Ik krijg ook vage smsjes dat ik aangemeld ben bij diverse abonnementen, maar aangezien dat tegenwoordig niet meer mag krijg ik voornamelijk smsjes in de trand van ''sms JA om abonnement definitief af te sluiten.'' Ook heb ik een aantal keren gehad dat Cordaid Memisa elke keer 10 euro afschreef en ''bedankt voor uw gift'' in de omschrijving zettequote:Op zaterdag 30 juli 2011 18:17 schreef cricket het volgende:
Twee gevallen lijkt me te weinig om meteen al de conclusie misbruik te trekken.
Storneren was niet mogelijk, meteen gekeken natuurlijk.. daarom maar contact opgenomen met hyves, die willen het wel terugstorten.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 18:16 schreef DABAMaster het volgende:
de bank opdracht geven het geld terug te laten storten, je hebt niets met hyves van doen.
Ja ik dus ookquote:Op zaterdag 30 juli 2011 18:15 schreef Jojoortje het volgende:
Ik zou dat toch heel graag willen weten wie jouw rekeningnummer heeft ingevoerd. Je hebt geen vervelend zusje die graag een Goldmember van Hyves wil worden ofzo?
Dat weet ik, maar daar hebben ze wél die code voor nodig.. en die zie je alleen als je in kan loggen op mijn rekening.(via internetbankieren, ik krijg niks via de post) dus vandaar ook mijn vraag.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 18:25 schreef RooieHoed het volgende:
Dat Click and Buy ding is wel serieus. Als ze je bankrekening gekoppeld krijgen kunnen ze er alles mee doen.
waar om niet?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 18:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Storneren was niet mogelijk, meteen gekeken natuurlijk.. daarom maar contact opgenomen met hyves, die willen het wel terugstorten.
Omdat het geen automatische incasso was, maar een eenmalige machtiging aka remboursincasso(blijkbaar)quote:
Dat is correct, maar toen ik er achterkwam was mijn bank al dicht, dus heb ik maar contact opgenomen met hyves. Dat was ik sowieso al van plan, om te vragen of ze eventueel bereid zijn mee te werken bij een mogelijke aangifte.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 18:41 schreef RooieHoed het volgende:
Bij de rabobank kun je álle machtigingen (Dus ook eenmalige) storneren.
Jij hebt geen opdracht gegeven dus ALLE banken dienen te storneren. Vraag ze maar naar je handtekening. Die zijn ze verplicht te verstrekken als je erom vraagt. Het kan jouw handtekening niet zijn want jij bent het niet geweest.
Vziw zijn alle banken trouwens verplicht machtigingen te controleren op handtekening etc en evt te storneren als de klant daarom vraagt.
Ik wil eigenlijk weten van wié dat account is, want dan heb ik diegene meteen te pakken. Op hyves staat vaak (veel)persoonlijke informatie, als die opgeheven wordt ben ik dat kwijt.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 18:44 schreef CantFazeMe het volgende:
Informeer Hyves ook even dan met bewijs dat er misbruik wordt gemaakt en dat ze het account moeten opheven.
Ik weet het echt niet, vaak komt dit soort shit af van mensen van wie je het niet verwacht.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 18:46 schreef Sosha het volgende:
Als ik je verhaal zo lees lijkt het erop dat iemand je serieus probeert te naaienWraakzuchtige ex?
Waarom heb jij er recht op?quote:Op zaterdag 30 juli 2011 18:54 schreef Sosha het volgende:
Wilde Hyves je de bijbehorende info niet geven of heb je dat niet gevraagd?
Lijkt me dat je hier recht op hebt...
Ik twijfelde ook erg toen ik het opschreef, moet ik zeggen. Dat ik postte dat hij er recht op heeft was meer een gevoelskwestie, omdat het toch van de zotte is dat iemand jouw rekeningnummer kan gebruiken zonder dat jij mag navragen wie jouw geld gebruiktquote:Op zaterdag 30 juli 2011 18:58 schreef Peter het volgende:
[..]
Waarom heb jij er recht op?
De politie als ze toestemming van de officier van Justitie jah. Een burger kan niet zomaar gegevens van anderen opvragen...
TS maak iig melding bij je eigen bank en bij de politie (melding is iets anders dan aangifte), dan zijn die iig op de hoogte.
Ik verwacht er geen recht op te hebben, heb het ze wel gevraagt. Melding kan ik ervan maken maar dan gebeurd er niets mee, ik neem aan dat dit vast wel onder een strafbaar feit kan worden weggezetquote:Op zaterdag 30 juli 2011 18:58 schreef Peter het volgende:
[..]
Waarom heb jij er recht op?
De politie als ze toestemming van de officier van Justitie jah. Een burger kan niet zomaar gegevens van anderen opvragen...
TS maak iig melding bij je eigen bank en bij de politie (melding is iets anders dan aangifte), dan zijn die iig op de hoogte.
Ik heb nog geen antwoord gehad van ze.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 19:01 schreef Sosha het volgende:
Neem aan dat ze bij Hyves ook zeiden dat ze die gegevens niet aan jou konden verstrekken..? Want dat vermeld je niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |