abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100070346
Ik ben van plan om de kuota kharma te gaan kopen bij bikezone http://www.bikezone.nl/Webwinkel-Product-5277138/Kuota-Kharma-Wit-2011-Racefiets-Standaard-vanaf.html ben dan van plan om me daar te laten opmeten zodat we de fiets goed op maat kunnen afstellen, maar ik snap de maten niet die op de site staan XS-S.. en verder.
Weten jullie mischien hoe hoog de maten zijn in cm? :)
pi_100077445
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 21:09 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je kunt jezelf er natuurlijk wel wat in verdiepen voor je naar de speciaalzaak gaat.
Maar dan kun je dus ook al net zo goed een tweedehands fiets kopen.
pi_100077462
quote:
7s.gif Op donderdag 28 juli 2011 23:44 schreef Rayko het volgende:
Ik ben van plan om de kuota kharma te gaan kopen bij bikezone http://www.bikezone.nl/Webwinkel-Product-5277138/Kuota-Kharma-Wit-2011-Racefiets-Standaard-vanaf.html ben dan van plan om me daar te laten opmeten zodat we de fiets goed op maat kunnen afstellen, maar ik snap de maten niet die op de site staan XS-S.. en verder.
Weten jullie mischien hoe hoog de maten zijn in cm? :)
Hier kun je alle maten terug vinden:

http://www.kuota.it/bike.(...)1&IDColore=1#Sector3

Mooie fiets hoor ^O^
pi_100080037
Op deze site is een klein overzichtje waar je op moet letten bij het kopen van een tweedehands racefiets:

http://www.tcdekampioen.n(...)icle&id=83&Itemid=93

het richt voornamelijk op de staat van de fiets en hoe je het eenvoudig kan testen. Wellicht handig even te bekijken wanneer je denkt je droomfiets op marktplaats gevonden te hebben.
pi_100080383
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 10:38 schreef Holenbeer het volgende:
Op deze site is een klein overzichtje waar je op moet letten bij het kopen van een tweedehands racefiets:

http://www.tcdekampioen.n(...)icle&id=83&Itemid=93

het richt voornamelijk op de staat van de fiets en hoe je het eenvoudig kan testen. Wellicht handig even te bekijken wanneer je denkt je droomfiets op marktplaats gevonden te hebben.
Mooie site! ^O^ Zou eigenlijk in de OP moeten.
pi_100080785
het mooie is dat het in begrijpelijke taal is voor beginners, en niet met allemaal termen gaat smijten.

De eer is aan iemand anders om het evt in de OP te zetten. Ik heb geen idee hoe dat moet
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:44:12 #107
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_100082009
Hoi. Ik wil binnenkort ook een nieuwe racefiets kopen.
Mijn situatie; het wordt mijn eerste racefiets (ben dus een beginner), wil een nieuwe fiets kopen (geen tweedehands) en mijn budget (enkel voor de fiets) is ongeveer 900-1000. Ik wil in de toekomst misschien ook de bergen in (naar de Alpen, bijvoorbeeld), dus daarom zou ik graag al meteen een fiets willen aanschaffen die daar geschikt voor is, in plaats van later nog te laten tweaken. Nu heb ik hier en daar al wat info gekregen en krijg ik vaak te horen dat minstens Shimano 105 goed zou zijn en voor eventuele bergen een triple een goed idee is. Iemand nog tips, adviezen en eventuele ideeën welke fietsen goed zijn voor een beginner?
pi_100082158
Ik zou idd voor een triple kiezen. Een compact kan ook maar dat is weer minder op het vlakke (spreek uit ervaring). Met een triple heb je het perfecte verzet in de bergen én op het vlakke, hoef je nooit meer naar om te kijken.

Voor dat budget is er erg veel keuze, kijk eens goed rond zou ik zeggen; laat je niet gelijk bij de eerste de beste fietsenmaker verleiden door de aanblik van al die glimmende bolides ;)

Als ik opnieuw m'n 1e fiets zou kopen zou het deze worden: http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/bike.html?b=2105

Zit zelfs al wat Ultegra op. Werkelijk alle onderdelen op deze fiets zijn van goede kwaliteit; bij de meeste andere merken rond dit budget is er toch wel ergens bezuinigd.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:56:46 #109
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_100082422
Maar eigenlijk (misschien heel naïef gedacht) kun je als beginner niet zo snel een miskoop doen als je fiets goed afgesteld is op je lengte en je een redelijk tot goede afmontage hebt, of niet? Bij elke fiets die ik in een winkel zie staan denk ik 'wow', dus ik zie het verschil nog niet echt tussen alle fietsen, maar misschien hoeft dat als beginner nog niet. Belangrijkste wat ik wil is in ieder geval goede service en een fiets op mijn maat :).
pi_100082558
whaha Knut, ik had precies dezelfde fiets ervoor toen ik de post van piperidine las. Helaas geen triple.

Waarom is een compact eigenlijk minder op het vlakke? Ik dacht dat compact juist voor het vlakke ideaal was. Ik rijd momenteel met een dubbel (39/53) en heb wel eens gedacht om de 53 te verwisselen voor een 50, omdat ik de overgang van binnen naar buitenblad nogal groot vind. Als ik op het buitenblad rijd moet ik achter nogal op schakelen om op een fatsoenlijk cadans uit te komen (en dat ook langere tijd volhouden natuurlijk). Ik heb dan nog maar 1 of 2 mogelijkheden over om lichter te trappen, omdat ik anders een te schuine kettinglijn krijg. Wil ik lichter, moet ik nu naar het binnenblad en achter naar een veel groter verzet (2 handelingen dus). Met een 50 blad dacht ik dit te voorkomen.
pi_100082564
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:56 schreef Piperidine het volgende:
Maar eigenlijk (misschien heel naïef gedacht) kun je als beginner niet zo snel een miskoop doen als je fiets goed afgesteld is op je lengte en je een redelijk tot goede afmontage hebt, of niet? Bij elke fiets die ik in een winkel zie staan denk ik 'wow', dus ik zie het verschil nog niet echt tussen alle fietsen, maar misschien hoeft dat als beginner nog niet. Belangrijkste wat ik wil is in ieder geval goede service en een fiets op mijn maat :).
Tja, wat versta je onder miskoop? Idd zolang er 105 (of misschien Tiagra) op zit, zul je er wel prettig op fietsen en veel plezier aan hebben. Misschien heb je er dan teveel voor betaald. Als je dat niet onder miskoop verstaat is dat idd niet zo erg.

Qua wielen kun je ook wel een slechte koop hebben, maar dat speelt dan vooral op als je iets zwaarder bent. Ik weet niet hoeveel je weegt?
pi_100082579
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:00 schreef Holenbeer het volgende:
whaha Knut, ik had precies dezelfde fiets ervoor toen ik de post van piperidine las. Helaas geen triple.

Waarom is een compact eigenlijk minder op het vlakke? Ik dacht dat compact juist voor het vlakke ideaal was. Ik rijd momenteel met een dubbel (39/53) en heb wel eens gedacht om de 53 te verwisselen voor een 50, omdat ik de overgang van binnen naar buitenblad nogal groot vind. Als ik op het buitenblad rijd moet ik achter nogal op schakelen om op een fatsoenlijk cadans uit te komen (en dat ook langere tijd volhouden natuurlijk). Ik heb dan nog maar 1 of 2 mogelijkheden over om lichter te trappen, omdat ik anders een te schuine kettinglijn krijg. Wil ik lichter, moet ik nu naar het binnenblad en achter naar een veel groter verzet (2 handelingen dus). Met een 50 blad dacht ik dit te voorkomen.
Voor 50¤ meer ook in triple uitvoering, nog steeds een koopje natuurlijk ;)

Edit over compact: vooral omdat het kleine blad te klein is :P Ik kan vaak geen lekker verzet vinden. Op m'n 34 moet ie achter te klein op 50 te groot, wat een schuine ketting opleverd. Met een 39 zou ik probleemloos rond kunnen toeren op m'n kleine blad.
pi_100082805
ik zie ook al waar ik fout zat. Dacht dat een compact 40/50 was, maar is 34/50

34 zou inderdaad voor mij ook te klein zijn op het vlakke
pi_100088479
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 08:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Hier kun je alle maten terug vinden:

http://www.kuota.it/bike.(...)1&IDColore=1#Sector3

Mooie fiets hoor ^O^
Die tabel snap ik niet zo goed, maar ben 1.73 en heb ongeveer een bbl van 78 cm dan zouden ze toch vast wel een juiste maat voor mij hebben?
En ik laat mij daar dan ook opmeten.
pi_100088590
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:38 schreef Rayko het volgende:

[..]

Die tabel snap ik niet zo goed, maar ben 1.73 en heb ongeveer een bbl van 78 cm dan zouden ze toch vast wel een juiste maat voor mij hebben?
En ik laat mij daar dan ook opmeten.
Het cijfer achter de A is wat de meeste mensen de framemaat noemen. Ze hebben dus 45, 48, 51, 54, 55, 58 en 61.
pi_100100327
Zo, ik kom zojuist uit limburg bij Salden vandaan en heb daar een Trek 1.5 gekocht.
Ik kwam daar eerst voor een Wilier fiets maar na het opmeten kwamen ze erachter dat ik een framemaat 52 nodig heb.
Dus ik geloof die mensen best, dus ik heb de trek via fietsplan aangeven dat ik die wil kopen.
Maar nu kom ik thuis en zat ik toch te twijfelen over die framemaat, ik vind 52 toch wel redelijk aan de kleine kant voor een persoon als mij.
Dus ik zie hier op de aankoop nota staan:
85,5cm bnbl
1,74m lengte
68 arml ?? arml??

En als ik dit invoer op wat dan ook voor site kom ik op ruim 55 cm uit.

Ah fijn, het zal vast wel goed zijn.. maar toch weet ik het niet zo zeker.
Weet iemand of die trek 1.5 op 52 cm echt goed voor mij zal zijn?
pi_100100388
Heb je al op die fiets gezeten? Altijd een proefritje maken.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_100100482
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 20:30 schreef marcodej het volgende:
Heb je al op die fiets gezeten? Altijd een proefritje maken.
Ze hadden hem niet in die maat daar staan maar hij werd in elkaar gezet, dus ik heb nog geen proefritje gedaan.
Ik had eigenlijk de grootste vertrouwen in die personen in die zaak op dat moment, maar het invoeren in de tabellen hiero zag ik toch andere maten, en daardoor mijn onzekerheid.
Had ik nou maar een proefritje op een andere fiets met maat 52 gevraagd.. stom stom.
pi_100100596
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 20:29 schreef Tijgerbroodje het volgende:
Zo, ik kom zojuist uit limburg bij Salden vandaan en heb daar een Trek 1.5 gekocht.
Ik kwam daar eerst voor een Wilier fiets maar na het opmeten kwamen ze erachter dat ik een framemaat 52 nodig heb.
Dus ik geloof die mensen best
.
.
.
.
stom, stom
:')
pi_100100656
maar goed, ga er is op zitten, fiets een mooie ronde en voel is hoe die zit. daar kan geen tabel tegen op. succes! :)
pi_100100822
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 20:36 schreef nodisch18 het volgende:
maar goed, ga er is op zitten, fiets een mooie ronde en voel is hoe die zit. daar kan geen tabel tegen op. succes! :)
Maar als jij die maten zo ziet die ik net gaf wat denk jij dan, dat ik zwaar de sjaak ben met een 52 frame of dat het wel mee valt? En ik ga zeker dat proefritje doen als ik hem ga ophalen, dan kan ik altijd nog zeiken van dit fiets van geen meter.

En ik kan altijd nog bellen morgen, dat ik die maten nog is door de computer heen heb gegooid en niet op een framemaat 52 uitkwam.. maar dan vraag ik eerst aan jullie, wat zien jullie in de maten voor framemaat?
pi_100101325
tja, probeer je niet gek te laten maken door tabellen. Wacht op je proefrit en beoordeel dan. Heb je al betaald btw?
pi_100101580
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 20:49 schreef nodisch18 het volgende:
tja, probeer je niet gek te laten maken door tabellen. Wacht op je proefrit en beoordeel dan. Heb je al betaald btw?
Alleen een voor betaling van 50 euro en moet een formulier opsturen naar het nationale fiets project.
Ik ga morgen wel langs een lokale fietsboer en laat me eens opmeten kijken wat hij eruit haalt.
Dus als ik bel of ze het frame willen veranderen achteraf moeten ze niet al te moeilijk kunnen doen natuurlijk.

Ik kwam oorspronkelijk voor deze in maat M: Wilier.
Maar nadat hij me met een of andere pomp ding had opgemeten met en maat van 85,5 bnbl kwam ie erachter dat ik een S nodig had. En laten die nou net op zijn.
Dus ik heb toen nog effe door de winkel heen gestruimd en zag toen een mooie Trek 1.5 Triple H2 in mat zwart.
En die hadden ze wel in de juiste maat wat hij zij dat goed voor mij is.
Dus agh ja, die 52 zal vast wel goed zijn. Ik kom er 17 augustus achter! :P
En zo haal ik ook het meeste uit mijn fiets plan, ivm met max van 750.
pi_100118431
Om je maar even gerust te stellen, een 52 van merk X hoeft niet altijd veel te verschillen van een 54 merk Y. Die maatvoering geeft de zitbuis aan, maar aangezien het zadel omhoog kan is het vrij variabel. Of je goed zit ligt ook veel aan de lengte bovenbuis en lengte balhoofdbuis. Uiteindelijk moet die verhouding passen bij je lichaam, en het liefst zonder teveel kunstgrepen als spacers, extreem lange of korte stuurpen, omhoogstaande stuurpen, grote setback van je zadel etc etc.

Mooi de proefrit afwachten voordat je je druk gaat maken of de maat wel goed is. Blijkt de maat niet goed te zijn je aanbetaling terugvragen of een andere (grotere) fiets verzoeken. Zij hebben niet voor niets een meting gedaan, mogen ze er ook wel op afgerekend worden wanneer ze toch de verkeerde maat voor je hebben besteld.
pi_100120371
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 09:56 schreef Holenbeer het volgende:
Om je maar even gerust te stellen, een 52 van merk X hoeft niet altijd veel te verschillen van een 54 merk Y. Die maatvoering geeft de zitbuis aan, maar aangezien het zadel omhoog kan is het vrij variabel. Of je goed zit ligt ook veel aan de lengte bovenbuis en lengte balhoofdbuis. Uiteindelijk moet die verhouding passen bij je lichaam, en het liefst zonder teveel kunstgrepen als spacers, extreem lange of korte stuurpen, omhoogstaande stuurpen, grote setback van je zadel etc etc.

Mooi de proefrit afwachten voordat je je druk gaat maken of de maat wel goed is. Blijkt de maat niet goed te zijn je aanbetaling terugvragen of een andere (grotere) fiets verzoeken. Zij hebben niet voor niets een meting gedaan, mogen ze er ook wel op afgerekend worden wanneer ze toch de verkeerde maat voor je hebben besteld.
Precies, Voor iemand van 1,74cm lijkt mij een 52 frame dichter in de buurt komen dan een 55 frame. Zoals gezegd is een framemaat per merk verschillend.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_100121066
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 11:45 schreef Patroon het volgende:

[..]

Precies, Voor iemand van 1,74cm lijkt mij een 52 frame dichter in de buurt komen dan een 55 frame. Zoals gezegd is een framemaat per merk verschillend.
Nou ik had gisteren nog een mail uitgestuurd naar salden. En die hadden hem vanochtend om 7 uur doorgestuurd naar hun beroeps wielrenner en ze hadden me vanochtend gebeld dat ze mijn maten door elkaar hadden gehaald met een andere klant. Dus ik krijg nu de trek 1.5 mat zwart in maat 54.
Dus best wel goede service van salden om zo snel te reageren! Nu kan ik met een gerust hart op vakantie. :)
pi_100121216
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 12:19 schreef Tijgerbroodje het volgende:

[..]

Nou ik had gisteren nog een mail uitgestuurd naar salden. En die hadden hem vanochtend om 7 uur doorgestuurd naar hun beroeps wielrenner en ze hadden me vanochtend gebeld dat ze mijn maten door elkaar hadden gehaald met een andere klant. Dus ik krijg nu de trek 1.5 mat zwart in maat 54.
Dus best wel goede service van salden om zo snel te reageren! Nu kan ik met een gerust hart op vakantie. :)
Oke dat is fijn om te horen!

Goede vakantie!
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_100169317
Even een tijdje dit topic meelezen, binnenkort nieuwe fiets halen!
pi_100173413
Ik ben van plan een racefiets aan te schaffen. Ik ben een beginner wat racefietsen betreft. Ik doe aan wedstrijdroeien en wil de fiets gebruiken voor alternatieve trainingen. Het hoeft dus niet een superlichte fiets te zijn waarop ik wedstrijden kan winnen, maar wel stevige fiets waarop ik lekker kan trainen. Wat betreft budget, ben zoals gezegd een beginner maar zie het niet zitten om echt helemaal onderaan te beginnen (met bijv. Sora-fiets) om dan na een jaar iets beters te kopen. Dan geef ik liever nu wat meer uit aan een degelijke fiets. Ik vind tussen de ¤1000 en ¤1500 wel een mooi bedrag. Verder puntje van aandacht is dat ik voor een fietser relatief lang en belangrijker zwaar ben (1,94m en 95kg).

Ben inmiddels bij een drietal fietszaken langs geweest om een beetje te oriënteren en het kwam erop neer dat ik het beste voor een Shimano 105-groep kon gaan (ene adviseerde Tiagra/105, ander juist 105/Ultegra). Nu zijn er kennelijk nogal wat verschillende merken fietsen in die prijsklasse/categorie op te maken uit het feit dat de drie verschillende zaken elk met andere merken kwamen aanzetten. Nu heb ik begrepen dat er tussen sommige merken relatief weinig kwaliteitsverschil zit, maar het meer de naam/ontwikkelingskosten is waar je voor betaalt, maar soms de kwaliteit van het frame of de bijgeleverde wielen nogal verschilt. Ik heb er absoluut geen verstand van en ben wat dat betreft dan ook overgeleverd aan het advies van de verkoper. Nu kan ik me voorstellen dat de verkoper van Stevens de Stevens fiets net iets meer aanprijst dan de Bulls, die hij niet verkoopt. Dus vandaar mijn post op dit topic om ook jullie, die er na het lezen van het topic toch wat meer kijk op hebben, even op hulp te vragen ;)

De fietszaken waar ik ben geweest kwamen met de volgende modellen:

Cycle-trend

Cube Attempt, voornamelijk 105 afgemonteerd maar op bepaalde onderdelen no-name ¤1149

Stevens Stelvio, volledig 105 afgemonteerd ¤1249

Verkoper bij Cylce-Trend raadde daarnaast aan om er, gelet op mijn gewicht, andere wielen in te zetten (a ongeveer ¤200). Als hij zelf moest kiezen ging hij voor de Stevens, net een iets completere fiets.

Vonk Tweewielers

Sensa Romagna Special 105 voor ¤900

Ridley Compact (?) ook met 105-montage voor ¤1125

Wat hem betreft zat er tussen die fietsen weinig kwaliteitsverschil en betaalde je bij de Ridley iets meer voor de naam. Hij had het idee dat de standaardwielen van de Sensa (zelf opgezocht: Shimano WH-R500) prima met mijn gewicht.

Belga fietsen

Bulls Harrier 2 met 105 afmontage ¤999 (andere banden +¤175) = ¤ 1174

Specialized Comp Compact 105 met 105 afmontage ¤1399

Scott Speedster S20 105 afmontage ¤1399

Verschil tussen de Bulls en de Amerikaanse merken was dat die laatsten standaard betere wielen erbij hadden waardoor vervangen dus niet nodig was. Daarnaast was de kwaliteit van het frame bij de Specialized en de Scott hoger. Het frame was op een bepaalde manier gevormd. (liep ook iets vloeiender, minder ronde buis aan ronde buis zeg maar).

Goed, ik dacht me redelijk georiënteerd te hebben op dit forum, wat andere websites en door hier en daar te vragen maar zie eerlijk gezegd door de bomen het bos even niet meer. Wat zeggen jullie van het bovenstaande? Is Shimano 105 voor mij inderdaad een goede groep of toch voor Ultegra gaan? Duits, Belgisch of Amerikaanse merken? Wat is wijsheid? :)

[ Bericht 0% gewijzigd door simurgh op 31-07-2011 22:35:18 ]
pi_100174007
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 22:29 schreef simurgh het volgende:
Ik ben van plan een racefiets aan te schaffen. Ik ben een beginner wat racefietsen betreft. Ik doe aan wedstrijdroeien en wil de fiets gebruiken voor alternatieve trainingen. Het hoeft dus niet een superlichte fiets te zijn waarop ik wedstrijden kan winnen, maar wel stevige fiets waarop ik lekker kan trainen. Wat betreft budget, ben zoals gezegd een beginner maar zie het niet zitten om echt helemaal onderaan te beginnen (met bijv. Sora-fiets) om dan na een jaar iets beters te kopen. Dan geef ik liever nu wat meer uit aan een degelijke fiets. Ik vind tussen de ¤1000 en ¤1500 wel een mooi bedrag. Verder puntje van aandacht is dat ik voor een fietser relatief lang en belangrijker zwaar ben (1,94m en 95kg).

Ben inmiddels bij een drietal fietszaken langs geweest om een beetje te oriënteren en het kwam erop neer dat ik het beste voor een Shimano 105-groep kon gaan (ene adviseerde Tiagra/105, ander juist 105/Ultegra). Nu zijn er kennelijk nogal wat verschillende merken fietsen in die prijsklasse/categorie op te maken uit het feit dat de drie verschillende zaken elk met andere merken kwamen aanzetten. Nu heb ik begrepen dat er tussen sommige merken relatief weinig kwaliteitsverschil zit, maar het meer de naam/ontwikkelingskosten is waar je voor betaalt, maar soms de kwaliteit van het frame of de bijgeleverde wielen nogal verschilt. Ik heb er absoluut geen verstand van en ben wat dat betreft dan ook overgeleverd aan het advies van de verkoper. Nu kan ik me voorstellen dat de verkoper van Stevens de Stevens fiets net iets meer aanprijst dan de Bulls, die hij niet verkoopt. Dus vandaar mijn post op dit topic om ook jullie, die er na het lezen van het topic toch wat meer kijk op hebben, even op hulp te vragen ;)

De fietszaken waar ik ben geweest kwamen met de volgende modellen:

Cycle-trend

Cube Attempt, voornamelijk 105 afgemonteerd maar op bepaalde onderdelen no-name ¤1149

Stevens Stelvio, volledig 105 afgemonteerd ¤1249

Verkoper bij Cylce-Trend raadde daarnaast aan om er, gelet op mijn gewicht, andere wielen in te zetten (a ongeveer ¤200). Als hij zelf moest kiezen ging hij voor de Stevens, net een iets completere fiets.

Vonk Tweewielers

Sensa Romagna Special 105 voor ¤900

Ridley Compact (?) ook met 105-montage voor ¤1125

Wat hem betreft zat er tussen die fietsen weinig kwaliteitsverschil en betaalde je bij de Ridley iets meer voor de naam. Hij had het idee dat de standaardwielen van de Sensa (zelf opgezocht: Shimano WH-R500) prima met mijn gewicht.

Belga fietsen

Bulls Harrier 2 met 105 afmontage ¤999 (andere banden +¤175) = ¤ 1174

Specialized Comp Compact 105 met 105 afmontage ¤1399

Scott Speedster S20 105 afmontage ¤1399

Verschil tussen de Bulls en de Amerikaanse merken was dat die laatsten standaard betere wielen erbij hadden waardoor vervangen dus niet nodig was. Daarnaast was de kwaliteit van het frame bij de Specialized en de Scott hoger. Het frame was op een bepaalde manier gevormd. (liep ook iets vloeiender, minder ronde buis aan ronde buis zeg maar).

Goed, ik dacht me redelijk georiënteerd te hebben op dit forum, wat andere websites en door hier en daar te vragen maar zie eerlijk gezegd door de bomen het bos even niet meer. Wat zeggen jullie van het bovenstaande? Is Shimano 105 voor mij inderdaad een goede groep of toch voor Ultegra gaan? Duits, Belgisch of Amerikaanse merken? Wat is wijsheid? :)
Ik denk dat je met geen één van de genoemde fietsen een miskoop zal doen. Ik zou echter niet voor een compact gaan omdat dit niet nodig is in Nederland. Van de mensen die compact rijden heb ik begrepen dat ze eigenlijk nooit de lekkere versnelling kunnen vinden. (groot voorblad is 50 ipv 53) Zou voor een gewone dubbel of triple (wanneer je ook cols wil beklimmen) gaan. Vooral met jou gewicht is een triple wel lekker in de bergen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Patroon op 01-08-2011 09:03:05 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_100183755
Shimano 105 lijkt me idd een mooie groep voor jou, qua prijs-kwaliteit misschien wel de beste keuze die je kan maken. Ook zou ik voor een triple gaan, zelfs als je nu nog helemaal niet denkt dat je ooit een col gaat beklimmen. Misschien komt die dag toch ooit of kom je jezelf een keer zwaar tegen met een hongerklop ;), dan heb je die extra versnellingen iig maar :)

Ik ben het ermee eens dat het in principe allemaal wel goede fietsen zijn. Er zijn winkels die ze voor een scherpere prijs aanbieden en er zijn ook nog wat fabrikanten die via internet een misschien iets betere fiets voor een scherpe prijs aanbieden. Maar waarschijnlijk zijn dit fietsenmakers bij jou in de buurt waar je een goed gevoel bij hebt en dat is ook iets waard natuurlijk.

Wat ik wel opmerkelijk vind is de Cube waar je andere wielen krijgt aangeraden en de Specialized + Scott waar het juist hele goede wielen zouden zijn. In die Cube zit een setje Fulcrum 7 en daar hoor je maar weinig slechte verhalen over, ook bij wat kilo's meer. Bij de Scott/Specialized zijn dit no name velgen en vooral naven en ben ik wel benieuwd of die idd van dezelfde kwaliteit zijn als die fulcrums..

Los van triple en wielen zou ik je dus vooral aanraden om de mooiste te kiezen, mits ze allemaal goed passen.
pi_100184301
Kijk dus ook goed naar welke lengte + hoogte verhouding qua frame je moet hebben en kijk dan welk frame daarvan het dichste in de buurt komt. Ik weet bijvoorbeeld dat Cube vrij korte bovenbuizen hebben waardoor de fiets voor sommige mensen helemaal niet goed af te stellen is. Zou ook eerder voor Fulcrum wielen gaan, vooral omdat je wat zwaarder bent.
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 1 augustus 2011 @ 10:32:43 #133
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_100185904
Weet iemand ook een zaak waar men een grote keus 2e hands racefietsen heeft in de driehoek Heerenveen/Zwolle/Assen ergens :?
  maandag 1 augustus 2011 @ 10:34:05 #134
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_100185933
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 10:32 schreef PLAE@ het volgende:
Weet iemand ook een zaak waar men een grote keus 2e hands racefietsen heeft in de driehoek Heerenveen/Zwolle/Assen ergens :?
Ik heb dezelfde vraag voor regio Den Haag/Westland/Delft
F means you're fucked
pi_100186316
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 10:32 schreef PLAE@ het volgende:
Weet iemand ook een zaak waar men een grote keus 2e hands racefietsen heeft in de driehoek Heerenveen/Zwolle/Assen ergens :?
weet niet of de site erg up-to-date is en of er veel meer keuze in de winkel is, maar dit is wel een goede zaak:

http://www.scholten-wielersport.nl/show_fiets.aspx?id=11
  maandag 1 augustus 2011 @ 10:53:31 #136
275429 scoloo
Just Popeye the Sailorman
pi_100186415
Weet wel een hele goede. Vlot en winters in De Wijk. Hebben volgens mij ook 2de hands maar ik weet niet of ze veel hebben.
Als je zegt wat je doet, moet je ook doen wat je zegt!
  maandag 1 augustus 2011 @ 10:56:24 #137
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_100186520
Is die max van 1500 euro inclusief helm, schoenen etc?

Bij CT zeggen ze trouwens tegen iedereen boven de 85kg dat je beter handgespaakte wielen kan nemen waarvoor je inderdaad nog iets van 200 euro kwijt bent. Beetje onzin is dat lijkt me want de meeste fabriekswielen kunnen prima 95kg aan. Je kunt alleen beter geen set nemen met heel weinig spaken.

Alle fietsen die jij noemt zijn prima. Zelf zou ik niet voor de Bulls gaan omdat ik dat geen mooie fietsen vind. Verder, zoals al gezegd, neem een triple of een dubbel.

Vonk staat trouwens bekend als een zeer goede FM
.
pi_100189631
Hallo,

Ben nieuw hier en zou graag beginnen met wielrennen. Heb aardig wat potentie met trainen en wellicht later wedstrijden. Heb vroeger wel een fiets gehad en vond het altijd heel leuk, toch doorgegaan met voetballen. Wegens een voetbalblessure niet meer in staat om te voetballen.

