FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / KPN Backup Online - hoe te annuleren?
MCS.Care.Systemszaterdag 30 juli 2011 @ 18:21
Heb hier een aantal hardeschijven staan. Ik zat te denken dat een backup voor de hardeschijven handig zou zijn, daar er op de hardeschijven veel dierbare bestanden op zitten. Ik keek rond naar alternatieven. KPN bood Backup Online aan met onbeperkte schijfruimte. In dit geval leek dit mij handig. Mochten de hardeschijven gestolen worden, of er brand uitbreken of wat... dan heb ik nog altijd ergens m'n data gestald. :)

Aangemeld, en kon gelijk een programma downloaden en uploaden maar. Ik schrok van de tijd dat dit zou duren... 43 dagen in totaal. Ervan uitgaand dat de computer 24 uur per dag draait.. wanneer je het onderbreekt, moet je ook weer opnieuw beginnen. ;(.

Met luttele 300 kb/s upload en in totaal bijna 4 TB aan ruimte, schiet dat natuurlijk niet op zo. :')

Dus ik besloot toch vanaf te zien, en zelf fysieke schijven aan te schaffen voor backup.


Nu is m'n vraag aan jullie: ik wil geen abbonementsgelden dokken voor een service, waarvan ik geen gebruik ga maken. Hoe kan ik de Backup-service van KPN opzeggen? Op de site staat er nergens vermeld hoe ik het kan opzeggen. Dus ik wil ze een mail sturen, waar ik aangeef af te zien van hun abbonement. Er staat mij iets vaags bij van wettelijke termijn waar je een koop kunt annuleren
:?

Wie o wie praat mij bij op welke rechten ik hierop kan beroepen?
detulp050zaterdag 30 juli 2011 @ 18:22
Bel: 0800-0403
snellejellezaterdag 30 juli 2011 @ 18:22
Ik zou even bellen.
MCS.Care.Systemszaterdag 30 juli 2011 @ 18:25
En als ik niet kan mailen vanwege slechthorendheid? :@.

Dan wil ik in de mail graag aangeven op welke rechten ik mij beroep, daar ik afzie van het abonnement.
snellejellezaterdag 30 juli 2011 @ 18:32
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 18:25 schreef MCS.Care.Systems het volgende:
En als ik niet kan mailen vanwege slechthorendheid? :@.

Dan wil ik in de mail graag aangeven op welke rechten ik mij beroep, daar ik afzie van het abonnement.
Die rechten zijn er niet. Gekocht is gekocht. Opzeggen kan wel natuurlijk, maar geen idee wat de looptijd is van het abonnement.
detulp050zaterdag 30 juli 2011 @ 18:34
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 18:25 schreef MCS.Care.Systems het volgende:
En als ik niet kan mailen vanwege slechthorendheid? :@.

Dan wil ik in de mail graag aangeven op welke rechten ik mij beroep, daar ik afzie van het abonnement.
http://kpn-customer.custhelp.com/app/ask_all
MCS.Care.Systemszaterdag 30 juli 2011 @ 19:08
quote:
Alsof KPN alles in werk gaat stellen, om ervoor te zorgen dat ik niks hoef te betalen :?
MCS.Care.Systemszaterdag 30 juli 2011 @ 19:08
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 18:32 schreef snellejelle het volgende:

[..]

Die rechten zijn er niet. Gekocht is gekocht. Opzeggen kan wel natuurlijk, maar geen idee wat de looptijd is van het abonnement.
U is geen jurist, merk ik? Zoals Wet koop op afstand?
detulp050zaterdag 30 juli 2011 @ 19:12
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 19:08 schreef MCS.Care.Systems het volgende:

[..]

Alsof KPN alles in werk gaat stellen, om ervoor te zorgen dat ik niks hoef te betalen :?
Ja, zoek het dan lekker zelf uit....
nostrazaterdag 30 juli 2011 @ 19:12
Dat is nog niet zo makkelijk. :') Ik heb hetzelfde probleem gehad en opzeggen kan alleen telefonisch. Maar als je ze belt, dan ben je naar zeggen van KPN geen klant van ze.

Tot vier maal toe gebeld. Doorverbonden met Zakelijk, met Prive, met Facturatie, met Online, en geen enkele afdeling die mij als klant kon identificeren. Niet op basis van naam, niet via mijn adres, zelfs niet via factuurnummers op mijn bankafschrift.

Uiteindelijk mijn bank dus maar gesommeerd om alle afschrijvingen te blokkeren. Dat was weliswaar effectief, maar heb nu wel een incassobureau op mijn dak om de abonnementsgelden te incasseren.
MCS.Care.Systemszaterdag 30 juli 2011 @ 19:17
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 19:12 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Ja, zoek het dan lekker zelf uit....
Joh, ik vraag in de OP netjes of iemand weet op welke rechten ik mij kan beroepen ;).
Rewimozaterdag 30 juli 2011 @ 19:31
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 18:25 schreef MCS.Care.Systems het volgende:
En als ik niet kan mailen vanwege slechthorendheid? :@.

Dan wil ik in de mail graag aangeven op welke rechten ik mij beroep, daar ik afzie van het abonnement.
Die snap ik niet :D

Maar ik denk dat je bellen bedoelt? Is er niet iemand die dat voor je kan doen terwijl jij ernaast zit?
Angel_of_Dthzaterdag 30 juli 2011 @ 19:46
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 19:08 schreef MCS.Care.Systems het volgende:

[..]

U is geen jurist, merk ik? Zoals Wet koop op afstand?
Jij ook niet (en ik ook niet), maar lees art. 7:46i lid 5 BW eens.
quote:
In afwijking van lid 1 is artikel 46d niet van toepassing op de overeenkomst op afstand tot het verrichten van diensten:

a. waarvan de nakoming met instemming van de wederpartij is begonnen voordat de in artikel 46d lid 1, eerste en derde volzin, bedoelde termijn is verstreken;
Rolfieozaterdag 30 juli 2011 @ 20:02
quote:
Wie o wie praat mij bij op welke rechten ik hierop kan beroepen?
Ik ben een Idioot, en daarom had ik nooit jullie abonnement mogen nemen? Je bedoelt die rechten?

Maar op een dienst geld de wet koop op afstand niet:

Bij welke producten krijg ik geen bedenktijd?

U krijgt geen bedenktijd als u een van de volgende producten op afstand koopt:
• reizen die u op internet boekt
• tijdsgebonden producten, zoals tijdschriften
• producten die u speciaal laat maken, bijvoorbeeld een maatpak
• producten die snel kunnen bederven, zoals eten of bloemen
• Sluit u een dienst af die u meteen wilt laten beginnen? Bijvoorbeeld een abonnement voor mobiel bellen? Dan hebt u geen bedenktijd.
FFzaterdag 30 juli 2011 @ 20:21
Als je een hoorstoornis hebt waardoor je niet kan bellen heb je altijd nog de mogelijkheid om een teksttelefoon te nemen. Dan bel je naar een speciaal nummer waar mensen zitten die de getypte tekst voor je mondeling doorgeven aan de andere partij.
Cinderella_Manzaterdag 30 juli 2011 @ 21:51
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 18:21 schreef MCS.Care.Systems het volgende:
Aangemeld, en kon gelijk een programma downloaden en uploaden maar. Ik schrok van de tijd dat dit zou duren... 43 dagen in totaal. Ervan uitgaand dat de computer 24 uur per dag draait.. wanneer je het onderbreekt, moet je ook weer opnieuw beginnen. ;(.

Met luttele 300 kb/s upload en in totaal bijna 4 TB aan ruimte, schiet dat natuurlijk niet op zo. :')

En dat je van te voren niet zelf een beetje in kunnen schatten ??? 8)7
snellejellezondag 31 juli 2011 @ 14:11
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 19:08 schreef MCS.Care.Systems het volgende:

[..]

U is geen jurist, merk ik? Zoals Wet koop op afstand?
succes daarmee :')
vogeltjesdanszondag 31 juli 2011 @ 14:50
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 18:22 schreef detulp050 het volgende:
Bel: 0800-0403
Dan kom je in het grote callcenter terecht waar ze het standaard antwoord hebben dat dat niet kan. Binnen 7 dagen kan je van deze dienst af komen mits je die niet bedrijfsmatig hebt aangeschaft.
vogeltjesdanszondag 31 juli 2011 @ 14:51
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 20:02 schreef Rolfieo het volgende:

• Sluit u een dienst af die u meteen wilt laten beginnen? Bijvoorbeeld een abonnement voor mobiel bellen? Dan hebt u geen bedenktijd.
Lol, toen ik er werkte gold dat nog wel degelijk.
Kandijfijnzondag 31 juli 2011 @ 15:28
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 14:51 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Lol, toen ik er werkte gold dat nog wel degelijk.
Was dat toen wettelijk verplicht of was het gewoon een stukje extra service van KPN?
vogeltjesdanszondag 31 juli 2011 @ 15:52
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 15:28 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Was dat toen wettelijk verplicht of was het gewoon een stukje extra service van KPN?
Volgens mij was dat nog gewoon een wettelijke verplichting toen? Ik weet he tniet zeker meer. Wel weet ik dat de 7 dagen toen echt voor alle particulieren gold.
Kandijfijnzondag 31 juli 2011 @ 16:51
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 15:52 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Volgens mij was dat nog gewoon een wettelijke verplichting toen? Ik weet he tniet zeker meer. Wel weet ik dat de 7 dagen toen echt voor alle particulieren gold.
Voor diensten heeft dat volgens mij nooit geteld, maar zeker weten doe ik dit ook niet. Misschien was KPN ook wel niet goed op de hoogte :P.
Angel_of_Dthzondag 31 juli 2011 @ 18:41
Die bepaling staat altijd al in de wet inderdaad, al sinds de overeenkomst op afstand in boek 7 is opgenomen. Begin 2001 in het Staatsblad gepubliceerd.
vogeltjesdanszondag 31 juli 2011 @ 20:27
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 16:51 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Voor diensten heeft dat volgens mij nooit geteld, maar zeker weten doe ik dit ook niet. Misschien was KPN ook wel niet goed op de hoogte :P.
Nou, dat heb ik zelf nog geinitieerd bij afdeling juridische zaken, en die zijn doorgaans wel goed geinformeerd. Dus geen idee wat daar verder nog aan ten grondslag lag.