http://meermetmans.nl/blog/?p=564&more=1&c=1&tb=1&pb=1quote:
Je hebt ook geen gelijk:quote:
http://islam-watch.org/in(...)ller&catid=103:islamquote:Norway Killer is Not Fjorman
Some Islamists are propagating the rumor that the perpetrators of the Oslo atrocities today is the popular Norway blogger Fjordman, who is also one of our old-time authors. The rumors is further propagated by some leftists on the left. But it is certain beyond doubt that the killer is not Fjordman. Our reader Paul Weston wrote: "I have met Fjordman on a number of occasions and can assure you it is not him." In fact, Fjordman has been updating Baron Bodissey of the Gates of Vienna about the massacre in Norway from the beginning till now. And Baron wrote: "I know Fjordman personally, I know exactly what he looks like, and he does not resemble the alleged murderer in the slightest. Furthermore, I was in conversation with Fjordman all day today, starting before the shootings, during the slaughter, and afterwards. If he was shooting up Utøya, he was doing an amazing job of communicating with his friends the whole time, even after he was thrown in a jail cell."
quote:Het dagboek
Het omvangrijke werk wordt afgesloten met zijn volledige CV, alsmede zijn Knights Templar Log, een ook weer ellenlang stuk waarin hij zijn dagboek bijhoudt, ook weer tot 2002 terug. Enkele keren wordt hij bijna betrapt door vrienden of familie, maar het meeste werk doet hij zwijgzaam, alleen, met WoW en buitenlandse tippelbezoekjes als dekmantel. Ook hier spreekt de taal boekdelen:
“Het oude gezegde ‘als je wat gedaan wil hebben, doe het dan zelf’ is net zo relevant nu als vroeger. Meer dan één ‘chef’ betekent niet dat je dingen twee keer zo snel doet. In veel gevallen kun je het prima zelf, alleen kost het wat meer tijd. EN, zonder onacceptabele risico’s te nemen. De conclusie is niet te ontkennen [alleen werken is het veiligst en slimst].”
“Ik kan me totaal niet voorstellen hoe mijn gemoedstoestand zal zijn tijdens de operatie. Ik zal het doen tijdens een steroïdencyclus en daarbovenop tijdens een ephedrine-rush, die mijn agressie, fysieke kracht en mentale focus met minstens 50 tot 60 procent, maar misschien zelfs 100 procent zullen doen toenemen. Daarnaast zal ik mijn iPod op maximaal volume zetten als een middel om angst te onderdrukken, indien nodig. Ik zou “Lux Aeterna” van Clint Mansell op repeat kunnen zetten, aangezien het een een ontzettend krachtig nummer is. De combinatie van deze factoren (bovenop intense training, simulatie, superieure uitrusting en bewapening) zal me doen veranderen in een extreem gefocuste en dodelijke kracht, een eenmansleger.”
Eén van zijn laatste ‘entries’: “Eerst komt er deze herfst een kostuumpartijtje, verkleden als politieagent. Met insignes aankomen :-) Het gaat fantastisch worden, aangezien mensen enorm verbaasd zullen zijn :-) Terzijde: stel je eens voor dat de politie hier de komende dagen langs zou komen. Ze zouden waarschijnlijk het verkeerde idee krijgen en denken dat ik een terrorist ben, lol!”
Consequenties
Hoewel het een eng idee is dat hij een Ridderorde oprichtte, al 9 jaar geleden, met 11 gelijkgestemde mensen in heel West-Europa inclusief de Benelux en alle eraan grenzende landen, hoewel dit plan wellicht als inspiratiebron zou kunnen dienen voor andere radicaliserende extremisten, is het toch vooral een eenmalig inkijkje in de psyche van een doorgedraaide massamoordenaar, en komt ook tijdens het schrijven van dit stuk de waarheid maar langzaam boven tafel. Zo lijken grote stukken gekopieerd te zijn uit het Unabomber-manifest van ruim twintig jaar geleden, is er nog onzekerheid over of Anders B. zelf het pseudoniem “Fjordman” is, waaronder veel van de hierboven aangehaalde essay(titel)s geschreven zijn (dit hoewel er in de Ridderorde één Noor zit, en fjorden zich doorgaans in Noorwegen bevinden).
Ook is Wilders natuurlijk niet verantwoordelijk te houden voor de meticuleus voorbereide daden van een ontspoorde Noor, ook niet als zijn politieke ideologie gelijkenissen vertoont. Net zo goed kan het de volgende keer een Ier zijn die een 1500 A4-tellend document schrijft over zijn schijthekel aan Engelsen, een Baskische scribent die Spanjaarden dood wenst, een Vlaming die de regeringssituatie misbruikt om paniek, terreur en verdeling te zaaien in Wallonië.
Hoewel Wilders niet kan volhouden álles te verafschuwen waar de man voor staat, treft hem verder geen blaam. Wel zou iedereen in dit al decennia polariserende politieke klimaat, continentwijd er goed aan doen nog eens na te denken over wat we allemaal over elkaar roepen. Hoe moslimhaat ook in het dagelijks leven geaccepteerd is – een klimaat waarin ik collega’s racistische conversaties hoor houden terwijl meisjes met hoofddoekjes ernaast zitten, waarin steeds meer mensen hun schouders ophalen als je zegt “maar we kúnnen mensen met een paspoort niet uitzetten!”, “er is vast wel een manier” mompelend.
Op de valreep nog even het feit, dat extremisme van de linkerzijde van het politieke spectrum vanzelfsprekend net zo gewelddadig tekeer kan gaan en is gegaan in het verleden, denk aan de Baader-Meinhof-groep – ironisch genoeg was Der Baader Meinhof Komplex één van Anders’ favoriete films. In de sixties en seventies overheerste anarchistisch of communistisch geïnspireerd links gedachtegoed: de huidige overhang naar extreemrechts denken lijkt daar een antwoord op.
Anders, zijn gruwelijke daden en zijn compendium tonen, politieke tegenstellingen daargelaten, boven alles één ding aan: dat het ten allen tijde verstandig is om te zoeken naar het middelpunt, het compromis, te kiezen voor polderen, praten, discussiëren en beargumenteren. Wellicht is het toch géén toeval dat D66 in zijn hitlist ontbreekt!
Daarom. Dus lijkt me Fjordman een Noor, in de Ridderorde, dus hij zelf.quote:Op zondag 24 juli 2011 16:27 schreef Klaudias het volgende:
Die Noor in de Ridderorde is hij zelf toch?
Opgepompt en opgefokt door wekenlang steroidegebruik en gewichtstraining en ten tijde van de aanval je lekker volpompen met adrenaline. Hij heeft die kids niet eens horen smeken om hun leven, z'n oren zaten vol met de muziek op max.quote:Op zondag 24 juli 2011 16:16 schreef superworm het volgende:
“Ik kan me totaal niet voorstellen hoe mijn gemoedstoestand zal zijn tijdens de operatie. Ik zal het doen tijdens een steroïdencyclus en daarbovenop tijdens een ephedrine-rush, die mijn agressie, fysieke kracht en mentale focus met minstens 50 tot 60 procent, maar misschien zelfs 100 procent zullen doen toenemen. Daarnaast zal ik mijn iPod op maximaal volume zetten als een middel om angst te onderdrukken, indien nodig. Ik zou “Lux Aeterna” van Clint Mansell op repeat kunnen zetten, aangezien het een een ontzettend krachtig nummer is. De combinatie van deze factoren (bovenop intense training, simulatie, superieure uitrusting en bewapening) zal me doen veranderen in een extreem gefocuste en dodelijke kracht, een eenmansleger.”
Maar hoe verklaar je dan dit:quote:Op zondag 24 juli 2011 16:28 schreef superworm het volgende:
[..]
Daarom. Dus lijkt me Fjordman een Noor, in de Ridderorde, dus hij zelf.
Waarom zou hij zichzelf quoten?quote:Q: Why do you think it has come to this?
A: To quote Fjordman; “Multiculturalists in Western Europe has gradually become fanatical egalitarian, the fight against “discrimination” of any kind, the idea that all groups of people ... etc
Was die A die hij interviewt niet iemand anders?quote:Op zondag 24 juli 2011 16:40 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Maar hoe verklaar je dan dit:
[..]
Waarom zou hij zichzelf quoten?
Ja dus:quote:Op zondag 24 juli 2011 16:41 schreef superworm het volgende:
[..]
Was die A die hij interviewt niet iemand anders?
quote:The following interview was conducted over three sessions. It might be considered irrelevant to many people. However, I decided to add it as I personally would enjoy reading a similar interview with another resistance fighter.
Waarschijnlijk niet dus.quote:Op zondag 24 juli 2011 16:28 schreef superworm het volgende:
[..]
Daarom. Dus lijkt me Fjordman een Noor, in de Ridderorde, dus hij zelf.
Volgens mij bedoelt hij: Ik heb dat interview toegevoegd, omdat ik zelf ook zoiets leuk zou vinden om te lezen als het over een andere "resistance fighter" zou gaan.quote:
Een soort Fitna. Niet alleen wat betreft de boodschap, maar ook qua knulligheid.quote:Op zondag 24 juli 2011 17:16 schreef MouzurX het volgende:
Heeft iemand hier eigenlijk aandachtig het filmpje bekeken ? Zo ja wat vond je daar van? Ik vind het nogal verwarrend.
Hoe marxisme tot een islamitische overheersing leidt enz, ik zie de link niet.
Ja maar heb je echt goed gekeken naar wat er werd gezegd of?quote:Op zondag 24 juli 2011 17:18 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
Een soort Fitna. Niet alleen wat betreft de boodschap, maar ook qua knulligheid.
Precies. Anders zijn standpunten zijn cultureel conservatief, en zoals ook te lezen valt anti-racistisch. Hij legt de schuld van de Islamisering niet bij de moslims, maar bij de mensen die volgens hem de moslims de gelegenheid geven.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:30 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Wederom, er wordt teveel gedacht vanuit het hier en nu. Hij beziet het vanuit een grand plan wat vele decennia zal duren. Hij is slechts een pionier, een initiator. Hij zet de eerste zet door de politieke elite van morgen te treffen. Denk wel dat die jongens en meiden op dat eiland zo ernstig getraumatiseerd zijn dat het hun hele politieke carrière als ze volwassen zijn zal beïnvloeden.
Draagvlak van vandaag is men over tien jaar al weer lang vergeten. Maar wie dan de sociaaldemocratische politici zijn, die wilde hij treffen.
Eens, maar dat blijkt z'n voornaamste doel te zijn geweest. Eenmaal op internet gezet en naar zovelen ge-emailed is er geen houden meer aan. Wat wederom duidt op z'n intelligentie.quote:Op zondag 24 juli 2011 12:03 schreef Chooselife het volgende:
Ik heb het doorgelezen.
Het meest verontrustende vind ik dat dit een intelligente vent is. Los van het feit dat het psychopatisch is, is de visie wel doordacht. Hij heeft op basis van een eigen manifest een religie gemaakt, wat zich direct ontaarde in extremisme. Een obsessie.
En dit is een vent die niet in een sociaal isolement zat, gewoon deelnam aan het economisch verkeer en een afgeronde opleiding aan het hoger onderwijs had. Wat dat betreft geen stereotype "lone wolf".
Alleen lijkt het erop dat dit soort types nooit een partner en/of kinderen heeft.
Ik vind het trouwens zeer onverstandig dat dit gepubliceerd is. Dit is potentieel werk om opgepakt te worden door volgelingen en/of sympathisanten. Natuurlijk uit rechts-extremistische hoek. En het werkt christenfundementalisme in de hand. Ik begrijp niet dat dit monster nog een podium geboden wordt door dit manifest nog even openbaar te maken. Erg gevaarlijk.
Zelfs zonder internet heeft censuur geen zin. Gecensureerde boeken hebben een ongelooflijke aantrekkingskracht en bereiken vaak de cultstatus.quote:Op zondag 24 juli 2011 17:40 schreef waht het volgende:
[..]
Eens, maar dat blijkt z'n voornaamste doel te zijn geweest. Eenmaal op internet gezet en naar zovelen ge-emailed is er geen houden meer aan. Wat wederom duidt op z'n intelligentie.
Gifkogels?quote:Op zondag 24 juli 2011 12:52 schreef Felyrion het volgende:
Het enge van het hele stuk vind ik zijn intelligentie en bewustheid waarmee hij alles heeft gedaan. Hij wist van tevoren dat hij kinderen ging uitmoorden op dat eiland.
Hij heeft zelfs zelf gifkogels gemaakt om elk raak schot te laten tellen.
En in zijn manifest lijkt de ontplofte bom niet meer dan een "afleidingsmanouvre" om de politie etc. op het verkeerde been te zetten.
[..]
[..]
Dat wel, maar voor vrijdag wist niemand van het bestaan van dat bestand af. Als de politie het naderhand op z'n computertje had gevonden hadden ze het niet moeten publiceren.quote:Op zondag 24 juli 2011 17:45 schreef Maanlander het volgende:
[..]
Zelfs zonder internet heeft censuur geen zin. Gecensureerde boeken hebben een ongelooflijke aantrekkingskracht en bereiken vaak de cultstatus.
Rechts extremisten hebben ook altijd Mein Kampf weten te bemachtigen in landen waar dat verboden was, evenals er in Sovjetlanden vele bijbels in omloop waren.
quote:I’ve also scheduled to meet my stepmom, Tove Øvermo, in March. She used to work as a director in Norwegian UDI (the foremost government organization tasked with approving applications and granting foreigners (mostly Muslims) legal permits). Ironically, UDI is a highly valued target for Knights Templar in Norway as it is an essential tool and facilitator for the Norwegian multiculturalist regime. However, I think she’s retired now, so she is currently not in danger of any KT attacks. Although I care for her a great deal, I wouldn’t hold it against the KT if she was executed during an attack against UDI, as she used to be a primary tool and category B traitor for the multiculturalist regime of Norway, high treason she should be familiar with. Tove, being very intelligent and committed in the advancement of her own career under the multiculturalist regime, is fully aware that she is a willing and participating subject/tool for the Multiculturalist Alliance in the indirect genocide of Norwegians through the continued Islamisation of Norway.
Dit volg ik even niet, heeft hij dit stuk muziek opgehad tijdens het schieten?quote:Op zondag 24 juli 2011 17:02 schreef Oksel het volgende:
Hij kiest wel een geniaal stuk muziek..
Hij heeft daar volkomen in trance, waarschijnlijk alles in een soort van slow-motion zient om zich heen staan schieten. Volkomen onder invloed van ephadrine en stereoiden.. bizar.
jepquote:Op zondag 24 juli 2011 17:54 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Dit volg ik even niet, heeft hij dit stuk muziek opgehad tijdens het schieten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |