SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
weergaven in metrisch kiezen , helemaal boven in de blauwe balk rechts van het midden onder uploadquote:Op woensdag 7 maart 2012 00:05 schreef Miendientje het volgende:
Ik wil ook wel eens een GPS mee om mijn top snelheid te kunnen meten. Ik heb hier wel een logje van iemand waar mee ik samen was, dit was tijdens de speedskate van de Friday Fun Skate in Groningen:
http://connect.garmin.com/player/100977091
Ik zie alleen geen optie om hem in km/u te zetten.
ik heb ook rolschaatsen , maar is toch wel wat anders rijden als op skeelers.quote:Op woensdag 7 maart 2012 12:18 schreef Miendientje het volgende:
Ik heb trouwens voor de lol ook een paar rolschaatsen gekocht bij de kringloop, ik weet alleen nog niet zo goed wat ik er mee moet. Ik ga het in de eerste instantie voor een feestje gebruiken maar wie weet dat ik daarna ook eens ga kijken wat ik er nog meer mee kan.
Zoals dop al aangeeft zit je met een fietshelm van een wat bekender merk al wel goed.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:36 schreef hugsy33 het volgende:
Ja had er al een paar gevonden voor 30 a 40 euro, maar twijfel nog erg tussen een fietsmodel en skatemodel.
De eerste is luchtiger denk ik hoewel er ook bij skatehelmen staat dat ze soms 12 of zelfs 20 luchtgaten hebben.
Op heel veel sites staat trouwens niet of de helm een keurmerk heeft, kan ik daar op nederlandse sites vanuit gaan of worden er ook nog steeds slechte helmen verkocht
Als je ook een muts in de winter wilt kunnen dragen, dan zou ik zeker een helm kiezen die vrij ruim verstelbaar is, anders heb je in één van beide seizoenen last dat het te nauw/te ruim is. Het lijkt mij dat dan de eerste afvalt, aangezien die volgens mij niet universeel verstelbaar is.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 19:37 schreef hugsy33 het volgende:
Ik twijfel vooral tussen deze twee...
Helm 1: www.fietsgigant.com/bell-volt-12860.html
Meer een skateboardhelm, heeft wel 12 luchtgaten, abs hard plastic shell, en een-buitenvoering van EPS-schuim met dubbele dichtheid, en pluche.
Helm 2: www.futurumshop.nl/produc(...)auw-zwart-helm.phtml
Meer traditionele fiets helm.
Te verwijderen vizier
In-Moulding Shell
Anti insecten net
Ik twijfel vooral of de eerste helm niet te warm is in de zomer.En in de winter draag in graag een muts, mijn hoofd is 55 cm, hoe groot zal ik m'n helm kopen ?
Ik vind de fietshelm een beetje over the top/overdressed vandaar dat ik liever voor helm 1 ga als die luchtig genoeg is
Wil je niet nog een setje maken en mij verkopen?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:45 schreef Ganzz het volgende:
Whoei
[ afbeelding ]
Als dat niet opvalt in het donker![]()
![]()
Filmpje in actie.
moeilijk te zeggen , maar geheel ongebruikelijk is het niet dat je daar wel eens spierpijn hebt.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:47 schreef hugsy33 het volgende:
Auch tja bertje vis waarschuwde er al voor hé, zelfs met t bloemschikken een helm op
sterke ermee!
Ik heb telkens laat vaan pijn om m'n onderrug. Zowel als ik in officiële "schaatshouding" rijd als wanneer ik "rechtop" skeeler. En met rechtop bedoel ik gewoon de normale skeelerhouding ipv extra laag en met de handen op de rug.
T beste gaat t wanneer ik die twee afwissel. Komt dit omdat ik nog niet getraind ben en die spieren nog op moet bouwen of doe ik iets fout?
Dit komt vermoedelijk doordat je nog niet genoeg getraind bent en daardoor gaat forceren. Het belangrijkste als je in de schaatshouding rijdt, is dat je de ontspanning vasthoudt: Ontspannen schouders(/rug) en armen. Je kunt eventueel je buikspieren wat aanspannen om makkelijker in die diepe houding te komen/blijven.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:47 schreef hugsy33 het volgende:
Ik heb telkens laat vaan pijn om m'n onderrug. Zowel als ik in officiële "schaatshouding" rijd als wanneer ik "rechtop" skeeler. En met rechtop bedoel ik gewoon de normale skeelerhouding ipv extra laag en met de handen op de rug.
T beste gaat t wanneer ik die twee afwissel. Komt dit omdat ik nog niet getraind ben en die spieren nog op moet bouwen of doe ik iets fout?
En dan staat het nog gedimd, ik kreeg commentaar dat mijn licht te fel was, het schijnt de woonkamers in als ik door de straten skatequote:Op zondag 18 maart 2012 21:01 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ja jij kan dat met je discoverlichting
Wat een zeikerdsquote:Op zondag 18 maart 2012 23:28 schreef Ganzz het volgende:
Als vrouw zou ik dat zeker niet aanraden, maar ik vind het heerlijk, rustig op de weg, muziekje op, heerlijk relax. Ik moet een ander rondje gaan verzinnen, ik heb nu iets van bijna 20km, op naar een volgende stap.
[..]
En dan staat het nog gedimd, ik kreeg commentaar dat mijn licht te fel was, het schijnt de woonkamers in als ik door de straten skate
Naar rechts lukt je wel, maar naar links niet? Dat is best apart, normaal is het andersom.quote:Op maandag 19 maart 2012 15:22 schreef Luxuria het volgende:
Kunnen jullie een beetje fatsoenlijk door een wat scherpere bocht met hoge snelheid?
Naar rechts kan ik overstappen, maar naar links lukt dat me niet echt, dan lig ik langs de wegdus doe ik afremmen.
Hoe gaan jullie met hoge snelheid door bochten?
Haha nu je het zegt gaat naar links inderdaad goed ja. Ik heb rechts en links door elkaar gehaaldquote:Op maandag 19 maart 2012 15:43 schreef Lookbehind het volgende:
[..]
Naar rechts lukt je wel, maar naar links niet? Dat is best apart, normaal is het andersom.
Ik rij zelf alleen op een baan, dus ik rijd alleen mijn bochten linksom.
Een oefening die je zou kunnen proberen (die vooral bij het schaatsen wordt gebruikt): Hangen.
Oftewel: Ga met iemand anders skeeleren en laat die persoon aan de buitenkant in de bocht meerijden (die persoon skeelers aan de grond houden), waarbij je zijn/haar hand vasthoudt en waarbij jij ondertussen zelf probeert over te stappen naar links en eigenlijk die andere persoon meetrekt de bocht door.
De bedoeling hiermee is dat de andere persoon aan de buitenkant jou in "evenwicht" houdt, terwijl je zelf je linkerheup goed de bocht induwt om zo je balans te kunnen zoeken op je linker- (en rechter-)been.
Belangrijk is altijd dat je diep genoeg zit, heup goed de bocht induwen en goede kniehoeken houden, anders maak je het jezelf alleen maar lastiger. Dit is vooral belangrijk als je op hoge(re) snelheid een bocht door wilt gaan.
1 kilometer hoeft maar hoorquote:Op maandag 19 maart 2012 21:57 schreef Ganzz het volgende:
Of mijn skates zijn zo gaar, of ik kan geen snelheid maken. Maar 10km op 30km/uur gaat noway niet hier. Ik zal eens een poging wagen
Bedankt voor de tip, ik zal eens kijken!quote:Op maandag 19 maart 2012 21:09 schreef hugsy33 het volgende:
Ik wèrd ingehaald door n oudere man op een racefiets, ik reed een stuk in de schaatshouding en kreeg 2 duimen en een "Prachtig!" van hem Haha.
Ik zou trouwens wel n helm kopen , kost maar 30 a 35 euro, na 100meter ben je vergeten dat her hem op hebt en het bespaard zoveel leed. Een botbreuk geneest wel weer je hersenen niet.(als ik een tip mag geven: bij futurumshop.nl(geen verzendkosten!) Is de Bell solar in de aanbieding voor 35euro, hele lichte helm die bij veel mensen goed past (en dus lekker zit)
Als ik dit lees en het topic teruglees, baal ik toch wel dat ik vorig jaar geen skates met 90 of 100 mm wielen heb gekocht ipv de 84 die ik nu hebquote:Op maandag 19 maart 2012 21:36 schreef Jero_nimo het volgende:
Ik wil ook weer wat meer gaan skaten, ik heb zelf de K2 Mach 90 Speed:
Met alles nog origineel, 90mm wieltjes en 83a hardheid. Maar ze skaten in ieder geval erg fijn. Ik heb ze nu ongeveer een jaartje, maar ik moet zeggen dat ik ze nog niet heel veel gebruikt heb, vooral doordat ik hardlopen weer had opgepakt, waar ik wel al mijn tijd in stopte, 3 á 4 keer in de week. Maar nu ga ik dat een beetje combineren met het skaten, of althans proberen te combineren.
Afgelopen donderdag had ik weer voor het eerst een rondje geskate in een paar maanden, ging wel meteen lekker, een rondje van 26 kilometer in 1 uur en 15 minuten. Gemiddeld 20.8km/h en een max van 35 km/h. Ook heb ik nog 1 hele kilometer een gemiddelde van 30 gehaald, maar dat was wel erg zwaar. Hartslag meteen naar de 185+. Hier een garminlog van dat rondje. Kan je zien waar ik geskate heb en welke snelheid enzo.
Veiligheid vind ik ook wel belangrijk en gebruik daarom ook altijd wel mijn knie- elleboog- en polsbeschermers. Helm heb ik nog wel ergens, maar die gebruik ik eigenlijk nooit. Doordat ik vroeger ook al veel heb geskate, voornamelijk aggressive skating, ben ik redelijk stabiel op die dingen. Maar een ongeluk zit natuurlijk altijd in een klein hoekje.
Het is inderdaad altijd leuk als mensen op je reageren, ik merk wel vaak dat heel veel mensen omkijken naar als ik aan het skaten ben. Ook een keer kwamen iets voor me een groepje van 6 mountainbikers uit de bossen dezelfde richting als mij fietsen. Toen moest ik wat afremmen en zaten ze me raar aan te kijken dat ik ze zo makkelijk bijhield. 3 van die jongens gingen toen keihard aanzetten om te kijken wat ik zou doen en even later ging ik zelf ook maar even los, toen ook iets van 37 km/h gehaald en hun monden vielen bijna open van verbazing, altijd leuk.
Hier nog een limboquote:Op maandag 19 maart 2012 23:55 schreef Ganzz het volgende:
Volgensmij hebben we hier alle hoeken van nederland: Utrecht, Groningen, Hardewijk, wie mis ik nogmeer?
Ik ben ook geen pro hoorquote:Op dinsdag 20 maart 2012 00:00 schreef Tamashii het volgende:
Nou, hallo jongens.
Ik skate ook graag met mijn afgeragte skeelers van de Aldi. No kidding.
Hoop dat jullie me niet de deur wijzen omdat ik geen pro ben!
Tof.quote:
We zijn zo te zien sterk vertegenwoordigd. Hier ook Zuid-Holland.quote:
Is dat via een app ofzo? wat een hip overzicht, die wil ik ook eentjequote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:34 schreef hugsy33 het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
I DID IT!![]()
[ afbeelding ]
Eindelijk de magische 40 gehaald hahaha op 80 mm wielen btw.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Die gebruik ik inderdaad ook, qua route klopt het bij mij wel. De rest heb ik geen verstand van (snelheid, caloriën etc) dus daar zeg ik dan ook maar niets overquote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:32 schreef Luxuria het volgende:
Ik heb Endomondo als app, ik vraag me af of die wel echt nauwkeurig is.
Heeft iemand anders van jullie die ook?
Ja de route klopt bij mij ook, maar ik heb het idee dat het qua snelheid niet helemaal klopt.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:40 schreef maen het volgende:
[..]
Die gebruik ik inderdaad ook, qua route klopt het bij mij wel. De rest heb ik geen verstand van (snelheid, caloriën etc) dus daar zeg ik dan ook maar niets over
Gelukkig! Zal wel lastig zijn om je houding aan te passen als je dat zo gewend bent. Daar zul je ook wel even last van kunnen krijgen toch?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:17 schreef hugsy33 het volgende:
Oh ik maakt trouwens idd mijn rug hol in de schaatshouding dus daar moet ik op gaan letten, ging vandaag al een stuk beter qua rugpijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |