quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:04 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
In mijn favoriete museum was ik de enige bezoeker, kreeg ik een privé rondleiding (waarbij de gids alles ging voorlezen wat op de briefjes stond), en hingen er fotokopietjes aan de muur als onderdeel van de expositie.
Museumjaarkaart kopen, dat scheelt een hoop.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ook tof(en volgens mij was die ook al gratis! waarom kan dat toch niet in nl
)
En in Peru vond ik het museum leuk waar zo'n gletsjer-inca-lijk lag. Het zoemende aggregaat maakte het helemaal afquote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ow in het buitenland ben ik wel naar een aantal musea geweest, weet het niet eens meer allemaal.
Louvre
National Gallery
Nog een bekend museum in Londen, alleen geen idee meer hoe het heette
Prado
Centro de Arte Reina Sofia
Musee d'Orsay
En diverse kleine musea in plaatsjes waar we waren op vakantie. Maar wat ik zei, na een uur ben ik er wel klaar mee. Louvre vond ik echt geen zak aan
.
Ja die is tof, neues/altes museum in Berlijn ook trouwens. Daar kun je trouwens sowieso dagenlang musea bezoeken.quote:
Ik heb een museumjaarkaartquote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:06 schreef Viking84 het volgende:
Museumjaarkaart kopen, dat scheelt een hoop.
In Brugge hadden we een driedagenkaart kunnen kopen voor alle musea voor 15 euro, maar dat vonden wij maar onzin. Achteraf hadden we dat beter toch kunnen doen want we zijn in vier dingen geweest (waarvan twee dingen prut of idioot duur) en dat kostte 24 euro pp.
Dat ben ik nu voor je aan het googlen!quote:
Die lag in de diepvries?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
En in Peru vond ik het museum leuk waar zo'n gletsjer-inca-lijk lag. Het zoemende aggregaat maakte het helemaal af.
Hehe, ik gebruik hem ook te weinig, maar ik heb hem altijd bij me en volgens mij haal ik het bedrag er wel uit. En anders kan ik het prima missen. Financieren ze maar nieuwe aanwinsten mee, nu het kabinet niet lief doetquote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb een museumjaarkaartMaak er alleen veel te weinig gebruik van of ik vergeet hem
(tijdje terug mocht ik bij Nemo overigens de klantenservice bellen om mijn nummer op te vragen en toen mocht ik alsnog gratis naar binnen! )
Het was buiten vrij warm en ze mocht niet ontdooien natuurlijkquote:
Want in 2005 konden ze geen nieuwe dingetjes kopen en zo...quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:09 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hehe, ik gebruik hem ook te weinig, maar ik heb hem altijd bij me en volgens mij haal ik het bedrag er wel uit. En anders kan ik het prima missen. Financieren ze maar nieuwe aanwinsten mee, nu het kabinet niet lief doet.
Nou, het is niet dat er sinds 2005 ook maar íets goedkoper is geworden voor musea, of de hele culturele sector. Bewaking, onderhoud van gebouwen, etc. Plus dat het niet met de bezuinigingen een kwestie is van 'alles gaat weer terug naar subsidieniveau 2005', sommige instellingen die al tientallen jaren bestaan en geweldig werk verrichten worden met dit nieuwe 'beleid' ineens met een uit het niets opgeheven.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:11 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Want in 2005 konden ze geen nieuwe dingetjes kopen en zo...
Oei Viz!quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:15 schreef Laureline het volgende:
[..]
Nou, het is niet dat er sinds 2005 ook maar íets goedkoper is geworden voor musea, of de hele culturele sector. Bewaking, onderhoud van gebouwen, etc. Plus dat het niet met de bezuinigingen een kwestie is van 'alles gaat weer terug naar subsidieniveau 2005', sommige instellingen die al tientallen jaren bestaan en geweldig werk verrichten worden met dit nieuwe 'beleid' ineens met een uit het niets opgeheven.
En ja, ik had je al eens eerder betrapt op een denigrerend commentaartje over 'die kunstenaars'.![]()
Wacht maar tot je het watje eraf wilt trekken en het helemaal in je wond getrokken isquote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:15 schreef motorbloempje het volgende:
Wisten jullie trouwens dat je prima een pleister kunt maken van een make-up-wattenschijf-ding en sporttape?
[/mcguyver]
Hmm, watten direct op een wond is niet een briljant idee. De vezeltjes kunnen vastkoeken met het bloed en zijn dan pijnlijk om te verwijderenquote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:15 schreef motorbloempje het volgende:
Wisten jullie trouwens dat je prima een pleister kunt maken van een make-up-wattenschijf-ding en sporttape?
[/mcguyver]
Hij zit prima los hoorquote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hmm, watten direct op een wond is niet een briljant idee. De vezeltjes kunnen vastkoeken met het bloed en zijn dan pijnlijk om te verwijderen
Welkom terug!quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:17 schreef Laureline het volgende:
En hoi allemaal, ik ben weer terug van vacantie! Harderwijk heeft ook een geweldig stadsmuseum trouwens
Fijne vakantie gehad?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:17 schreef Laureline het volgende:
En hoi allemaal, ik ben weer terug van vacantie! Harderwijk heeft ook een geweldig stadsmuseum trouwens
quote:
quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:17 schreef Laureline het volgende:
Zo gewonnen, zo geronnen...quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:15 schreef Laureline het volgende:
[..]
Nou, het is niet dat er sinds 2005 ook maar íets goedkoper is geworden voor musea, of de hele culturele sector. Bewaking, onderhoud van gebouwen, etc. Plus dat het niet met de bezuinigingen een kwestie is van 'alles gaat weer terug naar subsidieniveau 2005', sommige instellingen die al tientallen jaren bestaan en geweldig werk verrichten worden met dit nieuwe 'beleid' ineens met een uit het niets opgeheven.
En ja, ik had je al eens eerder betrapt op een denigrerend commentaartje over 'die kunstenaars'.![]()
Ik ben heul niet links!quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:25 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Zo gewonnen, zo geronnen...
Wanneer een museum bij een terugval van inkomsten geen onderhoud kan plegen is dat gewoon een fout in het strategisch beleid...
Dat het beter verdeeld kan worden ben ik met je eens maar blijf erbij dat er best gekort mag worden op die sector.
En tja, moet toch iemand tegenwicht brengen in dit 'linkse'-topic?
WB trouwens
XM heeft iets raars (nog onbekend) en wacht op uitslagquote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:23 schreef Laureline het volgende:
Vanochtend heb ik een beetje wat teruggelezen her en der, even zien of ik het nog weet/goed begrepen heb:
- Viking en sigme nieuwe baan (en auto voor de laatste!)![]()
- loveli dè nieuwe fok-celebrity![]()
- mo eet iedere dag heerlijk aan de andere kant van de Noordzee
- bikinibroekjes zijn moeilijke opjecten
verder nog iets?
Als je die JSF eenmaal hebt kun je overal kunst stelen. Gra-tis.quote:
Ook nog even schriftelijk..quote:"We are delighted to let you know that you have successfully passed your assessment. Unfortunately whilst we felt that you demonstrated the qualities that we are looking for, we do not have a suitable vacancy to offer you at this time"
Daarom ook tussen aanhalingstekensquote:
dat.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:30 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
[..]
Als je die JSF eenmaal hebt kun je overal kunst stelen. Gra-tis.
Maar goed, als je van mening bent dat de culturele sector teveel subsidie krijgt betekent dat natuurlijk niet dat je het wel eens bent met de aanschaf van de JSF.
Ik heb het er alleen over dat kosten van onderhoud (of van alles ongeveer) er niet bepaald goedkoper op worden voor bijvoorbeeld musea, meestal oude, onderhoudsgevoelige monumenten. Daarbij komt nog eens dat in bijna iedere culturele sector men al jarenlang hoort dat het allemaal wéééér eens voor minder geld moet, hetgeen ook telkens weer gebeurt, maar er door iedere Jan met de Pet over gesproken wordt alsof iedereen in weelde baadde, al die tijd, en 'er nu maar eindelijk eens op die luie kunstenaars die de hand ophouden bezuinigd moet worden'.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:25 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Zo gewonnen, zo geronnen...
Wanneer een museum bij een terugval van inkomsten geen onderhoud kan plegen is dat gewoon een fout in het strategisch beleid...
Dat het beter verdeeld kan worden ben ik met je eens maar blijf erbij dat er best gekort mag worden op die sector.
En tja, moet toch iemand tegenwicht brengen in dit 'linkse'-topic?
WB trouwens
O is dat zo ja? Hoezo dan? Nou ja, thanx denk ikquote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:34 schreef Tinkepink het volgende:
He sneuheid, heeft er weleens iemand tegen jou gezegd dat je een geweldige originele geest hebt?
Nee? Nou, bij dezen dan.
Ja? Je kunt het niet vaak genoeg horen. Zie verder bij nee.
Snap ik, daarom ook van mening dat het geld beter verdeeld moet worden. Wel meer geld naar musea, muziek, cultureel erfgoed. Korten op die regeling voor kunstenaars dat er wordt aangevuld. WWIK is dat?!quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:34 schreef Laureline het volgende:
[..]
Ik heb het er alleen over dat kosten van onderhoud (of van alles ongeveer) er niet bepaald goedkoper op worden voor bijvoorbeeld musea, meestal oude, onderhoudsgevoelige monumenten. Daarbij komt nog eens dat in bijna iedere culturele sector men al jarenlang hoort dat het allemaal wéééér eens voor minder geld moet, hetgeen ook telkens weer gebeurt, maar er door iedere Jan met de Pet over gesproken wordt alsof iedereen in weelde baadde, al die tijd, en 'er nu maar eindelijk eens op die luie kunstenaars die de hand ophouden bezuinigd moet worden'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |