Ja klopt, gisterochtend hebben we Jefrey weggebracht naar Breskens, dat ging allemaal heel goed, de kat des huizes was buiten dus heeft hij eerst kennis gemaakt met Baloe, een nogal uit de kluiten gewassen Malthezer hondje. In het begin vond Jefrey dat nogal spannend maar al snel nam zijn nieuwsgierigheid de overhand en wilde hij wel even snuffelen. Net voor we weggingen kwam de kat toch ineens aanzetten, dat was wel even spannend maar de hond kwam tussenbeide toen ze lelijk deden tegen elkaar en toen ik de kat een valeriaanmuis had gegeven was hij al wat meer afgeleid.
Vanochtend kregen we al een mailtje dat Jefrey vannacht samen met de hond op de bank heeft geslapen en dat de kat ook al wat van de schrik aan het bekomen is dus dat komt vast wel goed.
Wij missen de kleine man wel hoor.
Starr misschien ook wel, die slaapt ineens in Jefrey's mand (eigenlijk Flynn's mand, maar goed).
![S8309544.jpg]()
Begin van de week ben ik met de kittens naar de dierenarts geweest voor hun eerste enting en de chip. Starr was de stoerste, zij piepte niet in de auto en gaf geen kik tijdens het enten en chippen. Paul hebben we eigenlijk ook niet gehoord maar John des te meer. Hij kan bij ons thuis altijd zo kwaad zijn als er ergens een deur dicht is en nu zat hij in een reismand, dat viel echt niet in goede aarde. Een hoop gepiep en geduw volgde. Uiteindelijk is iedereen goedgekeurd, de dierenarts vond ze niet te dik (phew!) en hij was tevreden dat Starr het zo goed deed, hij heeft haar tenslotte ook meer dood dan levend op tafel gehad.
Dezelfde avond is er een gezin uit Middelburg met twee zoons van 7 en 11 (als ik het goed onthouden heb) komen kijken voor John en Paul. Hun oude poes was een paar maanden geleden overleden en vooral de oudste zoon mist haar heel erg. Hun moeder was in e-mail en telefoongesprek erg duidelijk, de kinderen moesten een goede klik hebben met de kittens want anders zou ze het zo sneu vinden voor haar oudste dat hij geen knuffelkat meer zou hebben.
De jongens hadden balletjes en een muisje meegebracht voor de kittens, die werden gelijk in dankbaarheid aangenomen. De jongste had een camera bij en heeft enthousiast foto's gemaakt. Wanneer er visite komt zul je altijd zien dat de kittens zich precies omgekeerd gedragen dan hoe je ze beschreven hebt; Paul nam wat meer het voortouw en John heeft eerst flink de kat uit de boom gekeken. De kinderen gingen trouwens heel netjes en respectvol met de kittens om. Ze wilden er dit weekend overleg over plegen en daarna horen we of ze de jongens adopteren of niet.
Aan het einde van het bezoekje was John onder de bijzettafel gaan liggen en één van de jongens had de lege ruimte in de mand opgevuld met een ikea rat, een kickeroo en de speeltjes die ze zelf hadden meegenomen (erg handig want ik had verwacht dat ik dat speelgoed van onder de bank zou moeten vissen). Dat beviel John blijkbaar erg goed want hij heeft er nog 2 uur in gelegen, is toen wat gaan eten en is daarna gelijk weer terug gekropen.
![SDC16413.jpg]()
Een foto waar John z'n achterste pootjes goed op staan, ik vind z'n voetjes zo grappig, roze teentjes met een donker kussentje in het midden
![S8309488.jpg]()
![S8309487.jpg]()
![S8309493.jpg]()
Ter vergelijking de voetjes van Paul, bij hem vind ik het donkere vlekje op zijn linkersok zo cute:
![S8309500.jpg]()
Paul heeft om de één of andere reden duidelijk meer pigment dan John, z'n vachtje is donkerder, z'n voetzooltjes zijn allemaal gekleurd en zelfs op zijn buikje is er verschil; Paul heeft donkere tepeltjes en die van John zijn gewoon licht. Ik kan echt naar die kittens blijven kijken. love..
John bij me op de bank:
![S8309515.jpg]()
Paul en Starr, het ziet er wel gezellig uit maar eigenlijk waren ze elkaar aan het mollen;
![S8309525.jpg]()
Ernesto komt elke keer als de kittens op de bank klimmen snel heel demonstratief op schoot zitten want hij heeft mij ooit als zijn reserve-mama uitgekozen en nu 7 jaar later denkt hij nog steeds dat hij m'n babytje is. Zo kijkt hij ook, "ik ben toch wel jouw enige echte babypoezeltje en niet deze twee, toch ?"
![S8309527.jpg]()
![S8309534.jpg]()
![S8309536.jpg]()
Nog een keer de voetjes van John (volgens mij kan ik voortaan stoppen met foto's maken

, ik val zo zoetjesaan in herhaling)
![S8309549.jpg]()
Volgens mij is dit kitten verkeerd in elkaar gezet hoor, alles zit schots en scheef;
![S8309551.jpg]()
John met muis;
![S8309559.jpg]()
De heren kitten willen ook meedoen met brokjes vissen uit het activity board (mocht nog ook)
![SDC16414.jpg]()
Paul
![SDC16419.jpg]()
Starr;
![SDC16424.jpg]()
Starr gaat de 24e verhuizen en nog best ver weg, we gaan haar brengen met de trein en we wennen haar alvast aan een tuigje zodat ze niet de hele weg in haar mand hoeft te zitten als ze dat niet wil. Mimosa moet even van dichterbij bekijken hoe Starr nadenkt welke accessoire haar beter zou staan; de mintgroene of misschien toch de bijpassende zwarte ?