Ja heb ik gedaan. Was wel nodig maar heeft niet geholpen.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:26 schreef RemcoDelft het volgende:
Heb je hem ooit schoongezogen? Zo niet: schroef de kast open, en verwijder met een stofzuiger/schroevendraaiertje eens al het stof uit alle openingen/ventilatoren.
Het zijn geen herstarts maar hij klapt keihard uit. Bij een reboot zou ik nog denken aan oververhitting beveiliging.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:27 schreef Cameron35 het volgende:
Hey,
Een maandje terug had ik dezelfde problemen, mijn pc rebootte zichzelf wanneer ik bv een film zat te kijken of te gamen. Ik heb mijn 450watt voeding vervangen met een Cooler Master GX750 watt en sindsdien niet één shutdown of reboot.
reboots zijn meestal de gevolgen van overheating of stervende voeding, dus check je temps ff als die normaal zijn neem ik aan dat het je voeding is.
Geen idee zit op mijn werk.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:34 schreef Olment het volgende:
Wat voor een voeding zit er nu in? (wattage + de aansluitingen)
en ja, je kunt nu een nieuwe voeding halen en die dan "bewaren" voor je nieuwe pc. de aansluitingen veranderen niet in de komende paar jaar.
Die laatste vraag? Weet ik veel man.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:42 schreef Bart het volgende:
Het kan net zo goed aan het moederbord liggen. Dit soort dingen kun je vaak geen peil op trekken, enige optie om erachter te komen is een onderdeel vervangen en dan wachten tot het weer gebeurt, dan weet je dat je het verkeerde onderdeel hebt vervangen.
Zitten er nog elco's op je mobo of zijn het solid state capacitors?
Daar heb je gelijk in.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:47 schreef Bart het volgende:
Als je wil weten of het je voeding is, dan is het misschien nog mogelijk om een multimeter eraan te hangen en kijken of je rare dips/pieken in de spanning ziet. Maar anders is er echt niets over te zeggen of het je mobo of PSU is. Kan ook je videokaart zijn, of je CPU. Alles kan stuk...
Maar veroorzaakt dat geen sluiting op willekeurige momenten?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:49 schreef Bart het volgende:
Wat ik zo zie is dat dat moederbord nog elco's heeft. Dan is er ook een niet geringe kans dat dat de oorzaak is. Die dingen gaan nog wel eens lekken, en dat geeft kans op shutdowns. Heb het zelf jaren geleden ook gehad met een MSI-bordje.
Bij piekbelasting gaat er meer vermogen door een elco, dus meer kans op sluiting.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:50 schreef Godtje het volgende:
[..]
Maar veroorzaakt dat geen sluiting op willekeurige momenten?
Dit is wel bijna altijd bij een 'piek'belasting.
Als ik alelen zit te surfen zonder downloaden, films opslaan, etc blijft hij het veel beter doen.
Okquote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:51 schreef Bart het volgende:
[..]
Bij piekbelasting gaat er meer vermogen door een elco, dus meer kans op sluiting.
Hangt ervan af wat voor videokaart je hebt, en of je er één of meerdere in hebt zitten. Als je één videokaart met één GPU erin hebt zitten, dan is 500W van een A-merk voldoende. Heb je een dual-GPU videokaart, of meerdere kaarten, dan ga je al snel over de 650W.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:12 schreef Godtje het volgende:
Is 600 watt voldoende tegenwoordig? of zelfs overkill?
En OCZ of Corsair?
1 GPU nu en in een eventueel nieuwe opstelling ook.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:15 schreef Bart het volgende:
[..]
Hangt ervan af wat voor videokaart je hebt, en of je er één of meerdere in hebt zitten. Als je één videokaart met één GPU erin hebt zitten, dan is 500W van een A-merk voldoende. Heb je een dual-GPU videokaart, of meerdere kaarten, dan ga je al snel over de 650W.
Ik weet niet meer wat ik er nu in heb zitten. Ik doe er nooit wat mee.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:19 schreef Bart het volgende:
Wat voor videokaart? Als je er een low-end kaart ingooit dan heb je aan 400W ook wel genoeg. Dat zijn dus kaarten die geen extra PCI-e powerconnector nodig hebben voor extra stroom.
Topquote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:29 schreef Bart het volgende:
Dan heb je aan 450W ook zeker genoeg als je een nieuwe haalt, passieve kaarten trekken geen enorme vermogens.
Salaris afwachten?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:45 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik laat het denk ik vanmiddag weten
Daarna hopelijk nieuwe PC samenstellen. Wel eens tijd ook.
Nog minimaal 1 week wachten
Neuh. Baas op vakantie.quote:
Bij kleinere zaakjes kun je zoiets vaak wel hosselen jaquote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:54 schreef FredvZ het volgende:
Dan koop je de computer bij een echte winkel en vraag je of ze op de bon "laptop" willen zetten.
Baas is niet zo lastig denk ik.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:54 schreef FredvZ het volgende:
Dan koop je de computer bij een echte winkel en vraag je of ze op de bon "laptop" willen zetten.
Zelfde geloof ik. Zal ze nog even opschrijven.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:59 schreef Bart het volgende:
Check de temps in je bios, daar kun je vanuit gaan dat het klopt.
In HWinfo notify aangezet als die boven de 78 komt. De max staat zo te zien op 80quote:Op vrijdag 29 juli 2011 16:05 schreef Bart het volgende:
Als het daar hetzelfde is, dan checken of je cooler nog draait. Zo ja, dan cooler eraf halen, koelpasta vervangen en cooler er opnieuw opzetten. Mogelijk zit ie namelijk scheef en heeft ie maar een klein contactrandje. Als een CPU te warm wordt, schakelt de hele pc uit dus dat zou het ook nog kunnen zijn.
En?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:54 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ok
Zal er thuis even naar gluren als er al wat te zien is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |