Nee was een tipquote:
quote:Men neme een inktvis", zo begint ongeveer het recept van odori-don, een Japanse delicatesse waarbij de ober een dansende inktvis op je portie rijst zet.
Het dier wordt eerst half onthoofd, en is dus wel degelijk dood. De inktvis begint echter te bewegen eens je er sojasaus op giet. Dat heeft te maken met het natrium in die saus, dat neuronen activeert en zo de spieren van het dier doet samentrekken. Het trucje werkt ook met kikkerbilletjes.
YouTubegebruiker Richard Fan filmde het hele gebeuren in een restaurant in Hokkaido. Het filmpje staat al online sinds september, maar is de afgelopen dagen uitgegroeid tot een internethit. Uiteraard wordt de inktvis voor u eerst versneden en lekker gebakken of gefrituurd. Smakelijk! (sam)
Kikkerbilletjes daarintegenquote:Op maandag 25 juli 2011 12:23 schreef SoldMayor het volgende:
Kijk dit dan...
[..]
Dat eet je toch niet..![]()
![]()
![]()
Zeker wel, keihard zuipenquote:Op maandag 25 juli 2011 10:01 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
jawel joh is machtig mooi juist!
Lekker toch, gewoon verse shit.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:23 schreef SoldMayor het volgende:
Kijk dit dan...
[..]
Dat eet je toch niet..![]()
![]()
![]()
Stelletje idioten zijn het daar in Japan.quote:
Die mensen moeten hun ogen eens openen om het verschil tussen normaal en niet normaal te weten te komen.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:34 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Stelletje idioten zijn het daar in Japan.
Ik weet nou al zeker dat als ik ooit naar Japan ga en dat ik daar 3 weken ben ofzo dat ik dan 3 weken bij de McDonalds eet.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:39 schreef vandermar het volgende:
[..]
Die mensen moeten hun ogen eens openen om het verschil tussen normaal en niet normaal te weten te komen.
Als je van een levende mcchicken houdt.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:43 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Ik weet nou al zeker dat als ik ooit naar Japan ga en dat ik daar 3 weken ben ofzo dat ik dan 3 weken bij de McDonalds eet.
Kijk mensen, dit is nou een bekrompen wereldbeeld.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:39 schreef vandermar het volgende:
[..]
Die mensen moeten hun ogen eens openen om het verschil tussen normaal en niet normaal te weten te komen.
Ik ook.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:43 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Ik weet nou al zeker dat als ik ooit naar Japan ga en dat ik daar 3 weken ben ofzo dat ik dan 3 weken bij de McDonalds eet.
Las ik ook al, hij vond het online multiplayer gedeelte een uitstekende oefening om 85 onschuldige kamperdeers neer te maaien. Whut? Gelukkig zei hij er ook bij dat WoW een uitstekend excuus was om te oefenen (????).quote:Op maandag 25 juli 2011 15:10 schreef tliciouz het volgende:
Gaan we weer.
Call of Duty goede training voor Breivik
Dit gaat mij dan net te ver, die inktvis zou ik zo eten (mits gefrituurd) maar die vis leeft nog, vind het alleen maar zielig voor dat beest.quote:
Niet veel mensen hebben een killstreak van 85 gehaald zonder killstreak rewards...quote:
Uh, die inktvis leeft ook?quote:Op maandag 25 juli 2011 15:36 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Las ik ook al, hij vond het online multiplayer gedeelte een uitstekende oefening om 85 onschuldige kamperdeers neer te maaien. Whut? Gelukkig zei hij er ook bij dat WoW een uitstekend excuus was om te oefenen (????).
[..]
Dit gaat mij dan net te ver, die inktvis zou ik zo eten (mits gefrituurd) maar die vis leeft nog, vind het alleen maar zielig voor dat beest.
Als ik 3 weken in Japan zou zitten zou ik wel helemaal los gaan met die keuken daar, heerlijke gerechten hebben ze en dan kan ik uiteindelijk eens kogelvis proberen. Eens zien of het het risico waard is qua smaak
Lees de post/quote van Sold dan nog eens, tweede alinea:quote:
Je zal er maar naast zitten, je zou hem toch kei hard op zijn bek willen tikken.quote:Op maandag 25 juli 2011 15:39 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Niet veel mensen hebben een killstreak van 85 gehaald zonder killstreak rewards...
quote:Op maandag 25 juli 2011 15:39 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Lees de post/quote van Sold dan nog eens, tweede alinea:
Het dier wordt eerst half onthoofd, en is dus wel degelijk dood. De inktvis begint echter te bewegen eens je er sojasaus op giet. Dat heeft te maken met het natrium in die saus, dat neuronen activeert en zo de spieren van het dier doet samentrekken. Het trucje werkt ook met kikkerbilletjes.
Hij kijk echt zo van: Nou dat heb ik toch wel eventje mooi voor elkaar gekregen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |