Ik was er al bang voor, maar ik kan (verder) niks vinden wat op spruw wijst.quote:
Je kan het ook ff aankijken hoor.. Spruw hoeft niet zichtbaar te zijn..quote:Op donderdag 28 juli 2011 14:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik was er al bang voor, maar ik kan (verder) niks vinden wat op spruw wijst.
Ze is nu ook ontzettend verkouden. Ik heb niet de indruk dat ze daarom telkens loslaat, maar als het niet gauw overgaat kan ik misschien maar beter een spruwbehandeling ondernemen ookal ben ik daar niet zeker van.
Je had al gentiaan violet geprobeerd?quote:Op donderdag 28 juli 2011 14:18 schreef PM-girl het volgende:
Spruw kan verder redelijk onzichtbaar zijn Claudia, zonder pijn bij moeder of kind. Maar bij loslaten denk ik ook als eerste aan spruw.
Hier wordt de pijn niet beter, ondanks de nystatine en miconazol. Maar het wordt ook niet erger! Dat is ook wat waard.
Ik vraag me af in hoeverre het tepelhoedje de behandeling in de weg staat.
CP, succes met de harde plek...Masseren en warmte zijn de beste tips, zoals hierboven al gegeven.
Duidelijk! Dan is het dus niet raar dat ik het zo laat zolang het me alleen maar wat ergert.quote:Op donderdag 28 juli 2011 14:12 schreef Ticootje het volgende:
Tot nu toe heb ik 1 x echt moeten behandelen omdat heel mn borst zeer deed en er tig messteken gevoel bij kwam, maar verder kijk ik eerst aan of we er mee kunnen leven en tot nu toe heb ik het gewoon gelaten..
Nee, maar ik denk dat ik dat toch maar ga proberen. Ik zal eens kijken of ik het al kan bestellen, via Eurolac.quote:Op donderdag 28 juli 2011 14:19 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je had al gentiaan violet geprobeerd?
Ik gok dat zolang je de schimmel hebt en je er ook last van hebt dat de pijn ook wel blijft... En dat is jammer, want dat ontneemt je het plezier van voeden..quote:Op donderdag 28 juli 2011 14:21 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Nee, maar ik denk dat ik dat toch maar ga proberen. Ik zal eens kijken of ik het al kan bestellen, via Eurolac.
Wordt de pijn bij spruw ook erger, zoals bij kloven, of blift het gelijk?
Dat laatste valt gelukkig mee, maar zonder de pijn zou beter zijn.quote:Op donderdag 28 juli 2011 14:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik gok dat zolang je de schimmel hebt en je er ook last van hebt dat de pijn ook wel blijft... En dat is jammer, want dat ontneemt je het plezier van voeden..
Nu je het zegt: het doorkomen van tandjes klinkt ook wel plausibel. Ze 'knauwt' ook regelmatig. Bij Ivan kwam het eerste tandje rond 7 maanden.quote:Op donderdag 28 juli 2011 14:39 schreef WupWup het volgende:
Mwah, ik zou niet zo gauw de diagnose spruw eraan hangen bij jullie Claudia. Ik heb in mijn voedcarriere () ook wel eens onbestemde pijnen in m'n borst(en) ervaren, soms enkele dagen achter elkaar en dat ging altijd vanzelf weer over. Dat loslaten kán door spruw komen en het is zeker de moeite waard om dat in de gaten te houden, maar het kan ook door verkoudheid komen, tandjes, ontwikkelingssprong, noem het.
Goed idee, op twitter heb ik die mogelijkheid ook!quote:Op donderdag 28 juli 2011 15:57 schreef WupWup het volgende:
PM, gooi je vraag anders even op het borstvoedingsforum. Dan weet je in elk geval dat je een goed antwoord kunt verwachten (mits er een LLL-er / VBN-er / lk reageert natuurlijk).
ja. Geert doet niet anders nu hij 'n ondertandje krijgt/heeft. tweede zit er trouwens ook aan te komen als ik de bobbel naast het eerste tandje moet gelovenquote:Op donderdag 28 juli 2011 13:51 schreef Claudia_x het volgende:
Oef, CP! Ik had hier pas een onbestemde pijn in mijn borst, maar die ging gelukkig na een paar dagen flink masseren weg. Ik zat hem wel even te knijpen.
Lena kan de laatste paar dagen geen vacuum meer in stand houden, dus de tepel schiet telkens even 'los' en ze heeft hem daarna meteen weer te pakken om nog een tijdje zo door te drinken. Ik word er gek van.Herkent iemand dit?
Bekend verhaal voor mij, ik had dat elke keer om 3 uur 's nachts. Ik was dan gerust tot half 6 bezig met Larissa. Dit heeft ze best wel lang gedaan (6 weken ofzo). Het was daarna wel gelijk goed, vannacht heeft ze om 22:30, 2:50 en om 6:30 gedronken, best netjes. En ze slaapt nu wel gelijk om 3 uur. Het komt wel goed, waarschijnlijk bij jou nog eerder dan bij mij (ik heb een pittige tantequote:Op vrijdag 29 juli 2011 08:13 schreef Aventura het volgende:
Mijn kleintje is nu tien dagen oud en drinkt goed aan de borst. Hij komt prima aan, dus geen problemen op dat gebied. Wel duurt elke voeding langer dan ik prettig vind, en dan komt doordat hij na elke voeding de hik krijgt en ook moeilijk boert, terwijl hij overduidelijk wel last heeft van lucht. Vannacht legde ik om half 1 aan en ging hij pas om 3 uur slapenIk houd hem rechtop, leg hem op mijn borst, loop rondjes met hem...helpt soms allemaal niet en als ik hem dan op z'n rug leg, vindt hij dat niet prettig en begint-ie te piepen. De hik en de lucht worden denk ik veroorzaakt doordat hij de gulzig en snel drinkt. Ik vraag me af of ik iets kan doen om hem iets rustiger te laten drinken. Hij valt nu aan als een wolf en verslikt zicht bijna bij elke slok.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |