Maar dan kun je dus ook al net zo goed een tweedehands fiets kopen.quote:Op donderdag 28 juli 2011 21:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je kunt jezelf er natuurlijk wel wat in verdiepen voor je naar de speciaalzaak gaat.
Hier kun je alle maten terug vinden:quote:Op donderdag 28 juli 2011 23:44 schreef Rayko het volgende:
Ik ben van plan om de kuota kharma te gaan kopen bij bikezone http://www.bikezone.nl/Webwinkel-Product-5277138/Kuota-Kharma-Wit-2011-Racefiets-Standaard-vanaf.html ben dan van plan om me daar te laten opmeten zodat we de fiets goed op maat kunnen afstellen, maar ik snap de maten niet die op de site staan XS-S.. en verder.
Weten jullie mischien hoe hoog de maten zijn in cm?
Mooie site!quote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:38 schreef Holenbeer het volgende:
Op deze site is een klein overzichtje waar je op moet letten bij het kopen van een tweedehands racefiets:
http://www.tcdekampioen.n(...)icle&id=83&Itemid=93
het richt voornamelijk op de staat van de fiets en hoe je het eenvoudig kan testen. Wellicht handig even te bekijken wanneer je denkt je droomfiets op marktplaats gevonden te hebben.
Tja, wat versta je onder miskoop? Idd zolang er 105 (of misschien Tiagra) op zit, zul je er wel prettig op fietsen en veel plezier aan hebben. Misschien heb je er dan teveel voor betaald. Als je dat niet onder miskoop verstaat is dat idd niet zo erg.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 11:56 schreef Piperidine het volgende:
Maar eigenlijk (misschien heel naïef gedacht) kun je als beginner niet zo snel een miskoop doen als je fiets goed afgesteld is op je lengte en je een redelijk tot goede afmontage hebt, of niet? Bij elke fiets die ik in een winkel zie staan denk ik 'wow', dus ik zie het verschil nog niet echt tussen alle fietsen, maar misschien hoeft dat als beginner nog niet. Belangrijkste wat ik wil is in ieder geval goede service en een fiets op mijn maat.
Voor 50¤ meer ook in triple uitvoering, nog steeds een koopje natuurlijkquote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:00 schreef Holenbeer het volgende:
whaha Knut, ik had precies dezelfde fiets ervoor toen ik de post van piperidine las. Helaas geen triple.
Waarom is een compact eigenlijk minder op het vlakke? Ik dacht dat compact juist voor het vlakke ideaal was. Ik rijd momenteel met een dubbel (39/53) en heb wel eens gedacht om de 53 te verwisselen voor een 50, omdat ik de overgang van binnen naar buitenblad nogal groot vind. Als ik op het buitenblad rijd moet ik achter nogal op schakelen om op een fatsoenlijk cadans uit te komen (en dat ook langere tijd volhouden natuurlijk). Ik heb dan nog maar 1 of 2 mogelijkheden over om lichter te trappen, omdat ik anders een te schuine kettinglijn krijg. Wil ik lichter, moet ik nu naar het binnenblad en achter naar een veel groter verzet (2 handelingen dus). Met een 50 blad dacht ik dit te voorkomen.
Die tabel snap ik niet zo goed, maar ben 1.73 en heb ongeveer een bbl van 78 cm dan zouden ze toch vast wel een juiste maat voor mij hebben?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 08:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hier kun je alle maten terug vinden:
http://www.kuota.it/bike.(...)1&IDColore=1#Sector3
Mooie fiets hoor
Het cijfer achter de A is wat de meeste mensen de framemaat noemen. Ze hebben dus 45, 48, 51, 54, 55, 58 en 61.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:38 schreef Rayko het volgende:
[..]
Die tabel snap ik niet zo goed, maar ben 1.73 en heb ongeveer een bbl van 78 cm dan zouden ze toch vast wel een juiste maat voor mij hebben?
En ik laat mij daar dan ook opmeten.
Ze hadden hem niet in die maat daar staan maar hij werd in elkaar gezet, dus ik heb nog geen proefritje gedaan.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 20:30 schreef marcodej het volgende:
Heb je al op die fiets gezeten? Altijd een proefritje maken.
quote:Op vrijdag 29 juli 2011 20:29 schreef Tijgerbroodje het volgende:
Zo, ik kom zojuist uit limburg bij Salden vandaan en heb daar een Trek 1.5 gekocht.
Ik kwam daar eerst voor een Wilier fiets maar na het opmeten kwamen ze erachter dat ik een framemaat 52 nodig heb.
Dus ik geloof die mensen best
.
.
.
.
stom, stom
Maar als jij die maten zo ziet die ik net gaf wat denk jij dan, dat ik zwaar de sjaak ben met een 52 frame of dat het wel mee valt? En ik ga zeker dat proefritje doen als ik hem ga ophalen, dan kan ik altijd nog zeiken van dit fiets van geen meter.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 20:36 schreef nodisch18 het volgende:
maar goed, ga er is op zitten, fiets een mooie ronde en voel is hoe die zit. daar kan geen tabel tegen op. succes!
Alleen een voor betaling van 50 euro en moet een formulier opsturen naar het nationale fiets project.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 20:49 schreef nodisch18 het volgende:
tja, probeer je niet gek te laten maken door tabellen. Wacht op je proefrit en beoordeel dan. Heb je al betaald btw?
Precies, Voor iemand van 1,74cm lijkt mij een 52 frame dichter in de buurt komen dan een 55 frame. Zoals gezegd is een framemaat per merk verschillend.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 09:56 schreef Holenbeer het volgende:
Om je maar even gerust te stellen, een 52 van merk X hoeft niet altijd veel te verschillen van een 54 merk Y. Die maatvoering geeft de zitbuis aan, maar aangezien het zadel omhoog kan is het vrij variabel. Of je goed zit ligt ook veel aan de lengte bovenbuis en lengte balhoofdbuis. Uiteindelijk moet die verhouding passen bij je lichaam, en het liefst zonder teveel kunstgrepen als spacers, extreem lange of korte stuurpen, omhoogstaande stuurpen, grote setback van je zadel etc etc.
Mooi de proefrit afwachten voordat je je druk gaat maken of de maat wel goed is. Blijkt de maat niet goed te zijn je aanbetaling terugvragen of een andere (grotere) fiets verzoeken. Zij hebben niet voor niets een meting gedaan, mogen ze er ook wel op afgerekend worden wanneer ze toch de verkeerde maat voor je hebben besteld.
Nou ik had gisteren nog een mail uitgestuurd naar salden. En die hadden hem vanochtend om 7 uur doorgestuurd naar hun beroeps wielrenner en ze hadden me vanochtend gebeld dat ze mijn maten door elkaar hadden gehaald met een andere klant. Dus ik krijg nu de trek 1.5 mat zwart in maat 54.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 11:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Precies, Voor iemand van 1,74cm lijkt mij een 52 frame dichter in de buurt komen dan een 55 frame. Zoals gezegd is een framemaat per merk verschillend.
Oke dat is fijn om te horen!quote:Op zaterdag 30 juli 2011 12:19 schreef Tijgerbroodje het volgende:
[..]
Nou ik had gisteren nog een mail uitgestuurd naar salden. En die hadden hem vanochtend om 7 uur doorgestuurd naar hun beroeps wielrenner en ze hadden me vanochtend gebeld dat ze mijn maten door elkaar hadden gehaald met een andere klant. Dus ik krijg nu de trek 1.5 mat zwart in maat 54.
Dus best wel goede service van salden om zo snel te reageren! Nu kan ik met een gerust hart op vakantie.
Ik denk dat je met geen één van de genoemde fietsen een miskoop zal doen. Ik zou echter niet voor een compact gaan omdat dit niet nodig is in Nederland. Van de mensen die compact rijden heb ik begrepen dat ze eigenlijk nooit de lekkere versnelling kunnen vinden. (groot voorblad is 50 ipv 53) Zou voor een gewone dubbel of triple (wanneer je ook cols wil beklimmen) gaan. Vooral met jou gewicht is een triple wel lekker in de bergen.quote:Op zondag 31 juli 2011 22:29 schreef simurgh het volgende:
Ik ben van plan een racefiets aan te schaffen. Ik ben een beginner wat racefietsen betreft. Ik doe aan wedstrijdroeien en wil de fiets gebruiken voor alternatieve trainingen. Het hoeft dus niet een superlichte fiets te zijn waarop ik wedstrijden kan winnen, maar wel stevige fiets waarop ik lekker kan trainen. Wat betreft budget, ben zoals gezegd een beginner maar zie het niet zitten om echt helemaal onderaan te beginnen (met bijv. Sora-fiets) om dan na een jaar iets beters te kopen. Dan geef ik liever nu wat meer uit aan een degelijke fiets. Ik vind tussen de ¤1000 en ¤1500 wel een mooi bedrag. Verder puntje van aandacht is dat ik voor een fietser relatief lang en belangrijker zwaar ben (1,94m en 95kg).
Ben inmiddels bij een drietal fietszaken langs geweest om een beetje te oriënteren en het kwam erop neer dat ik het beste voor een Shimano 105-groep kon gaan (ene adviseerde Tiagra/105, ander juist 105/Ultegra). Nu zijn er kennelijk nogal wat verschillende merken fietsen in die prijsklasse/categorie op te maken uit het feit dat de drie verschillende zaken elk met andere merken kwamen aanzetten. Nu heb ik begrepen dat er tussen sommige merken relatief weinig kwaliteitsverschil zit, maar het meer de naam/ontwikkelingskosten is waar je voor betaalt, maar soms de kwaliteit van het frame of de bijgeleverde wielen nogal verschilt. Ik heb er absoluut geen verstand van en ben wat dat betreft dan ook overgeleverd aan het advies van de verkoper. Nu kan ik me voorstellen dat de verkoper van Stevens de Stevens fiets net iets meer aanprijst dan de Bulls, die hij niet verkoopt. Dus vandaar mijn post op dit topic om ook jullie, die er na het lezen van het topic toch wat meer kijk op hebben, even op hulp te vragen![]()
De fietszaken waar ik ben geweest kwamen met de volgende modellen:
Cycle-trend
Cube Attempt, voornamelijk 105 afgemonteerd maar op bepaalde onderdelen no-name ¤1149
Stevens Stelvio, volledig 105 afgemonteerd ¤1249
Verkoper bij Cylce-Trend raadde daarnaast aan om er, gelet op mijn gewicht, andere wielen in te zetten (a ongeveer ¤200). Als hij zelf moest kiezen ging hij voor de Stevens, net een iets completere fiets.
Vonk Tweewielers
Sensa Romagna Special 105 voor ¤900
Ridley Compact (?) ook met 105-montage voor ¤1125
Wat hem betreft zat er tussen die fietsen weinig kwaliteitsverschil en betaalde je bij de Ridley iets meer voor de naam. Hij had het idee dat de standaardwielen van de Sensa (zelf opgezocht: Shimano WH-R500) prima met mijn gewicht.
Belga fietsen
Bulls Harrier 2 met 105 afmontage ¤999 (andere banden +¤175) = ¤ 1174
Specialized Comp Compact 105 met 105 afmontage ¤1399
Scott Speedster S20 105 afmontage ¤1399
Verschil tussen de Bulls en de Amerikaanse merken was dat die laatsten standaard betere wielen erbij hadden waardoor vervangen dus niet nodig was. Daarnaast was de kwaliteit van het frame bij de Specialized en de Scott hoger. Het frame was op een bepaalde manier gevormd. (liep ook iets vloeiender, minder ronde buis aan ronde buis zeg maar).
Goed, ik dacht me redelijk georiënteerd te hebben op dit forum, wat andere websites en door hier en daar te vragen maar zie eerlijk gezegd door de bomen het bos even niet meer. Wat zeggen jullie van het bovenstaande? Is Shimano 105 voor mij inderdaad een goede groep of toch voor Ultegra gaan? Duits, Belgisch of Amerikaanse merken? Wat is wijsheid?
Ik heb dezelfde vraag voor regio Den Haag/Westland/Delftquote:Op maandag 1 augustus 2011 10:32 schreef PLAE@ het volgende:
Weet iemand ook een zaak waar men een grote keus 2e hands racefietsen heeft in de driehoek Heerenveen/Zwolle/Assen ergens
weet niet of de site erg up-to-date is en of er veel meer keuze in de winkel is, maar dit is wel een goede zaak:quote:Op maandag 1 augustus 2011 10:32 schreef PLAE@ het volgende:
Weet iemand ook een zaak waar men een grote keus 2e hands racefietsen heeft in de driehoek Heerenveen/Zwolle/Assen ergens
Ja, lees dit topic doorquote:Op maandag 1 augustus 2011 12:28 schreef Snaggie het volgende:
Ik heb dus een fiets nodig, niet te duur.Maximaal 400 euro. Waar moet ik op letten? En iemand nog tips?
Alvast bedankt.
Gezien je lengte zou ik zoeken naar een framemaat 57 tot 60quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:47 schreef Snaggie het volgende:
http://link.marktplaats.nl/470517027
Is dit een goede fiets? Ik ben 1 meter 87 zonder schoenen aan.
Bedankt. Ik zal goed op marktplaats letten! Kan nu nog niet echt iets leuks vinden...quote:Op maandag 1 augustus 2011 12:48 schreef Yankee het volgende:
[..]
Gezien je lengte zou ik zoeken naar een framemaat 57 tot 60
Kleding heb ik al. Regio Groningen, maar ik zou ook best met de auto de fiets op kunnen komen halen.quote:Op maandag 1 augustus 2011 13:26 schreef scoloo het volgende:
Is die 400¤ incl kleding? En zoek je nog in een bepaalde regio?
http://fietsen-brommers.m(...)D%3D&fta_ind=29&fs=1quote:Op maandag 1 augustus 2011 13:42 schreef Snaggie het volgende:
[..]
Kleding heb ik al. Regio Groningen, maar ik zou ook best met de auto de fiets op kunnen komen halen.
Is staal ongunstig?quote:Op maandag 1 augustus 2011 13:50 schreef Yankee het volgende:
[..]
http://fietsen-brommers.m(...)D%3D&fta_ind=29&fs=1
http://fietsen-brommers.m(...)D%3D&fta_ind=14&fs=1
http://fietsen-brommers.m(...)D%3D&fta_ind=35&fs=1
Misschien een van deze?
quote:Op maandag 1 augustus 2011 14:04 schreef Yankee het volgende:
[..]
Nee, de fiets is waarschijnlijk wat zwaarder dan een van aluminium maar er is niks mis mee
Zou ik met die fiets ook de Alpen in kunnen?quote:Op maandag 1 augustus 2011 14:04 schreef Yankee het volgende:
[..]
Nee, de fiets is waarschijnlijk wat zwaarder dan een van aluminium maar er is niks mis mee
Dat kan wel, maar het nadeel van die stalen Gazelle is dat deze een dubbel heeft = twee bladen voor. Daarmee is het behoorlijk zwaar in de bergen fietsen. Die Batavus uit de tweede link is wat dat betreft een veel betere keuze, want: nieuwer, triple, prima groep (105). Ligt iets boven je budget, maar misschien kun je daar nog iets aan doen?quote:Op maandag 1 augustus 2011 14:04 schreef Snaggie het volgende:
[..]
[..]
Zou ik met die fiets ook de Alpen in kunnen?
Daar kan ik wel iets aan doen. Helaas is die fiets al verkocht!quote:Op maandag 1 augustus 2011 14:08 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dat kan wel, maar het nadeel van die stalen Gazelle is dat deze een dubbel heeft = twee bladen voor. Daarmee is het behoorlijk zwaar in de bergen fietsen. Die Batavus uit de tweede link is wat dat betreft een veel betere keuze, want: nieuwer, triple, prima groep (105). Ligt iets boven je budget, maar misschien kun je daar nog iets aan doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |