Oh, da's wel fijn inderdaad.quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:34 schreef problematiQue het volgende:
Een update van Microsoft: http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=26829
Hiermee kan Windows RAW bestanden lezen, ik ben benieuwd of het werkt (ook omdat mijn camera er niet tussen staat)
Great,... nu wil ik al helemaal aan de primesquote:Op woensdag 27 juli 2011 09:43 schreef Ener-G het volgende:
http://book.85mm.ch/
Gratis boek (in pdf) ter download over straatfotografie.. kan erg leerzaam zijn
quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:38 schreef Merlijn het volgende:
Gaaf boek! De "Excuse section" is ook erg vermakelijk...
hehe.quote:"You are hot. Can I have your phone number...?"
Idd! Eindelijk, mijn camera staat er ook tussen. Dit was ook nog de enige reden waarom ik op RAW+kleinste jpeg schoot. Nu hoef ik alleen maar RAW te schieten!quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:16 schreef Omniej het volgende:
[..]
Oh, da's wel fijn inderdaad.Werd ook eens tijd...
De voorkant is afquote:Op woensdag 27 juli 2011 12:01 schreef Omniej het volgende:
[..]
"105 including this one"
Ziet er goed uit!
Gaaf man! Leuk om je werk op het eind gebundeld te zienquote:
Wil ooit nog een 85mm 1.4 van Nikkor... ik zei 2 maanden geleden al dat ik wel een goede coverage had met mijn 24-70 + 70-200... maar het gaat alweer kriebelen...quote:
quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:58 schreef Ener-G het volgende:
een stip op je sensor? vuiltje, of dooie/hotpixel?
Nope... laat ik dat eerst maar eens doen iddquote:
Dat is knap lullig. Maar zie het zo: Een half jaar verlenging is nog altijd beter dan geen verlenging.quote:Op woensdag 27 juli 2011 15:09 schreef taxibabe het volgende:
G@@#$%$@derk$%zooi.![]()
Had vanmorgen dus gesprek over de verlenging van mijn werk. Wegens bezuinigingen wordt mijn contract vooralsnog maar met een half jaar verlengt ipv een jaar.Het liefst willen ze ook dat ik minder uren ga werken (wat niet haalbaar is)
Is er kans dat je na dit half jaar nog een verlenging krijgt?quote:Op woensdag 27 juli 2011 15:09 schreef taxibabe het volgende:
G@@#$%$@derk$%zooi.![]()
Had vanmorgen dus gesprek over de verlenging van mijn werk. Wegens bezuinigingen wordt mijn contract vooralsnog maar met een half jaar verlengt ipv een jaar.Het liefst willen ze ook dat ik minder uren ga werken (wat niet haalbaar is)
Mja, als je weet dat je vooral thuis aan de slag bent dan kun je voor de iMac gaan. Ik ben wel erg blij met de mobiliteit en prestaties van m'n MBPquote:Op woensdag 27 juli 2011 15:43 schreef problematiQue het volgende:
Het goede nieuws: Ik heb voor vier weken vakantiewerk, wat me als het goed is zo'n 1000 euro op moet leveren, dus die Mac komt er wel.
Het 'slechte' nieuws: Ik ben net even langs een Apple winkel geweest, zo'n 13" MBP is erg leuk, maar voor hetzelfde geld kan ik ook een 21,5" iMac kopen die nog sneller is ook. Hmmm.... Moeilijk kiezen hoor.
Zo denk ik ook maar. Het was wel ff een domper.quote:Op woensdag 27 juli 2011 15:43 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Dat is knap lullig. Maar zie het zo: Een half jaar verlenging is nog altijd beter dan geen verlenging.
Ligt eraan of er andere collega's zijn die de functie kunnen/'moeten' doen. (lang verhaal, organisatiewijziging, boventalligheid)quote:Op woensdag 27 juli 2011 15:56 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Is er kans dat je na dit half jaar nog een verlenging krijgt?
Ja, dat is 't 'm precies. Ik moet eens bedenken hoe vaak ik het mobile van een laptop ga gebruiken. Meestal zet ik dat ding toch op een tafel.quote:Op woensdag 27 juli 2011 15:56 schreef Doodkapje het volgende:
Mja, als je weet dat je vooral thuis aan de slag bent dan kun je voor de iMac gaan. Ik ben wel erg blij met de mobiliteit en prestaties van m'n MBP
Geyl! Welke?quote:Op woensdag 27 juli 2011 16:23 schreef Merlijn het volgende:
Zo, ik ben ook weer up & running (voorlopig dan)... vanaf de nieuwe macbook![]()
Minder portable maar wel erg lekker groot scherm iddquote:Op woensdag 27 juli 2011 16:31 schreef Merlijn het volgende:
MBP dec 2010, 17" Quadcore I7, 8 GB ram, Intel SSD + (mijn eigen) 500 GB HDD.
En kan je zeggen: 17" is echt heeeeeeerlijk!
Nice.quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:43 schreef Ener-G het volgende:
http://book.85mm.ch/
Gratis boek (in pdf) ter download over straatfotografie.. kan erg leerzaam zijn
Nou, ik snap er niets meer van. Handleidingen zijn niet aanwezig, op een van de binnenlenzen zit een kras :S en de camera heb ik nog niet echt onder controle (D300 Nikon). Daarbij deed hij het de halve avond goed en begon daarna het gezeik.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:31 schreef Timmos het volgende:
Witte waas?
Enne, in M doe je alles zelf dus moet je niks (laten) belichten? Dus heb je misschien ergenst toch iets niet goed gedaan?
Ik ga voor een MBP met een 27' scherm erbij.quote:Op woensdag 27 juli 2011 16:17 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ja, dat is 't 'm precies. Ik moet eens bedenken hoe vaak ik het mobile van een laptop ga gebruiken. Meestal zet ik dat ding toch op een tafel.
Mwoah, 1500 voor een MBP 13' en dan voor 500 een scherm erbij.quote:
Als je een vraag hebt over die camera mag je mij ook pm'en ofzo.quote:Op woensdag 27 juli 2011 17:51 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nou, ik snap er niets meer van. Handleidingen zijn niet aanwezig, op een van de binnenlenzen zit een kras :S en de camera heb ik nog niet echt onder controle (D300 Nikon). Daarbij deed hij het de halve avond goed en begon daarna het gezeik.
Tevens zoekt de techniekman, die de fotos overneemt, het maar een beetje uit, komt hij nadat ik de fotos van afgelopen zaterdag inleverde ermee dat hij ze van vorige week wel een beetje aan de donkere kant vond... Als je daar nou eens eerder mee komt...
En zaterdag sta ik aan de deur, dus hoe of wat ze het doen zoeken ze maar uit.
Je hebt de totale lens, die bestaat uit meerdere stukken glas, maar ook dat noemen we lensen (iig, zo leerde ik het met optica) en op een van die binneninliggende stukken glas zat dus een flinke kras.quote:
Zo heb ik even geen vragen, maarja, wat niet weet wat niet deertquote:Op woensdag 27 juli 2011 18:24 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Als je een vraag hebt over die camera mag je mij ook pm'en ofzo.
En dan hoek, reflector, diffusor?quote:Op woensdag 27 juli 2011 23:17 schreef Ener-G het volgende:
Met camera in M iso1600, 1/10-1/15, F4, lens op een mm of 18 a 20, flitser op rear-curtain zou je een eind moeten komen. SB900 op M, en 1/64 en EV -1 of -2 zetten en hij flitst al stukken minder hard.
Steek je arm eens uit en fotografeer je handpalm, dat is ongeveer de afstand waarop je je publiek zou schieten in een volle zaal. Schiet een paar foto's en speel eens met de EV waardes op de flitser en de sluitertijden van de camera. Kan je mee oefenen bij gebrek aan gewillige onderwerpen
Zo moeilijk is dat toch niet? Of gewoon veel werk?quote:
Die SB 900 heeft allebei die gelijktijdig te gebruiken zijn en zo heb ik het ook gebruikt, hoek ca. 30 tot 70 graden (hoge plafonds zijn erg lastig).quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |