abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99898452
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:16 schreef LXIV het volgende:
Het probleem is vooral dat het tempo van de groei van de allochtone bevolking groter is dan de capaciteit van de Westerse wereld om deze mensen de integreren.
Los daarvan denk ik dat veel mensen het gewoon niet prettig vinden als ze als blanke een minderheid vormen in eigen land.

Zo hoor vaak mensen klagen dat ze in de randstad zowat de enige blanke in bijvoorbeeld de metro waren.

Wel nu, in de metro kan je a:niet in schatten of iemand goed geïntegreerd is ; b:het lijkt me niet zo boeiend of iemand in de hoedanigheid van medegebruiker van het OV goed geïntegreerd is.

Kortom, ik denk dat zelfs als ze allemaal goed integreren dat dit de problemen niet echt oplost.

Dat lijkt me ook heel frustrerend voor veel allochtonen.
  zondag 24 juli 2011 @ 22:23:32 #152
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99898470
Hij ziet het gewoon als een noodzakelijk offer. Hij legt dat ook kort uit. In zijn ogen is 'links' indirect schuldig aan de moord en verkrachting van tienduizenden Europeanen. Het is oorlog, en in een oorlog vallen slachtoffers. Hij heeft geen persoonlijke haat tegen de specifieke personen die hij neerschiet, maar 'offert' ze op voor het welzijn van het Noorse volk als geheel.

Eigenlijk een soort 'colleteral damage' dus.
The End Times are wild
  zondag 24 juli 2011 @ 22:23:50 #153
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_99898492
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:20 schreef capricia het volgende:

[..]

Of de VS?
Nou tja, de VS is een geval apart.

Ik noem de desbtreffende aziatische landen omdat het ook welvarende landen zijn omringt door arme landen, en grote mate van vergrijzing kennen. Volgens de theorie zouden zij ook een grote toevloed van immigratie hebben, maar dit is niet het geval (ook niet bij China, alhoewel het grote interne migratie heeft).
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  zondag 24 juli 2011 @ 22:24:06 #154
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_99898508
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:17 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Hoe doen landen als Japan, Zuid-Korea en China dit dan?
Ik heb zelf een half jaar in Zuid-Korea gewoont, het is daar ten eerste al lastig om aan een baan te komen voor Koreanen zelf. Laat staan als je als verse immigrant de taal niet kent. En de Koreanen hebben zelf een mindset dat ze hun volk homogeen willen houden. Als jij als buitenlander met een Koreaans meisje hand in hand over straat loopt, word je gewoon nagekeken. Mensen zullen schande spreken over het meisje.

Het is dus al zeer lastig voor immigranten om te integreren in Korea.

En de sociale voorzieningen zijn gewoon minimaal, dus als jij je eigen broek niet kan ophouden, red je het in Korea gewoon niet. Tenzij je er familie hebt wonen die je onderhoud, maar die heb je er als immigrant niet.

Nou heb je in Korea ook wel immigranten, niet veel overigens, maar dit zijn vooral mensen uit andere Aziatische landen (Vietnam, China, Filipijnen, Thailand) dus die vallen minder op voor ons.

Kortom, het is simpelweg erg onaantrekkelijk om als gelukszoeker naar Zuid-Korea te gaan. Je beste kans is om zo snel mogelijk de taal te leren, en werk te vinden. Maar dit gaat dus niet heel gemakkelijk.
:-)
pi_99898578
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:23 schreef Gulo het volgende:

[..]

Los daarvan denk ik dat veel mensen het gewoon niet prettig vinden als ze als blanke een minderheid vormen in eigen land.

Zo hoor vaak mensen klagen dat ze in de randstad zowat de enige blanke in bijvoorbeeld de metro waren.

Wel nu, in de metro kan je a:niet in schatten of iemand goed geïntegreerd is ; b:het lijkt me niet zo boeiend of iemand in de hoedanigheid van medegebruiker van het OV goed geïntegreerd is.

Kortom, ik denk dat zelfs als ze allemaal goed integreren dat dit de problemen niet echt oplost.

Dat lijkt me ook heel frustrerend voor veel allochtonen.
Integreren is dan ook compleet zinloos en alleen maar voor de bühne. Zolang mensen de taal spreken en een bijdrage leveren qua werk, maakt het verder geen reet uit of iemand geintegereerd is of niet.
  Moderator zondag 24 juli 2011 @ 22:25:34 #156
236264 crew  capricia
pi_99898620
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:25 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Integreren is dan ook compleet zinloos en alleen maar voor de bühne. Zolang mensen de taal spreken en een bijdrage leveren qua werk, maakt het verder geen reet uit of iemand geintegereerd is of niet.
Is dat in bijv. de VS ook zo?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 24 juli 2011 @ 22:25:50 #157
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_99898635
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:20 schreef capricia het volgende:

[..]

Of de VS?
VS is toch juist de grootste multiculti samenleving ter wereld. Hispanics, Indianen, van oudsher west europeanen, African-Americans, etc.

En tevens het land met de hoogste moordcijfers ter wereld.
  zondag 24 juli 2011 @ 22:27:27 #158
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_99898728
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Is dat in bijv. de VS ook zo?
De VS is een relatief jong land, wie weet waar het experiment daar op uitdraait.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_99898738
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:14 schreef Gulo het volgende:

Dat wordt het toch wel gezien de geboortecijfers. Al timmer je de grenzen potdicht (wat de EU nooit zal dulden) zal het niets uithalen. Hooguit iets langzamer gaan.
Dit dus.Een streng integratiebeleid is nuttig, maar alleen daarmee red je het niet. Het enige wat je nu nog kunt doen is deze mensen zoveel mogelijk laten integreren. Proberen zoveel mogelijk onze normen & waarden aan hen over te brengen. Voor al het andere is het simpelweg te laat.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  zondag 24 juli 2011 @ 22:28:15 #160
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99898768
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:25 schreef T.O.P het volgende:

[..]

VS is toch juist de grootste multiculti samenleving ter wereld. Hispanics, Indianen, van oudsher west europeanen, African-Americans, etc.

En allemaal in hun eigen wijkje. De smeltkroes bestaat helemaal niet.
The End Times are wild
  Moderator zondag 24 juli 2011 @ 22:29:08 #161
236264 crew  capricia
pi_99898818
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:25 schreef T.O.P het volgende:

[..]

Daarom vraag ik het me ook af. Waarom het daar kennelijk beter lukt dan hier... (los van die moorden dan, daar zijn ook andere theorieën over te bedenken).

Zelf denk ik dat van een gelukte inburgering kunt spreken als:
- mensen de taal spreken
- weinig overlast veroorzaken (ook hun kinderen niet)
- hun eigen broek kunnen ophouden

Zeg maar (even voor het gemak) zoals de chinezen in ons land.
Maar multiculti is dat inderdaad niet.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_99898820
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:21 schreef eight het volgende:

[..]

Hij vergelijkt het met een kind die een corrigerende tik krijgt van zijn ouders. In eerste instantie is het kind boos op zijn ouders, maar als hij later ouder wordt begrijpt hij het en is hij zijn ouders dankbaar hiervoor.

Het gevaarlijkste is dat zijn gedachtegang te begrijpen is ook al ben je het niet met hem eens. Dat betekend dat de mensen die het wel met hem eens zijn nu eerder tot actie overgaan en zijn voorbeeld volgen.
Spijker op de kop.
  zondag 24 juli 2011 @ 22:31:25 #163
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99898950
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:29 schreef _dirkjan_ het volgende:

[..]

Spijker op de kop.
Ik denk dat de meeste mensen niet over de discipline, toewijding en capaciteiten beschikken om hem na te doen. Misschien dat er de komende dagen iemand in wilde paniek om zich heen schietend een winkelcentrum inloopt, maar dan hebben we het wel gehad.
The End Times are wild
  zondag 24 juli 2011 @ 22:31:26 #164
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_99898951
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:20 schreef Gulo het volgende:

[..]

China heeft zo zijn eigen multiculturele problemen hoor.

Japan is gewoon heel xenofobisch. Die hebben gewoon nooit op grote schaal migranten binnen gehaald zoals wij dat wel gedaan hebben.

"Grappig" overigens dat 'links' hier van de schuld krijg. Het was toch echt het kapitaal wat op zoek was naar goedkope arbeiders om uit te buiten.

Het is nu ook weer de VVD die het hardst roept om nieuwe arbeidsmigranten (desnoods uit Spanje)
Het grappige is dat Japan binnenkort met een gigantische vergrijzing zullen gaan kampen, en dat een deel van het werk dus gedaan moet gaan worden door immigranten.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 24 juli 2011 @ 22:31:44 #165
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_99898965
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:29 schreef _dirkjan_ het volgende:

[..]

Spijker op de kop.
Dus ik ben het zelfde als Anders? dat is wel heel erg zwart wit, niet iedereen is in staat iedereen uit te moorden voor een idee dat onmogelijk is na te streven.
  zondag 24 juli 2011 @ 22:33:03 #166
302138 HuffTheTalbot
Checking the Basement for Bugs
pi_99899023
Sommige mensen zien het als een soort profetie dat AB voorspelde dat men hem voor zijn daden zou veroordelen. "Kijk! Hij heeft het al gezegd.. Hij heeft al voorspeld dat Wilders hem zou veroordelen..."

Wat had hij dan moeten schrijven? "Ze lopen straks allemaal de polonaise?"

Deze man is érg intelligent, en bovendien psychologisch en manipulatief vaardig. Als ik nu al lees dat sommigen "zijn gedachtengang volledig kunnen volgen en zijn gevoel van onmacht delen", dan houd ik mijn hart vast.

Let wel: AB was extreem gedreven, volhoudend, georganiseerd, en had ruime fondsen tot zijn beschikking - en 'zelfs' hij heeft verschillende keren op het punt gestaan af te haken, om verschillende redenen.

Dat maakt de kans op soortgelijke aanslagen - wat betreft 'grotere' terreur-operaties - kleiner, maar ik ben bang dat er de komende jaren verschillende verwarde geesten met dit manifest onder de arm om zich heen zullen beginnen te schieten.
Look behind you! It's your ass!
  zondag 24 juli 2011 @ 22:33:05 #167
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_99899026
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:29 schreef capricia het volgende:

[..]

Daarom vraag ik het me ook af. Waarom het daar kennelijk beter lukt dan hier... (los van die moorden dan, daar zijn ook andere theorieën over te bedenken).

- mensen de taal spreken

Veel chinezen spreken helemaal geen Nederlands. Maar dat zijn vrijwel altijd de ouders van chinezen jongeren. De jongeren doen het prima hier.
pi_99899035
quote:

Dat het niet prettig is om tot een minderheid te horen is vrij normaal, maar hier doe je niets meer tegen. Ik kom zelf uit het Limburg en hier valt het nog reuze mee wat allochtonen betreft.
Als ik Rotterdam kom schrik ik me rot en voel me idd wat ongemakkelijk.
Toch is het een kwestie van gewenning. Er komt een moment dat je eraan gewend raakt en niet beter weet. (zeker voor kinderen die nu opgroeien)
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  zondag 24 juli 2011 @ 22:33:18 #169
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_99899041
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:21 schreef eight het volgende:

[..]

Hij vergelijkt het met een kind die een corrigerende tik krijgt van zijn ouders. In eerste instantie is het kind boos op zijn ouders, maar als hij later ouder wordt begrijpt hij het en is hij zijn ouders dankbaar hiervoor.

Het gevaarlijkste is dat zijn gedachtegang te begrijpen is ook al ben je het niet met hem eens.
Dat betekend dat de mensen die het wel met hem eens zijn nu eerder tot actie overgaan en zijn voorbeeld volgen.
Dat is inderdaad een gevaar voor hypothetische individuele toekomstige slachtoffers.

Of er werkelijk (veel) meer mensen zijn die tot dit soort daden in staat zijn kunnen we alleen maar afwachten.
  zondag 24 juli 2011 @ 22:33:21 #170
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99899047
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:31 schreef revolutionarymen het volgende:

[..]

Dus ik ben het zelfde als Anders? dat is wel heel erg zwart wit, niet iedereen is in staat iedereen uit te moorden voor een idee dat onmogelijk is na te streven.
Nee, dat is wat Links je wil laten geloven (met de hoop dat je ook links wordt). Je hebt misschien dezelfde politieke idealen als hem maar zult nooit kinderen neerschieten. Dus ben je totaal anders.
The End Times are wild
pi_99899109
quote:

[..]

Nee, dat zeg ik totaal niet. Ik quote een reactie van iemand die zegt dat er gekken zijn die hierdoor geïnspireerd kunnen raken. Niet dat iedereen die de multiculturele samenleving onwenselijk vindt nu tot deze acties overgaat :')
  zondag 24 juli 2011 @ 22:35:30 #172
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_99899179
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:29 schreef capricia het volgende:

[..]

- mensen de taal spreken

Vergeet niet dat de multiculturele diversiteit in de VS ook redelijk recent is, voorheen was het voornamelijk een bevolking afkomstig van Europa (Ierland en Engeland), en een hoop slaven uit Africa.

Nogmaals, wat ik al eerder zei, de VS is een jong land en het is nog maar afwachten of die multiculturele diversiteit in huidig VS ook een stabiel land oplevert. Mogelijk dat het in 200 jaar uiteengevallen is in verschillende stukken langs culturele lijnen.
  zondag 24 juli 2011 @ 22:36:33 #173
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_99899244
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:33 schreef HuffTheTalbot het volgende:
Sommige mensen zien het als een soort profetie dat AB voorspelde dat men hem voor zijn daden zou veroordelen. "Kijk! Hij heeft het al gezegd.. Hij heeft al voorspeld dat Wilders hem zou veroordelen..."

Wat had hij dan moeten schrijven? "Ze lopen straks allemaal de polonaise?"

Deze man is érg intelligent, en bovendien psychologisch en manipulatief vaardig. Als ik nu al lees dat sommigen "zijn gedachtengang volledig kunnen volgen en zijn gevoel van onmacht delen", dan houd ik mijn hart vast.

Let wel: AB was extreem gedreven, volhoudend, georganiseerd, en had ruime fondsen tot zijn beschikking - en 'zelfs' hij heeft verschillende keren op het punt gestaan af te haken, vanwege verschillende redenen.

Dat maakt de kans op soortgelijke aanslagen - wat betreft 'grotere' terreur-operaties - kleiner, maar ik ben bang dat er de komende jaren verschillende verwarde geesten met dit manifest onder de arm om zich heen zullen beginnen te schieten.
De oplossing is heel simpel: bespreek de zorgen die AB heeft geuit middels zijn manifest in het publieke debat, en vooral politieke debat, zonder politiek correct gedoe.
pi_99899272
quote:

[..]

Nee, je zit nu in dezelfde hoek als waar de islamieten ingedrukt zijn door nieuw rechts.
  zondag 24 juli 2011 @ 22:37:04 #175
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_99899279
quote:

[..]

Ik vind het best triest dat mensen daarover klagen. Volgens mij is het ook gewoon een soort angst. Ik woon zelf in de Indische buurt van Amsterdam en heb op een school gezeten met 80% buitenlanders van ongeveer 100 nationaliteiten. Ik kan me geen leukere middelbare schoolperiode indenken. Heb in deze buurt ook echt nooit last terwijl ook hier 70% allochtoon is. Het is volgens mij maar net hoe jij zelf tegenover andere mensen staat met een andere cultuur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')