quote:
Wij brengen ze in principe naar het nieuwe huis inderdaad. Om de overgang voor het kitten wat kleiner te maken en voor onszelf is het fijn om te zien hoe ze terecht komen, Dat geeft toch meer een gevoel van afsluiting dan als ze ineens meegenomen worden en als we weten hoe het huis is dan is het makkelijker om advies te geven mocht dat nodig zijn.
quote:
Op dinsdag 20 september 2011 18:32 schreef Marlbora het volgende:Grappig is wel dat Starr een miniversie is van mijn ene kat (ook compleet zwart, inclusief de nageltjes) en Socks van m'n andere (exact dezelfde 'print', alleen het hoofdje heeft een iets andere vorm).
En kregen ze niet eens allebei een mini-me ?
Starr is afgelopen zaterdag naar Amsterdam verhuisd,
Dus nog wat laatste knuffels met de jongens;
![S8309674.jpg]()
Met John;
![S8309694.jpg]()
![S8309698.jpg]()
Nog even poseren voor de laatste portretjes;
![S8309734.jpg]()
Lekker gelukt, leuke zwarte vlek op de foto
![S8309752.jpg]()
De zwarte vlek op de bank met Ernesto;
![SDC16580.jpg]()
![SDC16576.jpg]()
Heerlijke gezichtsuitdrukkingen, zowel van Duncan die zo gek op d'r is als van Starr die blijkbaar vond dat ik moest opkrassen met m'n camera want ze was lekker aan het knuffelen;
![SDC16589.jpg]()
Ik dacht gewoon een foto van John te maken die er zo uit zag (dit is een later genomen foto)
![SDC16600.jpg]()
Maar ik had in gewoon daglicht zonder flits niet gezien dat er nog iemand in het donker zat, ineens dook ze naar voren (John begon gggg gggg geluidjes te maken omdat z'n luchttoevoer een beetje afgesneden werd, toen heb ik Starr maar eruit getild);
![SDC16597.jpg]()
Voetje van John
![SDC16608.jpg]()
De dag voor een kitten verhuist brand ik alle foto's en filmpjes op CD en stuur ik een bestand op met alle basisgegevens zoals vindplaats/verhaal, geschatte leeftijd, medische achtergrond, chipnummer, wanneer entingen, ontworming, ontvlooiing etc gehad, wanneer herhalen en welke middelen raden wij aan, welk eten gaven we, waar kun je dat eventueel kopen en onze contactgegevens. Ik print alle info ook uit en stop het samen met de CD, gewichtgrafiek/tabel, kortingsbon voor dierenverzekering, chipformulier en entboek in een map. Die map gaat in een grote tas samen met vertrouwd grit, allerlei soorten voer (RC kittenbrokjes, animonda natvoer, carnibest, prins lamshart en als de adoptanten het goed vinden ook eendagskuikens en kwartel, soms muis). Verder verzamel ik het hele jaar door goedkope speeltjes (dierendag is echt een toptijd, heb net hele leuke hengels gekocht bij de Wibra voor 1 euro) en daar geef ik ook wat van mee, plus een fleecedekentje waar het kitten minstens een week op geslapen heeft zodat er een vertrouwd luchtje aan zit. Qua speeltjes had ik nu een dragonfly, een tunnel, een hengel met een muis, balletjes, muisjes, een beessie en een doosje met valeriaan, ook valeriaan muizen van
http://stinkstrikken-enzo.webklik.nl , die zijn vooral erg fijn als er in het nieuwe huis al een kat woont. Wanneer er spanningen zijn kan zo'n muis gebruikt worden om de nieuwe kat af te leiden en te kalmeren.
Starr hielp al mee met inpakken, ze wilde steeds met een ritselballetje op de loop
![SDC16757.jpg]()
John hielp mee met het portioneren van kwarteltjes;
![SDC16760.jpg]()
Toen was het zaterdag en gingen we met de trein, we kunnen het station zien vanaf ons huis en vanaf daar is er een directe verbinding met Amsterdam. We zijn op het balkon gaan zitten, Starr mocht uit de reismand want ze had toch een tuigje aan. Ze wilde graag bij Duncan op schoot zitten op haar eigen dekentje in de tas van het kittenpakket waarvandaan ze alles goed kon bekijken.
![SDC16768.jpg]()
Starr is een brutaal dondersteentje en deed het zoals we hadden verwacht heel goed in de trein. Ze heeft in mijn armen geslapen en later ook bij Duncan op de arm.
![SDC16762.jpg]()
![SDC16766.jpg]()
We zijn van station Schiphol gehaald door haar nieuwe vrouwtje, ik ging op de achterbank zitten bij haar twee zoontjes en de ene zei met een stralend koppie tegen me; "wij krijgen een babypoes !"

Dat heeft hij bij hen in de straat nog even herhaald tegen de buren (door het raam heen

). Eenmaal binnen is Duncan met Starr in de slaapkamer gaan zitten en heb ik met Starr's nieuwe baasje even de papierwinkel en andere praktische zaken doorgenomen, zoals de introductie met de andere kat. De jongetjes gingen naar de slaapkamer, Duncan heeft ze het dragonfly speeltje gegeven en al snel hoorden we dat ze heel veel plezier hadden. We zijn blijven lunchen, al met al zijn we drie uur gebleven en Starr en de kinderen hebben non-stop gespeeld. 's Avonds kregen we al een telefoontje dat Starr ook de heer des huizes al helemaal had ingepakt door lekker bij hem te gaan liggen en dat ze zó verliefd op haar waren,
Het waren echt leuke mensen en we zijn met het gevoel dat ze met haar neusje in de boter is gevallen weer naar huis gegaan. Ze moet alleen de andere kat nog voor zich winnen, die vond haar nog een beetje eng. maar is wel nieuwsgierig.
Het gezin wat als eerste was komen kijken voor John en Paul heeft hen uiteindelijk niet gereserveerd, maar daarna is de stichting helemaal plat gebeld voor ze. Veel mensen die niet door de ballotage kwamen bij Marleen (bv poes was 's ochtends ontsnapt bij de dierenarts en vermist dus ze wilden die avond twee nieuwe kittens ophalen) maar er zaten wel een aantal leuke tussen. Ik heb toen een afspraak gemaakt met de eerste geschikte mensen en die hebben me in aanloop naar de visite al een aantal enorm enthousiaste e-mails gestuurd.
Zondag zijn ze komen kijken, man, vrouw en vier dochters tussen de 5 en de 15 jaar, een kleine invasie, Kittens gelijk onder de bank natuurlijk, maar nadat ik de meiden wat speelgoed had gegeven kwamen ze zo tevoorschijn. John en Paul hebben laten zien dat ze behoorlijk kind proof zijn, ze speelden lekker mee, bleven op schoot zitten en lieten zich rondzeulen, ik was zelf gewoon verrast.
Binnen een paar minuten was al duidelijk dat het klikte en dat de heren zouden gaan verhuizen, we brengen ze zaterdag weg.
De oudste dochter kon John en Paul gelijk uit elkaar houden, dat vond ik wel goed. Ze gaan bij hun nieuwe baasjes Pim en Pom heten, naar de katten uit de verhaaltjes van Mies Bouhuys/Fiep Westendorp. Er is blijkbaar een tv-serie van, maar wij vinden de boeken waar we ze van kennen leuker.
![SDC16631.jpg]()
![SDC16667.jpg]()
![SDC16737.jpg]()
![SDC16740.jpg]()
![SDC16741.jpg]()