quote:Op woensdag 27 juli 2011 16:12 schreef mvdejong het volgende:
Je hebt 2 soorten tellers in de VFR-reeks, beide met 6 cijfers :
De ene heeft 6 cijfers, allemaal zwart, en voor zover ik weet zijn dit ook echt kilometers van 000.000-999.999.
De andere heeft 5 zwarte cijfers, en 1 wit cijfer met een iets grotere vakje eromheen (om het leesbaar te houden als het cijfer verspringt), en dat zijn dus kilometers van 00.000,0-99.999,9.
Ik denk/hoop dus dat je het 2e soort hebt
Als hij wordt verkocht/geadverteerd als een 50k motor zou je van oplichting kunnen spreken. Maar je zou toch ook wel het verschil moeten kunnen zien/voelen tussen 50k en 500k zonder de teller te inspecteren?quote:Op woensdag 27 juli 2011 15:41 schreef menmulder het volgende:
Ik dacht dat het laatste cijfer 100 meters zou tellen maar deze gaat om de km 1 cijfer omhoog.
En dat is dan nog een voorzichtige manier om het te stellen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 16:17 schreef mstx het volgende:
Als hij wordt verkocht/geadverteerd als een 50k motor zou je van oplichting kunnen spreken.
Om een half miljoen te kunnen halen moet de vorige eigenaar de motor zeer, zeer goed verzorgd hebben, dus al dat het geval is zou de motor er wel eens beter aan toe kunnen zijn dan menig motor die met 150k op de teller wordt aangeboden.quote:Maar je zou toch ook wel het verschil moeten kunnen zien/voelen tussen 50k en 500k zonder de teller te inspecteren?
Da's dus de vraag, TS heeft een motor met een 6-cijferige teller, en twijfelt nu of dat 5 cijfers voor km zijn, plus 1 voor hectometers (wat overeen zou komen met de opgave van de verkoper), of 6 cijfers, wat dan zou betekenen dat de motor echt een half miljoen heeft gereden. Verschillende versies van de Honda VFR hebben verschillende versies voor de teller, en voor het 2e type is een half miljoen dus nog niet 1 keer het klokje rond, dat gebeurt pas bij de volle miljoen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 17:53 schreef Fes1-2 het volgende:
500.000 km op een motor.. Dat is toch 5 keer het klokkie rond? Bij die van mij wel iig
Zou het niet kunnen dat ze misschien ooit de 5-cijferige teller hebben vervangen voor een teller met 6 cijfers?quote:Op woensdag 27 juli 2011 17:59 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Da's dus de vraag, TS heeft een motor met een 6-cijferige teller, en twijfelt nu of dat 5 cijfers voor km zijn, plus 1 voor hectometers (wat overeen zou komen met de opgave van de verkoper), of 6 cijfers, wat dan zou betekenen dat de motor echt een half miljoen heeft gereden. Verschillende versies van de Honda VFR hebben verschillende versies voor de teller, en voor het 2e type is een half miljoen dus nog niet 1 keer het klokje rond, dat gebeurt pas bij de volle miljoen.
Verkoper al gebeld?quote:Op woensdag 27 juli 2011 18:23 schreef menmulder het volgende:
Effe gecheckt het laatste cijfer springt een keer per km 1 verder. Ik zelf gok op een defect in de teller. Want een half miljoen voor een motor lijkt me wel erg veel.
10.000km dusquote:Op woensdag 27 juli 2011 18:44 schreef menmulder het volgende:
Die weet van niks heeft er de afgelopen 4 jaar 1000km mee gereden
Dan zou ik me er niet te druk om maken, zo'n oude motor maakt de kilometerstand niet zoveel meer uit.quote:Op woensdag 27 juli 2011 20:36 schreef menmulder het volgende:
Hij rijd voor de rest prima, op een lekker keerring van de voorvering na ma dat is standaard onderhoud.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |