SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
Het patientnummer is het registratienummer binnen het ziekenhuis.quote:Op zondag 21 augustus 2011 14:45 schreef simmu het volgende:
eerst nog een kip --> ei probleem oplossen. want elk formulier heeft een patientnummer nodig. maar omdat kiro nooit thuis is geweest, dus altijd van ziekenhuis naar ziekenhuis is geplaatst, hebben wij helemaal geen patientnummer. dus die zijn we nu na aan het gaan.
Bron: http://www.bbvz.nl/top20k(...)_inzage_of_kopie.phpquote:Op maandag 22 augustus 2011 00:01 schreef Noelle06 het volgende:
@Simmu![]()
Ben hier dus ook mee bezig en loop nu tegen dingen aan.
Letterlijk van het ziekenhuis waar we onder behandeling waren overgenomen....
Voor de toezending van het medisch dossier wordt conform de wet- en regelgeving (WGBO) een vergoeding gevraagd. Deze vergoeding varieert van 4,50 tot 42,50 euro.
Is dit normaal? Wil er best wat voor betalen maar dit...?
En ik ik heb geen patient nummers meer van de ziekenhuizen waar we onder behandeling zijn geweest.
Niet? Ik dacht juist dat je die info wel mocht inzien, maar dat je er specifiek naar moest vragen. En dat ze er niet zo happig op zijn om dat te geven.quote:Op maandag 22 augustus 2011 10:14 schreef nieslief het volgende:
Er staat ook ergens dat je de werkaantekeningen van de arts niet mag inzien. Wel een handige site trouwens er staat precies wat je wel en niet mag en wat je kunt doen als je geen gehoor krijgt. Kost je wel even doorklikken btw.
Ja, dat is vrij normaal.quote:Op maandag 22 augustus 2011 00:01 schreef Noelle06 het volgende:
Is dit normaal? Wil er best wat voor betalen maar dit...?
Dank je wel, die site ga ik even doorspitten.quote:Op maandag 22 augustus 2011 10:14 schreef nieslief het volgende:
[..]
Bron: http://www.bbvz.nl/top20k(...)_inzage_of_kopie.php
Helemaal onderaan staat dit;
Redelijke vergoeding
Een zorgverlener mag een redelijke vergoeding vragen voor een afschrift van uw medisch dossier. Deze vergoeding bedraagt 23 eurocent per pagina, met een maximum van 4,50 euro per bericht. Voor zeer uitgebreide dossiers geldt een maximale vergoeding van 22,50 euro.
Er staat ook ergens dat je de werkaantekeningen van de arts niet mag inzien. Wel een handige site trouwens er staat precies wat je wel en niet mag en wat je kunt doen als je geen gehoor krijgt. Kost je wel even doorklikken btw.
Dat mag niet omdat dat zeg maar privé aantekeningen kunnen zijn. Alles wat van belang is voor de behandeling moet de arts zowiezo in het dossier schrijven. Het zijn zeg maar aantekeningen als in: er schiet de arts te binnen dat hij even moet nakijken welke antibiotica nou ook al weer de beste is. Hij maakt hier een krabbeltje over om het zich te helpen herinneren. Dat soort krabbeltjes hoeft hij niet te overhandigen aan patiënten.quote:Op maandag 22 augustus 2011 10:23 schreef loveli het volgende:
[..]
Niet? Ik dacht juist dat je die info wel mocht inzien, maar dat je er specifiek naar moest vragen. En dat ze er niet zo happig op zijn om dat te geven.
Daarom had ik ook dat stukje geselecteerd. 23 Cent per pagina vind ik een redelijke vergoeding maar er staat dus ook dat er een maximum aan zit.quote:Op maandag 22 augustus 2011 11:16 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Dank je wel, die site ga ik even doorspitten.
En wil er zeker voor betalen maar dat het kan oplopen tot ¤ 42,50 vindt ik best veel.
Hmjah ik ga duidelijk buiten mijn boekje als ik dit ga opvragen vrees ik.quote:Op zondag 21 augustus 2011 16:35 schreef simmu het volgende:
we hebben nooit ponsjes of stickervellen hoeven laten maken sjechov! kiro en ravi zijn in het ziekenhuis geboren. kiro is nooit thuis geweest. voor ravi hebben we ook pas toen hij eenmaal thuis was en op controle moest stickervellen moeten laten maken.
kiro is geboren in zwolle, van daaruit is hij naar het ziekenhuis in meppel gegaan. daarvandaan naar het umcg in groningen, van daaruit naar het sophia kinderziekenhuis (erasmes mc) in rotterdam en vandaaruit weer terug naar het umcg, waar hij overleden is.
nja. dat alleen al is voor ons in de praktijk lastig te realiseren. we hebben het nu over ziekenhuizen in zwolle, meppel, groningen en rotterdam. (we wonen trouwens tussen groningen en zwolle. beide zijn een uur rijden per auto vanaf hier) mijn man werkt en ik ben huisvrouw en thuis met ravi van 1 en selene van 3. het is wellicht een kulargument, maar ik ga niet met die kinderen op sleeptouw dingen in persoon mregelen. dat is praktisch imho werkelijk onwenselijk. ik hou er rekening mee dat ik uiteindelijk per ziekenhuis 1 x in persoon middels een uitgebreid gesprek inzage heb, dus het is niet zo dat ik perse alles per email en telefoon en post af wil handelen, maar ik kan het me niet veroorloven om even snel langs te gaan zeg maarquote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:57 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Hmjah ik ga duidelijk buiten mijn boekje als ik dit ga opvragen vrees ik.
Maar elke patient (of jij het nu gedaan hebt of het ziekenhuis zelf) heeft dat.
In principe is het zo dat als jij naar de bali wandelt van het ziekenhuis dat moeten ze je die info kunnen geven (vaak op vertoon van legitimatie)
Begrijp ik hier nu uit dat ik zo naar de balie van een ziekenhuis kan stappen en daar me dossier kan opvragen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:57 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Hmjah ik ga duidelijk buiten mijn boekje als ik dit ga opvragen vrees ik.
Maar elke patient (of jij het nu gedaan hebt of het ziekenhuis zelf) heeft dat.
In principe is het zo dat als jij naar de bali wandelt van het ziekenhuis dat moeten ze je die info kunnen geven (vaak op vertoon van legitimatie)
Ik ben niet TS.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 00:38 schreef PierreBetfair het volgende:
Heb je het nu nog steeds nietAls je een beetje moeite doet is het binnen 2 dagen geregeld. Je hebt er gewoon recht op, dus ik snap het probleem niet.
Legitimeer jezelf en vraag die dossiers op.
Je zou het denken he?!quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 00:53 schreef PierreBetfair het volgende:
Patientnummer heb je toch na 1 telefoontje achterhaald
Zo hoort het ook te werken echter de praktijk is niet zo. Je bent gewoon overal een nummer en als je dat nummer niet hebt krijg je gewoon weinig of niks voor elkaar. Dus dan moet je eerst een brief sturen of bellen met het verzoek om het patiëntnummer. Daar gaan dan weer een tigtal dagen overheen voordat ze de moeite nemen om het op te zoeken. Dat is geen onwil van het personeel maar puur bureaucratie. Vervolgens kun je met dat nummer weer een brief schrijven en dan gaan er weer een aantal dagen of weken overheen voordat je daar antwoord op hebt. Als die brief dan al op het juiste bureau is belandt. Dan zul je altijd zien dat ze weer een of ander aanvullend iets nodig hebben. En zo gaat het maar door. Doe dat eens maal 4 ziekenhuizen, een behoorlijke emotionele lading die er voor TS achter zit en ik snap wel dat ze door de bomen het bos niet meer ziet.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 07:54 schreef De_Kardinaal het volgende:
Meestal is een brief naar de afdeling juridische zaken genoeg. Je doet gewoon een beroep op je rechten als patiënt op inzage van al de gegevens. Dan moeten ze die opsturen. Daar heb je niet eens een patientnummer voor nodig, maar naam, geboortedatum en adres is ook voldoende.
Ik heb dat een keer gedaan, dan verwijzen ze je van de balie door naar een volgend bureau en dan krijg je alsnog te horen dat het schriftelijk moet. Als je echo's erbij wil hebben zou ik dat specifiek aangeven in je brief. Meestal sturen ze nl. alleen het geschreven gedeelte. Voor het patiëntnummer van dat ene ziekenhuis zou je een brief kunnen sturen als het ver weg is, is het dichtbij dan zou ik in eigen persoon bij de balie even informeren. Daar maken ze ook je ponsplaatje of stickers en daar moeten ze dus ook dat nummer hebben.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 00:19 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Begrijp ik hier nu uit dat ik zo naar de balie van een ziekenhuis kan stappen en daar me dossier kan opvragen.
Ben aan het balen, me patient nummer van 1 ziekenhuis heb ik niet meer.
Vraag: iemand ervaring, krijg je echo's ook mee in het dossier?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |