abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 maart 2012 @ 15:31:44 #126
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_109203965
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 17:45 schreef Ganzz het volgende:
Whoei

[ afbeelding ]

Als dat niet opvalt in het donker :D :9~

Filmpje in actie.
Wil je niet nog een setje maken en mij verkopen? :P
All she wants and needs is just a little taste..
  zaterdag 17 maart 2012 @ 20:00:48 #127
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_109211312
Haha, je bent niet de eerste. Er komt binnenkort een versie waarvan ik er 10 laat maken. Dat zal ik tzt wel hier aangeven, maar met de huidige drukte kan het nog wel wat maandjes duren.

Ik doe even rustig aan met skaten, met squashen de muur gekopt, en die gaf niet mee. Misschien kan ik beter daar een helm dragen :P

Ik heb voor aankomende zomer een doel, en dat is een toer van 75km ongeveer, maar met mijn huidige staat van knieen heb ik zo mijn bedenkingen of dat realistisch is... ;(
pi_109212712
Auch tja bertje vis waarschuwde er al voor hé, zelfs met t bloemschikken een helm op ;)
sterke ermee!

Ik heb telkens laat vaan pijn om m'n onderrug. Zowel als ik in officiële "schaatshouding" rijd als wanneer ik "rechtop" skeeler. En met rechtop bedoel ik gewoon de normale skeelerhouding ipv extra laag en met de handen op de rug.

T beste gaat t wanneer ik die twee afwissel. Komt dit omdat ik nog niet getraind ben en die spieren nog op moet bouwen of doe ik iets fout?
  zondag 18 maart 2012 @ 06:01:43 #129
545 dop
:copyright: dop
pi_109223333
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 20:47 schreef hugsy33 het volgende:
Auch tja bertje vis waarschuwde er al voor hé, zelfs met t bloemschikken een helm op ;)
sterke ermee!

Ik heb telkens laat vaan pijn om m'n onderrug. Zowel als ik in officiële "schaatshouding" rijd als wanneer ik "rechtop" skeeler. En met rechtop bedoel ik gewoon de normale skeelerhouding ipv extra laag en met de handen op de rug.

T beste gaat t wanneer ik die twee afwissel. Komt dit omdat ik nog niet getraind ben en die spieren nog op moet bouwen of doe ik iets fout?
moeilijk te zeggen , maar geheel ongebruikelijk is het niet dat je daar wel eens spierpijn hebt.
het zou wel minder moeten worden naar mate je meer skate

op het moment rij ik Powerslide S1 met een mogema onderstel en 82 mm, wielen hardheid weet ik niet maar niet al te zacht.
ook heb ik een paar hypno skates voor het meer recreatieve werk.

K2 maakt over het algemeen prima skates voor recreanten.
mijn vrouw rijd nog oude K2 Kinetic (geel alu onderstel) en die doen het nog altijd prima

[ Bericht 3% gewijzigd door dop op 18-03-2012 06:13:59 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zondag 18 maart 2012 @ 12:18:50 #130
138903 Lookbehind
That's all you have to do
pi_109227408
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 20:47 schreef hugsy33 het volgende:

Dit komt vermoedelijk doordat je nog niet genoeg getraind bent en daardoor gaat forceren. Het belangrijkste als je in de schaatshouding rijdt, is dat je de ontspanning vasthoudt: Ontspannen schouders(/rug) en armen. Je kunt eventueel je buikspieren wat aanspannen om makkelijker in die diepe houding te komen/blijven.
Als je met je handen op je rug rijdt, probeer dan ook niet teveel met je schouders te gaan trekken (oftewel zoek weer die ontspanning), anders ga je dat na een tijdje ook goed voelen in je rug.
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
pi_109227873
Ik weet eigenlijk niet of dat doe maar ik zal erop gaan letten ^O^ vandaag helaas geen skate weer ;(
  zondag 18 maart 2012 @ 14:39:30 #132
206580 Luxuria
pi_109232905
Hier wel! Het is nog droog iig! ^O^
pi_109245968
Ik wilde eigenlijk vandaag weer eens gaan skaten maar ik vond het toch te koud en er kwamen ook steeds allemaal bedreigende wolken aan zetten.
  zondag 18 maart 2012 @ 20:20:52 #134
206580 Luxuria
pi_109246758
Ik had kunnen gaan want het was droog en af en toe kwam het zonnetje door. Maar het waaide toch wel redelijk en ik had niet zo'n zin :@
Morgen heb ik geen tijd, dus ga ik dinsdag maar weer! Het blijft volgens mij zowat de hele week droog :)
pi_109247180
ik vond t ook te hard waaien, heb pas iets meer dan 100km geskeelerd maar ben nu al verslaafd, werd gewoon sjago dat ik niet kon vandaag :'(
  zondag 18 maart 2012 @ 20:48:32 #136
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_109248269
Ik ga zo denk ik nog even ;)
  zondag 18 maart 2012 @ 21:01:13 #137
206580 Luxuria
pi_109249049
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 20:48 schreef Ganzz het volgende:
Ik ga zo denk ik nog even ;)
Ja jij kan dat met je discoverlichting :P
pi_109251867
Dat vind ik als vrouw toch net te eng hier in de buurt :@
  zondag 18 maart 2012 @ 23:28:59 #139
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_109258639
Als vrouw zou ik dat zeker niet aanraden, maar ik vind het heerlijk, rustig op de weg, muziekje op, heerlijk relax. Ik moet een ander rondje gaan verzinnen, ik heb nu iets van bijna 20km, op naar een volgende stap.
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 21:01 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ja jij kan dat met je discoverlichting :P
En dan staat het nog gedimd, ik kreeg commentaar dat mijn licht te fel was, het schijnt de woonkamers in als ik door de straten skate :')
  maandag 19 maart 2012 @ 14:08:01 #140
206580 Luxuria
pi_109272340
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 23:28 schreef Ganzz het volgende:
Als vrouw zou ik dat zeker niet aanraden, maar ik vind het heerlijk, rustig op de weg, muziekje op, heerlijk relax. Ik moet een ander rondje gaan verzinnen, ik heb nu iets van bijna 20km, op naar een volgende stap.

[..]

En dan staat het nog gedimd, ik kreeg commentaar dat mijn licht te fel was, het schijnt de woonkamers in als ik door de straten skate :')
Wat een zeikerds _O- Moeten ze maar hun gordijnen dichtdoen als het donker is.

Ohh wat een lekker zonnetje als ik naar buiten kijk! En bijna windstil volgens mij.
En dan zit ik hier de hele dag op kantoor ;(
pi_109272453
Jaaa t is vandaag echt mooi skeelerweer! Ik moet nog steeds nieuwe, die van mij zijn echt jaaaren oud ;( maar telkens geen geld voor gehad
  maandag 19 maart 2012 @ 15:22:05 #142
206580 Luxuria
pi_109274745
Ja dat scheelt zo veel als je een goed paar hebt!

Kunnen jullie een beetje fatsoenlijk door een wat scherpere bocht met hoge snelheid?
Naar rechts links kan ik overstappen, maar naar links lukt dat me niet echt, dan lig ik langs de weg :P dus doe ik afremmen.
Hoe gaan jullie met hoge snelheid door bochten?

Remmen gaat ook al zo lekker met mijn remblokje :')
Op een andere manier durf ik niet, want dan ben ik bang dat ik val.

[ Bericht 2% gewijzigd door Luxuria op 19-03-2012 15:46:40 ]
pi_109275392
Ik ben altijd bang dat ik val wanneer ik pootje over doe zeg maar :P dat gaat wel fijn in een bocht naar rechts maar naar links is heel eng.

Ik heb er niet echt een standaard manier voor, maar ik zorg er wel altijd voor dat ik lekker hang zodat je niet omkiept als je snel gaat :P

Maar dat fatsoenlijke paar moet er echt een keer van komen. Die van mij zijn net koffiemolens, zo zwaar en zo krakerig _O- ik haal de 20 km er wel mee maar dat is gewoon niet fijn. Heb de skeelers van een vriend een keer geprobeerd, hij heeft echt van die soort Noren maar dan in skeelerversie (zoals meer mensen in dit topic) en daar ging ik ineens 2x zo snel mee :P
  maandag 19 maart 2012 @ 15:43:02 #144
138903 Lookbehind
That's all you have to do
pi_109275412
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 15:22 schreef Luxuria het volgende:
Kunnen jullie een beetje fatsoenlijk door een wat scherpere bocht met hoge snelheid?
Naar rechts kan ik overstappen, maar naar links lukt dat me niet echt, dan lig ik langs de weg :P dus doe ik afremmen.
Hoe gaan jullie met hoge snelheid door bochten?
Naar rechts lukt je wel, maar naar links niet? Dat is best apart, normaal is het andersom.
Ik rij zelf alleen op een baan, dus ik rijd alleen mijn bochten linksom.

Een oefening die je zou kunnen proberen (die vooral bij het schaatsen wordt gebruikt): Hangen.
Oftewel: Ga met iemand anders skeeleren en laat die persoon aan de buitenkant in de bocht meerijden (die persoon skeelers aan de grond houden), waarbij je zijn/haar hand vasthoudt en waarbij jij ondertussen zelf probeert over te stappen naar links en eigenlijk die andere persoon meetrekt de bocht door.
De bedoeling hiermee is dat de andere persoon aan de buitenkant jou in "evenwicht" houdt, terwijl je zelf je linkerheup goed de bocht induwt om zo je balans te kunnen zoeken op je linker- (en rechter-)been.

Belangrijk is altijd dat je diep genoeg zit, heup goed de bocht induwen en goede kniehoeken houden, anders maak je het jezelf alleen maar lastiger. Dit is vooral belangrijk als je op hoge(re) snelheid een bocht door wilt gaan.
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
  maandag 19 maart 2012 @ 15:48:25 #145
206580 Luxuria
pi_109275588
quote:
7s.gif Op maandag 19 maart 2012 15:43 schreef Lookbehind het volgende:

[..]

Naar rechts lukt je wel, maar naar links niet? Dat is best apart, normaal is het andersom.
Ik rij zelf alleen op een baan, dus ik rijd alleen mijn bochten linksom.

Een oefening die je zou kunnen proberen (die vooral bij het schaatsen wordt gebruikt): Hangen.
Oftewel: Ga met iemand anders skeeleren en laat die persoon aan de buitenkant in de bocht meerijden (die persoon skeelers aan de grond houden), waarbij je zijn/haar hand vasthoudt en waarbij jij ondertussen zelf probeert over te stappen naar links en eigenlijk die andere persoon meetrekt de bocht door.
De bedoeling hiermee is dat de andere persoon aan de buitenkant jou in "evenwicht" houdt, terwijl je zelf je linkerheup goed de bocht induwt om zo je balans te kunnen zoeken op je linker- (en rechter-)been.

Belangrijk is altijd dat je diep genoeg zit, heup goed de bocht induwen en goede kniehoeken houden, anders maak je het jezelf alleen maar lastiger. Dit is vooral belangrijk als je op hoge(re) snelheid een bocht door wilt gaan.
Haha nu je het zegt gaat naar links inderdaad goed ja. Ik heb rechts en links door elkaar gehaald :')

Dat klinkt inderdaad als een goede oefening! Die ga ik eens proberen.
pi_109281059
Snel door d de bochten is ook een kwestie van durven. Gewoon steeds een beetje harder, en de bocht zo flauw mogelijk maken(net als bij de formule 1).

remmen met een blokje gaat bij mij nog beter dan ik dacht, werd vandaag ingehaald door n idioot in een ford focus. Hij zag nadat hij mij had ingehaald dat ie niet ging redden met n tegenligger, stuurt ie voor m'n neus naar rechts en gaat vol op de rem staan
:|W :|W :|W

heb deze maand trouwens al 123km geskate, niet slecht voor iemand die al 5 jaar zware lyme heeft en voorheen vaak zelfs zittend moest.douchen :D

40km/u is trouwensnog steeds niet gelukt, nieuwe record is 38.1 km/u

-O-
  maandag 19 maart 2012 @ 18:49:26 #147
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_109282101
Hehe, ik zou wel meer willen, maar de tijd ontbreekt. Doe je netjes, 123km deze maand al! Ik draag geen beschermers, dus meestal ga ik niet harder als +/- 18km/uur gemiddeld. Veel sneller gaat niet, en in het donker is de weg altijd een verrassing ;)

Mijn skates worden echt slecht, het uitrollen gaat steeds minder, ik rem gewoon tijdens het uitrollen :(
pi_109282423
Vandaag ook weer lekker een stukje geskate, eerst van huis naar de klim hal, ongeveer 2 kilometer en na het klimmen nog een rondje van 10 kilometer, dat vond ik wel mooi voor de eerste keer dit seizoen.

Ik kan trouwens beter pootje over naar rechts. Ik ben blijkbaar linksbenig. Vroeger met schaatsen lukte het mij nooit om op de baan pootje over te doen, een wereld ging voor mij open toen ik buiten op de weg op skates een keer pootje over probeerde in een bocht naar rechts. Inmiddels kan ik het beide kanten op en ook op schaatsen maar naar rechts is toch makkelijker. Ik ging vandaag bijna onderuit in een bochtje naar links omdat ik achter mijn kniebeschermer bleef hangen.
pi_109283289
Naar rechts heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd, lijkt me heel onnatuurlijk.

Naar links gaat wel goed maar ik gebruik t met skeeleren maar weinig.

Ik ga gemiddeld ook maar 18 per uur ongeveer maar ik draag wel een helm. Hoe goed je zelf ook kan skeeleren, auto's zijn onvoorspelbaar/asociaal en zien je snel over het hoofd. De meeste houden totaal geen rekening met je en zijn alleen maar aan t racen om 2seconden eerder op de bestemming aan te komen.
pi_109283654
Vandaag een auto doe voor mij stopte omdat ik van rechts kwam *O*
Maar dat was een uitzondering. Ik draag altijd een helm, kniebeschermers en polsbeschermers. Helaas wel eens iemand met een behoorlijke hoofdwond gezien omdat ie op het asfalt was geklapt, ongelukt zit in een klein hoekje. Bijkomend voordeel is dat ik een camera heb die je op een helm kan klikken, maakt het die helm ook nuttig als ik geen ongeluk krijg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')