Gaat er denk ik ook om hoe je het vertelt. "Roken is slecht, ga je dood aan, niet doen!" heeft een heel ander effect dan goede voorlichting. Misschien moet je kinderen leren om voor zichzelf op te komen en zich niet ergens in te laten duwen door klasgenoten.quote:Op zondag 31 juli 2011 22:34 schreef vstyle het volgende:
[..]
Dat gaat je zo niet lukken op elke basisschool leer je dat roken drinken en drugs verkeerd is en iedereen op die leeftijd is het daar mee eens. Alleen roken de meeste toch na een paar jaar middelbare
Wat spreek je jezelf tegen dan..quote:Op zondag 31 juli 2011 22:31 schreef Kabolter het volgende:
Hoe kom je daar op? Het zijn vaak juist de mensen die lager in de hiërarchie zitten die actief pestgedrag vertonen. Onzekerheid is voor menig pestkop de aanleiding om te pesten. Echt populair zijn pestkoppen vaak niet.
Dit zie je bij andere dingen ook terug. Menig mens die onzeker is en heel loyaal naar de directe omgeving zijn blijken in de oorlog juist de gruwelijkste misdaden te begaan die de bevelhebbers niet direct zouden kunnen uitvoeren.
Je ziet bijvoorbeeld dat mensen die in Irak die gevangenen pesten juist gezinsmensen waren die een actieve rol vervulden in de samenleving (als ze niet aan het werk waren). En die als erg geliefd en sociaal werden bestempeld.
Ik denk eerlijk gezegd dat macht juist niet de belangrijkste component is. Juist zekerheid en je plekje behouden zijn belangrijker.Maar goed, we dwalen af. Je ziet nou eenmaal vaak dat mensen die juist veel anders overkomen gepest worden. Als jij normaal opgaat in de samenleving, je daar niet vanaf zet en niet te veel in de spotlight wil staan zal al veel pestgedrag wegnemen.quote:Op zondag 31 juli 2011 22:36 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dus gaan ze zich beter voelen door de pesten, want hun slachtoffers staan dan onder hen wat betekent dat ze zelf niet helemaal onderaan bungelen. Dat heb ik tenminste altijd begrepen, dat het meestal zo werkt. Verder zijn er natuurlijk altijd nog een paar idioten die gewoon wreed zijn.
[..]
Uiteindelijk draait het volgens mij allemaal om macht. Zodra de situatie zich voordoet dat de macht kan worden gegrepen, zal dat vaak gebeuren en als er IETS is waar macht een enorme rol speelt, is het wel het gevangeniswezen en oorlogen, lijkt me.
Ik BEN ook anders, want ik ben nu eenmaal homo. Betekend NIET dat ik NIET dezelfde rechten, en plichten heb, als een heteroquote:Op zondag 31 juli 2011 21:06 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Tja, dat heb je als je je in een slachtofferrol wringt. Daarnaast kan ik Robbie niet echt serieus nemen. Of zijn het toevallig altijd de verkeerde homo's die de taak die dit topic vervult op zich nemen.
Het probleem is dat er geen groot nadeel aan zit en zolang dat er niet is. Als middelbare scholier zijn je vrienden belangrijker dan alles wat die volwassenen zeggen.quote:Op zondag 31 juli 2011 22:39 schreef wonderer het volgende:
[..]
Gaat er denk ik ook om hoe je het vertelt. "Roken is slecht, ga je dood aan, niet doen!" heeft een heel ander effect dan goede voorlichting. Misschien moet je kinderen leren om voor zichzelf op te komen en zich niet ergens in te laten duwen door klasgenoten.
Je bent niet anders, je hebt een andere seksuele voorkeur. Betekent niet dat je anders bent.quote:Op zondag 31 juli 2011 22:45 schreef RobbieBoy het volgende:
[..]
Ik BEN ook anders, want ik ben nu eenmaal homo. Betekend NIET dat ik NIET dezelfde rechten, en plichten heb, als een hetero
Mijn ervaring is juist dat als je open bent en vol vertrouwen jezelf kunt zijn je minder gepest wordt dan wanneer je delen van jezelf verbergt (bijvoorbeeld je geaardheid) en heel onzeker overkomt. Want dat is zwakte en daar word je op gepakt.quote:Op zondag 31 juli 2011 22:44 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat macht juist niet de belangrijkste component is. Juist zekerheid en je plekje behouden zijn belangrijker.Maar goed, we dwalen af. Je ziet nou eenmaal vaak dat mensen die juist veel anders overkomen gepest worden. Als jij normaal opgaat in de samenleving, je daar niet vanaf zet en niet te veel in de spotlight wil staan zal al veel pestgedrag wegnemen.
