abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102023259
Wat een leuke foto's weer O+

Jeffrey is gister verhuisd toch?
pi_102036658
Ja klopt, gisterochtend hebben we Jefrey weggebracht naar Breskens, dat ging allemaal heel goed, de kat des huizes was buiten dus heeft hij eerst kennis gemaakt met Baloe, een nogal uit de kluiten gewassen Malthezer hondje. In het begin vond Jefrey dat nogal spannend maar al snel nam zijn nieuwsgierigheid de overhand en wilde hij wel even snuffelen. Net voor we weggingen kwam de kat toch ineens aanzetten, dat was wel even spannend maar de hond kwam tussenbeide toen ze lelijk deden tegen elkaar en toen ik de kat een valeriaanmuis had gegeven was hij al wat meer afgeleid.

Vanochtend kregen we al een mailtje dat Jefrey vannacht samen met de hond op de bank heeft geslapen en dat de kat ook al wat van de schrik aan het bekomen is dus dat komt vast wel goed.
Wij missen de kleine man wel hoor.

Starr misschien ook wel, die slaapt ineens in Jefrey's mand (eigenlijk Flynn's mand, maar goed).

Begin van de week ben ik met de kittens naar de dierenarts geweest voor hun eerste enting en de chip. Starr was de stoerste, zij piepte niet in de auto en gaf geen kik tijdens het enten en chippen. Paul hebben we eigenlijk ook niet gehoord maar John des te meer. Hij kan bij ons thuis altijd zo kwaad zijn als er ergens een deur dicht is en nu zat hij in een reismand, dat viel echt niet in goede aarde. Een hoop gepiep en geduw volgde. Uiteindelijk is iedereen goedgekeurd, de dierenarts vond ze niet te dik (phew!) en hij was tevreden dat Starr het zo goed deed, hij heeft haar tenslotte ook meer dood dan levend op tafel gehad.

Dezelfde avond is er een gezin uit Middelburg met twee zoons van 7 en 11 (als ik het goed onthouden heb) komen kijken voor John en Paul. Hun oude poes was een paar maanden geleden overleden en vooral de oudste zoon mist haar heel erg. Hun moeder was in e-mail en telefoongesprek erg duidelijk, de kinderen moesten een goede klik hebben met de kittens want anders zou ze het zo sneu vinden voor haar oudste dat hij geen knuffelkat meer zou hebben.

De jongens hadden balletjes en een muisje meegebracht voor de kittens, die werden gelijk in dankbaarheid aangenomen. De jongste had een camera bij en heeft enthousiast foto's gemaakt. Wanneer er visite komt zul je altijd zien dat de kittens zich precies omgekeerd gedragen dan hoe je ze beschreven hebt; Paul nam wat meer het voortouw en John heeft eerst flink de kat uit de boom gekeken. De kinderen gingen trouwens heel netjes en respectvol met de kittens om. Ze wilden er dit weekend overleg over plegen en daarna horen we of ze de jongens adopteren of niet.

Aan het einde van het bezoekje was John onder de bijzettafel gaan liggen en één van de jongens had de lege ruimte in de mand opgevuld met een ikea rat, een kickeroo en de speeltjes die ze zelf hadden meegenomen (erg handig want ik had verwacht dat ik dat speelgoed van onder de bank zou moeten vissen). Dat beviel John blijkbaar erg goed want hij heeft er nog 2 uur in gelegen, is toen wat gaan eten en is daarna gelijk weer terug gekropen.

Een foto waar John z'n achterste pootjes goed op staan, ik vind z'n voetjes zo grappig, roze teentjes met een donker kussentje in het midden O+

Ter vergelijking de voetjes van Paul, bij hem vind ik het donkere vlekje op zijn linkersok zo cute:

Paul heeft om de één of andere reden duidelijk meer pigment dan John, z'n vachtje is donkerder, z'n voetzooltjes zijn allemaal gekleurd en zelfs op zijn buikje is er verschil; Paul heeft donkere tepeltjes en die van John zijn gewoon licht. Ik kan echt naar die kittens blijven kijken. love..

John bij me op de bank:

Paul en Starr, het ziet er wel gezellig uit maar eigenlijk waren ze elkaar aan het mollen;

Ernesto komt elke keer als de kittens op de bank klimmen snel heel demonstratief op schoot zitten want hij heeft mij ooit als zijn reserve-mama uitgekozen en nu 7 jaar later denkt hij nog steeds dat hij m'n babytje is. Zo kijkt hij ook, "ik ben toch wel jouw enige echte babypoezeltje en niet deze twee, toch ?"

Nog een keer de voetjes van John (volgens mij kan ik voortaan stoppen met foto's maken ;) , ik val zo zoetjesaan in herhaling)

Volgens mij is dit kitten verkeerd in elkaar gezet hoor, alles zit schots en scheef;

John met muis;

De heren kitten willen ook meedoen met brokjes vissen uit het activity board (mocht nog ook)

Paul

Starr;

Starr gaat de 24e verhuizen en nog best ver weg, we gaan haar brengen met de trein en we wennen haar alvast aan een tuigje zodat ze niet de hele weg in haar mand hoeft te zitten als ze dat niet wil. Mimosa moet even van dichterbij bekijken hoe Starr nadenkt welke accessoire haar beter zou staan; de mintgroene of misschien toch de bijpassende zwarte ?

pi_102042305
mooie foto's weer
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
  zaterdag 17 september 2011 @ 00:46:51 #214
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_102043470
Geweldig O+

Starr heeft een beetje streepjes hè?!
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_102062523
Ik word elke keer weer helemaal blij van dit topic en de foto's O+

Star, Paul&John, de mannen des huizes...
Wat tof dat Paul&John misschien ook samen een huisje hebben! Ben heel benieuwd!
Fijn dat Jefrey's verhuizing goed is gegaan en dat alles al een beetje aan elkaar went.

Ernesto op schoot is ook ubercute trouwens.

Kortom: O+ O+ O+
pi_102064460
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 18:41 schreef bl0emetjE het volgende:

Wat tof dat Paul&John misschien ook samen een huisje hebben! Ben heel benieuwd!

Het gezin wat is komen kijken heeft ons laten weten dat ze ons na het weekend laten horen of ze de kittens adopteren of niet. Ik vermoed eigenlijk dat ze dit weekend nog naar andere kittens gaan kijken, dus ik ben ook benieuwd.

We willen de broertjes echt samen plaatsen, want kijk nou;

Nu grote pleegbroer Jefrey verhuisd is heeft John iemand anders nodig om naar op te kijken en zijn keuze is gevallen op Ernesto. Nou is Ernesto niet zo'n kittenliefhebber als Flynn, John mag best 20 centimeter van hem af op de bank liggen maar wanneer hij tegen Ernesto aan probeert te kruipen wordt er een poot op zijn kopje gelegd die hem tegenhoudt.

Hier was het hem toch gelukt om sneaky tegen Ernesto aan te gaan liggen;

John zat vanmiddag bij me op schoot in een mandje, en begon er aan te kneden en te sabbelen alsof hij bij z'n mamapoes aan het drinken was. Zet je geluid flink hard voor het gespin en gesmak;

Ik hoorde een hoop gesnor achter m'n monitor vandaan komen, dat bleek Paul te zijn die blij was met z'n plekje in de mand;

Wanneer Starr in die mand zit valt ze helemaal weg tegen de zwarte rand. Flynn stond vanmiddag al helemaal in die mand, net toen hij wilde gaan liggen begon Starr keihard te spinnen en stapte hij er verschrikt weer uit. Als ze niet zoveel geluid had gemaakt was hij blijkbaar gewoon op haar gaan liggen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 00:46 schreef ElisaB het volgende:

Starr heeft een beetje streepjes hè?!
Starr zal uiteindelijk helemaal effen zwart worden, maar momenteel laat ze inderdaad verschillende strepen zien.
Ten eerste heeft ze ghostmarkings. De wilde katten die de voorouders is van onze huiskatten zijn allemaal tabby (cypers), want zo'n gestreept jasje geeft een goede schutkleur om prooi te besluipen en onzichtbaar te zijn voor grotere dieren die je willen opeten. Een (black) tabby kat heeft haren waar kleurbandjes op zitten van zwart en geel pigment, er is een eiwit (agouti) in de haarzakjes actief wat die gele kleurbandjes maakt door het zwarte pigment af en toe te onderdrukken.
Bij een effen kat werkt dat agouti-eiwit niet goed en daardoor blijft de kat helemaal zwart. Weg schutkleur. Soms wordt er nog een minibeetje eiwit aangemaakt en zeker bij kittens waar maar een klein beetje nodig is kun je dan alsnog vage streepjes zien.
Ten tweede heeft Starr een beetje last van fevercoat/ontberingsuitgroei. Dat kan komen door ziekte/koorts, uithongering of een antibioticakuur. Toen we Starr kregen was ze behoorlijk mager, ze is flink ziek geweest en ze heeft een AB kuur gehad. Haar vachtje groeit nu een beetje zilvergrijs uit, wanneer deze haren over een paar maanden uitvallen komen er gewoon weer zwarte voor terug.
Je ziet dit verschijnsel vooral goed bij zwarte kittens, meestal veel erger, dan is het hele lijf duifgrijs, Starr heeft nu op haar buik wat grijze haartjes, een grijs stuk in haar nek en een soort sportstreep over haar rug :D

Kijk maar eens in dit filmpje. Ik heb een frolicat bolt automatische laser gekocht die de kittens af en toe voor me kan bezighouden, Starr vind het ding het leukste van iedereen.
In dit filmpje kun je ook zien dat ze haar staart een beetje raar beweegt, volgens de dierenarts heeft ze "een motorisch afwijkinkje" waar ik me verder geen zorgen over hoef te maken.

pi_102064559
Oh ja, een vriendin van ons heeft een boek "websites bouwen voor dummies" oid gekocht en dit voor de stichting in elkaar geknutseld, goed hé ? O+

http://www.scheldekat.nl/
pi_102079569
Ohhja, ik ben echt fan van Paul&John, logisch dat jullie ze het liefst samen plaatsen! Nu maar afwachten tot na het weekend, het klinkt in ieder geval alsof er wel een klik was tussen hen en de kinderen. Maar als ze nog ergens gaan kijken, dan kan het net zo goed dat ze daar nog verliefder zijn geworden natuurlijk.
Maar, then again, op de foto's zijn Paul&John zo lief en leuk (samen). Kan me haast niet voorstellen dat een potentieel baasje (of andere willekeurige bezoeker) niet meteen voor ze valt, maar ik heb een behoorlijke zwak voor ze stiekem ;)

En wat lief van je vriendin dat ze een website heeft gemaakt! Ziet er netjes uit :)

John stiekem bij Ernesto O+ Een zeer vertederend plaatje zo.
Leuk om te lezen hoe de mannen des huises elk hun eigen karakters hebben en elk op hun eigen manier omgaan met de kleintjes. En helemaal leuk om te lezen hoe de kleintjes hun karaktertjes ontwikkelen.
pi_102136889
Ik mis mijn eigen poezels echt! Ben echt verliefd op Paul & John, alleen dat gaan ze hier nooit goed vinden :(
pi_102137210
Paul en John *; Wat zijn ze leuk samen O+

Hebben jullie al iets van Jeffrey gehoord?
pi_102143623
Ben stiekem erg verliefd geworden op Starr. Maar zij heeft al een thuis in het vooruitzicht als ik het zo lees? Zo niet, dan staat mijn deur echt wagenwijd open .......
pi_102147061
Wat lief ! Starr is al vanaf dat ze een paar dagen hier was gereserveerd (ik was helemaal overdonderd dat het zo snel ging), ze gaat zaterdag al verhuizen.

@ Oognip; alleen heel kort dat het goed ging, ik ga ze vanavond nog even mailen om te vragen hoe het gaat, ben ook benieuwd.
pi_102157661
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 17:00 schreef Marlbora het volgende:
Ben stiekem erg verliefd geworden op Starr. Maar zij heeft al een thuis in het vooruitzicht als ik het zo lees? Zo niet, dan staat mijn deur echt wagenwijd open .......
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_102161466
Starr in de mand met John, die ineens het sabbelen helemaal ontdekt heeft (nu pas);

Paul had blijkbaar gekeken wat John aan het doen was en het zag er wel leuk uit dus hij probeerde het ook;

Starr nu ook stiekempjes tegen Ernesto aan;

John;

Met z'n tweetjes;

Paul;

Hij zat niet lang in zijn eentje;

Alleen Starr;

Spelen met plastic luchtkussens die Zooplus gebruikt om dozen mee op te vullen;

Ernesto komt ook even naar de kittens kijken, maar ze vinden hem vaak een beetje intimiderend;

pi_102162155
Schetige foto's. Kitten voetjes. O+
Breng jij je kittens altijd zelf weg trouwens?

En weer wat geleerd over (ver)kleuren bij poesjes! Nu weet ik waarom tijdelijk opvangkitten Kitty van cypers naar egaal grijs ging nadat ze door het oog van de naald is gekropen. :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_102188841
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 21:37 schreef Oognip het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mjah, misschien liep ik wat over van enthousiasme gisteren, sorry. Ik heb er namelijk al 2 en denk niet dat 3 verstandig is (al heb ik genoeg liefde voor 333 van die lieverds ;) ). Qua financiën en tijd zou ik het helaas niet redden ...

Grappig is wel dat Starr een miniversie is van mijn ene kat (ook compleet zwart, inclusief de nageltjes) en Socks van m'n andere (exact dezelfde 'print', alleen het hoofdje heeft een iets andere vorm).
pi_102495252
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 22:48 schreef Cat22 het volgende:
Schetige foto's. Kitten voetjes. O+
Breng jij je kittens altijd zelf weg trouwens?

Wij brengen ze in principe naar het nieuwe huis inderdaad. Om de overgang voor het kitten wat kleiner te maken en voor onszelf is het fijn om te zien hoe ze terecht komen, Dat geeft toch meer een gevoel van afsluiting dan als ze ineens meegenomen worden en als we weten hoe het huis is dan is het makkelijker om advies te geven mocht dat nodig zijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:32 schreef Marlbora het volgende:

Grappig is wel dat Starr een miniversie is van mijn ene kat (ook compleet zwart, inclusief de nageltjes) en Socks van m'n andere (exact dezelfde 'print', alleen het hoofdje heeft een iets andere vorm).
En kregen ze niet eens allebei een mini-me ? :D ;)

Starr is afgelopen zaterdag naar Amsterdam verhuisd,

Dus nog wat laatste knuffels met de jongens;

Met John;

Nog even poseren voor de laatste portretjes;

Lekker gelukt, leuke zwarte vlek op de foto :')

De zwarte vlek op de bank met Ernesto;

Heerlijke gezichtsuitdrukkingen, zowel van Duncan die zo gek op d'r is als van Starr die blijkbaar vond dat ik moest opkrassen met m'n camera want ze was lekker aan het knuffelen;

Ik dacht gewoon een foto van John te maken die er zo uit zag (dit is een later genomen foto)

Maar ik had in gewoon daglicht zonder flits niet gezien dat er nog iemand in het donker zat, ineens dook ze naar voren (John begon gggg gggg geluidjes te maken omdat z'n luchttoevoer een beetje afgesneden werd, toen heb ik Starr maar eruit getild);

Voetje van John

De dag voor een kitten verhuist brand ik alle foto's en filmpjes op CD en stuur ik een bestand op met alle basisgegevens zoals vindplaats/verhaal, geschatte leeftijd, medische achtergrond, chipnummer, wanneer entingen, ontworming, ontvlooiing etc gehad, wanneer herhalen en welke middelen raden wij aan, welk eten gaven we, waar kun je dat eventueel kopen en onze contactgegevens. Ik print alle info ook uit en stop het samen met de CD, gewichtgrafiek/tabel, kortingsbon voor dierenverzekering, chipformulier en entboek in een map. Die map gaat in een grote tas samen met vertrouwd grit, allerlei soorten voer (RC kittenbrokjes, animonda natvoer, carnibest, prins lamshart en als de adoptanten het goed vinden ook eendagskuikens en kwartel, soms muis). Verder verzamel ik het hele jaar door goedkope speeltjes (dierendag is echt een toptijd, heb net hele leuke hengels gekocht bij de Wibra voor 1 euro) en daar geef ik ook wat van mee, plus een fleecedekentje waar het kitten minstens een week op geslapen heeft zodat er een vertrouwd luchtje aan zit. Qua speeltjes had ik nu een dragonfly, een tunnel, een hengel met een muis, balletjes, muisjes, een beessie en een doosje met valeriaan, ook valeriaan muizen van http://stinkstrikken-enzo.webklik.nl , die zijn vooral erg fijn als er in het nieuwe huis al een kat woont. Wanneer er spanningen zijn kan zo'n muis gebruikt worden om de nieuwe kat af te leiden en te kalmeren.
Starr hielp al mee met inpakken, ze wilde steeds met een ritselballetje op de loop

John hielp mee met het portioneren van kwarteltjes;

Toen was het zaterdag en gingen we met de trein, we kunnen het station zien vanaf ons huis en vanaf daar is er een directe verbinding met Amsterdam. We zijn op het balkon gaan zitten, Starr mocht uit de reismand want ze had toch een tuigje aan. Ze wilde graag bij Duncan op schoot zitten op haar eigen dekentje in de tas van het kittenpakket waarvandaan ze alles goed kon bekijken.

Starr is een brutaal dondersteentje en deed het zoals we hadden verwacht heel goed in de trein. Ze heeft in mijn armen geslapen en later ook bij Duncan op de arm.

We zijn van station Schiphol gehaald door haar nieuwe vrouwtje, ik ging op de achterbank zitten bij haar twee zoontjes en de ene zei met een stralend koppie tegen me; "wij krijgen een babypoes !" O+ Dat heeft hij bij hen in de straat nog even herhaald tegen de buren (door het raam heen :D ). Eenmaal binnen is Duncan met Starr in de slaapkamer gaan zitten en heb ik met Starr's nieuwe baasje even de papierwinkel en andere praktische zaken doorgenomen, zoals de introductie met de andere kat. De jongetjes gingen naar de slaapkamer, Duncan heeft ze het dragonfly speeltje gegeven en al snel hoorden we dat ze heel veel plezier hadden. We zijn blijven lunchen, al met al zijn we drie uur gebleven en Starr en de kinderen hebben non-stop gespeeld. 's Avonds kregen we al een telefoontje dat Starr ook de heer des huizes al helemaal had ingepakt door lekker bij hem te gaan liggen en dat ze zó verliefd op haar waren,
Het waren echt leuke mensen en we zijn met het gevoel dat ze met haar neusje in de boter is gevallen weer naar huis gegaan. Ze moet alleen de andere kat nog voor zich winnen, die vond haar nog een beetje eng. maar is wel nieuwsgierig.

Het gezin wat als eerste was komen kijken voor John en Paul heeft hen uiteindelijk niet gereserveerd, maar daarna is de stichting helemaal plat gebeld voor ze. Veel mensen die niet door de ballotage kwamen bij Marleen (bv poes was 's ochtends ontsnapt bij de dierenarts en vermist dus ze wilden die avond twee nieuwe kittens ophalen) maar er zaten wel een aantal leuke tussen. Ik heb toen een afspraak gemaakt met de eerste geschikte mensen en die hebben me in aanloop naar de visite al een aantal enorm enthousiaste e-mails gestuurd.
Zondag zijn ze komen kijken, man, vrouw en vier dochters tussen de 5 en de 15 jaar, een kleine invasie, Kittens gelijk onder de bank natuurlijk, maar nadat ik de meiden wat speelgoed had gegeven kwamen ze zo tevoorschijn. John en Paul hebben laten zien dat ze behoorlijk kind proof zijn, ze speelden lekker mee, bleven op schoot zitten en lieten zich rondzeulen, ik was zelf gewoon verrast.
Binnen een paar minuten was al duidelijk dat het klikte en dat de heren zouden gaan verhuizen, we brengen ze zaterdag weg.

De oudste dochter kon John en Paul gelijk uit elkaar houden, dat vond ik wel goed. Ze gaan bij hun nieuwe baasjes Pim en Pom heten, naar de katten uit de verhaaltjes van Mies Bouhuys/Fiep Westendorp. Er is blijkbaar een tv-serie van, maar wij vinden de boeken waar we ze van kennen leuker.

pi_102512966
Wat fijn dat Starr zo'n goed huisje heeft gevonden!
En John en Paul ook gereserveerd ^O^

Vind je het moeilijk om ze weer af te staan?

quote:
(bv poes was 's ochtends ontsnapt bij de dierenarts en vermist dus ze wilden die avond twee nieuwe kittens ophalen)
Wat een mentaliteit :')
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_102514025
Wat heerlijk dat Starr zo'n goed huisje heeft gevonden! En John en Paul hebben ook al leuke baasjes O+
Wat zal het stil worden na zaterdag in huize Ruby en Duncan...
pi_102517648
wat leuk om te lezen, en wat regel je dat allemaal top voor de nieuwe blikopeners!
pi_102517706
Wat fijn dat Starr al bij haar nieuwe baasjes is, en dat John en Paul ook gaan verhuizen en lekker bij elkaar blijven!!

Enne... wow, wát een kittenpakket! John en paul hebben samen de eerste maanden niks meer nodig ;)
Home is where the O+ is...
pi_102554968
quote:
17s.gif Op donderdag 29 september 2011 14:28 schreef Mry het volgende:

Vind je het moeilijk om ze weer af te staan?

[..]

Wat een mentaliteit :')
Moeilijk om ze af te staan vinden we het altijd wel, maar als we het gevoel hebben dat ze naar een goed huis gaan dan helpt dat veel.

We zouden nooit helemaal zelfstandig gaan opvangen, altijd voor een stichting want dan zijn sowieso je dierenartskosten gedekt en je hebt dus ook het voordeel dat alle tokkies eerst naar de stichting bellen en dat ze daar eventueel worden afgepoeierd. Ze krijgen heus wel ergens een kitten maar in elk geval niet eentje "van ons" :@

De mensen van Starr zijn zó blij, ik kreeg gisteren en vandaag weer leuke e-mails dat ze zo lief is en dat hun Siamees inmiddels ook al aan haar begint te wennen, blijkbaar rent hij achter Starr aan door het huis maar af en toe rent ze ook achter hem aan :D Klinkt dus als spelen, als die katten nu ook nog gaan kroelen ben ik helemaal tevreden. (niet elke kat knuffelt graag met andere katten maar Siamezen staan er om bekend dus eigenlijk reken ik er wel op).

Van de mensen waar we John en Paul morgen heen brengen krijg ik ook steeds enthousiaste e-mails, de meiden hebben voedselverrijkingsspeelgoed geknutseld en zelfs al kattenmeubilair getimmerd, gisteren kreeg ik ook nog de link naar hun nieuwe blog die ze alvast gemaakt hadden. Vind ik een goed teken want ik wil ook foto's *O*

quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 15:02 schreef Oognip het volgende:
Wat zal het stil worden na zaterdag in huize Ruby en Duncan...
Ehm nou, ik heb net een verrassing gekregen.
Marleen van Scheldekat was vandaag haar wekelijkse ronde langs de kolonies aan het doen en toen zag op het bedrijf waar John en Paul ook vandaan komen ineens twee kittens lopen. Ze kon ze zo in een hoekje drijven, oprapen en in een reismand doen die daar altijd in de zwerfkattencaravan staat. Ze kreeg me niet te pakken aan de telefoon dus ze stond ineens met ze voor de deur.

Het zijn twee zwartwitjes, een katertje en een poesje. Het katertje spuugt en gromt, hij heeft Marleen bij het uit de kennel halen in haar hand gebeten, het bloedde flink. Mij heeft hij ook al gebeten maar niet zo hard gelukkig.
Het poesje laat zich gewoon oppakken en ze heeft een enorm zachte, pluizige vacht met een staartje in de vorm van een kerstboom. Het zal toch geen langhaartje zijn want ik ben nu al een beetje verliefd O+

Het katertje weegt 537 gram en het poesje 585, ik vind ze niet mager en ze hebben flink verkleurde oogjes. Ik gok dat ze een week of 6 zijn.

De kleintjes heb ik in de WC gezet (we hebben beneden aan het eind van de bijkeuken een vrij grote WC die vroeger dienst deed als doucheruimte) met brokjes, CB, water, kattenbakje, fleecekleed op de grond, een mand en een krabpaaltje. John en Paul verhuizen morgen en mogen vannacht in de woonkamer slapen ipv in de bijkeuken want ik wil ze echt niet bij de kittens in de buurt hebben, al zien die er gezond uit.
pi_102555172
Wat leuk dat je zulke leuke e-mails krijgt over Starr O+ En ook alvast voor John en Paul, dan laat je ze echt met een gerust hart verhuizen he?

Leuk dat jullie weer 2 nieuwe katjes hebben! Heb je al eerder zulke verwilderde kittens opgevangen? Ik heb op dit moment verwilderde Lynn en vindt het geweldig om te zien hoe tam zo'n wild beestje wordt. Dat geeft een heel goed gevoel.
Succes met ze!
pi_102555449
Ik heb er nog nooit eentje gehad die beet. Onze eerste kittens van het asiel, Frank en Black, waren wel echt wildvang maar een week of twee jonger. Frank O+ wilde alleen maar een adoptiemama hebben, dat was het grootste knuffelmonster wat we tot nu toe hebben gehad, die vond gelijk alles best en ik trapte elke keer bijna op hem omdat hij achter mijn hielen aanliep. Vanwege Black heb ik toentertijd de halve kittenkamer leeggehaald omdat hij zich zo verstopte in het begin en hij tufte als je hem wilde aanraken, maar nadat we hem ontwormd hadden sloeg hij ineens om als een blad aan een boom en gedroeg zich tam.
pi_102556825
Het is zo verschillend he hoe wilde kittens uit hetzelfde nestje kunnen zijn. Zo was Donder hier ook helemaal niet bang en wilde alleen maar mij, terwijl Bliksem heel bang was. Best apart.

Maar je hebt dus nog geen gehad die beet? Een uitdaging dus. Gaat vast helemaal goed komen ^O^
pi_102595867
Foto's van Starr in haar nieuwe huis, de kinderen hebben haar inmiddels omgedoopt tot Coco:

Verstopt (haar nieuwe huisgenoot denkt er het zijne van volgens mij :D )

Met een foto als deze zie ik het wel goed komen tussen die twee.

pi_102596535
Wat een mooie foto's en wat fijn om ze te krijgen :D
pi_102598697
Ik was er ook erg blij mee :Y

Even de laatste foto's van John en Paul (inmiddels dus beter bekend als Pim en Pom);

John, volgens mij een vlieg aan het vangen;

John/Pim;

Paul/Pom

Momenteel is er een Ragdoll kat met twee gezichten in het nieuws, nou wij hadden toevallig ook een kitten met twee hoofden hoor !

John/Pim lekker op schoot op de bank:

Dunc slaapt, John kijkt TV;

Lekker flokken op een lamsvachtmandje:

Wanneer het lamsvachtmandje waar de heren zo graag op sabbelen op de grond staat begint het tussen de bank en de salontafel maar eindigt altijd onder de bank;

Gezelligheid;

John/Pim;

Spelen met een octopus van de Wibra, zeker bij Paul/Pom een groot succes en dat voor 1 euro.

Aanklooien met de bloemen die ik had gekocht voor onze overleden buurvrouw (na de crematie kregen we de bloemen weer mee als herinnering);

Wij doen niks, wij zijn altijd zoete kittens !

John/Pim

Ik wist vanuit de e-mails en de visite dat het hele gezin heel enthousiast was, en dat bleek maar weer toen we daar vanochtend aan kwamen, de moeder was ons met de twee oudste dochters van de trein gaan halen met de smoes dat ze boodschappen gingen doen, de twee kleinsten zagen ons door het raam en kwamen als de gesmeerde bliksem met stralende koppies de deur open doen.
Eenmaal binnen hingen er al geprinte foto's in lijstjes aan de muur, plus een hele mooie tekening van Pim & Pom. Er stond een bankje met hun nieuwe namen erop geschilderd en een soort verstoppaviljoen met gordijntjes. En véél speeltjes.
Paul verdween in het begin even naar de bovenverdieping maar al snel liepen er weer twee kittens beneden de boel te verkennen en met de jongste meiden te spelen. Je zag dat de twee heertjes zich er zó thuis zouden gaan voelen en zeker geen aandacht te kort zouden komen.

Vanavond kregen we al leuke e-mailtjes dat het goed ging, dat ze goed eten, op de bak gaan, knuffelen en slapen. Ze hebben ook een leuk blog waar al foto's op staan.

De heren hebben hun favoriete mandje meegenomen en ook in hun nieuwe huis hebben ze het al onder de bank weten te schuiven;

De mooie bank die voor ze geknutseld was;

Onder de link een foto van Pim die kwartel eet, we vinden het erg fijn dat hun nieuwe baasjes open staan voor vers voer. Wat ik op deze foto zo grappig vindt zijn de teentjes van de meisjes die op een rijtje zitten te kijken hoe hun kleine pluizebol de carnivoor uithangt;

http://i463.photobucket.c(...)ns/Afbeelding170.jpg

En dan als laatste (en dan heb ik eindelijk alles wel gehad) de nieuwe kittens. Ze heten Belle en Sebastiaan, naar de band Belle and Sebastian (die op hun beurt vernoemd zijn naar de tv-serie Belle et Sebastien over een jongetje en zijn hond).
Als je een kitten bent in onze WC dan kun je aan twee kanten gaan zitten; aan de kant van de wc waar de ruimte op een kattenbakje na kaal is, of aan de andere kant waar je niet op de koude vloer hoeft te zitten en waar er eten, drinken en schuilplekjes zijn.

Nee, deze kittens gingen liever schuilen aan de andere kant;

Bij voorkeur achter de wc-pot;

Belle ook wel in de kattenbak:

Sebastiaantje:

Nog een keer Belle, ik ben echt een beetje verliefd maar Dunc heeft al héél duidelijk nee gezegd. We gaan ze gewoon samen plaatsen.

Vanochtend waren de kattenbakjes ongebruikt maar hadden ze wel in een slaapmandje gepoept. Ik heb die drolletjes in de kattenbak gedaan en vanavond ging Belle netjes voor alles op de bak. Ze eet en drinkt en doet alles gewoon waar ik bij ben, ik heb ook al voorzichtig met een ganzeveer met haar gespeeld. Alleen wanneer ik haar aanraak vindt ze het nog eng. Sebastiaan was gisteren nog aan het bijten maar vandaag niet meer, wel is hij nog erg bang, als ik hem optil dan trilt hij helemaal. Wanneer ik er ben wil hij alleen maar verstoppen dus ik heb hem nog niet zien eten of drinken helaas. Hopelijk morgen.
pi_102604819
Wat fijn dat Pim en Pom zo enthousiast zijn ontvangen in hun nieuwe huisje!
pi_102604851
John en Paul a.k.a Pim en Pom zijn zo schattig met zijn tweetjes. Lieve foto's. Erg leuk dat ze samen zo'n goed huis hebben gevonden.

Belle en Sebastiaan wat een kleine lieverdjes. O+ Hopelijk trekt Sebastiaan nog bij. Bij de naam Belle et Sebastien denk ik aan dat over de top dramatische liedje dat aan het begin van de serie te horen is.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')