abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100255316
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 00:02 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik heb altijd een flesje met water bij mijn nachtkastje staan... dat ververs ik eigenlijk nooit dagelijks.
Als je chemo gaat doen is het niet handig. Als je gezond bent denk ik dat het niet zo boeit in de praktijk. Meeste mensen zullen het ook niet meer drinken als het gek ruikt of smaakt.
pi_100259821
Haha dat verhaal van BrandX, het gaasje voor je kraan is om de pissebedden buiten te houden. Wat een idioterie weer.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 06:17:37 #103
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_100259857
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 00:07 schreef oh-oh het volgende:
Nou Qwea, time to kick that habit:D
Ik vind die dikke spa reine flessen ook fijn, daar kun je nog es kokend water ingooien om ze goed schoon te maken.
Maar ik koop eigenlijk gewoon altijd 6 van die waterflesjes bij de aldi, en ik vul ze wel es als ik onderweg ben en ze leeg zijn, maar doorgaans gaan ze gewoon de recyclebak in ^O^
Kost nog geen euro voor 6 flesjes geloof ik, daar ga ik niet moeilijk voor lopen doen :P
Dito

En ik weet wel zeker dat je lege flesje goed schoonmaken met wasmiddel, heet water en daarna weer spoelen en navullen milieubelastender is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Boks-Chick woensdag 3 augustus 2011 @ 06:54:31 #104
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_100259930
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 23:48 schreef Qwea het volgende:

[..]

Serieus? En als je het nou langer bewaard?
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 23:59 schreef Qwea het volgende:

[..]

En flesjes spa dan? Dat staat in de winkel weet ik veel hoelang.
Dan wordt het water oud. Zoals gezegd, water is een levend product. Als je zelf flessen bijvult (ook glazen) dan wordt het na 24 muf. Je proeft het niet meteen maar na 2-3 dagen gaat het letterlijk muf en oud smaken.
Water wat gebotteld is in de fabriek, wordt steriel gebotteld, en de flessen zijn bacteriologisch helemaal schoon als ze gevuld worden. Daarom is gebotteld water enkele maanden houdbaar (glazen flessen doorgaans langer dan plastic, dit ivm de weekmakers die in plastic zit).
Zie voor info:
http://www.kraanwater.nu/(...)_van_kraanwater.aspx

En waarom zou je het ook langer bewaren ipv verversen? De kosten zijn het niet. 1000 liter kost slechts ¤ 1,50-1,60. Dus voor elke 6-7 liter water betaal je slechts één cent!

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 23:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Dan kun je in het ergste geval voedselvergiftiging oplopen of als je heel zwak bent een bacterie waaraan je doodgaat.
:') :{w

quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 00:11 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Als je chemo gaat doen is het niet handig. Als je gezond bent denk ik dat het niet zo boeit in de praktijk. Meeste mensen zullen het ook niet meer drinken als het gek ruikt of smaakt.
man, ga lekker ergens anders lopen trollen :')

quote:
10s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 05:50 schreef Stokstaart het volgende:
Haha dat verhaal van BrandX, het gaasje voor je kraan is om de pissebedden buiten te houden. Wat een idioterie weer.
als dat jouw conclusie is na 100 posts adviseer ik je een cursus begrijpend lezen *O*

quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 06:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dito

En ik weet wel zeker dat je lege flesje goed schoonmaken met wasmiddel, heet water en daarna weer spoelen en navullen milieubelastender is.
dat weet ik ook wel zeker inderdaad!
lolwut
  woensdag 3 augustus 2011 @ 07:05:16 #105
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_100259967
Ik gebruik vaak mijn flesjes voor langere tijd, weet eigenlijk niet hoe lang. Ik spoel ze altijd om voordat ik er vers water in doe en op stap ga. Ik vraag me alleen af aan de mensen die hun flesjes schoonmaken wat ze schoonmaken en waarom? Ik begrijp werkelijk geen snars van gezonde mensen die uberhygiënisch willen zijn.
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 07:14:56 #106
45206 Pietverdriet
pi_100259994
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 07:05 schreef Allantois het volgende:
Ik gebruik vaak mijn flesjes voor langere tijd, weet eigenlijk niet hoe lang. Ik spoel ze altijd om voordat ik er vers water in doe en op stap ga. Ik vraag me alleen af aan de mensen die hun flesjes schoonmaken wat ze schoonmaken en waarom? Ik begrijp werkelijk geen snars van gezonde mensen die uberhygiënisch willen zijn.
Wellicht willen ze gezond blijven. Was jij ook je handen niet voor het eten en na het toiletbezoek?
  woensdag 3 augustus 2011 @ 07:20:19 #107
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_100260005
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 07:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wellicht willen ze gezond blijven. Was jij ook je handen niet voor het eten en na het toiletbezoek?
Ik was mijn handen vaak genoeg, meestal op mijn werk omdat het moet. Maar liever doe ik dat niet. Ik heb liever wat meer afweer en ben dan gezonder dan dat ik mijn hele omgeving steriliseer. Ik bedoel alleen maar dat er op mijn flesje dezelfde bacterien zitten als op jouw glazen die een paar dagen geleden uit de vaatwasser zijn gekomen. Hooguit iets meer, omdat er water in de buurt is.

edit: handen wassen na toiletgang is om je bruine vingers schoon te maken. Het gaat natuurlijk nergens over om te denken dat je jezelf beschermt tegen de bacterien die in je eigen blaas of darmen rondzwerven. Dus doe je het uit hygienisch oogpunt voor een ander. Maar die geef je wel weer 3 zoenen bij het begroeten :X
  woensdag 3 augustus 2011 @ 08:19:21 #108
45206 Pietverdriet
pi_100260352
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 07:20 schreef Allantois het volgende:

[..]

Ik was mijn handen vaak genoeg, meestal op mijn werk omdat het moet. Maar liever doe ik dat niet. Ik heb liever wat meer afweer en ben dan gezonder dan dat ik mijn hele omgeving steriliseer. Ik bedoel alleen maar dat er op mijn flesje dezelfde bacterien zitten als op jouw glazen die een paar dagen geleden uit de vaatwasser zijn gekomen. Hooguit iets meer, omdat er water in de buurt is.

edit: handen wassen na toiletgang is om je bruine vingers schoon te maken. Het gaat natuurlijk nergens over om te denken dat je jezelf beschermt tegen de bacterien die in je eigen blaas of darmen rondzwerven. Dus doe je het uit hygienisch oogpunt voor een ander. Maar die geef je wel weer 3 zoenen bij het begroeten :X
In een vochtig flesje waar je aan lurkt zit echt veeeel meer dan in droge schone glazen. En je opmerking over handenwassen zegt me al genoeg.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 08:53:55 #109
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_100260720
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 08:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In een vochtig flesje waar je aan lurkt zit echt veeeel meer dan in droge schone glazen. En je opmerking over handenwassen zegt me al genoeg.
Ik ben gewoon van mening dat dat hygienegedoe overgehypt is. Ik lees alleen maar topics over:
- Ik moet iedere dag een schone handdoek
- Ik moet iedere dag een schoon waterflesje
- Ik heb nu een handig dettol desinfecterend zeepdingetje, die ik niet eens meer hoef aan te raken

Het blijft toch fascinerend hoe bang mensen zijn voor bacterien, terwijl alles om ze heen begroeid is met miljoenen ervan. En gelukkig maar...
  woensdag 3 augustus 2011 @ 09:13:14 #110
45206 Pietverdriet
pi_100260963
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 08:53 schreef Allantois het volgende:

[..]

Ik ben gewoon van mening dat dat hygienegedoe overgehypt is. Ik lees alleen maar topics over:
- Ik heb nu een handig dettol desinfecterend zeepdingetje, die ik niet eens meer hoef aan te raken

Het blijft toch fascinerend hoe bang mensen zijn voor bacterien, terwijl alles om ze heen begroeid is met miljoenen ervan. En gelukkig maar...
Je bent gewoon dwars en een smeerpoets.
pi_100261273
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 08:53 schreef Allantois het volgende:

[..]

Jij krijgt van mij geen hand (en geen 3 zoenen)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_100261278
Brandx, als je chemo doet of immune depressive meds slikt is je afweer kut dus dan moet je het zeker niet doen. Dat heeft niets met trollen te maken. Je kunt dan al ziek worden van hele normale bacterieen als je pech hebt.
pi_100265047
edit- verkeerde topic
pi_100268902
In kraanwater mogen 100 kve/ml na 72 incubatie bij 22°C zitten. Voor de mensen die niet dagelijks labwerk doen: er mogen in kraanwater 100 bacteriën per ml zitten nadat het water 72 uur bij 22°C heeft gestaan (bron: drinkwaterbesluit).
Dat lijkt heel erg veel. Maar sommige bacteriën hebben een verdubbelingstijd van 20 min. Dus bij het tappen van het water zitten er nauwelijks wat in. Laat je dat flesje lekker staan op je bureau/ nachtkastje/ whatever dan verdubbeld die bacterie zich iedere 20 min.

Na heeft 1 uur heeft 1 bacterie alweer 4 vriendjes gemaakt. En dat gaat zo maar door. Kortom na een paar weken heb je een behoorlijke besmetting in dat flesje. Dat zie je niet altijd maar dat kan je wel voelen. Dat is dat slijmerige laagje (biofilm).

Het omspoelen met heet water en chemicaliën helpt om de bacteriën weg te krijgen. De fabrikant heeft de fles daarvoor niet gemaakt. Die heeft het hergebruik vastgesteld op een x aantal keer en heeft het reinigingsproces aangepast aan de fles/ besmetting.
Wanneer je plastic heet maakt of de verkeerde chemicaliën gebruikt komen er extractables en leachebles vrij. Dit zijn o.a. de weekmakers van het plastic. In grote hoeveelheden zijn ook die schadelijk.
Voor normaal gebruik van de fles heeft de fabrikant dat uitgezocht en heeft daar ook zijn houdbaarheid en reinigingsproces op moeten aanpassen.

En daarom is het beter of om gewoon een glas te pakken of een flesje te kopen die er voor gemaakt is om af te wassen.
pi_100276221
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 13:37 schreef Oceanonix het volgende:
In kraanwater mogen 100 kve/ml na 72 incubatie bij 22°C zitten. Voor de mensen die niet dagelijks labwerk doen: er mogen in kraanwater 100 bacteriën per ml zitten nadat het water 72 uur bij 22°C heeft gestaan (bron: drinkwaterbesluit).
Dat lijkt heel erg veel. Maar sommige bacteriën hebben een verdubbelingstijd van 20 min. Dus bij het tappen van het water zitten er nauwelijks wat in. Laat je dat flesje lekker staan op je bureau/ nachtkastje/ whatever dan verdubbeld die bacterie zich iedere 20 min.

Na heeft 1 uur heeft 1 bacterie alweer 4 vriendjes gemaakt. En dat gaat zo maar door. Kortom na een paar weken heb je een behoorlijke besmetting in dat flesje. Dat zie je niet altijd maar dat kan je wel voelen. Dat is dat slijmerige laagje (biofilm).

Het omspoelen met heet water en chemicaliën helpt om de bacteriën weg te krijgen. De fabrikant heeft de fles daarvoor niet gemaakt. Die heeft het hergebruik vastgesteld op een x aantal keer en heeft het reinigingsproces aangepast aan de fles/ besmetting.
Wanneer je plastic heet maakt of de verkeerde chemicaliën gebruikt komen er extractables en leachebles vrij. Dit zijn o.a. de weekmakers van het plastic. In grote hoeveelheden zijn ook die schadelijk.
Voor normaal gebruik van de fles heeft de fabrikant dat uitgezocht en heeft daar ook zijn houdbaarheid en reinigingsproces op moeten aanpassen.

En daarom is het beter of om gewoon een glas te pakken of een flesje te kopen die er voor gemaakt is om af te wassen.
ach ik ben er nog nooit ziek door geworden ;)
  woensdag 3 augustus 2011 @ 16:42:23 #117
45206 Pietverdriet
pi_100276483
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 16:36 schreef Riann het volgende:

[..]

ach ik ben er nog nooit ziek door geworden ;)
Vind dat we in NL veel te slap zijn geworden met hygiene, huisartsen die hun handen niet wassen tussen patienten, kijk naar dat ziekenhuis in rotterdam, snipverkoude winkelpersoneel achter de vlees/kaas/brood balie die met hun fucking handen de spullen pakken, mensen die hun handen niet wassen na het toiletbezoek, allemaal smeerpoetsen.
pi_100276634
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je bent gewoon dwars en een smeerpoets.
Die over-hygiënische huisvlijt van tegenwoordig is een grotere bedreiging voor de volksgezondheid dan de smeerpoetsen.
Al die kindjes met allergieën en auto-immuunziekten tegenwoordig komen grotendeels omdat ze nergens meer aan blootgesteld worden.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 17:21:18 #119
45206 Pietverdriet
pi_100278071
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 16:45 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Die over-hygiënische huisvlijt van tegenwoordig is een grotere bedreiging voor de volksgezondheid dan de smeerpoetsen.
Al die kindjes met allergieën en auto-immuunziekten tegenwoordig komen grotendeels omdat ze nergens meer aan blootgesteld worden.
Dat heeft er meer me te maken dat kinderen niet meer buiten spelen en vies mogen worden dan met handen wassen.
pi_100278184
jullie hebben allebei gelijk, weet ik van de artsen op de nicu trouwens. teveel je huis schoonmaken is idd gewoon niet goed en een hindernis in het opbouwen van weerstand. kinderen mogen best gewoon lekker vies worden van spelen in de modder en als iets op de grond valt is er niks mis mee om het op te pakken, af te vegen en op te eten. thuis dan. maar handjes wassen na wc bezoek en voor het eten hoort er ook bij! en vaatdoekjes worden regelmatig gewisseld ja. en na elk gebruik te drogen gehangen.

elders is het een ander verhaal. ziekenhuispersoneel dient juist zeer (voor thuis zeer overdreven) hygienisch te zijn.

het een sluit dus het ander niet uit.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_100278352
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 00:02 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik heb altijd een flesje met water bij mijn nachtkastje staan... dat ververs ik eigenlijk nooit dagelijks.
Dat heb ik ook, maar ik ververs het wel dagelijks. Ik neem ook altijd ene flesje water mee in mijn tas, maar als dat er langer dan een halve dag in zit drink ik het ook niet meer tenzij ik heel veel dorst heb. En ik ververs het thuis of ergens anders waar ik ben. Zodat het vers is en zo koud mogelijk. Kost weinig moeite en kraanwater kost echt bijna niets, ik drink wel vijf liter per dag en dat kost me een stuiver.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  Boks-Chick woensdag 3 augustus 2011 @ 18:17:40 #122
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_100280286
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 17:28 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat heb ik ook, maar ik ververs het wel dagelijks. Ik neem ook altijd ene flesje water mee in mijn tas, maar als dat er langer dan een halve dag in zit drink ik het ook niet meer tenzij ik heel veel dorst heb. En ik ververs het thuis of ergens anders waar ik ben. Zodat het vers is en zo koud mogelijk. Kost weinig moeite en kraanwater kost echt bijna niets, ik drink wel vijf liter per dag en dat kost me een stuiver kleine eurocent.
Fixed :P
lolwut
pi_100280408
quote:
19s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 18:17 schreef BrandX het volgende:

[..]

Fixed :P
Kost 1 liter kraanwater serieus maar een eurocent?
Wow, dan verbaas ik me toch wel dat ik elk kwartaal bijna 50 euro aan die gasten van Evides moet betalen.
Groetjes, Ezio.
pi_100281457
Water zit bij mij bij de huur ;)
  Boks-Chick woensdag 3 augustus 2011 @ 19:00:04 #125
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_100281860
quote:
15s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 18:20 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Kost 1 liter kraanwater serieus maar een eurocent?
Wow, dan verbaas ik me toch wel dat ik elk kwartaal bijna 50 euro aan die gasten van Evides moet betalen.
1000 liter kost rond de ¤ 1,60.

edit:

kosten bij Evides:

Tarief per huishouden*

Vast deel
Vastrecht Euro 59,76 per jaar

Variabel deel
1.000 liter (= 1 m3) Euro 0,951

Tarieven zijn exclusief 6% BTW. Op het variabele deel is tevens ¤ 0,158/m3 Waterbelasting over de eerste 300 m3 van toepassing.

Met het vastrecht-deel betaal je mee aan het onderhoud van al het leidingwerk. De waterbelasting is hetgeen overheidswege geheven moet worden.

edit, en dan heb je groot kans dat een deel van je rekening bestaat uit Precario.

[ Bericht 7% gewijzigd door BrandX op 03-08-2011 19:07:18 ]
lolwut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')