Feestjes kan wel maar hou in je achterhoofd dat er 2 struikelblokken zijn. Het eerste drankje en twee, thuis of in een kroeg verder gaan. Feestjes (zeker verjaardagen met bekenden) regelen zichzelf verder wel. 'Wij' weten exact tot hoever we kunnen gaan om niet door de mand te vallen. Dat is namelijk deel van de verslaving, je omarmd een middel en zorgt ervoor dat je het kunt blijven gebruiken.
Ik heb overigens gisteren een documentaire van BBC Horizon gezien: Do I drink too much en dat was wel heel leerzaam. Ik keek het alleen maar om te weten te komen welk middel ze gebruikten om kunstmatig dronken te worden (nee ik heb geen plannen

) en dat weet ik nu nog steeds niet maar het is wel heel grappig om te zien hoe iemand intraveneus (ja dat zeg ik goed) dronken wordt en wat dat met iemand doet. Ook de benadering als ziekte die genetisch bepaald is vond ik erg goed. De vader van de presentator is alcoholist en hij zelf niet, hoe komt dat en waar zitten de verschillen?
Waarom is de ene een zuiplap zonder rem en kan de andere zijn hele leven een sociale drinker zijn? Ik vind het eigenlijk wel verplichte kost voor iedereen hier.
http://topdocumentaryfilms.com/do-i-drink-too-much/ voor Youtube en anders is het via nieuwsgroepen en torrents ook in 720p te vinden.