Reagan was eerst een Democraat en was een Lincoln Republican. Ook Reagan gebruikte het woord hoop in zijn speeches en had door dat een mentaliteitsverandering net zo belangrijk was als wetswijzigingen.
Ik denk dat de VS klaar is voor een vrouwelijke President, wanneer de juiste kandidaat zich beschikbaar stelt. In Nederland zou de functie Premier niet langer meer een voorrecht mogen zijn van blanke mannen.
quote:
De man wiens daden en woorden in die crisis ons land schudde tot aan haar ziel was Dr. Martin Luther King, Jr. In 1968 werd Martin Luther King neergeschoten door een brute assassin, hij werd niet ouder dan 39 jaar. Maar die 39 korte jaren hebben Amerika voor altijd veranderd. Nog belangrijker, het was niet alleen een verandering in de wetgeving, maar ook een verandering van het hart. Door het hele land begonnen mensen elkaar te behandelen niet als zwart en wit, maar als medeAmerikanen.
En sinds zijn dood heeft zijn vrouw Coretta King zijn werk met kracht voortgezet. Maar de sporen plagen Amerika nog. Dus laten we Dr. King niet alleen herinneren op Martin Luther King dag, maar onszelf opnieuw op de Geboden richten waar hij in geloofde en elke dag naar probeerde te leven, hou evenveel van uw naaste als van uzelf. En ik geloof dat als wij allemaal, jong en oud, Republikeinen en Democraten, die Geboden kunnen naleven, dan zullen we de dag zien dat de droom van Dr. King uitkomt. Ik zal het tekenen.
Reagan, 2 November 1983
[ Bericht 0% gewijzigd door GCMarshall op 30-07-2011 02:06:57 ]