Daar heb je ontzettend gelijk in en dat is op zich ook wel jammer.quote:Op zondag 31 juli 2011 22:47 schreef vstyle het volgende:
[..]
Het probleem is dat er geen groot nadeel aan zit en zolang dat er niet is. Als middelbare scholier zijn je vrienden belangrijker dan alles wat die volwassenen zeggen.
Dus wat wil je nou eigenlijk als ik het mag vragen?quote:Op zondag 31 juli 2011 22:45 schreef RobbieBoy het volgende:
[..]
Ik BEN ook anders, want ik ben nu eenmaal homo. Betekend NIET dat ik NIET dezelfde rechten, en plichten heb, als een hetero
Nu we het daar over eens zijn moet er nog een oplossing komen.quote:Op zondag 31 juli 2011 22:53 schreef wonderer het volgende:
[..]
Mijn ervaring is juist dat als je open bent en vol vertrouwen jezelf kunt zijn je minder gepest wordt dan wanneer je delen van jezelf verbergt (bijvoorbeeld je geaardheid) en heel onzeker overkomt. Want dat is zwakte en daar word je op gepakt.
[..]
Daar heb je ontzettend gelijk in en dat is op zich ook wel jammer.
Ik denk dat er veel aan de opvoeding ligt... heel jong beginnen met het bouwen aan respect en wederzijds begrip zou al een hoop schelen. Maar da's een utopiequote:Op zondag 31 juli 2011 22:55 schreef vstyle het volgende:
[..]
Nu we het daar over eens zijn moet er nog een oplossing komen.
De meeste mensen vinden overdreven nichterig gedrag totaal niet oprecht overkomen. Zelfs in de homogemeenschap zelf wordt er door menigeen op deze groep neergekeken. En die zouden volgens de theorie van kennis en begrijpen juist de ultieme groep mensen moeten zijn die deze groep accepteert. Je zou bijna denken dat deze groep dit doet om naar andere homo's duidelijk te maken dat ze gay zijn. Al vind ik dat moeilijk te geloven.quote:Op zondag 31 juli 2011 22:53 schreef wonderer het volgende:
[..]
Mijn ervaring is juist dat als je open bent en vol vertrouwen jezelf kunt zijn je minder gepest wordt dan wanneer je delen van jezelf verbergt (bijvoorbeeld je geaardheid) en heel onzeker overkomt. Want dat is zwakte en daar word je op gepakt.
[..]
Daar heb je ontzettend gelijk in en dat is op zich ook wel jammer.
Helaas wel ja ik als 14 jarige weet dat hoeveel voorlichting het ook is. Dat ik uiteindelijk zelf wel beslis wat ik wel of niet doe. voor acceptatie heb je helden nodig zoals bij de acceptatie van vrouwen, joden, zwarten enz. En er zal NOOIT volledige acceptatie zijn.quote:Op zondag 31 juli 2011 22:59 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik denk dat er veel aan de opvoeding ligt... heel jong beginnen met het bouwen aan respect en wederzijds begrip zou al een hoop schelen. Maar da's een utopie
Overdreven nichterig gedrag =/= geaardheid. Open zijn over je geaardheid en daar zelfverzekerd over zijn is niet hetzelfde als het elke minuut uitdragen door bepaald stereotype gedrag.quote:Op zondag 31 juli 2011 23:06 schreef Kabolter het volgende:
[..]
De meeste mensen vinden overdreven nichterig gedrag totaal niet oprecht overkomen. Zelfs in de homogemeenschap zelf wordt er door menigeen op deze groep neergekeken. En die zouden volgens de theorie van kennis en begrijpen juist de ultieme groep mensen moeten zijn die deze groep accepteert. Je zou bijna denken dat deze groep dit doet om naar andere homo's duidelijk te maken dat ze gay zijn. Al vind ik dat moeilijk te geloven.
Dan zitten we op één lijn volgens mij.quote:Op zondag 31 juli 2011 23:23 schreef wonderer het volgende:
[..]
Overdreven nichterig gedrag =/= geaardheid. Open zijn over je geaardheid en daar zelfverzekerd over zijn is niet hetzelfde als het elke minuut uitdragen door bepaald stereotype gedrag.
Overdreven gedrag wordt zelden geaccepteerd, maar dat valt niet binnen het punt dat ik probeerde te maken.
Ik weet niet, ik heb het idee dat jij alles wat op homoseksualiteit wijst meteen overdreven vindt, terwijl er nogal wat gradaties zijn in "nichterigheid". Maar misschien zie ik dat verkeerd.quote:Op zondag 31 juli 2011 23:30 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Dan zitten we op één lijn volgens mij.
Dat denk ik helemaal niet. En daardoor zie ik juist de verschillen qua acceptatie. En ja, bij homo´s wordt wat makkelijker en overdrevener gereageerd, misschien omdat het een makkelijke ´prooi´ is, maar dit gedrag zie je bij veel meer dingen dingen gebeuren.quote:Op zondag 31 juli 2011 23:40 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik weet niet, ik heb het idee dat jij alles wat op homoseksualiteit wijst meteen overdreven vindt, terwijl er nogal wat gradaties zijn in "nichterigheid". Maar misschien zie ik dat verkeerd.
Ik ken een hoop homo's en niet een daarvan is "overdreven" of "extravagant". Dat wil niet zeggen dat iedereen makkelijk voor hetero kan doorgaan. Ik denk dat de definitie van overdreven nichterig bij de meeste doorsnee hetero's iets anders is dan de mijne. Dat idee had ik bij jou ook. Want hoeveel mannen lopen er nou dagelijks bij zoals de kerels die je op tv ziet tijdens de pride? Dat is mijn definitie van extravagant namelijk. Niet een betere kledingsmaak en eventueel een accent.quote:Op maandag 1 augustus 2011 00:00 schreef Kabolter het volgende:
Maar ik heb niet het idee dat dit een algemeen iets is geworden. Zoals je nu ondertussen wel weet is extravagant gedrag eerder een reden om niet normaal naar iemand te reageren. En dit zie je ook op andere gebieden gebeuren. Zoals geloofsovertuigingen of muzieksmaak.
Nee. Dat zou voor mij in ieder geval een hele verrassing zijn. Ik ben wel eens de verhalen tegengekomen dat mannen er op latere leeftijd achter zijn gekomen. Maar die zijn meer in een soort van keurslijf gedrukt volgens mij. Iets wat bij mij totaal niet aan de orde zou zijn omdat ik weet dat mijn ouders totaal geen moeite zouden hebben met een zoon die homo zou zijn.quote:
Neehoor... want er werd eerder gezegd dat homo's het zien als je zelf homo bent of niet... en jij zegt nu dat ze je meer dan leuk vonden terwijl jij hetero bent... Dus ik kan die stelling wel bij het grofvuil gooien.quote:Op maandag 1 augustus 2011 00:33 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Nee. Dat zou voor mij in ieder geval een hele verrassing zijn. Ik ben wel eens de verhalen tegengekomen dat mannen er op latere leeftijd achter zijn gekomen. Maar die zijn meer in een soort van keurslijf gedrukt volgens mij. Iets wat bij mij totaal niet aan de orde zou zijn omdat ik weet dat mijn ouders totaal geen moeite zouden hebben met een zoon die homo zou zijn.
Met mijn houding zou ik het volgens mij allang moeten weten of ik op zijn minst bi-seksueel zou zijn. Als hetero zie je (soms) ook wel welke mannen knapper zijn dan gemiddeld. En als die al niks met je doen dan mag je denk ik wel stellen dat je hetero bent. Daarom is het voor mij ook niet voor te stellen dat elk mens (deels) biseksueel zou zijn.
Maar goed, we dwalen af.
Prima. Ik heb het vroeger wel eens als volgt uitgelegd:quote:Op maandag 1 augustus 2011 00:39 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Neehoor... want er werd eerder gezegd dat homo's het zien als je zelf homo bent of niet... en jij zegt nu dat ze je meer dan leuk vonden terwijl jij hetero bent... Dus ik kan die stelling wel bij het grofvuil gooien.
Oh, was dat maar zo.quote:Op maandag 1 augustus 2011 01:36 schreef kingtoppie het volgende:
Ik bedoel dat homo's zelf zeggen dat ze alleen op homo's vallen in dit topic.. robyboy was het volgens mij... maar ik was niet duidelijk.
Wa? Waarom... vind je het jammer dat je verliefd raakt op de ''verkeerde'' mensen?quote:
Aangezien het overgrote deel van de mensen hetero is komt het nog wel eens voor ja.quote:Op maandag 1 augustus 2011 02:12 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Wa? Waarom... vind je het jammer dat je verliefd raakt op de ''verkeerde'' mensen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |