier :{w

Mefke, denk je echt dat het specifiek de komst van Tienus is waar Driekus zulk gedrag door vertoont? Mijn neefje is ook bijna 2 en hij luistert ook voor geen meter en daagt je ook continu uit. Denk dat het eerder een fase is (hij heeft geen broertjes of zusjes). Wel retevermoeiend hoor!
Als Hannah en hij samen zijn dan kopieert zij veel van zijn gedrag trouwens :X Gelukkig zijn ze voor elkaar superlief.

Ssserpente, wat een leuk poppenhuis O+

Ik had gisteren geprobeerd een quiche te maken, maar de inhoud bleef maar vloeibaar. Dus we hebben de inhoud maar even opgebakken in de pan en samen met de korst geserveerd. Ik was helemaal boos dat het mislukt was (want veel werk en veel tijd en het was ondertussen 19.30 uur) maar Hannah heeft het met twee handen naar binnen zitten proppen :D _O-
  zondag 31 juli 2011 @ 11:49:29 #24
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_100151859
Wat een lief poppenhuis, Ssserpente O+

Twinks, wat schattig, een zelfgemaakt woord :D

Haha, was het zo lekker, Hannah? Fijn he, als ze zo lekker kunnen smikkelen van iets wat jij hebt gemaakt?

Timo en Iris! Ja! *O* Hardstikke gefeliciteerd, jarig zijn is de bom! Fijn dat jullie allebei zo'n leuke dag hadden :) :*
3!
pi_100153177
Mef het zou kunnen dat Driekus onder de indruk is van Tienus, ik zou in dat geval lekker 1 op 1 dingen plannen met de kleine man. Papa thuis blijven met Tienus en mama en Driekus samen in de stad bij Hema een boterhammetje eten. Ofzoiets. Of mama thuis met Tienus en papa met Driekus lekker naar het bos/speeltuin op een ander woonerf/kinderboerderij.

Hier werd oudste niet per se baldadig door de komst van jongste zelf, dus niet door het feit dat ze nu aandacht moest delen ofzo. Maar jongste was wel een huilbaby en dat heeft zn tol geeist van ons allemaal. Ik zat de hele dag alle uren met jongste in mn armen of in de doek omdat het gewoon echt niet anders ging. Oudste was daar heel lief voor enzo maar ik merkte wel dat ze er enorm van opbloeide dat ik haar 's avonds in bad deed en naar bed bracht en samen een boekje lezen en dat soort dingen. Of dat ze met mij alleen boodschapjes mocht doen.

Ssserpente wat enorm tof O+ O+ O+

Ma-Ma ik zag toevallig laatst bij Lidl setjes staan met hele lieve meubeltjes. Van hout en wat dikker en 2-jarige bestendiger dan de plastic dingetjes die je in veel speelgoedwinkels ziet. Ik vind daarvan vaak teveel kleine onderdeeltjes er nog opzitten enzo voor deze leeftijd.

Timo!!! Jungske!! Je laatste dag als 1-jarige! Wat klinkt dat gek ineens he Chan, je mannetje is nog maar 1 :D
Wat leuk dat hij zo verwend is O+ en wat leuk! een keukentje <3 wij hebben ook een keukentje voor oudste, staat nu nog in de schuur :P Gefeliciteerd alvast voor morgen :*
:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')