abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 augustus 2011 @ 17:44:01 #151
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100427967
Mijn opa heeft ook de Tweede Wereldoorlog meegemaakt. Hij was 13 toen Nederland bevrijd werd, dus hij heeft het zeker wel bewust meegemaakt.
Zijn vader (en dus mijn overgrootvader) is naar een concentratiekamp vervoerd en daar omgebracht, maar mijn opa is zeker niet extreem rechts.
Dus het hoeft niet altijd zo te zijn.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_100428664
Dergelijke bijdehandte opmerkingen kun je het beste het ene oor in en het andere oor uit laten gaan.
Zo'n man komt zichzelf vanzelf tegen :)
  zondag 7 augustus 2011 @ 18:42:39 #153
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_100429783
Ach, dat een oude man er bepaalde ideeen op na houdt is 1 ding. Zie je wel vaker bij oudjes. Maar dat hij zijn fatsoen niet kan houden is iets anders.

Niet inhoudelijk in discussie gaan maar hem er op wijzen dat het zeer onfatsoenlijk is om tijdens gezellige uitjes steeds over politiek te beginnen en al helemaal tijdens het eten en in het openbaar. Oude mensjes horen de etiquette te kennen.
  zondag 7 augustus 2011 @ 19:07:51 #154
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_100430508
Misscien wil hij je het een en ander leren? :)
pi_100453459
Anno 2011 heb je niet zoveel aan rechtste gedachtegang die is opgedaan in de tweede wereld oorlog.. with all do respect.
pi_100455191
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 01:17 schreef J.P.W het volgende:

[..]

Dat is dus precies hetgene wat ik aangaf in mijn vorige reply.
Het totale tegenbeeld van jouw mening.
Dat is echt héél makkelijk gezegd. Daarmee zeg je in feite dat we racisten, nazi's, fascisten, genocide-ontkenners of weet ik veel wat allemaal maar moeten accepteren. Van mijn part mag je zo'n mening hebben, het is een vrij land, maar ga niet verwachten dat ik nog gezellig bij je op de koffie ga.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2011 11:18:21 ]
pi_100455247
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 18:40 schreef Vluchtdeur het volgende:
Beste mensen,

Gister was ik jarig en toen zijn we uit eten geweest met ouders, zus, tante en opa en oma.
Het zit zo, mijn opa is nogal extreem rechts. En altijd als ik hem zie gaat het vrijwel altijd over politiek, en over islamisering, en over hoe kut al de allochtonen wel niet zijn. (Dit zijn mijn opa's woorden.)

En me opa zoekt altijd de confrontatie, en gaat hij met ons daar over discussiëren. Als je zegt dat je het er niet mee eens is, komt ie met argumenten: Het zijn feiten, je moet je ogen niet sluiten voor de waarheid. En meneer doet dat gewoon doodleuk hardop in een restaurant waar ook nog andere bevolkingsgroepen zitten.

Zo deed hij gister weer een extreme uitspraak: Ik snap eigenlijk best goed waarom die aanslag in Noorwegen was, met al deze linkse politiek.

Ik walg er echt van. :r
Er valt niet te praten, want alles wat rechts is en wat hij zegt is goed. En daar valt niet over te praten. Altijd als het net gezellig is, komt hij er dood leuk tussendoor en verknalt daarmee echt de hele avond.

Wat kan ik het beste doen, mijn eigen standpunt blijven vasthouden, of zeggen: Joh, je hebt gelijk.?

Hem gelijk geven om er maar van af te zijn, vind ik geen optie. Want dan denk hij dadelijk nog dat ik het met hem eens ben, en dat wil ik al helemaal niet.

Het is af en toe een hele vermoeiende man. -O-
Had ik maar zo'n moderne opa. De mijnes is blijcen steken in ww2 :(
  maandag 8 augustus 2011 @ 11:19:03 #158
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_100455251
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 10:18 schreef FlyingDutchman_1987 het volgende:
Anno 2011 heb je niet zoveel aan rechtste gedachtegang die is opgedaan in de tweede wereld oorlog.. with all do respect.
Jouw steenkolenengels komt ook uit de 2e wereldoorlog dus op die manier zijn we allemaal een beetje schuldig.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 8 augustus 2011 @ 11:19:06 #159
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_100455254
tvp
pi_100455419
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 18:42 schreef Vandaag... het volgende:
Ach, dat een oude man er bepaalde ideeen op na houdt is 1 ding. Zie je wel vaker bij oudjes. Maar dat hij zijn fatsoen niet kan houden is iets anders.

Niet inhoudelijk in discussie gaan maar hem er op wijzen dat het zeer onfatsoenlijk is om tijdens gezellige uitjes steeds over politiek te beginnen en al helemaal tijdens het eten en in het openbaar. Oude mensjes horen de etiquette te kennen.
Precies. Ik relativeer ook wel dergelijke uitspraken op zo'n leeftijd, maar niet dat ze zich onfatsoenlijk gaan gedragen.
pi_100455776
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 18:40 schreef Vluchtdeur het volgende:
En me opa zoekt altijd de confrontatie, en gaat hij met ons daar over discussiëren. Als je zegt dat je het er niet mee eens is, komt ie met argumenten: Het zijn feiten, je moet je ogen niet sluiten voor de waarheid. En meneer doet dat gewoon doodleuk hardop in een restaurant waar ook nog andere bevolkingsgroepen zitten.
Dit is wat ik het meest storende zou vinden ongeacht zijn mening. Ik denk dat het ook wel een soort provoceren is, dus zou het zo veel mogelijk negeren en eventueel zeggen dat je daar niet met hem over wilt praten. Knoop desnoods snel het gesprek aan met een ander familielid over een ander onderwerp. Laat in het midden wat je er zelf van vindt.
pi_100455810
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2011 11:23 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Precies. Ik relativeer ook wel dergelijke uitspraken op zo'n leeftijd, maar niet dat ze zich onfatsoenlijk gaan gedragen.
De meeste immigranten zijn er ook vanwege het zoeken naar economisch geluk. Hoj heeft gewoon gelijk.
pi_100456380
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2011 11:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

De meeste immigranten zijn er ook vanwege het zoeken naar economisch geluk. Hoj heeft gewoon gelijk.
Dat er economische vluchtelingen zijn vind ik nogal obvious, we zijn immers een rijk land. En wie zijn verantwoordelijk voor die (arbeids)migratie? Juist, rechtse partijen, want Robbert-Jan en Roderick van de tennisclub voelden zich iets te goed voor ongeschoold werk en dan mag je zoeken naar oplossingen.

Overigens vind ik een liberaal migratiebeleid juist zeer verstandig economisch gezien.
pi_100457909
Ik zeg, de discussie aangaan, verdiep je even in wat dingen, dit soort standpunten zijn sowieso heel makkelijk onderuit te halen.
Als stemmen zin had, was het al lang verboden.
Geloof niets, denk zelf.
pi_100457941
Ik zie opzich het probleem niet zo. Het blijft je opa, en als je het er niet mee eens ben laat je hem toch lekker praten?

Zijn er geen andere (leukere) onderwerpen om over te praten?

(misschien is deze vraag al beantwoord, heb niet het hele topic doorgelezen)
  maandag 8 augustus 2011 @ 12:48:11 #166
247667 zbbrox
zarkin frood
pi_100458049
quote:
15s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 18:54 schreef Trollscience het volgende:

[..]

Dat is makkelijk, niet meer met je opa; familie, omgaan. Wat een kortzichtig antwoord.
Zijn opa is kortzichtig. En de omgang kan tijdelijk verbroken worden. Als opa inziet dat hij meer stuk maakt dan hij lief heeft komt de boel wel weer bij elkaar. En anders mis je die bittere oude dwaas ook niet.
Today we lived a thousand years
All we have is now
pi_100458073
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2011 11:54 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Dat er economische vluchtelingen zijn vind ik nogal obvious, we zijn immers een rijk land. En wie zijn verantwoordelijk voor die (arbeids)migratie? Juist, rechtse partijen, want Robbert-Jan en Roderick van de tennisclub voelden zich iets te goed voor ongeschoold werk en dan mag je zoeken naar oplossingen.

Overigens vind ik een liberaal migratiebeleid juist zeer verstandig economisch gezien.
Ja dat heeft de moslimhoos wel bewezen. Economisch gezien is dat niet zo goed uitgepakt.
  Moderator maandag 8 augustus 2011 @ 13:32:57 #168
249559 crew  Lavenderr
pi_100459543
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 12:48 schreef zbbrox het volgende:

[..]

Zijn opa is kortzichtig. En de omgang kan tijdelijk verbroken worden. Als opa inziet dat hij meer stuk maakt dan hij lief heeft komt de boel wel weer bij elkaar. En anders mis je die bittere oude dwaas ook niet.
Wat een flauwekul. Opa heeft recht op zijn mening, al zou hij die niet bij elke familiebijeenkomst van de toren moeten schreeuwen.
Waarom is de mening van Opa minder dan de mening van zijn kleinzoon?
pi_100463001
pi_100468074
quote:
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2011 15:08 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

_O-
pi_100468428
lol
  maandag 8 augustus 2011 @ 18:05:03 #173
247667 zbbrox
zarkin frood
pi_100470126
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 13:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat een flauwekul. Opa heeft recht op zijn mening, al zou hij die niet bij elke familiebijeenkomst van de toren moeten schreeuwen.
Waarom is de mening van Opa minder dan de mening van zijn kleinzoon?
Zijn mening is niet minder. Zijn houding is minder.
Today we lived a thousand years
All we have is now
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')