abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99853950
hey allemaal,

mijn vriendin en ik willen een huis kopen, maar ik heb een a2 notering bij bkr.
Deze is ontstaan toen ik nog een eenmanszaak had en het op den duur zo slecht ging dat ik een betalingsverplichting niet na kon komen.
Omdat het dus financieel niet haalbaar was heb ik nu de zaak niet meer. Inmiddels heb ik een vaste baan en is financieel alles afgelost.
De laatste aflossing was in 2008 waardoor het dus nog wel bij bkr staat.
Zullen wij een hypotheek kunnen krijgen (bedoeling is met NHG, heb wel eens gehoord dat dat ook nog verschil kan maken voor de hypotheekverstrekker) of zouden wij nog 2 jaar moeten wachten.?
  zaterdag 23 juli 2011 @ 21:37:56 #2
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_99854151
-> art 1.13.5
http://voorwaardenennorme(...)n/113-bkr-toets.html

NHG is leidend, dus dat gaat hem niet worden ts.
Qui habet aures audiendi audiat
pi_99854966
Voorheen was het zo dat 1 a codering nog niet zo n heel groot probleem hoefde te zijn maar het is nu allemaal wel veel strenger geworden dan het al was.
probeer gewoon bij een aantal banken.
pi_99856300
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 21:52 schreef missyB het volgende:
Voorheen was het zo dat 1 a codering nog niet zo n heel groot probleem hoefde te zijn maar het is nu allemaal wel veel strenger geworden dan het al was.
probeer gewoon bij een aantal banken.
Je kan 1000 banken proberen maar zolang NHG nee zegt heb je er niets aan :).
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_99856493
er staat dat de bedoeling is met NHG wie weet zijn er ook mogelijkheden zonder
pi_99857868
wat zou het gevolg zijn van lenen zonder NHG.? behalve de rente...
  zaterdag 23 juli 2011 @ 23:02:57 #7
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_99857986
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 22:27 schreef missyB het volgende:
er staat dat de bedoeling is met NHG wie weet zijn er ook mogelijkheden zonder
Met die codering zit dat niet erin, NHG of zonder. Niet iig bij de bekekende spelers IMHO.

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 23:00 schreef KapiteinKlak het volgende:
wat zou het gevolg zijn van lenen zonder NHG.? behalve de rente...
Je kan een motivatie op voorhand toevoegen met het hoe en wat rond die codering, wellicht dat een verstrekker obv een 'degelijke' argumentatie alsnog een offerte wil draaien.
Qui habet aures audiendi audiat
pi_99860777
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 23:02 schreef tisauch het volgende:

[..]

Met die codering zit dat niet erin, NHG of zonder. Niet iig bij de bekekende spelers IMHO.

[..]

Dit dus. Ze zijn echt heel streng, en met geen enkele codering kun je een hypotheek krijgen. Je zou kunnen kijken of het alleen op basis van inkomen van je vriendin kan.
Of je kunt proberen de BKR-notering kwijt te raken. Door een verzoek in te dienen bij BKR. Volgens mij vervalt het sowieso na 5 jaar?! (weet ik niet zeker)
Same shit different day
pi_99863602
alleen op het inkomen van mijn vriendin gaat niet lukken.. Weet iemand of er een mogelijkheid zou zijn als mijn vriendin samen met haar ouders de financiering op zich kan nemen.?
(zij hebben in het verleden al eens aangegeven hiertoe bereid te zijn indien nodig, uiteraard moet dit allemaal goed besproken worden, maar stel..) en dat ik dat deel dan over 2 jaar overneem..??
zou zoiets mogelijk zijn..? De maandlast betalen is geen probleem natuurlijk, we hebben ons gezamelijk inkomen..
pi_99864567
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 01:18 schreef KapiteinKlak het volgende:
alleen op het inkomen van mijn vriendin gaat niet lukken.. Weet iemand of er een mogelijkheid zou zijn als mijn vriendin samen met haar ouders de financiering op zich kan nemen.?
(zij hebben in het verleden al eens aangegeven hiertoe bereid te zijn indien nodig, uiteraard moet dit allemaal goed besproken worden, maar stel..) en dat ik dat deel dan over 2 jaar overneem..??
zou zoiets mogelijk zijn..? De maandlast betalen is geen probleem natuurlijk, we hebben ons gezamelijk inkomen..
Wordt het dan een 2e hypotheek voor je 'schoonouders'? Want dat is een slecht plan.
Same shit different day
  woensdag 4 april 2012 @ 18:02:47 #11
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_109903645
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 01:18 schreef KapiteinKlak het volgende:
Als de bank daarmee akkoord gaat, waarom niet?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_109904185
Zijn ze echt zo streng? Ik heb ook een eenmanszaak gehad, waarbij het slecht gegaan is. Ik heb gewoon een hypotheek gekregen :) met NHG.
pi_109904357
Met een A2 codering kan je het vergeten. Je zou wel aan de partij die hem erin heeft gezet kunnen vragen om de codering te verwijderen..

Succes!
pi_109904389
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:17 schreef xaban06 het volgende:
Zijn ze echt zo streng? Ik heb ook een eenmanszaak gehad, waarbij het slecht gegaan is. Ik heb gewoon een hypotheek gekregen :) met NHG.
recentelijk nog?
pi_109904598
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

recentelijk nog?
Hypotheek oktober 2011 afgesloten, dus zo een half jaar terug.

Eenmanszaak problemen tussen 2006-2008 gehad.
pi_109905126
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:30 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Hypotheek oktober 2011 afgesloten, dus zo een half jaar terug.

Eenmanszaak problemen tussen 2006-2008 gehad.
Codering gehad?
pi_109905961
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:17 schreef xaban06 het volgende:
Dan waren je crediteuren waarschijnlijk niet aangesloten bij de bkr en krijg je ook geen notering (of je hebt op tijd betaald).
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_109926780
quote:
1s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Codering gehad?
Dunno ?
  donderdag 5 april 2012 @ 14:27:54 #19
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_109939595
http://www.hulp-bij-bkr.nl/bkr_a2_notering.htm

quote:
Ook met een A2 notering is toch mogelijk een hypotheek af te sluiten. In dat geval kan het zelfs zo zijn dat zaken als beslaglegging niet nodig zijn omdat u vanuit uw hypotheekbedrag een gedeelte of de totale schuld voldoet. U dient natuurlijk wel een huis te kopen :-).
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_110059473
quote:
Z'n site met zulke opmerkingen zou ik niet vertrouwen.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')