abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101448482
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 17:22 schreef Lotusss het volgende:
Starr is echt mijn lieveling... omdat het zo'n vechtertje was en een stoere meid! En ze lijkt zo op mijn lieve Leena!
Starr is ook ons favorietje, ze is zo lief en ze heeft lekker veel pit.

De staart van Flynn is altijd een felbegeerd speeltje voor de kittens. Ook dit keer hangen de kittens er steeds in en dat gaat meestal niet zo zachtzinnig, maar hij het altijd lang toe, tot ze echt gaan happen.

Paul;

John;

Toen gingen ze met elkaar stoeien, je ziet Flynn zowat denken; "lekker rustig ineens hé " :

Maar al snel zaten ze weer op zijn staart te loeren en ditmaal met z'n tweeën:

Paul is een lief en voorzichtig katje, dus zelfs Flynn's staart krijgt er hier maar zachtjes van langs;

Paul ligt te slapen (zien jullie Starr ook ?)

Weer Paul:

Wow deze heeft een nog mooiere staart dan Flynn, lijkt Starr te denken. Helaas voor haar kreeg ze van dEUS niet de kans om er mee te spelen.

pi_101449612
O+ O+ O+
pi_101558509
Nou, er is het één en ander gebeurd sinds m'n laatste post. Jefrey is afgelopen vrijdag verhuisd. De mensen waar hij ging wonen zijn echt heel leuk maar we vonden het wel spannend of hij zou kunnen opschieten met de al aanwezige kat, Poekie van 2 jaar. Poekie is een grote kerel van 7 kilo maar hij was veel te bang van Jefrey. Hij durfde niet meer naar boven terwijl Jefrey daar in een kamertje apart zat met de deur dicht, hij durfde niet meer op de bak, etc. Dit terwijl Jefrey hem niet eens actief benaderde wanneer ze hen aan elkaar lieten zien. Omdat ze het niet langer konden aanzien dat hun Poekie zo bang was in z'n eigen huis en Jefrey daardoor steeds apart moest zitten hebben we in overleg besloten Jefrey weer op te halen.

Voor Jefrey zoeken we dus weer een goed adres waar al een niet te bang uitgevallen kat aanwezig is, want hij heeft echt behoefte aan een maatje. Hij loopt sinds hij terug is alweer blij met de andere kittens te spelen. Jefrey is een lief, speels en actief kitten, geboren omstreeks 26 mei. Wanneer hij z'n dolle uurtje gehad heeft echt het liefste knuffelkitten wat er bestaat. Hij komt heel hard spinnend op schoot gekropen en wordt ook graag opgetild. Hij houdt zich dan helemaal ontspannen.

Deze foto's zijn nog van voor zijn verhuizing;

Eerst lekker bij Flynn in de stoel gekropen:

Later met Flynn dollen, hij wist blijkbaar dat Flynn echt geen zin had uit z'n stoel te komen. Flynn probeerde hem te wassen;

Daarna spelen met een kassabonnetje wat hij uit mijn tas had gehaald:

Flynn ziet er de lol niet van in geloof ik;

Hier lag hij ineens heel lief Paul te wassen:

De drie kleinere kittens leken wel blij te zijn dat Jefrey verhuisd was, zo lang hij er was konden ze niet rustig loslopen in de woonkamer zonder steeds besprongen te worden door een veel groter kitten waar ze niet van konden winnen.

Ik had eten in de keuken gezet voor de kittens, maar onze katten lieten het zich ook goed smaken. John was echt niet onder de indruk van al die grote katten en kwam gewoon mee eten.

Paul lekker aan het spelen in de kittenkamer:

Paul in het hangmatje van de krabpaal:

Starr en John in de hangmat:

Starr kijkt op het plankje boven haar waar Paul lag te slapen:

Paul is er ook maar bij komen liggen;

Nu werd het John weer te druk dus die is vertrokken:

Paul op de bank;

De broertjes samen, ze zijn allebei blacktabby blotched en aan de witte voetjes kan ik ze ook al niet uit elkaar houden zoals jullie vast wel kunnen zien ! Paul (rechts) is iets donkerder en het wit op zijn buikje loopt iets anders. Duncan moet echt de buikjes bekijken om te zien welk kitten hij voor zich heeft:

Paul:

Paul en Starr:

John wil altijd graag in de gang, het lijkt erop dat hij het tapijt zo fijn vindt. We hebben heel veel mandjes staan maar hij slaapt net zo lief midden in "zijn" gang ;

Het in elkaar zetten van een nieuw krabpaaltje kwam tot stilstand omdat Paul ertegenaan ging slapen. John gaf hem hier een uitgebreide wasbeurt;

pi_101570493
Ruby, wat sneu voor Jeffrey! Maar nu kun jij gelukkig nog even van hem genieten! Heb je ook nog een termijn hoe lang hij maximaal mag blijven?
pi_101575038
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:42 schreef Ansu het volgende:
Ruby, wat sneu voor Jeffrey! Maar nu kun jij gelukkig nog even van hem genieten! Heb je ook nog een termijn hoe lang hij maximaal mag blijven?
Jefrey geeft er niet zoveel om geloof ik, die heeft al zoveel lol gehad met de andere kittens vanavond, hij heeft nog nooit eerder zo lief met ze gespeeld en dan rennen ze ook niet steeds weg, Ik vond het voor die mensen wel enorm sneu, maar ze zaten zó in de stress met hun eigen kat.

Hij blijft hier tot we een nieuw baasje hebben, hoe eerder hoe beter voor hem en ons natuurlijk, wij kunnen hem niet houden als we willen blijven opvangen.
pi_101575482
geweldig deze beestjes, heb met tranen in mn ogen (soms van het lachen, soms van het huilen) tot nu toe dit topic gevolgd, en nu weet ik het ook zeker: zodra mn vriend en ik samen en huisje hebben, komen er 1 of 2 opvangkatjes, dus ik hou de foktopics goed in de gaten ^^
Gek? kan je dat eten?
pi_101577083
Wat sneu dat het niet goed ging tussen Jeffrey en Poekie ;( maar het is erg fijn dat hij gewoon weer bij jullie terecht kon ivp naar het asiel oid. Hopelijk komt er alsnog een baasje voor hem, maar dat kan haast niet anders O+
  maandag 5 september 2011 @ 00:04:46 #184
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_101578411
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 22:53 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

Hij blijft hier tot we een nieuw baasje hebben, hoe eerder hoe beter voor hem en ons natuurlijk, wij kunnen hem niet houden als we willen blijven opvangen.
Dat probleem hebben wij ook :@ Ik wil ze vreselijk graag houden (want ze zijn bril-jant), maar dat denk ik aan al die andere katjes die nog opgevangen moeten worden en dan weet ik weer dat het goed is dat ze naar een nieuw huisje gaan O+
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_101587001
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 00:04 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Dat probleem hebben wij ook :@ Ik wil ze vreselijk graag houden (want ze zijn bril-jant), maar dat denk ik aan al die andere katjes die nog opgevangen moeten worden en dan weet ik weer dat het goed is dat ze naar een nieuw huisje gaan O+
Ik heb iemand van Zwerfkat in nood wel eens horen zeggen dat bij hen 10% van de kittens bij de eigen gastgezinnen blijft plakken.

Hoe langer hij blijft hoe meer we aan hem gehecht gaan raken en hij er gewoon bij gaat horen. Hij is nu al zo hard op weg met oa een eigen ochtenritueel.
's Nachts doen we de deur naar boven dicht, Jefrey blijft overdag eigenlijk altijd beneden en als hij eens naar boven gaat dan halen we hem terug zodat onze eigen katten zich boven kitten-vrij kunnen terugtrekken. Maar als Duncan 's ochtends de tussendeur heeft opengedaan en Jefrey hoort dat ik wakker ben dan komt hij naar boven om me even te begroeten en daarna gaat hij weer naar beneden. Vanochtend stond ik m'n gezicht te wassen en toen hoorde ik opeens iemand piepen bij m'n voeten dat 'ie opgetild wilde worden. Dan sta ik daar met een keihard spinnend kitten wat zich helemaal tegen me aanvlijt en dan is het toch wel even moeilijk als ik denk dat hij niet kan blijven én dat we nog niemand hebben voor hem.
pi_101587372
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 12:08 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Ik heb iemand van Zwerfkat in nood wel eens horen zeggen dat bij hen 10% van de kittens bij de eigen gastgezinnen blijft plakken.

Hoe langer hij blijft hoe meer we aan hem gehecht gaan raken en hij er gewoon bij gaat horen. Hij is nu al zo hard op weg met oa een eigen ochtenritueel.
's Nachts doen we de deur naar boven dicht, Jefrey blijft overdag eigenlijk altijd beneden en als hij eens naar boven gaat dan halen we hem terug zodat onze eigen katten zich boven kitten-vrij kunnen terugtrekken. Maar als Duncan 's ochtends de tussendeur heeft opengedaan en Jefrey hoort dat ik wakker ben dan komt hij naar boven om me even te begroeten en daarna gaat hij weer naar beneden. Vanochtend stond ik m'n gezicht te wassen en toen hoorde ik opeens iemand piepen bij m'n voeten dat 'ie opgetild wilde worden. Dan sta ik daar met een keihard spinnend kitten wat zich helemaal tegen me aanvlijt en dan is het toch wel even moeilijk als ik denk dat hij niet kan blijven én dat we nog niemand hebben voor hem.
Dat laatste is echt lastig he ;( Ik heb dat ook met Joe, die is nu een week of 13 en heeft ook nog geen baasje. Maar hij is zo leuk en zo lief en als hij me ziet komt ie naar me toegerend en begint hij keihard te spinnen O+ zo lief, maar ook moeilijk dat hij niet kan blijven.
pi_101597309
Oooh joe en jeffrey zijn mijn favo katjes O+
Had t er vandaag over met Detroit.. We zijn net bij een cattery geweest maar muts wordt gek van alle geurtjes. Zodra ze een kat ruikt is ze dagenlang aan t klagen, en hele erge aandacht aan het vragen. Ik dacht dat het krolsheid was, maar ze was er net een week vanaf en nu weer. Dus ik vermoed dat ze eenzaam is.
Nou waren we aan het overwegen om een opvang kitten te nemen ipv een raskatje. Ik wil dolgraag mijn blauwe rus, maar het welzijn van onze poes gaat voor. Nou wordt ze eerst geholpen, kijken of dat wat rust in huis brengt.
Maar toch.. Een van deze 2 vind ik ook wel tof O+
Alleen weet ik niet hoe mijn vriend op ze reageert..qua allergie bedoel ik dan ;)
pi_101597694
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 17:37 schreef Cassandra87 het volgende:
Oooh joe en jeffrey zijn mijn favo katjes O+
Had t er vandaag over met Detroit.. We zijn net bij een cattery geweest maar muts wordt gek van alle geurtjes. Zodra ze een kat ruikt is ze dagenlang aan t klagen, en hele erge aandacht aan het vragen. Ik dacht dat het krolsheid was, maar ze was er net een week vanaf en nu weer. Dus ik vermoed dat ze eenzaam is.
Nou waren we aan het overwegen om een opvang kitten te nemen ipv een raskatje. Ik wil dolgraag mijn blauwe rus, maar het welzijn van onze poes gaat voor. Nou wordt ze eerst geholpen, kijken of dat wat rust in huis brengt.
Maar toch.. Een van deze 2 vind ik ook wel tof O+
Alleen weet ik niet hoe mijn vriend op ze reageert..qua allergie bedoel ik dan ;)
Haha wat leuk O+
En over de allergie... Mama_mia is mijn buurvrouw en is ook allergisch voor katten, maar ze vindt kittens zo leuk dat ze hier vaak naar toe komt om ze te knuffelen. Van Joe krijgt zij veel minder last dan van de andere kittens.
Dus O-)
En nu weer terug naar ruby's kittens :P
pi_101598623
Ja ik heb er zelf geen probleem mee, ik heb geen allergie.
Maar het is toch wel twijfelen hoor.. Een rusje vind ik zoooo O+
Maar ik zou sowieso pas iets kunnen zeggen over 1,5 á 2 weken, ik hoop dan een beetje in te schatten of ze nu zo druk is door de eenzaamheid of door de hormoontjes, of om dat het gewoon een zeurpoes is :P Kan ook.
Als beide heren er dan nog zijn zal ik er nog eens over nadenken.
De beste optie is natuurlijk 3 katten O-) Maar of ik Detroit zo ver krijg? :+
Hoopt dat Detroit meeleest en zijn 2 meiden graag gelukkig wilt maken
pi_101599623
De meeste jonge katten kan je niet blijer maken dan met een maatje erbij, een opvangertje is natuurlijk sneller te regelen dan een Rusje maar ik snap dan wel dat je dan nog met een Rusje in je hoofd zit. Dat wordt even stevig onderhandelen thuis >:)
Hoe is Muts zelf ? Is ze druk of juist rustig en is ze nergens bang voor of wat sneller voor dingen onder de indruk ?

Zonder gekheid, als jullie er uit gekomen zijn, er goed over hebben nagedacht, de keuze op Jefrey gevallen zou zijn en jullie het eind naar Vlissingen willen reizen zijn jullie te zijner tijd zeker welkom om hier te komen snuffelen en ik wil ook best eerst een beslapen lapje opsturen. Als opvanggezin zouden we natuurlijk niet willen dat Jefrey wéér heen en weer zou moeten verhuizen vanwege allergie dus dan zouden we wel heel voorzichtig te werk moeten gaan.

Ik heb een filmpje gemaakt van de kittens die met cat-it senses speelgoed aan het spelen zijn. Af en toe een beetje donker omdat ik het meeste 's avonds heb gefilmd.

[ Bericht 14% gewijzigd door pumpkin_Ruby op 05-09-2011 19:48:15 ]
pi_101600030
Chips.. ik wilde je filmpje graag zien, PR, maar ik krijg een foutmelding dat iets of iemand het geblockt heeft wegens copyright schending... -O-
pi_101600873
Nou 3 katten is een no go. Al zei hij wel schouderophalend, we kunnen er ook 4 nemen. Maar ik neem aan dat dat sarcastisch was :+

Muts is.. Tsja. Volgens haar oude vrouwtje is ze onwijs dominant en kunnen we ab-so-luut geen kat erbij. Ik weet niet of ik dat serieus moet nemen. Ze zat met haar moeder in de huiskamer, en eigenaresse was nooit thuis. Ook geen speeltjes, nouja, hengeltje en een paal. Dan heb je alleen elkaar, en de moeder was nogal rustig, dus met zo'n jonge kat delft de andere al snel het onderspit.
Bij ons is ze vrij druk, bij vlagen, overal bovenop klimmen, uitvogelen hoe je een ladekast open krijgt :+ Maar over het algemeen ligt ze lekker naast ons op de bank te slapen. Ze lijkt af en toe wel wat schichtig, bij haar neusje of pootjes komen vind ze niet fijn. Maar ze is zeker niet snel onder de indruk. Ze kwam bij ons thuis, en binnen 5 minuten lag ze op schoot alsof haar plaats al duidelijk was _O-
Ik heb de fokker van de cattery waar we waren verteld dat haar vorige eigenaresse zei dat ze dominant was. Ze had een 1-jarige poes ter her plaatsing die we allebei erg leuk vonden O+ Maar ze vond dat geen goed idee helaas -O- erg jammer..
Ze zei dat een kitten die niet snel onder de indruk was, maar zich ook niet te snel liet uitdagen een geschikte match zou zijn.
Wat ik érg jammer vind is dat we zelf geen idee hebben hoe Muts is.
En het liefst heb ik haar gewoon gelukkig, op het zeuren als wij weggaan en thuis komen lijkt ze dat ook absoluut. Maar ik ben als de dood een overhaaste beslissing te nemen. Konden katten maar praten he
pi_101602942
quote:
15s.gif Op maandag 5 september 2011 19:00 schreef PaarsBeestje het volgende:
Chips.. ik wilde je filmpje graag zien, PR, maar ik krijg een foutmelding dat iets of iemand het geblockt heeft wegens copyright schending... -O-
Dat is snel. Ik heb even audio geruild met iets waarvan ik zeker weet dat het mag (al is het dan niet daarvoor gemaakt). Het blijft voor mij als leek toch een beetje een gok welke artiest wel mag en welke niet.

quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:15 schreef Cassandra87 het volgende:
Nou 3 katten is een no go. Al zei hij wel schouderophalend, we kunnen er ook 4 nemen. Maar ik neem aan dat dat sarcastisch was :+
Whehehe, doen alsof elke vorm van ironie je vreemd is gaat zeker niet :P

Ik zal even mijn theorie over kattenkarakters (geleend uit "het karakter van katten" van stephen Budiansky) uit de doeken doen;

Je kunt katten grofweg in ongeveer 3 groepen onderverdelen; bazig/dominant, laconiek en nerveus. Er zijn altijd wel katten die een beetje in het midden vallen natuurlijk.

Bij ons lijkt Flynn (dominant typje) telkens weer een sterke voorkeur te hebben voor de meest drukke en bazige kittens. Van onze katten kunnen hij en Ernesto (zijne koninklijke hoogheid de almachtige doch zachtaardige heerser van het universum) het ook het beste met elkaar vinden.
Ik heb ook de indruk dat de bazige hummeltjes elkaar opzoeken, bv John en Starr.
Ik gok dat Jefrey ook wel in deze categorie valt, al is het bij hem moeilijk te zien omdat de kittens met wie hij omgaat zoveel kleiner zijn.

Je hebt dus ook nog laconieke katten, die gewoon heel chill zijn, ze hoeven niet de baas te zijn, gaan geen andere katten klieren maar laten zich ook niet op hun kop zitten. Zo eentje hadden we bij ons eerste nestje en dEUS is eigenlijk ook wel zo. Dat soort katten kunnen het meestal met elk soort kat wel goed vinden. Ik denk dat dat is wat de fokster bedoelde.

En als laatste de nerveuzere types. Onze Mimosa is er zeker zo eentje, de bazige katten klieren haar wanneer ze de kans krijgen en allerlei dingen die afwijken van orde en regelmaat zijn al snel eng. Zo'n kat doe je geen plezier door haar samen te zetten met een bazig type.
Met een ander nerveus type kan meestal wel, maar dan heb je wel kans dat ze elkaar meesleuren in hun angstjes. Aan een rustig, laconiek type kan zo'n kat zich een beetje optrekken maar als Muts inderdaad dominant is dan zou het met haar snel kunnen uitlopen op klieren.
pi_101603591
Die foto's weer O+
Je hebt een huis vol met hele mooi katten!

Erg jammer dat Jefrey zijn huisje niet doorging maar jullie vinden vast snel een nieuw baasje voor hem :*
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_101604268
Ik denk niet dat dat werkt inderdaad haha. Vermoedelijk zou hij op een gegeven moment toegeven en opvallend vaak naar zijn huis in amsterdam gaan :P

Het is echt lastig na te gaan, omdat Muts nog zo jong is (en dus erg speels), en wij geen andere katten hebben. De keren dat ik bij hun thuis was, zag ik ook geen erge dingen. Wel rollebollen over de vloer, maar goed.. Dat deden mijn vorige katten ook (een nerveuze, een laconieke en een dominante) en ook daar moest ik 3 keer op een dagdeel zuigen om de losse plukken haar te verwijderen :+ Maar omdat ze genoeg speel- en slaapruimte hadden, is dit nooit verder gegaan dan wat ruige spelletjes. En ik heb het idee dat Muts minder dominant is dan mijn kater was. Die kater daagde mij en mijn ex ook met regelmaat uit, Muts is veel terughoudener.
Die kater lijkt trouwens sprekend op Jeffrey :P Qua uiterlijk althans
pi_101613254
Starr is zich de laatste dagen aan het ontpoppen tot hulp in de huishouding. Duncan was aan het dweilen en riep me erbij om te laten zien dat Starr steeds zo dicht mogelijk bij de dweil aan het ronddrentelen was, ze durfde er niet niet bovenop te springen maar je zag dat ze het eigenlijk graag wilde.
Toen de dweil veilig in de emmer zat wilde ze toch nog wel even van dichterbij kijken.

Er staan kattenbakjes in de woonkamer, gisteravond ben ik in zo'n ding gestapt en heb hem zowat gelanceerd, gelukkig was het net verschoond want het grit lag overal.
Duncan ging het opvegen en Starr kwam weer "meehelpen".

Jefrey speelde altijd veel te ruw met de kleinere kittens en daarom zetten ze het op een lopen als ze hem zagen, maar sinds hij terug is gaat het ineens veel beter en doet hij leuk mee in de groep.
Gisteravond ontdekten ze voor het eerst de nieuwe cat-it senses speed circuit;

Starr was tussendoor ook nog met een propje zilverpapier aan het spelen, ze heeft natuurlijk de attention span van een haarelastiekje;

Na al het spelen was Jefrey moe. Toen ik flitste voor de foto bleek Paul in het donker onder het tafeltje te liggen.

John weet blijkbaar dat we nog iemand moeten vinden voor hem want hij ging vanochtend "in de etalage" liggen.

Weer John:

John en Paul:

Er zit een hoekje tussen de twee banken waar ik m'n dekentjes voor op de bank tussen frommel wanneer ze in de weg liggen. John en Paul hebben dat plekje ontdekt;

Starr;

Carnibest eten onder toeziend oog van de oppas, ze komt goed aan, volgens haar geschatte geboortedatum wordt ze morgen 8 weken en gisteren is ze de kilo gepasseerd *O* :

Slapen met John O+

pi_101613706
Die onderste foto O+
pi_101631224
Wat een onwijs lieve foto's O+
Wij zijn gisteren nog verder gaan zoeken, en hebben hoogstwaarschijnlijk tóch ons droommaatje gevonden, een Blauwe Rus katertje van dan 20 weken. Moet wel van ver komen.. Uit spanje :+
Hopelijk vinden Jeffrey en Joe ook snel een warm definitief huisje
  zaterdag 10 september 2011 @ 09:40:00 #199
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_101777468
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 08:11 schreef Lotusss het volgende:
Hij lijkt zo erg op mijn asiel katertje Stalin (nu 1jr) O+
Ook dat sabbelen / bijten enzo...
:') Binnenkort ook een poes die Hitler heet?
  zaterdag 10 september 2011 @ 16:45:41 #200
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_101786948
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 september 2011 09:40 schreef VladimirPoetin het volgende:

[..]

:') Binnenkort ook een poes die Hitler heet?
Nee. Heb een katertje Stalin en een poesje Leena. Dus. :6
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')