abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100130751

Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_100130804
Oh, en ik heb net bij de apotheek een uur gewacht. }:|
(Hoewel het wel fijn is dat ze 7 dagen p/w 24 uur p/d open zijn) .
  zaterdag 30 juli 2011 @ 17:55:39 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100130948
Anders kun je misschien een keer een flesje voor me meenemen als we elkaar weer zien op een meet :). Ik kan ook nog even bij kleine, zelfstandige winkels informeren.
Niet meer actief op Fok!
pi_100130957
Hoi :)
pi_100130978
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 17:55 schreef Viking84 het volgende:
Anders kun je misschien een keer een flesje voor me meenemen als we elkaar weer zien op een meet :). Ik kan ook nog even bij kleine, zelfstandige winkels informeren.
Wil ik best doen hoor. Kan het evt ook opsturen- maar dan kost het denk ik wel een stuk meer ivm verzendkosten.
pi_100131339
Kip korma maken :)
pi_100131488
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 18:10 schreef MevrouwPuff het volgende:
Kip korma maken :)
Oeh, dat ga ik morgen maken O+ *O* zin in! is lang geleden. Maak meteen een grote basis-voorraad, hoef ik dan alleen maar te ontdooien en de yoghurt er bij te doen :9

-O- we hebben hier geen fijne internationale supermarkt gevonden nog, waar ze fatsoenlijke hoeveelheden sambal, sushirijst, nori, azijn, etc. voor normale prijzen verkopen.. ook niet voor niet normale prijzen, overigens. Veel chinese winkels, en veel Poolse, maar geen winkel waar ze écht vanalles verkopen, inclusief Japanse zaken..
Google doet wonderen! In de buurt van de uni zit er een *O* maandag maar 's kijken :9

Maar het was wel héérlijk weer... O+

Lekker gefietst enzo. Centrum is echt maximaal 15 minuten fietsen, dus lekker dichtbij, en geen vervelende bulten op ofzo! *)

[ Bericht 7% gewijzigd door motorbloempje op 30-07-2011 18:24:57 ]
Ja doei.
pi_100131983
change of plans, vandaag D: kip uit de oven, roerbakgroente (iets met venkel en spitskool) en risotto met paddestoeltjes, morgen de hutspot.
Dochterlief gaat morgen naar haar paps en wilde zo graag kip eten, dus vandaag en morgen geswitched :)
  zaterdag 30 juli 2011 @ 18:38:08 #9
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100132008
Roti gegeten :9
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_100132078
Weet iemand (Mo? ) een lekker recept met couscous, gehakt en provencaalse groenten?
pi_100132132
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 18:38 schreef MariaEtcetera het volgende:
Roti gegeten :9
Boh! Daar had ik het vandaag nog over, dat ik dat zó graag weer 's zou eten!
Was 't lekker? O+
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 18:40 schreef Ewelina het volgende:
Weet iemand (Mo? ) een lekker recept met couscous, gehakt en provencaalse groenten?
Helaas! Ik eet couscous altijd vega en eigenlijk altijd dezelfde :@ die van Ainsley :o

Dilemma hier: kip is verre van ontdooid, dus we hebben eigenlijk geen vlees voor vanavond en eigenlijk was ons hele avondeten-plan daarop gebaseerd.... Kipfilet halen is geen optie, want dat is al zo duur en we hebben nog genoeg in de vriezer liggen :') dus dan misschien Indian Take Away... maar hmmmmmm
Ja doei.
pi_100132170
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 18:42 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Helaas! Ik eet couscous altijd vega en eigenlijk altijd dezelfde :@ die van Ainsley :o

Dilemma hier: kip is verre van ontdooid, dus we hebben eigenlijk geen vlees voor vanavond en eigenlijk was ons hele avondeten-plan daarop gebaseerd.... Kipfilet halen is geen optie, want dat is al zo duur en we hebben nog genoeg in de vriezer liggen :') dus dan misschien Indian Take Away... maar hmmmmmm
Dan nog is een recept welkom ;) Al zal ik het dan niet vanavond eten, maar misschien voor lunch oid.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 18:44:29 #13
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100132185
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 18:42 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Boh! Daar had ik het vandaag nog over, dat ik dat zó graag weer 's zou eten!
Was 't lekker? O+

:Y Altijd :9 Had wel weer teveel, dus heb wat moeten laten staan :+ Baal kouseband waar je u tegen zegt is altijd fijn! O+ Ik heb destijds geen kouseband kunnen vinden in Leeds trouwens! Heb jij het al gesignaleerd in Hull?
pi_100132203
Ik moet dus nog een fijne internationale supermarkt vinden, en heb surinaams nog niet gezien -O- :N

Ewelina: http://www.food.com/recip(...)anca-couscous-436201
Ja doei.
pi_100132236
Bedankt! Voor vanavond ga ik zelf maar wat knutselen denk ik :) Heb gehakt, provencaalse groenten, couscous, een berg kruiden en rozijnen, dat moet goed komen denk ik.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 18:46:58 #16
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100132259
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 18:45 schreef motorbloempje het volgende:
Ik moet dus nog een fijne internationale supermarkt vinden, en heb surinaams nog niet gezien -O- :N

Ewelina: http://www.food.com/recip(...)anca-couscous-436201
Ja, Indiaas te over natuurlijk, wij hebben in NL natuurlijk meer die geschiedenis met Suriname :Y Marktjes willen nog wel eens internationale kraampjes hebben met hele stapels groenvoer en kruiden enzo!
  zaterdag 30 juli 2011 @ 19:11:51 #17
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100132892
Ik ben dus echt nog nooit in een toko o.i.d. geweest :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zaterdag 30 juli 2011 @ 19:16:04 #18
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100133017
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 19:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben dus echt nog nooit in een toko o.i.d. geweest :').
Ze hebben vaak heel leuke/lekkere dingen! :Y

Overigens zag ik vandaag bij 'mijn' toko het kookboek Boekoe Kita, voor Indisch :9 Ik vond het er shiny uitzien (*boekenekster * :') ) maar helaas was er geen inkijkexemplaar oids. Iemand ervaring ermee? O-)
pi_100133050
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 19:16 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ze hebben vaak heel leuke/lekkere dingen! :Y
En ook heel goedkoop. :Y
pi_100133081
We hebben het op het werk Maria! Misschien kun je via je eigen bieb een aanvraag doen of je het kunt lenen bij ons?
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zaterdag 30 juli 2011 @ 19:20:36 #21
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100133139
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 19:18 schreef Syrena het volgende:
We hebben het op het werk Maria! Misschien kun je via je eigen bieb een aanvraag doen of je het kunt lenen bij ons?
Ik heb geen eigen bieb :@ Vraag me af of ik lid blijf van de UU-bieb nu ik uitgeschreven ben, denk het niet :D
Maar het klinkt allemaal veelbelovend, ook de recensies op interwebs :Y

En ik ben een sucker voor mooie plaatjes :') :+
  Vis een optie? zaterdag 30 juli 2011 @ 19:32:43 #22
70532 loveli
N
pi_100133441
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 12:50 schreef motorbloempje het volgende:
Boh, als ik naar de trouwfoto's van bijvoorbeeld Razz kijk krijg ik echt een gevoel van spijt als ik dan onze foto's zie -O- zou 't graag nog 's over doen alleen maar voor de foto's :') :@
Benodigdheden:
Jurk *check*
MrMo *check*

Wat let je om nog een setje foto's te maken voor het fotoalbum "een jaar later"?
crap in = crap out
  Vis een optie? zaterdag 30 juli 2011 @ 19:33:24 #23
70532 loveli
N
pi_100133454
Eens met Lau wat betreft haar van Co, maar ik ben een schijterd wat betreft haar verven.
crap in = crap out
pi_100133605
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 19:33 schreef loveli het volgende:
Eens met Lau wat betreft haar van Co, maar ik ben een schijterd wat betreft haar verven.
Ach, wat ken ut skele. Volgens mij staat alles haar wel goed :')

O: vers wit brood van de bakker 100 sneetjes ofzo :{ en een beker melk
T: 2 koffie, wat aardbeien
D: spinazie/gekookte aardappels/eitje/stukje kipfilet

Het kan weer he O+ voetbal kijken op de bank O+
Het enige probleem is het kiezen van de oplossing
pi_100133841
In Dublin rijden trouwens best veel dure auto's! En iedere keer dat ik 'hey mooie auto' zei was het een Audi. Ik mag wel een goede baan gaan zoeken later :'). Of een loterij winnen.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')