Wil je niet nog een setje maken en mij verkopen?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:45 schreef Ganzz het volgende:
Whoei
[ afbeelding ]
Als dat niet opvalt in het donker![]()
![]()
Filmpje in actie.
moeilijk te zeggen , maar geheel ongebruikelijk is het niet dat je daar wel eens spierpijn hebt.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:47 schreef hugsy33 het volgende:
Auch tja bertje vis waarschuwde er al voor hé, zelfs met t bloemschikken een helm op
sterke ermee!
Ik heb telkens laat vaan pijn om m'n onderrug. Zowel als ik in officiële "schaatshouding" rijd als wanneer ik "rechtop" skeeler. En met rechtop bedoel ik gewoon de normale skeelerhouding ipv extra laag en met de handen op de rug.
T beste gaat t wanneer ik die twee afwissel. Komt dit omdat ik nog niet getraind ben en die spieren nog op moet bouwen of doe ik iets fout?
Dit komt vermoedelijk doordat je nog niet genoeg getraind bent en daardoor gaat forceren. Het belangrijkste als je in de schaatshouding rijdt, is dat je de ontspanning vasthoudt: Ontspannen schouders(/rug) en armen. Je kunt eventueel je buikspieren wat aanspannen om makkelijker in die diepe houding te komen/blijven.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:47 schreef hugsy33 het volgende:
Ik heb telkens laat vaan pijn om m'n onderrug. Zowel als ik in officiële "schaatshouding" rijd als wanneer ik "rechtop" skeeler. En met rechtop bedoel ik gewoon de normale skeelerhouding ipv extra laag en met de handen op de rug.
T beste gaat t wanneer ik die twee afwissel. Komt dit omdat ik nog niet getraind ben en die spieren nog op moet bouwen of doe ik iets fout?
En dan staat het nog gedimd, ik kreeg commentaar dat mijn licht te fel was, het schijnt de woonkamers in als ik door de straten skatequote:Op zondag 18 maart 2012 21:01 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ja jij kan dat met je discoverlichting
Wat een zeikerdsquote:Op zondag 18 maart 2012 23:28 schreef Ganzz het volgende:
Als vrouw zou ik dat zeker niet aanraden, maar ik vind het heerlijk, rustig op de weg, muziekje op, heerlijk relax. Ik moet een ander rondje gaan verzinnen, ik heb nu iets van bijna 20km, op naar een volgende stap.
[..]
En dan staat het nog gedimd, ik kreeg commentaar dat mijn licht te fel was, het schijnt de woonkamers in als ik door de straten skate
Naar rechts lukt je wel, maar naar links niet? Dat is best apart, normaal is het andersom.quote:Op maandag 19 maart 2012 15:22 schreef Luxuria het volgende:
Kunnen jullie een beetje fatsoenlijk door een wat scherpere bocht met hoge snelheid?
Naar rechts kan ik overstappen, maar naar links lukt dat me niet echt, dan lig ik langs de wegdus doe ik afremmen.
Hoe gaan jullie met hoge snelheid door bochten?
Haha nu je het zegt gaat naar links inderdaad goed ja. Ik heb rechts en links door elkaar gehaaldquote:Op maandag 19 maart 2012 15:43 schreef Lookbehind het volgende:
[..]
Naar rechts lukt je wel, maar naar links niet? Dat is best apart, normaal is het andersom.
Ik rij zelf alleen op een baan, dus ik rijd alleen mijn bochten linksom.
Een oefening die je zou kunnen proberen (die vooral bij het schaatsen wordt gebruikt): Hangen.
Oftewel: Ga met iemand anders skeeleren en laat die persoon aan de buitenkant in de bocht meerijden (die persoon skeelers aan de grond houden), waarbij je zijn/haar hand vasthoudt en waarbij jij ondertussen zelf probeert over te stappen naar links en eigenlijk die andere persoon meetrekt de bocht door.
De bedoeling hiermee is dat de andere persoon aan de buitenkant jou in "evenwicht" houdt, terwijl je zelf je linkerheup goed de bocht induwt om zo je balans te kunnen zoeken op je linker- (en rechter-)been.
Belangrijk is altijd dat je diep genoeg zit, heup goed de bocht induwen en goede kniehoeken houden, anders maak je het jezelf alleen maar lastiger. Dit is vooral belangrijk als je op hoge(re) snelheid een bocht door wilt gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |