abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100075439
"ik had geen sexuele relaties met die vrouw"/"het hangt ervan af wat het woord 'is' is...." - Bill Clinton

Er zijn genoeg gewone burgers die voor dezelfde daad als Clinton destijds en vandaag een straf uitzitten. Politici hebben niet meer rechten dan de rest van het volk en dienen dezelfde straf te krijgen.

Wat Edwards gedaan zou hebben is nog veel erger en kan hij lang voor opgesloten worden indien hij schuldig wordt bevonden. Het gelieg is niet tot een bepaalde partij beperkt, er zijn genoeg politici in beide partijen die er een wedstrijdje van maken wie het beste kan liegen. Democraten zijn slechts meer bekend in Europa. Nederlandse politici zijn of heel braaf of ze weten het goed verborgen te houden. Ik hou het bij de tweede optie.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 08:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]Dat deed Clinton niet.
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 09:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou en? Al had hij die Lewinsky in alle mogelijke gaten geneukt, who gives a shit? Dat hij daarvoor liegt, zie ik evenmin als een probleem. Dat hadden we allemaal gedaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door GCMarshall op 29-07-2011 03:25:30 ]
pi_100075963
Echt ubervervelend die AJAX updates terwijl je een post aan 't lezen bent, terwijl hij geedit wordt. Dacht even dat het aan m'n LSD lag. :(
Ja nee
pi_100075969
sorry het werd te lang, zet 'm even hieronder.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 03:25 schreef WAHRHEIT het volgende:
Echt ubervervelend die AJAX updates terwijl je een post aan 't lezen bent, terwijl hij geedit wordt. Dacht even dat het aan m'n LSD lag. :(
pi_100075976
Greenspan beschouwd zichzelf tijdens zijn jarenlange carriere een Libertarian Republican. Er zijn wel meer personen verantwoordelijk dan Greenspan, in beide partijen. Clinton met zijn slogan "it's the economy stupid", deed alsof de economie een taak is van de President, hetgeen in strijd is met de Grondwet. Ik had graag meer Republikeinen in het kabinet van Obama gezien ipv de oude Clinton garde. Tenslotte heeft Obama hier tijdens de verkiezingen zelf een aantal uitspraken over gedaan die hij niet is nagekomen. De verdeeldheid in het Congress uit de 16 lange Clinton/Bush jaren gaat dan ook gewoon door ipv samenwerken en comprimis sluiten waar Obama het al in zijn speech in 2004 over had.

Wie is verantwoordelijk voor de bail-out van Griekenland...

quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 09:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ach, dat sex-schandaal doet mij niet zoveel. Veel erger vind ik het dat Clinton zich gedroeg als een halve Republikein en zn oor liet hangen naar Greenspan.
pi_100076315
Veel politici gebruiken het woord 'verandering'. 'Hoop' is een woord van zowel Obama als JFK gebruikten, zowel in speeches in het binnen en buitenland, afkomstig van Dr. King. Zonder hoop was het oa niet mogelijk geweest dat Obama vandaag President is of dat Muraback verleden tijd is. Generaal Powell, een Lincoln Republican, gebruikte het woord 'hoop' ook regelmatig. JFK en Obama zijn volgelingen van Lincoln. JFK kon zijn fouten toegeven. Het is afwachten of Obama dit nog gaat doen...

Zowel Obama als JFK gebruiken het woord 'trots'. In zijn speech in Berlijn noemde JFK behalve hoop de trotse slogan van 2000 jaar geleden 'civis romanus sum', ik ben een Roman. Reagan nam het stokje van JFK over en gebruikte een aantal quotes van JFK in Berlijn. Krachtige taal en verandering is duidelijk zichtbaar vandaag. Ik vind het jammer dat het woord 'trots' in Nederland niet gezegd "mag" worden...

quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 11:09 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Hope & Change

How is that working for you?

[ Bericht 0% gewijzigd door GCMarshall op 29-07-2011 04:57:29 ]
  vrijdag 29 juli 2011 @ 07:11:36 #6
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_100076840
Ronald Reagan.
pi_100113730
Reagan was eerst een Democraat en was een Lincoln Republican. Ook Reagan gebruikte het woord hoop in zijn speeches en had door dat een mentaliteitsverandering net zo belangrijk was als wetswijzigingen.

Ik denk dat de VS klaar is voor een vrouwelijke President, wanneer de juiste kandidaat zich beschikbaar stelt. In Nederland zou de functie Premier niet langer meer een voorrecht mogen zijn van blanke mannen.

quote:
De man wiens daden en woorden in die crisis ons land schudde tot aan haar ziel was Dr. Martin Luther King, Jr. In 1968 werd Martin Luther King neergeschoten door een brute assassin, hij werd niet ouder dan 39 jaar. Maar die 39 korte jaren hebben Amerika voor altijd veranderd. Nog belangrijker, het was niet alleen een verandering in de wetgeving, maar ook een verandering van het hart. Door het hele land begonnen mensen elkaar te behandelen niet als zwart en wit, maar als medeAmerikanen.

En sinds zijn dood heeft zijn vrouw Coretta King zijn werk met kracht voortgezet. Maar de sporen plagen Amerika nog. Dus laten we Dr. King niet alleen herinneren op Martin Luther King dag, maar onszelf opnieuw op de Geboden richten waar hij in geloofde en elke dag naar probeerde te leven, hou evenveel van uw naaste als van uzelf. En ik geloof dat als wij allemaal, jong en oud, Republikeinen en Democraten, die Geboden kunnen naleven, dan zullen we de dag zien dat de droom van Dr. King uitkomt. Ik zal het tekenen.

Reagan, 2 November 1983

[ Bericht 0% gewijzigd door GCMarshall op 30-07-2011 02:06:57 ]
  zondag 31 juli 2011 @ 23:07:23 #8
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_100175432
Vladimir Lenin
pi_100182615
Waarom?

Wat betreft Vladimir Putin, wie waren de andere kandidaten en wat zijn zijn woorden en daden mbt het 1ste Amendment waaronder vrijheid van de pers...

quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 23:07 schreef VladimirPoetin het volgende:
Vladimir Lenin

[ Bericht 8% gewijzigd door GCMarshall op 01-08-2011 03:06:46 ]
  maandag 1 augustus 2011 @ 07:16:24 #10
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_100183390
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 02:57 schreef GCMarshall het volgende:
Waarom?

Wat betreft Vladimir Putin, wie waren de andere kandidaten en wat zijn zijn woorden en daden mbt het 1ste Amendment waaronder vrijheid van de pers...

[..]

? Ik zei Vladimir Lenin niet Poetin.
pi_100220280
Ik vroeg waarom (Lenin)...

Generaal Marshall was geen politicus. Poetin wel en staat in je profielnaam...wat zijn zijn woorden en daden mbt oa vrijheid van de pers..

quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2011 07:16 schreef VladimirPoetin het volgende:

[..]

? Ik zei Vladimir Lenin niet Poetin.

[ Bericht 1% gewijzigd door GCMarshall op 02-08-2011 02:01:40 ]
pi_100245673
Misschien al eerder genoemd maar euh...Michail Gorbatsjov. Enige politicus die ik ken die boven zijn eigen belang uitgestegen is. Had rustig nog een aantal jaren kunnen blijven zitten en de volgende generatie met zijn ellende kunnen confronteren.
pi_100251558
Lee Kuan Yew ^O^
pi_100258136
Opvallend vind ik dat hij immigranten uit China geen "allochtonen" noemt in zijn speeches maar Chinese-Singaporeans.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 22:51 schreef Kingstown het volgende:
Lee Kuan Yew ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')