abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:54:29 #1
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_99955184
PVV-aanhangers die hun hart luchten op internetfora uiten bewondering voor de aanslagen en keuren die goed.

quote:
De link die Anders Breivik heeft gelegd tussen zijn daad en het gedachtengoed van Geert Wilders wordt door tegenstanders aangegrepen om de PVV'er medeverantwoordelijk te maken voor de gruweldaden van de Noor. Dat is niet terecht, vinden collega-politici ¿ al wijzen politicologen erop dat Wilders nadrukkelijker zou moeten uitleggen waarom de ideeën van Breivik niet de zijne zijn.

'Haat zaaien is haat oogsten is dood en verderf', twittert Jacques Happe, journalist en D66'er. Een scholier die lid is van GroenLinks zegt: 'Wilders stigmatiseert, zet weg, beschuldigt en zaait haat. En dat heeft inderdaad deze gevolgen. Face it!'

Zieke psychopaat
De PVV-leider zelf reageert summier, ook op Twitter. 'Vreselijke aanslag in Oslo, zo veel onschuldige slachtoffers van gewelddadige, zieke geest.' Later noemt hij de dader een 'gewelddadige, zieke psychopaat'. Moet Wilders het zich aantrekken dat Breivik met zijn gedachtengoed aan de haal is gegaan?

In de Tweede Kamer is er niemand te vinden die Wilders medeverantwoordelijk houdt. D66-Kamerlid Boris van der Ham schrijft op zijn eigen site dat het 'een idiote reflex' is de link te leggen tussen Wilders en de slachtpartij. 'Juist mensen die terecht kritisch zijn op de veralgemeniseringen van Wilders moeten het goede voorbeeld geven.'

PvdA'er Bram Peper, oud-minister van Binnenlandse Zaken, vindt eveneens dat 'het te ver gaat om Wilders dit rechtstreeks aan te wrijven'. Wel ziet Peper, die Noorwegen goed kent, dat in de vredige samenleving van het Scandinavische land 'een verhard klimaat ontstaat, waarin een intelligente fundamentalistische man opstaat die een missie als deze meent te moeten volbrengen'.

Te gemakkelijk
Ook de voormalige Nationale Coördinator Terrorismebestrijding (NCTB) Tjibbe Joustra vindt dat Wilders niets te verwijten valt. 'Die Noorse man heeft tientallen pagina's geschreven en daarbij gezocht wat hem past.' Hans Moors, die onderzoek doet naar radicalisme en extreem-rechts, vindt dat Wilders wel 'een soort van verantwoordelijkheid' heeft. Hij vindt het te makkelijk dat Wilders de dader wegzet als een gek. 'Deze man was niet gek, cognitief niet, en hij is hoog opgeleid. Wilders zou moeten beargumenteren wat er mis is met het gedachtengoed van mensen als Breivik. Aangeven waar voor hem de grens ligt.'

PVV-aanhangers die hun hart luchten op internetfora uiten bewondering voor de aanslagen en keuren die goed. Moors: 'Ik zou het pas echt stoer vinden als Wilders niet alleen zou twitteren, maar zou reageren op de fora die zich binnen zijn invloedssfeer bevinden.'

Politicoloog Jean Tillie ziet dat Wilders extremisme zowel voedt als inperkt. 'Aan de ene kant voorkomt het feit dat Wilders in de Tweede Kamer zit dat mensen radicaliseren. Ik heb horen zeggen: hadden ze in Noorwegen maar een partij als de PVV gehad, dan had Breivik een uitlaatklep gehad en was hij niet tot daden overgegaan.' Anderzijds vindt Tillie net als zijn collega Moors dat Wilders uitgebreider zou mogen stilstaan bij de daad van de Noor. 'Als ik gedachtengoed had op basis waarvan iemand iets doet wat ik verafschuw, dan zou ik reflecteren op dat gedachtengoed. Denken: waarom is wat ik zeg aantrekkelijk voor zo iemand?'

Vijanden
Het antwoord op die vraag is volgens Tillie dat het denkbeeld van Wilders de wereld simpel maakt. 'Zij behoren tot de goeden, en moeten de vijanden bestrijden. De wereld is niet zo simpel als Wilders het voorstelt, meent Tillie, maar hij vindt het niet aan hem om de PVV-leider te adviseren zijn wereldbeeld te herzien.

Het verhitte debat over de medeverantwoordelijkheid van Wilders doet denken aan dat in 2002. Toen ging het over de politieke moord op Pim Fortuyn en de demonisering die daar de oorzaak van zou zijn.

Toenmalig LPF-voorzitter Peter Langendam ging daar in de explosieve situatie na de moord op door: 'De kogel kwam van links, niet van rechts', zei hij. Dit is hier niet aan de orde, volgens Langendam, die benadrukt geen fan van Wilders te zijn. 'Die actie van de Noor komt out of the blue. Het is ziek dat de link wordt gelegd door linksmensen. Voor Wilders vind ik het zielig dat hem dit overkomt.'
bron

Pijnlijke hiervan is dat ze actief zijn op Fok :{ als voorbeeld de reacties op de FP zijn soms zo walgelijk dat je een hoop op fok voor een "zieke geest" mag verklaren.
Schijt aan iedereen
pi_99955323
Volkskrant :')
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_99955327
Het wordt steeds gekker.
Twiddel
pi_99955354
- 1 voor topictitel. Je scheert met die titel alle pvv-stemmers over één kam, uiteraard zullen er mensen vanuit de pvv die bewondering hebben voor deze actie, maar net zo goed, zullen er mensen vanuit andere partijen zijn.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:00:51 #5
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_99955390
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:54 schreef Deadre het volgende:
PVV-aanhangers die hun hart luchten op internetfora uiten bewondering voor de aanslagen en keuren die goed.

[..]

bron

Pijnlijke hiervan is dat ze actief zijn op Fok :{ als voorbeeld de reacties op de FP zijn soms zo walgelijk dat je een hoop op fok voor een "zieke geest" mag verklaren.
Erm, FOK! is Nederlands, dus waarom zou je deze mensen niet ook op FOK! vinden?

Maar ik ben het met je eens dat dat soort mensen een zieke geest hebben.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:03:23 #6
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_99955465
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:00 schreef Snakey het volgende:

[..]

Erm, FOK! is Nederlands, dus waarom zou je deze mensen niet ook op FOK! vinden?

Maar ik ben het met je eens dat dat soort mensen een zieke geest hebben.
Klopt, maar valt dit wel onder de vrijheid van meningsuiting? :{ de reacties worden anders niet verwijderd.
Schijt aan iedereen
pi_99955470
quote:
13s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:59 schreef theNull het volgende:
- 1 voor topictitel. Je scheert met die titel alle pvv-stemmers over één kam, uiteraard zullen er mensen vanuit de pvv die bewondering hebben voor deze actie, maar net zo goed, zullen er mensen vanuit andere partijen zijn.
Een hekel aan de uitwassen van de PVV, en niet een hekel aan de PVV!
pi_99955490
Wat een kut TT :') Waarom neem je de originele titel niet over?
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:05:45 #9
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_99955531
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:04 schreef Homdeck het volgende:
Wat een kut TT :') Waarom neem je de originele titel niet over?
Originele titel is ook maar 1 zin uit de gehele tekst, dat geldt ook voor de TT
Schijt aan iedereen
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:07:32 #10
8369 speknek
Another day another slay
pi_99955592
quote:
Er staat nergens 'alle PVV-aanhangers'.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_99955640
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:07 schreef speknek het volgende:

[..]

Er staat nergens 'alle PVV-aanhangers'.
Lol, ook geen "enkele"
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:11:22 #12
262 Re
Kiss & Swallow
pi_99955696
Wilders weet dat er dus dit soort gekken op zijn partij stemmen, een wat gestructureerdere kadering van zijn ideologie zou dan idd wel wenselijk zijn, dat zal voor hemzelf ook beter zijn naar zijn "mildere" achterban
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:18:25 #13
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_99955931
quote:
Pijnlijke hiervan is dat ze actief zijn op Fok als voorbeeld de reacties op de FP zijn soms zo walgelijk dat je een hoop op fok voor een "zieke geest" mag verklaren.
Fokkertjes die ff stoer doen door snoeihard te willen shockeren, serieus nemen.... :')
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:18:47 #14
80268 kLowJow
That's Gay
pi_99955947
Dit soort PVV-aanhangers zouden wel eens het einde van de PVV kunnen betekenen.
pi_99956011
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:11 schreef Re het volgende:
Wilders weet dat er dus dit soort gekken op zijn partij stemmen, een wat gestructureerdere kadering van zijn ideologie zou dan idd wel wenselijk zijn, dat zal voor hemzelf ook beter zijn naar zijn "mildere" achterban
Wat een onzin, dat zou dan voor elke partij gelden.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:21:28 #16
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_99956020
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:03 schreef Deadre het volgende:

[..]

Klopt, maar valt dit wel onder de vrijheid van meningsuiting? :{ de reacties worden anders niet verwijderd.
dat weet je nog niet, ook op Fok worden regelmatig reacties verwijderd zonder reden..
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_99956032
Wtf is het toch met al die topics? Extreemlinkse vechtpartijen schuiven we toch ook niet in de schoenen van de SP?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_99956086
quote:
Toenmalig LPF-voorzitter Peter Langendam ging daar in de explosieve situatie na de moord op door: 'De kogel kwam van links, niet van rechts', zei hij. Dit is hier niet aan de orde, volgens Langendam, die benadrukt geen fan van Wilders te zijn. 'Die actie van de Noor komt out of the blue. Het is ziek dat de link wordt gelegd door linksmensen. Voor Wilders vind ik het zielig dat hem dit overkomt.'
Sorry, maar dit is hypocrisie ten top. Volgens de retoriek van Langendam kwam de kogel dit maal 78 keer van rechts. Het ging om een conservatief-christelijke rechts-extremist die heel bewust toesloeg op een zomerkamp voor jonge sociaal-democraten.

Overigens is de link niet gelegd door linksmensen, maar door de dader zelf. Die koestert een adoratie voor Wilders er houdt er diverse opvattingen op na die bijna één-op-één overeenkomen met het PVV-verkiezingsprogramma.
pi_99956130
Geert Wilders:

"Mocht het ooit tot rassenrellen komen, wat ik dus echt niet wil, dan hoeft daarvan niet bij voorbaat een negatieve werking uit te gaan."
pi_99956135
quote:
Het zal inderdaad niet voor alle PVV-aanhangers gelden dat ze deze aanslagen bewonderen. Maar binnen welke andere partijen leeft volgens jou bewondering voor deze terreurdaad? Kun je concreet wat partijen noemen en eventueel fora of websites aanwijzen waar dat uit blijkt?
pi_99956264
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het zal inderdaad niet voor alle PVV-aanhangers gelden dat ze deze aanslagen bewonderen. Maar binnen welke andere partijen leeft volgens jou bewondering voor deze terreurdaad? Kun je concreet wat partijen noemen en eventueel fora of websites aanwijzen waar dat uit blijkt?
Die heb ik niet zo 1,2,3, aangezien ik me niet op politieke fora bevind. Echter wilde ik de TT onderuit halen, omdat ik (zelf pvv stemmer) absoluut geen enkele bewondering heb voor wat die gek gedaan heeft. En overigens zullen er vast wel stemmers/leden van andere partijen van die bewondering voor de man/actie hebben, maar zich niet op fora vertonen of er zo te koop mee lopen wat voor sommige pvv-aanhangers wel geldt.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:34:28 #22
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_99956397
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:21 schreef bijdehand het volgende:
Wtf is het toch met al die topics? Extreemlinkse vechtpartijen schuiven we toch ook niet in de schoenen van de SP?
er zit nog wel een verschil in de toon en boodschap tussen SP en PVV
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:37:40 #23
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_99956488
Sinds ander een aanslag gepleegd heeft, is mijn leven ondersteboven, zo zintuigelijk als waarneembaar sterk toegegroeid naar een hele samenhorigheid. Pvv zindt dat het allemaal via via gaat, maar werlke gek heeft blaat bij deze baat?
Sisco Certified
pi_99956503
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:30 schreef theNull het volgende:
Die heb ik niet zo 1,2,3, aangezien ik me niet op politieke fora bevind. Echter wilde ik de TT onderuit halen, omdat ik (zelf pvv stemmer) absoluut geen enkele bewondering heb voor wat die gek gedaan heeft. En overigens zullen er vast wel stemmers/leden van andere partijen van die bewondering voor de man/actie hebben, maar zich niet op fora vertonen of er zo te koop mee lopen wat voor sommige pvv-aanhangers wel geldt.
En wat zegt het over PVV-aanhangers dat ze wél met hun adoratie voor de dader te koop lopen?
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:41:27 #25
126522 Samsonneke
Moaaah Gertjuh!!! :')
pi_99956621
Wat een idioterie ook weer.

Ja, inderdaad, er zijn zionistische en tevens krankzinnige PVV-stemmers die deze malloot sympathiseren, maar ook andere partijen zullen zulke aanhangers hebben.

Gekken heb je in elke hoek.
De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')