abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100420508
Hoi nobody,

Daar zit gelukkig al een week tussen. Tegen die tijd is de Baclo wel zeker op zo'n danig nivo dat het drinken je waarschijnlijk tegen staat ;-)
Coldplay | David Bowie | The Police | Keane | Bob Marley | Prince
pi_100420521
Dit wordt de nieuwe openingspost dus, heb gevraagd of deze in de eerste post gezet kan worden. Bij openen van een nieuw topic kan je deze tekst dus gebruiken :)

Aanvullen en wijzigen mag altijd :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
  zondag 7 augustus 2011 @ 13:45:30 #203
347233 Bonno
pi_100420826
2772011: Fijn dat je veel aan dit topic hebt, dat was ook de bedoeling. Alle ervaringen zijn voor iedereen belangrijk, dus de jouwe ook. Je bent ook echt met iets experimenteels bezig! Die vijf biertjes kan niet echt kwaad natuurlijk. Ik drink ook weleens alcoholvrij bier omdat dat toch wel helpt als je heel veel trek hebt.

nobody40: Ga er maar van uit dat aanstaande vrijdag geen probleem is. Als je na drie dagen ophoogt dan komt het wel goed. Maar kijk wel heel erg goed uit dat je niet dronken wordt, dat gaat echt slecht samen met je Baclofen. Probeer zo laat mogelijk te beginnen met drinken en neem een ander drankje tussendoor.
  zondag 7 augustus 2011 @ 13:50:25 #204
351845 nobody40
pi_100421009
Thnx Bonno, ik zal het in mijn achterhoofd houden!
  zondag 7 augustus 2011 @ 13:50:47 #205
351652 2772011
pi_100421022
Feestjes kan wel maar hou in je achterhoofd dat er 2 struikelblokken zijn. Het eerste drankje en twee, thuis of in een kroeg verder gaan. Feestjes (zeker verjaardagen met bekenden) regelen zichzelf verder wel. 'Wij' weten exact tot hoever we kunnen gaan om niet door de mand te vallen. Dat is namelijk deel van de verslaving, je omarmd een middel en zorgt ervoor dat je het kunt blijven gebruiken.

Ik heb overigens gisteren een documentaire van BBC Horizon gezien: Do I drink too much en dat was wel heel leerzaam. Ik keek het alleen maar om te weten te komen welk middel ze gebruikten om kunstmatig dronken te worden (nee ik heb geen plannen :D ) en dat weet ik nu nog steeds niet maar het is wel heel grappig om te zien hoe iemand intraveneus (ja dat zeg ik goed) dronken wordt en wat dat met iemand doet. Ook de benadering als ziekte die genetisch bepaald is vond ik erg goed. De vader van de presentator is alcoholist en hij zelf niet, hoe komt dat en waar zitten de verschillen?
Waarom is de ene een zuiplap zonder rem en kan de andere zijn hele leven een sociale drinker zijn? Ik vind het eigenlijk wel verplichte kost voor iedereen hier. :P
http://topdocumentaryfilms.com/do-i-drink-too-much/ voor Youtube en anders is het via nieuwsgroepen en torrents ook in 720p te vinden.
  zondag 7 augustus 2011 @ 14:10:47 #206
348580 saine
pi_100421815
hai allemaal, goed te lezen hoe een ieder betrokken is bij de nw baclo gebruikers. Ik lijk de stabiliteit met de baclo weer gevonden te hebben. Slik nu 5 keer 10mg en heb geen craving.
heb laatst een drankje gedronken, maar had daarna geen zin in meer. hoe is het mogelijk he?
ben vooral 's morgens nog erg moe en moeilijk in beweging te krijgen, maar verder gaat het weer een stuk beter. het stuk wat je geschreven hebt Bonna ziet er goed uit, helder en met info die belangrijk is voor dit topic. Welkom trouwens, lieve groet en ook aan je lief.
eigenlijk zouden we huisartsen op dit topic moeten wijzen, kunnen ze zien hoe serieus we er met elkaar over bezig zijn.
nobody, fijn dat het zo gaat en het advies van de anderen is echt goed. Wil en ga niet te snel ophogen, maar kijk ook uit met er teveel bij drinken, want dat voelt pas echt klote.
Veel sukses allemaal en een fijne rustdag, groeten S.
  zondag 7 augustus 2011 @ 15:42:45 #207
351845 nobody40
pi_100425189
Hoi Saine, fijn, dat je weer stabiel bent!

Ik vind het ook fijn, om te zien hoe we elkaar helpen en steunen.
Ik hou me aan het advies van mijn arts en verhoog mijn dosis dinsdag weer.
Het zou idd een goed plan zijn, om huisartsen op dit topic te wijzen, is misschien voor hun ook weer leerzaam!

Ik wens jou ook een fijne rustdag toe!
  zondag 7 augustus 2011 @ 23:04:28 #208
347233 Bonno
pi_100442282
Ik was net op een verjaardagsfeestje. Normaal kwam ik altijd enigszins bezopen thuis, maar nu had ik na vijf flesjes bier wel genoeg en zijn we om 21.00 uur naar huis gegaan. Maar ze smaakten wel erg goed! Besef me net dat dit het eerste feestje sinds mijn Baclofen project was.
  zondag 7 augustus 2011 @ 23:47:53 #209
351845 nobody40
pi_100444491
@ Bonno, Van altijd enigszins bezopen, naar nu een beschaafde 5 flesjes is toch een hele vooruit gang!!
Ik ben helemaal blij voor je! Toppie!!

[ Bericht 5% gewijzigd door nobody40 op 07-08-2011 23:54:56 ]
  maandag 8 augustus 2011 @ 10:04:05 #210
351652 2772011
pi_100453055
Nou de binge is uit de bengel dus dat gedeelte werkt maar ik voel me echt tres kut. Zal vast snel weer beter gaan maar ik zat er vannacht echt compleet doorheen... :{
Maar even een tijdje aankijken en dan stap 2 gaan zetten als ik dit zo volhou, het probleem zit hem niet alleen in het drinken natuurlijk. Zo maar eens zoeken naar echt goede psycholoog en weer even een verkenningsrondje doen van niet verslavende slaapmiddelen. Om 4 uur naar bed en om 8 uur eruit is niet bevorderlijk voor het gestel. :D
  maandag 8 augustus 2011 @ 10:39:30 #211
347233 Bonno
pi_100454128
Dank je nobody! Hoe gaat het bij jou verder?

En 2772001, als je niet verslavende slaapmedicatie zoekt dan moet je eens vragen naar Nozinan en Promethazine. Dat heb ik ook en is absoluut niet verslavend. Maar je slaapt er wel enorm goed en vast van. Wordt ook weer off-label voorgeschreven.
  maandag 8 augustus 2011 @ 10:43:29 #212
196637 Maxum
pi_100454239
@ 2772011

Dat is een goed plan. Alleen medicatie, is nooit de oplossing bij dit soort problematiek. Ik hoop dat ook dat mensen die dit forum volgen niet de illusie hebben dat hun problemen voor 100% verdwijnen door het slikken van een paar pilletjes per dag. De verslaving aan drank of andere drugs verdwijnt, en dat is een enorme winst! Maar vervolgens moet je ook leren weer normaal te functioneren in het leven. (niet iedereen natuurlijk)

Een goede (cognitieve) gedragspsycholoog kan van onschatbare waarde zijn. De mijne was echt een zaklantaarn in het donker! Door een cognitieve therapie krijg je een heel goed zelfinzicht van je gedragspatroon. Je leert de 'valkuilen' waar je telkens instapt te herkennen. Op gegeven moment merk je dat je dat niet meer doet, of als je het toch doet, dan ben je je daar bewust van. Er gaat meestal wel wat tijd overheen voor dat je je er 'bewust' van bent. Maar het een wetenschappelijk succesvol aangetoonde methodiek. Ik kan dat vanuit mijn ervaring beamen.

Ik sta inmiddels al 14 dagen droog. Geen druppel aangeraakt en ook geen enkele behoefte of verleiding gevoeld. Ik slik nog maar een derde van de Valium, mijn koffiegebruik is gehalveerd evenals het roken! Voel me prima in mijn vel zitten. Alle vervelende bijwerkingen van de Baclofen zijn verdwenen. Ik slaap goed, wordt uitgerust wakker, en verder voel ik me kalm en ontspannen.
Ik zit nog steeds op 40 mg Baclofen per dag, en dat is bij mij blijkbaar voldoende. Super spul!!!
  maandag 8 augustus 2011 @ 11:20:57 #213
351845 nobody40
pi_100455327
Dag 3 van mijn Baclo project.
Ik voel me prima, gister 4 biertjes gedronken, dat is al veel minder dan wat ik normaal dronk normaal zou ik ook nog een liter wijn hebben gedronken en dat op 5 mg!
Alleen het inslapen gaat slecht, maar dat had ik altijd wel, ik denk ook dat dat komt omdat ik de librium niet meer gebruik.
Ik heb nog een stripje liggen, misschien dat ik vanavond maar een pilletje neem.
Morgen naar 10 mg Baclofen!
  maandag 8 augustus 2011 @ 11:54:46 #214
196637 Maxum
pi_100456401
Hoi nobody,

Heel goed! Vanaf de 10 mg pilletjes gaat het 'echt' beginnen. De slaapt zal denk ik straks ook wel gaan verbeteren. Veel mensen die overmatig drinken slapen slecht. Tijdens de Baclo opbouw kun je ook wat slaap problemen ondervinden. Die Librium zou ik heel geleidelijk afbouwen. Dat kan absoluut geen kwaad, en kan je gerust nemen in combinatie met Baclofen. Beide middelen versterken elkaars werking wel, maar 1 tablet Librium stelt weinig voor.

Ga zo door!

[ Bericht 0% gewijzigd door Maxum op 08-08-2011 13:38:18 ]
  maandag 8 augustus 2011 @ 12:31:11 #215
348580 saine
pi_100457529
He nobody fijn te horen dat het al aanslaat. Ben het eens met Maxum, verg niet teveel tegelijk van jezelf, dat komt allemaal wel. ben het ook eens met2772011. Ik merk dat door de baclo mijn zelfvertrouwen dat nogal geschaad was na mijn thuiskomst uit de kliniek, had vlak achter elkaar 2 terugvallen, weer herstellende is. Ik kan nu ook weer bij de dingen die ik daar in therapie over mezelf geleerd heb. Gedragstheraapie en inzichtgevende therapie is zeker niet verkeerd bij een verslavingsprobleem. Ik ken mijn valkuilen en weet dat bij het opnieuw opzetten van mijn leven ik nog wel wat hulp kan gebruiken. Een fijne therapeut vind ik dan ook nog onmisbaar. Kan ik iedereen aanraden. En ze zijn er echt wel!!! Ook ik was nogal teleurgesteld in de hulpverlening en behoorlijk cynisch, maar heb nu iemand gevonden waar ik mee kan lezen en schrijven. Zou haar, nog niet, willen missen.
Hier gaat het nu goed. Drink 's avonds een oud hulpmiddel voor de slaap, warme melk met honing, en geloof het of niet het lijkt te helpen, slaap wat beter. Ben de nare bijwerkingen van de baclo ook praktisch kwijt en voel me wat energieker vandaag.
Hoop echt dat we het allemaal voor elkaar krijgen die rotte verslaving achter ons te laten. We zijn een gezond en tevreden leven zeker waard
  maandag 8 augustus 2011 @ 13:43:27 #216
196637 Maxum
pi_100459930
@ nobody

Ik vind het van je arts eigenlijk ook niet zo verstandig dat je, nu je de Baclo krijgt, direct moet stoppen met Librium. Het gevaar zit hem in het feit dat je door (te snel) stoppen met Librium, de neiging zou kunnen krijgen, te snel te gaan verhogen met de Baclofen. Je arts zou moeten begrijpen dat zodra jij 'stabiel' bent met de Baclo, de Librium afhankelijkheid vanzelf verdwijnt.

Maargoed, da's mijn mening.

Ps, mijn Valium (Diazepam) gebruik is na 14 dagen Baclo gebruik, automatisch teruggedrongen tot nog maar derde van mijn voorgeschreven dosering. (en zonder er moeite voor te doen!!) Dat zegt toch wel wat..
  maandag 8 augustus 2011 @ 14:44:43 #217
351845 nobody40
pi_100462303
Ik moet donderdag weer bij mijn huisarts zijn en ga haar vragen of ik iig voor de avond nog de librium mag hebben.
Overdag heb ik geen behoefte aan de librium het is juist in de avond voor het slapen gaan.
Ik heb iig nog 10 pilletjes liggen, dus kan nog 10 dagen vooruit!
  maandag 8 augustus 2011 @ 16:32:54 #218
351652 2772011
pi_100466420
Bonno, welke werkt voor jou het best? Vooral die promethazine klinkt goed, kon niet heel goed kijken op mijn werk maar zal er vanavond nog eens induiken. Wel wil ik (zo goed als) volledig gestopt zijn met drinken anders krijg ik wel erg veel variabelen waar ik rekening mee moet gaan houden. 8)7
Ook de grootste misselijkheid moet eerst weg zijn.

Is er nog iemand die misschien die docu al heeft gezien die ik aangaf? Ben wel benieuwd wat je ervan vond.
  maandag 8 augustus 2011 @ 16:38:20 #219
347233 Bonno
pi_100466652
Die Nozinan en Promethazine dien je samen te slikken. Het is een antypsychoticum/pijnstiller en iets tegen allergieen. Bij tegelijk gebruik dan word je dus slaperig. Maar het is wel iets anders dan een oxazepam ofzo, je bent echt twaalf uur in een diepe slaap. Wekkers hebben dan geen nut. En zorg ervoor dat je niet hoeft te werken of auto rijden. Tenminste, je moet wel echt twee uur wakker worden de volgende dag.

Maar het is absoluut niet verslavend. Hoe dat kan snap ik ook niet, je slaapt er heerlijk op. Ik krijg het al jarenlang voorgeschreven en kan er makkelijk mee stoppen. Heeft verder geen bijwerkingen.

Ik slik het alleen als ik weer eens een goede nacht wil hebben. Tegenwoordig maar eenmaal in de week.

Die docu heb ik gedownload, maar was vergeten te kijken. Ik had wel een klein deel bekeken en dat leek me wel wat. Zal 'm vanavond misschien kijken.

[ Bericht 9% gewijzigd door Bonno op 08-08-2011 16:44:43 ]
  maandag 8 augustus 2011 @ 19:32:22 #220
348172 Donia
pi_100473717
@2772011: wat een erg interessante documentaire is dat van de BBC. Ik bekijk hem in gedeeltes via YouTube. Oogjes moeten af en toe even van dat kleine scherm af O+
Wel knap waardeloos dat je zo misselijk blijft en slecht slaapt.

Ik vind het wel jammer dat als ik kan beginnen met de baclofen jullie al zo'n stuk verder zijn. Doet me denken aan mijn laatste cursus bij verslavingszorg, toen die startte waren de deelnemers al gestopt met drinken behalve 1 man en ik. Die man kwam na 2x niet meer opdagen en toen was ik de enige die nog dronk. Voor mij was die cursus niet erg succesvol 8)7

@Maxum, wat super dat jij op zo'n lage dosis niet meer taalt naar drank en dat je valiumgebruik zo sterk is verminderd. Jij hebt volgens mij ook niet zo erg last gehad van bijverschijnselen.

Hoe zou het komen dat de een daar veel meer last van heeft dan de ander?
Paul Simon | Within Temptation | Anouk | Jimi Hendrix | Coldplay | Albinoni
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 11:47:34 #221
347233 Bonno
pi_100502187
Donia, ik snap wel een beetje wat je bedoelt. Maar het is toch een proces dat iedereen individueel zal moeten doorlopen. Verder is het voor jou weer handig dat er allemaal ervaren mensen zijn die je dan kunnen ondersteunen.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 11:52:43 #222
196637 Maxum
pi_100502352
Hoi Donia,

Ik denk dat de bijwerkingen heel erg afhangen van een aantal factoren, zoals bv het opbouwtempo en de hoogte van de dosis. Ook of je tijdens het Baclo gebruik er nog steeds (al is het in kleine mate) bij drinkt of andere middelen gebruikt. Daarnaast denk ik dat ook andere factoren een rol spelen, zoals leeftijd, gewicht, eetpatroon, slaapritme etc. Maar ook zaken zoals je maatschappelijke situatie. Relatie, werk, financien en ga maar door.

En het hangt ook af van de mate waarin je aan een bepaald middel verslaafd bent / was!!

Ik heb het opgebouwd met 5mg per dag. Dat is veel langzamer dan er in de bijsluiter staat vermeld. Ik raad iedereen aan het zo rustig mogelijk op te bouwen, dat scheelt denk ik een hoop (onnodige) problemen.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 13:06:30 #223
351845 nobody40
pi_100505098
Donia, Bonno heeft gelijk, je kan leren van de fouten van anderen!

Maxum heeft ook gelijk, het verschild van persoon tot persoon, iedereen is anders.

Ik zit nu op 3x 10 mg per dag en voel me moe, maar wel goed.
Met jou komt het ook wel goed, heb vertrouwen!!
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 13:12:49 #224
347233 Bonno
pi_100505329
En hoe gaat het met het drinken nobody?

Ik begon de laatste tijd weer bier te drinken, max zes blikjes per dag, maar toch. Nu heb ik besloten om thuis geen bier meer te drinken en niks in huis te halen. Soms neem ik een Baclofen extra als ik aandrang krijg. Werkt prima zo.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 13:35:07 #225
351845 nobody40
pi_100506199
Om eerlijk te zijn Bonno, ben ik gister verder gegaan dan ik wilde!
Waarom ik verder ben gegaan, dan ik wilde weet ik niet!
Wel dronk ik een stuk langzamer dan normaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')