abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100059910
Je schaamt je er niet voor dat je er exact uitziet als een hetero... of kan een van ons niet lezen?
Rustig aan.
  donderdag 28 juli 2011 @ 20:17:11 #102
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_100060520
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 19:58 schreef RobbieBoy het volgende:

[..]

omdat ik me daar niet voor schaam, en de meesten op mijn werk er absoluut geen problemen mee hebben. Bij 1 persoon merk ik dat dat wel zo is, maar die is een skinhead, dus
Nu doe jij alsof alle skinheads homo's haten.
Deathlift or Die.
pi_100060784
Discriminerende voorooordelende homo is het die robbieboy
Rustig aan.
  donderdag 28 juli 2011 @ 20:25:46 #104
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_100060871
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 20:01 schreef kingtoppie het volgende:
Je schaamt je er niet voor dat je er exact uitziet als een hetero... of kan een van ons niet lezen?
Volgens mij bedoelt hij dat hij open is over zijn seksualiteit, dus mensen weten het omdat hij het over zijn vriendje heeft of zo. Niet omdat hij er nichterig uitziet.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 28 juli 2011 @ 20:27:42 #105
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_100060944
Het lijkt zo erg omdat het over hun doelgroep gaat, terwijl zij het even hard doen t.o.v. andere doelgroepen.
Deathlift or Die.
pi_100061062
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 20:25 schreef wonderer het volgende:

[..]

Volgens mij bedoelt hij dat hij open is over zijn seksualiteit, dus mensen weten het omdat hij het over zijn vriendje heeft of zo. Niet omdat hij er nichterig uitziet.
Vaak hoor je het ook wel aan de manier van praten, dit doen ze net als vrouwen met hele lange medeklinkers ''neeeeehooooor, dat niet zoooo'' *handje*
Klein beetje zit in hun natuur, extreem dat is gewoon puur om haat en verderf te zaaien bij hetero-nederland.
Rustig aan.
  donderdag 28 juli 2011 @ 21:01:33 #107
71919 wonderer
pi_100062335
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 20:30 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Vaak Af en toe hoor je het ook wel aan de manier van praten, dit doen ze net als vrouwen met hele lange medeklinkers ''neeeeehooooor, dat niet zoooo'' *handje*
Klein beetje zit in hun natuur, extreem dat is gewoon puur om haat en verderf te zaaien bij hetero-nederland.
Je moet echt onthouden dat voor elke homo die "duidelijk" is, je er minstens vijf tegenkomt van wie je het niet weet. En daarnaast weet je natuurlijk nooit 100% zeker of die "nicht" wel op mannen valt. Dat soort gedrag is natuurlijk niet alleen aan homo's voorbehouden.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  donderdag 28 juli 2011 @ 21:14:56 #108
128268 RobbieBoy
just your average nice gay guy
pi_100062970
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 20:17 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Nu doe jij alsof alle skinheads homo's haten.
nee, niet allemaal, maar deze dus wel. Ik had het inderdaad anders moeten zeggen. Mijn excuses
  donderdag 28 juli 2011 @ 21:17:14 #109
128268 RobbieBoy
just your average nice gay guy
pi_100063069
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 20:25 schreef wonderer het volgende:

[..]

dat dus. Ik druk me af en toe onhandig uit
pi_100065699
Homo's worden geaccepteerd. Nichten die lopen te huilen dat ze niet geaccepteerd worden daar in tegen moeten oprotten.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_100066049
Ik lees overigens nergens wat er verkeerd aan vooroordelen is. Ik zelf ben wel blij dat ik over deze 'gave' beschik. Maakt het leven naar mijn idee een stuk makkelijker en leuker.

Nog wat (deels positieve) vooroordelen over homomannen dan van mijn kant:

- Homo's zijn creatieve personen en weten zich over het algemeen beter te kleden dan hetero's (en nee, het is geen wedstrijdje om nu allemaal foto's van overdreven nichterige homo's te posten).
- Homo's zijn communicatief beter onderlegd dan hetero's.
- Homo's zijn op een positieve manier impulsiever aangelegd dan hetero's.
- Homo's hebben op seksgebied een voorsprong op de heteromannen. Hup, kleren uit en gaan met die banaan.
- Een oude homo die iets met planten doet is een vieze, zweterige homo. (krijg dat beeld niet uit mijn hoofd, zal wel door die gast van 'eigen huis en tuin'-komen en die paar bevestigingen die ik tegen ben gekomen.
- Homo's hebben op de één of andere manier iets met zielige en lelijke honden (op de 1 of andere manier hadden de meeste homo's die ik kende allemaal zo vuilnisbakhondje die weg was gelopen of uit het asiel kwam).
- Homo's organiseren graag feestjes voor vrienden. Elk excuus om een feestje te organiseren wordt serieus overwogen. Dit wordt deels gebruikt om de vriendengroep bij elkaar te houden.
  donderdag 28 juli 2011 @ 22:48:51 #112
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_100067854
Geen idee, ik vind vaak de reacties van mensen ook zo vreemd.

Ik heb geen hekel aan homo's maar...

En vaak zijn dat antwoorden die helemaal niks met geaardheid te maken hebben, zoals er mee "te koop lopen" of "rare kleren" of "raar praten" of wat dan ook.

Zo hebben heel veel mensen ene hekel aan de gay parade want daar lopen homo's half naakt tegen elkaar aan te rijden en te dansen, terwijl op de love parade hetero's exact hetzelfde doen.

Wel vind ik dat er geen special dagen moeten zijn voor homo's, puur en alleen omdat ze daarmee nog steeds als een uitzondering worden gezien, terwijl dat juist niet zou moeten zijn.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 28 juli 2011 @ 22:56:46 #113
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_100068273
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 02:27 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ze zijn opgegroeid met de notie dat er bepaald mannelijk gedrag is dat ze moeten tentoonspreiden om interessant te zijn voor vrouwen. Waarschijnlijk zijn ze met "gepast"geweld in die geslachtsrol gedrukt (geweld in de zin van "jongens huilen niet" en uitschelden als ze gedrag vertonen dat een klein beetje minder mannelijk is).

Geconfronteerd worden met mannen die die druk niet hebben gevoeld (ergo de nichterige homo's) kan pijn doen, of gewoon ingaan tegen alles wat ze geleerd hebben over mannelijkheid, en ze zijn ook nog eens bang dat die homo op hen valt (en daar hoef je alleen maar bang voor te zijn als je kunt merken dat hij homo is, dus daarom wordt er zo gehamerd op het "als ze maar normaal doen"), want dan denken ze dat ze misschien onbewust iets onmannelijks uitstralen.

Het zijn in mijn beleving toch vaak de haantjes die iets tegen homo's hebben, wat bovenstaande logisch maakt.

Maar misschien zit ik er wel helemaal naast.
Haat naar homofielen is 9 van de10 keer ook aangeleerd gedrag, ik heb 2 nichtjes die lesbiene zijn, beide hebben ze een vriendin en beide komen hier regelmatig over de vloer.
Ook hebben we een vriend die homofiel is en samen met zijn vriend regelmatig bij ons komt of wij bij hun.

Onze dochters groeien dus op met het feit dat beide geslachten ook van elkaar kunnen houden en verliefd kunnen worden op elkaar.
De kans dat ze een hekel aan homofielen zullen krijgen is dus ook heel erg klein.

Maar als je als ouder regelmatig nare opmerkingen maakt over homo's dan zullen kinderen dat al heel jong oppakken dat dat niet "hoort" en dat het fout is.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 28 juli 2011 @ 23:14:50 #114
71919 wonderer
pi_100069058
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 22:48 schreef snakelady het volgende:
Wel vind ik dat er geen special dagen moeten zijn voor homo's, puur en alleen omdat ze daarmee nog steeds als een uitzondering worden gezien, terwijl dat juist niet zou moeten zijn.
Maar elke subgroep heeft speciale dagen... Misschien niet allemaal even breed uitgemeten als een gay pride, maar iedereen heeft toch behoefte aan een feest waar hij zich thuis kan voelen? Anders moeten we inhuldigingen van voetbalclubs en dergelijke ook maar afschaffen, dat maakt voetbalfans een uitzondering, tenslotte.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 00:17:00 #115
315461 NaOnsDeZondvloed
Hoe dan ook.....
pi_100071829
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 23:14 schreef wonderer het volgende:

[..]

Maar elke subgroep heeft speciale dagen... Misschien niet allemaal even breed uitgemeten als een gay pride, maar iedereen heeft toch behoefte aan een feest waar hij zich thuis kan voelen? Anders moeten we inhuldigingen van voetbalclubs en dergelijke ook maar afschaffen, dat maakt voetbalfans een uitzondering, tenslotte.
Maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen al die feesten leuk vind.
Iemand die niets met voetbal heeft zal ook niet naar een voetbalfeest gaan.
En zo moet iedereen ook accepteren dat iemand die niets met homo's heeft, ook die gaypride niet leuk hoeft te vinden.
Heeft verder niets met acceptatie of discriminatie naar homo's te maken.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 00:43:51 #116
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_100072750
quote:

[..]

Er is toch ook geen speciaal heterofeest? Waarom een feest wat speciaal is voor een sexuele voorkeur?
Denk zelfs dat als er een feest zou zijn om het heterozijn te vieren dat het als discriminatie jegens homoseksuelen gezien zou worden. ;)
Ik bedoel dus te zeggen dat het eigenlijk zo normaal zou moeten zijn dat een speciale feestdag ervoor overbodig zou moeten zijn.

Ik ken overigens vrij veel homosexuelen die zelf een hekel hebben aan dat soort dagen, juist om de reden die ik nu aangeef.
Nu heb ik er zelf geen hekel aan, ziet er best gezellig uit, maar het zou nog beter zijn als het overbodig zou zijn en er geen speciaal feest zou zijn omdat homosexuelen zich daar beter thuis zouden voelen.
pi_100072916
quote:

[..]

Maar waarom moet het sowieso zo naar buiten gedragen worden? Het is geen feestje voor de homogemeenschap, het heeft nogal een 'zie-ons-lekker-gek-doen-gehalte'. En waarom accepteert de homogemeenschap dat de extravagante groep zich zo gedraagt en zo prominent in beeld komt en wil komen? Een hooligan staat ook niet voorop, bij het podium te knokken bij een huldiging (misschien een slecht voorbeeld, maar denk wel dat je begrijpt wat ik bedoel).

Daarnaast wordt het gebruikt om imago's op te krikken (zoals bijvoorbeeld bij het leger). Er is geen enkele 'homo'-militair die na de gay-parade opeens zomaar uitkomt voor zijn geaardheid. Zelfde verhaal als bij politici, die varen ook meestal alleen maar mee als er voor hun een (imago)voordeel te behalen is. Ook heb ik vaak de signalen gekregen dat een grote groep homo's (naar mijn idee) zich mateloos stoort aan dat feest. En nooit er naar toe zullen gaan en zich schamen voor het imago wat daar neer wordt gezet (en ja, menigeen durft er wel voor uit te komen dat hij het EFS leuk vindt).

Daarnaast vind ik dat er in dit topic misschien te veel wordt gekeken naar de signalen en niet naar hoe het precies zit. Er wordt te zwart gekeken. Ik heb heel wat mensen meegemaakt die zich negatief uitlaten over homo's, er later mee geconfronteerd worden dat er iemand in hun directe omgeving homo is en het binnen no time accepteren (ieder wel op zijn eigen manier). Wat er gezegd wordt lijkt vaak zwarter dan dat het in werkelijkheid is. Zelfde zie je bijvoorbeeld bij buitenlanders: diegene durft dan niet toe te geven dat hij het toch minder erg vindt dan dat hij het voor laat komen en gebruikt dan het welbekende excuus: ja, maar hij is een goede één.

Ook gaat acceptatie van geaardheid niet in gelijke hand met acceptatie van gedrag. Daar zit naar mijn idee een groot verschil in. Eén van mijn beste vrienden kwam er later achter dat hij homo was, maar heeft zijn vrienden daar niet onnodig mee geconfronteerd. Hij wou dat ook niet. Dus af en toe had hij een avondje voor zich zelf, waarbij hij lekker klef kon doen. En met vrienden erbij was het af en toe een vluchtig kusje of een knuffel naar zijn vriendje toe.

En ja, het is niet vreemd dat veel mensen gedrag van hetero's op bepaalde gebieden minder shockerend vinden dan dat van homo's. Misschien heeft het te maken met het onbewust op jezelf spiegel. Een jongere jongen die bekt met een oma vind ik ook niet echt een smakelijk gezicht. Dus dat komt op veel meer gebieden voor. Zoals ook het uiterlijk qua acceptatie meespeelt. Een knap stelletje (vooral de vrouw) zal minder snel shockerend overkomen dan een lelijk stelletje.

Ik zap zo af en toe wel eens langs 'Uit de kast' en daar is dan ook een heleboel paniek om niks. Dan hebben ze een gespierde Arie nodig die meestal alleen eventjes de balans op komt maken. Maar misschien hopen ze stiekem ook wel dat Arie nog veel meer liefde bezit dan dat we nu weten.. :) Wie weet, maar de omgeving reageert er vaak wel veel gelatener op dan dat ze verwachten..
pi_100075503
De vooroordelen over ons? Ik noem er een paar:

-Homo's kiezen om zo te zijn
-Homo's zijn altijd uit op seks en wil dat met iedere man
-Homo's willen allemaal anale seks
-Homo's hebben altijd vrouwelijke trekjes
-Homo's mogen niets doen dat ook enigzins refereert naar hun geaardheid zoals elkaars hand vasthouden, a.k.a. het NIMBY-verschijnsel (niet echt een vooroordeel maar schijntolerantie)

Enzovoorts.
pi_100075536
Trouwens, een extreem vrouwelijke nicht zijn is toch ook niet slecht? Ik ben het niet, maar waarom zou iemand zijn persoonlijkheid moeten veranderen als het niemand schaadt?
Ookal is iemand nog zo anders dan jij, laat mensen gewoon leven.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 05:24:35 #120
71919 wonderer
pi_100076629
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 00:43 schreef snakelady het volgende:

[..]

Er is toch ook geen speciaal heterofeest? Waarom een feest wat speciaal is voor een sexuele voorkeur?
Denk zelfs dat als er een feest zou zijn om het heterozijn te vieren dat het als discriminatie jegens homoseksuelen gezien zou worden. ;)
Ik bedoel dus te zeggen dat het eigenlijk zo normaal zou moeten zijn dat een speciale feestdag ervoor overbodig zou moeten zijn.

Ik ken overigens vrij veel homosexuelen die zelf een hekel hebben aan dat soort dagen, juist om de reden die ik nu aangeef.
Nu heb ik er zelf geen hekel aan, ziet er best gezellig uit, maar het zou nog beter zijn als het overbodig zou zijn en er geen speciaal feest zou zijn omdat homosexuelen zich daar beter thuis zouden voelen.
Als hetero's uitgescholden worden wegens hun heterozijn, weggepest en in elkaar geslagen, zal er ook een heteropride komen, wees maar niet bang.

Oh wacht.

En natuurlijk heb je gelijk met de rest van je post, alleen haalde ik dat er niet uit. Nee, de pride en de roze zaterdag zouden helemaal niet nodig moeten zijn, maar dat is het wel op dit moment.

Iedere hetero die erover zeikt: it's your own fucking fault. :6
pi_100076661
Homo's zijn gewoon geaccepteerd, nichten meestal niet. Overdreven gedoe van ze.
pi_100076858
Jij hebt blijkbaar geen idee hoe vaak homo's m/v alleen al worden geroepen en uitgescholden.

Ik vind het niet enorm geaccepteerd als zo'n dronken debiel roept "zeker nog nooit een echte man gehad? Laat mij maar even, dan wil je nooit meer wat anders".

Stel je als heterokerel eens voor dat de eerste de beste homo dat vanuit een groep naar jou roept als jij in je eentje ergens rondloopt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 08:02:24 #123
71919 wonderer
pi_100077051
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 05:35 schreef dada3322 het volgende:
Homo's zijn gewoon geaccepteerd, nichten meestal niet. Overdreven gedoe van ze.
Ja, die mannen in Leidscherijn of waar was het waren ook echt enorme nichten en hartstikke overdreven.
:N

Dimwit.
pi_100077123
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 07:16 schreef Vanyel het volgende:

Stel je als heterokerel eens voor dat de eerste de beste homo dat vanuit een groep naar jou roept als jij in je eentje ergens rondloopt.
Verschrikkelijk ja. Ik denk dat ik er een topic over zou openen op FOK!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:48:26 #125
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_100082133
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 05:24 schreef wonderer het volgende:

[..]

En natuurlijk heb je gelijk met de rest van je post, alleen haalde ik dat er niet uit. Nee, de pride en de roze zaterdag zouden helemaal niet nodig moeten zijn, maar dat is het wel op dit moment.

Het is ook een beetje een utopia waar ik het over heb, maar een meisje mag toch dromen? :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')