Geen ervaring, maar toevallig was er zondag een programma over de darmen en pds op tv, waarin ze het wel aanbevolen, net zoals activia ed, omdat het een probiotica is. Had me voorgenomen het maandag meteen te halen, maar ben het weer glad vergeten.quote:Op donderdag 28 juli 2011 21:07 schreef morgane het volgende:
Zo, ik en mijn pds lezen weer meeheeft iemand hier ervaringen met Yakult? Ik heb nu al op verschillende fora gelezen dat het een positieve uitwerking kan hebben bij darmaandoeningen zoals pds.
Jeutjequote:Op donderdag 28 juli 2011 20:28 schreef Sanne het volgende:
Poeppraatjes, een onderdeel van ons leven.
Ik hoef nog steeds 's nachts niet meer naar het toilet. Terwijl ik er toch echt zes jaar lang iedere nacht minimaal drie tot zes keer uit moest. Dwars door slaappillen heen, één krampje aan mijn darmen en ik zat op die pot. Dat moest ook want als ik het niet deed kon ik een nieuw matras kopen.
Wat een luxe om gewoon de hele nacht te slapen. Alleen het inslapen is nog wel eens een probleem, maar als ik eenmaal slaap dan slaap ik nu ook echt. Komt alleen maar wartaal uit als je me wakker maakt verneem ik.
En wat dan als de medici zeggen dat het wel zou helpen? Al die producten zijn probiotica en er wordt aangeraden (ook door medici, de MDL-arts vorige week zei het ook nog tegen mij) om zoiets te gebruiken. Op internet is ook te vinden dat probiotica goed zou zijn voor mensen met darmklachten.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:52 schreef kawotski het volgende:
Dat hele yakult/activia moet je niet in trappen. Pure marketing en ik heb nog nooit van iemand gehoord dat het werkt, hele volksstammen die het gebruiken, je kan je geld beter besteden.. Als je gezond bent heb je het zeker niet nodig, ben je belast met een darmziekte dan zou je wat van die marketing mogen verwachten maar dat is helaas niet zo. Ik hoor altijd het excuus - baat het niet dan schaadt het niet - zo weet ik er nog wel een paar.
Ik denk dat het aangeraden wordt zoals ook een bruine boterham wordt aangeraden. Ik zal eens op onderzoek gaan, wat er mij van bijstaat is dat het aantal bacterien dusdanig laag is (verwaarloosbaar) dat het 0,0 effect heeft, het komt niet op de plaats aan.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 17:21 schreef kvd het volgende:
[..]
En wat dan als de medici zeggen dat het wel zou helpen? Al die producten zijn probiotica en er wordt aangeraden (ook door medici, de MDL-arts vorige week zei het ook nog tegen mij) om zoiets te gebruiken. Op internet is ook te vinden dat probiotica goed zou zijn voor mensen met darmklachten.
Ik heb zelf PDS en heb aan mijn MDL-arts ook gevraagd of Yakult nou echt goed voor je is.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 17:21 schreef kvd het volgende:
[..]
En wat dan als de medici zeggen dat het wel zou helpen? Al die producten zijn probiotica en er wordt aangeraden (ook door medici, de MDL-arts vorige week zei het ook nog tegen mij) om zoiets te gebruiken. Op internet is ook te vinden dat probiotica goed zou zijn voor mensen met darmklachten.
Ja?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 10:48 schreef kvd het volgende:
ik moet er altijd ineens van m'naan als ik nachtdiensten moet draaien. vind het best wel te pruimen
He jeetje, wat een teleurstelling...quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 12:55 schreef Sanne het volgende:
Een groet vanaf ons vakantieverblijf. Het valt me zwaarder dan gedacht op vakantie met Crohn. Een excursiereis was ook misschien niet het allerslimste om te boeken. Ben voornamelijk bezig met zoeken naar schone toiletten en uitkienen wat ik kan eten. Dat blijft een avontuur. Op de klok van een ander leven lukt me niet. Mijn buik past zich niet aan aan bustijden.
We waren in Plymouth maar hadden alleen tijd voor het hoognodige. Ik ben een Lush én een MAC voorbij gelopen omdat ik te geobsedeerd was door mijn buik. Ongelukje in hotel gehad 's nachts, heel beschamend, zelfs tov mijn eigen man. Vannacht zoveel pijn dat ik niet meer wist hoe ik liggen moest. We hebben nu besloten de excursies maarte laten voor wat het is. Hier ben ik te ziek voor. Ik kan niet weg als ik net heb ontbeten, dus wil ik niet meer eten. Vannacht geprobeerd alles eruit te kotsen maar dat lukte niet meer.
Vind het best zwaar... Het is hier mooi, en leuk, maar ik ben een prednison olifantje met een hele dikke tena reet. Nee, vakantie had ik me toch anders voorgesteld. Sterkte en liefs voor wie het nodig hebben.
Volgens mij heb jij het nu heel erg nodig!!! Verstandige keuze on de excursies te laten, hopelijk kan je er op die manier samen met je man nog wel een mooie vakantie van maken. Hopelijk nemen de klachten weer wat af doordat je je eigen agenda en tijden kan gaan volgen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 12:55 schreef Sanne het volgende:
Een groet vanaf ons vakantieverblijf. Het valt me zwaarder dan gedacht op vakantie met Crohn. Een excursiereis was ook misschien niet het allerslimste om te boeken. Ben voornamelijk bezig met zoeken naar schone toiletten en uitkienen wat ik kan eten. Dat blijft een avontuur. Op de klok van een ander leven lukt me niet. Mijn buik past zich niet aan aan bustijden.
We waren in Plymouth maar hadden alleen tijd voor het hoognodige. Ik ben een Lush én een MAC voorbij gelopen omdat ik te geobsedeerd was door mijn buik. Ongelukje in hotel gehad 's nachts, heel beschamend, zelfs tov mijn eigen man. Vannacht zoveel pijn dat ik niet meer wist hoe ik liggen moest. We hebben nu besloten de excursies maarte laten voor wat het is. Hier ben ik te ziek voor. Ik kan niet weg als ik net heb ontbeten, dus wil ik niet meer eten. Vannacht geprobeerd alles eruit te kotsen maar dat lukte niet meer.
Vind het best zwaar... Het is hier mooi, en leuk, maar ik ben een prednison olifantje met een hele dikke tena reet. Nee, vakantie had ik me toch anders voorgesteld. Sterkte en liefs voor wie het nodig hebben.
He gats.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:51 schreef Sanne het volgende:
Dank voor jullie reacties. Deze week is sowieso kut voor me omdat mijn oma en moeder vlak achter elkaar overleden, dus de stress speelt ook wat parten. Elk jaar komen die herinneringen terug in die week. Daarom wilde ik er ook uit.
Gaat vandaag goed. Heel rustig gewandeld. Emo moment bij oude school, werd zo lief onthaald. Loop alleen nu constant met tranen, maar wel gelukkige tranen. Het moet er toch een keer uit en zoals Muad Dib zegt zal het ook wel met al die pillen te maken hebben.
We komen er wel, al is het met veel vallen en opstaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |