abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99912291

Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
  maandag 25 juli 2011 @ 09:33:53 #2
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_99912306
Huuu had net een mooie gemaakt ;( Speciaal voor jou ;(

Met dit plaatje:

[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_99912325
quote:
9s.gif Op maandag 25 juli 2011 09:33 schreef XcUZ_Me het volgende:

Met dit plaatje:

[ afbeelding ]
XM, ik durf het bijna niet te zeggen, maar je moet nódig eens opruimen :7

En maandag is niet kaandag, maandag is 'frisse start' dag :(
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 25 juli 2011 @ 09:35:08 #4
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_99912335
Dat is Coco's bovenverdieping :{w
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 25 juli 2011 @ 09:35:44 #5
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_99912344
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 09:27 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wij hebben zaterdag ook goed gepoetst. Duvel de badkamer en ik de keuken. Alle kastjes leeggehaald en uitgesopt, koelkast, plankjes, the works. Vooral bovenop de keukenkastjes was fffieessss :o.
:7
pi_99912357
quote:
9s.gif Op maandag 25 juli 2011 09:33 schreef XcUZ_Me het volgende:

Met dit plaatje:

[ afbeelding ]
Owww, soz ;(

En ok, het is misschien nog niet zó erg, maar het komt in de buurt :@

quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 09:26 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Hihihi, nu ben ik extra benieuwd! :D
Als je PM wilt, let me know :P
pi_99912358
:W vandaag naar het grootste tuincentrum van België!
~ Bonito La Risa ~
  Vis een optie? maandag 25 juli 2011 @ 09:36:21 #8
70532 loveli
N
pi_99912361
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 09:26 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik durf eerlijk gezegd geen openbare voor foto's te plaatsen :@
Zegt de dame die geen gene heeft.
crap in = crap out
pi_99912378
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 09:36 schreef loveli het volgende:

[..]

Kun je nagaan hoe erg het moet zijn :X
pi_99912381
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 09:36 schreef loveli het volgende:

[..]

Zeggen dat je 1,1kg poept of een foto er van nemen, zit verschil in...
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_99912398
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 09:37 schreef V1z0R het volgende:
Zeggen dat je 1,1kg poept of een foto er van nemen, zit verschil in...
Foto's ervan nemen, doe ik wel vaker hoor :{w Ze posten op fok, dat gaat me dan net weer te ver :P
pi_99912425
_O- jammer hoor!
En niks te kanen op maandag, dat doe ik in het weekend!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_99912429
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 09:38 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Foto's ervan nemen, doe ik wel vaker hoor :{w Ze posten op fok, dat gaat me dan net weer te ver :P
Take a picture of a poop!

Does not post it online.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_99912457
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 09:36 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Owww, soz ;(

En ok, het is misschien nog niet zó erg, maar het komt in de buurt :@

[..]

Als je PM wilt, let me know :P
Maar natuurlijk! B-)
Dan voel ik me gelijk weer een soort Martha Stewart of een willekeurig ander huishoud icoon. B-)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_99912459
V1z0R, check je facebook :D

Voor de mensen zonder facebook:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_99912536
mogge :) :W :z
Ja doei.
pi_99912588
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 09:39 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Take a picture of a poop!
[ afbeelding ]
Does not post it online.
:D!
pi_99912611
Goedemorgen!

Het hele regenachtige rotweekend was het kutaggregaat stil, maar nu schijnt de zon en hoor ik weer brbrbrbrbrbruuuuzzzzzzmmmmmmbbbbrrrrrrrr }:| . Ik heb met manlief afgesproken dat we ze nog één dag geven - want afgelopen dinsdag zeiden ze dat het binnen een week opgelost zou zijn - en dan gaan we langs met "dat ding uit nu of anders bellen we de Hulk :( " ofzo. Ik ben niet zo'n held daarin, maar er hebben nu meer buren geklaagd en ik denk dat het tijd wordt om dan de politie in te gaan schakelen.

Niet blij.
pi_99912645
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 09:50 schreef Razztwizzle het volgende:
Goedemorgen!

Het hele regenachtige rotweekend was het kutaggregaat stil, maar nu schijnt de zon en hoor ik weer brbrbrbrbrbruuuuzzzzzzmmmmmmbbbbrrrrrrrr }:| . Ik heb met manlief afgesproken dat we ze nog één dag geven - want afgelopen dinsdag zeiden ze dat het binnen een week opgelost zou zijn - en dan gaan we langs met "dat ding uit nu of anders bellen we de Hulk :( " ofzo. Ik ben niet zo'n held daarin, maar er hebben nu meer buren geklaagd en ik denk dat het tijd wordt om dan de politie in te gaan schakelen.

Niet blij.
:N idd kut zeg.

Is je kat inmiddels wel terecht? O+
~ Bonito La Risa ~
pi_99912669
Ja :D die zagen we bij de achterburen binnenwandelen :X die mensen zijn op vakantie maar hebben blijkbaar wel hun kattenluikje openstaan. We hebben hem met een zakje Whiskas naar buiten gelokt, maar ik hoop dat hij daar niet weer naar binnen gaat. Dan zijn wij straks 'de asociale buren met die rotkat' :').
pi_99912670
Terecht Razz! Dat is een onwijs kut geluid.

Owja, het wekker mysterie gaat hier vrolijk door.
Mijn gewone wekker piept wel als er geen iPod in staat, maar met iPod komt er geen geluid uit.:?
Mijn telefoonwekker (ik heb er 2 op staan die ik ook allebei zet!) gaat wel af. Tenminste, er gaat er eentje af. :?
Wat ook mysterieus is: ik had de afgaande wekker gesnoozed en daarna uitgezet, maar toch ging het ding na x-minuten weer af! :?
Ik snap er niets van. -O-
Doe wat je niet durft.
pi_99912689
het mysterie van de spookwekker, Henk!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Vis een optie? maandag 25 juli 2011 @ 09:59:51 #23
70532 loveli
N
pi_99912830
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 09:50 schreef Razztwizzle het volgende:
Goedemorgen!

Niet blij.
Zou sowieso de politie inseinen. En de gemeente bellen hoe het zit met geluidshinder (die afdeling valt onder milieu). Vanaf het moment dat er een melding binnenkomt gaat het lopen, niet vanaf het moment dat jij er last van hebt.

En hoe vaker je klaagt, des te beter begrijpt de gemeente dat je er last van hebt. Een melding doen en er vanuit gaan dat eraan gewerkt wordt is nobel, maar niet realistisch. De klachten van de grootste zeikerds krijgen het meeste aandacht. Bescheidenheid is een handicap.
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 25 juli 2011 @ 10:00:57 #24
70532 loveli
N
pi_99912861
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 09:53 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Terecht Razz! Dat is een onwijs kut geluid.

Owja, het wekker mysterie gaat hier vrolijk door.
Mijn gewone wekker piept wel als er geen iPod in staat, maar met iPod komt er geen geluid uit.:?
Mijn telefoonwekker (ik heb er 2 op staan die ik ook allebei zet!) gaat wel af. Tenminste, er gaat er eentje af. :?
Wat ook mysterieus is: ik had de afgaande wekker gesnoozed en daarna uitgezet, maar toch ging het ding na x-minuten weer af! :?
Ik snap er niets van. -O-
De hamvraag: blokkeert snooze automagisch als je ipod in de andere wekker staat?
crap in = crap out
pi_99912869
Ik ben blij dat er iig iets af gaat, maar wil eigenlijk gewoon weer iedere ochtend wakker worden met een leuk muziekje van mijn iPod. :Y

Vanavond maar wat nieuwe meuk er op gooien. Nog aanraders om te downloaden? Ik hou van stampende gitaren en zoek goede hardloopmuziek. En van singer songwriters. En van obscure shit met afrikaanse ritmes enzo. B-)
Doe wat je niet durft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')