Ik heb dus een fiets nodig, niet te duur.Maximaal 400 euro. Waar moet ik op letten? En iemand nog tips?

Alvast bedankt.
  maandag 1 augustus 2011 @ 12:31:43 #139
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_100189705
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 12:28 schreef Snaggie het volgende:

Ik heb dus een fiets nodig, niet te duur.Maximaal 400 euro. Waar moet ik op letten? En iemand nog tips?

Alvast bedankt.
Ja, lees dit topic door :P
.
pi_100190167
http://link.marktplaats.nl/470517027

Is dit een goede fiets? Ik ben 1 meter 87 zonder schoenen aan.
  maandag 1 augustus 2011 @ 12:48:23 #141
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_100190196
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 12:47 schreef Snaggie het volgende:
http://link.marktplaats.nl/470517027

Is dit een goede fiets? Ik ben 1 meter 87 zonder schoenen aan.
Gezien je lengte zou ik zoeken naar een framemaat 57 tot 60
.
pi_100190218
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 12:48 schreef Yankee het volgende:

[..]

Gezien je lengte zou ik zoeken naar een framemaat 57 tot 60
Bedankt. Ik zal goed op marktplaats letten! Kan nu nog niet echt iets leuks vinden...
  maandag 1 augustus 2011 @ 13:26:17 #143
275429 scoloo
Just Popeye the Sailorman
pi_100191434
Is die 400¤ incl kleding? En zoek je nog in een bepaalde regio?
Als je zegt wat je doet, moet je ook doen wat je zegt!
pi_100191977
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:26 schreef scoloo het volgende:
Is die 400¤ incl kleding? En zoek je nog in een bepaalde regio?
Kleding heb ik al. Regio Groningen, maar ik zou ook best met de auto de fiets op kunnen komen halen.
  maandag 1 augustus 2011 @ 13:50:54 #145
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_100192251
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:42 schreef Snaggie het volgende:

[..]

Kleding heb ik al. Regio Groningen, maar ik zou ook best met de auto de fiets op kunnen komen halen.
http://fietsen-brommers.m(...)D%3D&fta_ind=29&fs=1

http://fietsen-brommers.m(...)D%3D&fta_ind=14&fs=1

http://fietsen-brommers.m(...)D%3D&fta_ind=35&fs=1

Misschien een van deze?
.
  maandag 1 augustus 2011 @ 14:04:09 #147
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_100192672
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:00 schreef Snaggie het volgende:

[..]

Is staal ongunstig?
Nee, de fiets is waarschijnlijk wat zwaarder dan een van aluminium maar er is niks mis mee
.
pi_100192701
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:04 schreef Yankee het volgende:

[..]

Nee, de fiets is waarschijnlijk wat zwaarder dan een van aluminium maar er is niks mis mee
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:04 schreef Yankee het volgende:

[..]

Nee, de fiets is waarschijnlijk wat zwaarder dan een van aluminium maar er is niks mis mee
Zou ik met die fiets ook de Alpen in kunnen?
  maandag 1 augustus 2011 @ 14:08:27 #149
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_100192798
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:04 schreef Snaggie het volgende:

[..]


[..]

Zou ik met die fiets ook de Alpen in kunnen?
Dat kan wel, maar het nadeel van die stalen Gazelle is dat deze een dubbel heeft = twee bladen voor. Daarmee is het behoorlijk zwaar in de bergen fietsen. Die Batavus uit de tweede link is wat dat betreft een veel betere keuze, want: nieuwer, triple, prima groep (105). Ligt iets boven je budget, maar misschien kun je daar nog iets aan doen?
.
pi_100193233
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:08 schreef Yankee het volgende:

[..]

Dat kan wel, maar het nadeel van die stalen Gazelle is dat deze een dubbel heeft = twee bladen voor. Daarmee is het behoorlijk zwaar in de bergen fietsen. Die Batavus uit de tweede link is wat dat betreft een veel betere keuze, want: nieuwer, triple, prima groep (105). Ligt iets boven je budget, maar misschien kun je daar nog iets aan doen?
Daar kan ik wel iets aan doen. Helaas is die fiets al verkocht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')