abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99905876
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 01:08 schreef Caland het volgende:

[..]

Volgens mij is alleen hero destructiever dan alcohol ja.
Crack en heroine zijn sterker. Kun je nagaan hoe hard het is.
pi_99905890
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 01:08 schreef Caland het volgende:

[..]

Volgens mij is alleen hero destructiever dan alcohol ja.
Alleen bruin valt wel mee daar kun je gewoon oud met worden.
Meeste junks gebruiken alles wat ze te pakken kunnen krijgen.
pi_99905960
quote:
3s.gif Op maandag 25 juli 2011 01:12 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dat had ik ook begrepen, dat het bij lange termijn gebruik in redelijk lage hoeveelheden kan.
Soort negatieve gewenning, maar dan anders.
  maandag 25 juli 2011 @ 11:35:30 #254
168739 Red_85
'echt wel'
pi_99915319
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 19:24 schreef Lonaa het volgende:
27 club. :Y
Volgens de leeftijd wel, maar

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 19:53 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:

[..]

KOm zo uit mijn hoofd maar op vijf artiesten.. Ken je er nog meer van naam?
Janis J., Jimi H., Jim M., Kurt C. en Robert Johnson..

Wel even schrikken, ondanks dat je eigenlijk wel weet dat ze geen 40 zou gaan worden. Jammer, want ondanks haar problemen vond ik haar zeker een goed artieste.

Moge ze feesten in vrede.
De 5 van de Viproom:

Bryan Jones, Roling Stones
Jimi Hendrix
Jim Morisson, The Doors
Janis Joplin
Kurt Cobain

Winehouse mag er niet eens naar vragen. Niet invloedrijk genoeg geweest, waarom?...

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 20:21 schreef wdn het volgende:

[..]

Maar ze had wel het potentieel. De stem was er. Wat ik zo goed vond aan haar was dat de teksten rechtstreeks uit haar leven komen.

En Corbain was ook maar 1 album en 1 live album ;-)
En Jim Morrison... Ok The Doors was goed maar heeft JM nou zo veel uitgebracht?
(Bleach, Nevermind en Inutero waren nieuwe albums. Ik tel er drie.)

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 19:44 schreef MaJo het volgende:
Uitzonderlijke zangeres die haar eigen leven heeft kapot gemaakt. Eeuwig zonde :(
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 20:19 schreef marcodej het volgende:
Maar even serieus. Amy Winehouse was toch geen artiest die qua grootte past in het rijtje Morrison, Joplin, Hendrix, Cobain?
... Getallenteerd zeker, potentie ook en de nominatie voor de viproom had ze. Als ze ietsje minder aan de drugs had gezeten had ze misschien 'uitzonderlijk' kunnen zijn. Ze had het genre waarin ze muziek maakte verder moeten invullen. Wat de 5 van de viproom wel hebben kunnen bewerkstelligen. Nu laat ze een muziekaal gat achter. Misschien dat het derde album van haar er nog wat aan kan doen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 20:23 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Cobain en Morrison grootse artiesten noemen. :')
Hoe durf je.

quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 20:21 schreef Falco het volgende:

[..]

Cobain mag je ook schrappen uit dat rijtje :Y
Je mag hem kut vinden, Nirvana changed the course of rock. Invloedrijk was hij. Tieners van nu lopen nu nog steeds met Nirvana shirts. De CD verkopen van de Stones uit de jaren 60 en 70, The Doors, Nirvana, Janis Joplin en Jimi Hendrix zijn nog steeds erg hoog. Zie ik beide niet gebeuren met Amy Winehouse over 20 jaar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 25 juli 2011 @ 11:55:53 #255
104871 remlof
Europees federalist
pi_99916032
"Frank" vind ik persoonlijk anders nog steeds één van de beste albums van dit millennium. Wat daarna kwam vond ik minder.
pi_99932543
De lijkenpikkerij is al in alle hevigheid begonnen. Ze is nog niet eens begraven, of de postume albums zijn al in de maakt.

quote:
'Ouders Winehouse beslissen over nieuw album'
Amy Winehouse zou de laatste twee jaar hebben gewerkt aan een langverwacht derde album, dat eigenlijk twee maanden geleden al had moeten verschijnen. Het is nu aan de ouders van de overleden zangeres of het album ooit zal worden uitgebracht.

Dat meldt het Amerikaanse muziektijdschrift Billboard. Het blijft volgens Billboard echter onduidelijk in hoeverre dat album voltooid zou zijn. Berichtgeving in diverse Britse kranten blijkt niet eenduidig, met The Mirror die beweert dat er voor drie albums aan materiaal klaarligt, terwijl Daily Telegraph stelt dat er enkel demo-opnames zijn.

Zangeres Dionne Bromfield, waarvan Winehouse de peettante was, zei in april al het voltooide album gehoord te hebben en noemt het "erg goed".

Zeggenschap
De ouders van Amy Winehouse zouden nu zeggenschap hebben gekregen over wat er gebeurt met het materiaal dat nog op de planken ligt. Kenners van de platenindustrie denken dat het een kwestie van tijd is eer Mitch en Janis Winehouse besluiten het derde album postuum uit te brengen.

"Er waren al hoge verwachtingen voor het nieuwe album", aldus een woordvoerder van de Britse fonografische industrie. "Als het postuum wordt uitgebracht, zal de interesse in haar enkel toenemen."
Bron: http://www.nu.nl/muziek/2(...)sen-nieuw-album.html

De commerciële bloedhonden staan alweer klaar om hun slaatje te slaan. Nog liever vandaag dan morgen, want hoe verser het nieuws van haar dood, des te meer cd's worden er verkocht.

(NB: Normaal had ik dit in Amy Winehouse en ethische grenzen gepost, maar iemand heeft besloten dat dit topic in R&P thuishoort, in plaats van achtergronden bij het nieuws...)
  maandag 25 juli 2011 @ 23:26:21 #257
168739 Red_85
'echt wel'
pi_99942415
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:56 schreef Elfletterig het volgende:
De lijkenpikkerij is al in alle hevigheid begonnen. Ze is nog niet eens begraven, of de postume albums zijn al in de maakt.

[..]

Bron: http://www.nu.nl/muziek/2(...)sen-nieuw-album.html

De commerciële bloedhonden staan alweer klaar om hun slaatje te slaan. Nog liever vandaag dan morgen, want hoe verser het nieuws van haar dood, des te meer cd's worden er verkocht.

(NB: Normaal had ik dit in Amy Winehouse en ethische grenzen gepost, maar iemand heeft besloten dat dit topic in R&P thuishoort, in plaats van achtergronden bij het nieuws...)
Dit album lag al lang in de planning. Ik ben geen Winehouse kenner, meer een rockliefhebber, maar dit wist ik ook.
En nu is het opeens lijkenpikkerij?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_99943018
Dode artiesten verkopen het best.

Wie krijgt die centen dan? Pete Doherty ? :')
U MAD?
pi_99946922
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:40 schreef de_boswachter het volgende:
Dode artiesten verkopen het best.

Wie krijgt die centen dan? Pete Doherty ? :')

überjunk. _O_
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_99946951
quote:
3s.gif Op maandag 25 juli 2011 01:12 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Met bruin bedoel je heroine? Daar ga je niet oud mee worden.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_99947359
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 01:48 schreef boekenplank het volgende:

[..]

Met bruin bedoel je heroine? Daar ga je niet oud mee worden.
Juist wel, de drug zelf is relatief schoon.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 02:45:26 #262
117098 Hathor
Effe niet
pi_99947868
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 02:09 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ik heb met eigen ogen diverse keren het tegendeel kunnen aanschouwen. Jonge mensen die zich binnen de kortste keren totaal niet meer in de hand hebben, en enkele jaren later een miserabele dood sterven. Dus nee....als je heroine gebruikt word je niet oud. Of jij die drug nou schoon vind of niet veranderd daar geen ene reet aan, je gaat er aan kapot...letterllijk.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 07:47:26 #263
208890 June.
Seriously?
pi_99949766
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 02:09 schreef Specularium het volgende:

[..]

Wat maakt dat nu weer uit? Heroine is heroine en werkt toch wel in op je hersenen.
Shine bright like a diamond.
pi_99950114

Simon: "He [Pete Doherty] wants to sell you drugs, that's what he wants to do! Don't go near him. Do something with Katie Melua, there we go!"

Amy: "I'd rather have cat AIDS, thank you!"

_O-

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2011 11:14:37 ]
pi_99952567
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:26 schreef Red_85 het volgende:
Dit album lag al lang in de planning. Ik ben geen Winehouse kenner, meer een rockliefhebber, maar dit wist ik ook. En nu is het opeens lijkenpikkerij?
Ik heb het woord lijkenpikkerij niet gebruikt. Ik vind het alleen storend dat men nu al volop over albumreleases speculeert, terwijl ze nog geen drie dagen dood is en het lichaam nog niet eens begraven is. Stijlloos, smakeloos en respectloos.
pi_99952774
quote:
Maar even serieus. Amy Winehouse was toch geen artiest die qua grootte past in het rijtje Morrison, Joplin, Hendrix, Cobain?
*kuch* wel eens die lp met gedichten van moorison geluisterd? neem dat mee en je kan hem ook wel uit dat rijtje schrappen.

het gaat niet om wat elk individu van zijn/haar werk vindt, het gaat om wat voor invloed het gehad heeft. je kan lullen wat je wil, maar mevrouw winehouse heeft wel het soort muziek weer op kaart gezet waarin al heel, heel lang weinig vernieuwends meer plaats vond.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_99953467
quote:
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 10:38 schreef simmu het volgende:

[..]

*kuch* wel eens die lp met gedichten van moorison geluisterd? neem dat mee en je kan hem ook wel uit dat rijtje schrappen.
Dat rijtje bestaat dan ook niet qua grootte.

Het rijtje gaat om jonge mensen die op hun 27e zijn bezweken rond het toppunt van hun roem. Dat is op zich niet zo heel toevallig, van 27 is een leeftijd waarop iemand al een heleboel roem heeft kunnen verzamelen terwijl de leeftijd waarop mensen doorgaans wat meer risicomijdend gedrag gaan vertonen nog niet is aangebroken. Er zijn aardig wat jonge sterren dood gegaan en of het nou op hun 27e is of op hun 25e maakt natuurlijk niet zoveel uit. Alleen met Joplin, Jones, Henrdrix en Morrison was het opvallend omdat het in korte tijd gebeurde. Maar ja, je had ook in diezelfde korte tijd de opkomst van grote namen en de opkomst van overmatig drugsgebruik.

quote:
het gaat niet om wat elk individu van zijn/haar werk vindt, het gaat om wat voor invloed het gehad heeft. je kan lullen wat je wil, maar mevrouw winehouse heeft wel het soort muziek weer op kaart gezet waarin al heel, heel lang weinig vernieuwends meer plaats vond.
Och. Ze heeft een bijzondere stem en een paar leuke liedjes geschreven, maar ik kan nou niet zeggen dat ze een enorme muzikale erfenis nalaat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_99953997
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 10:38 schreef simmu het volgende:

[..]

Only time will tell. Pubers van tegenwoordig lopen nog steeds rond met t-shirts van Nirvana (ruim 15 jaar na dato) en het graf van Jim Morrison in Parijs is nog steeds een bedevaartsplek voor fans, 40 jaar na dato.

Of Amy Winehouse echt blijvende invloed heeft, zal nog moeten blijken. Ja, ze heeft een succesvol album gehad, maar of dat genoeg is voor een blijvende legacy zal de toekomst ons leren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2011 11:18:52 ]
pi_99954046
De "grootte" van artiesten is altijd subjectief. Sommigen vinden Kurt Cobain een grootheid, anderen vinden hem een matige gitarist en redelijk ongetalenteerde muzikant... Smaken verschillen.

Toevallig is er een rijtje muzikanten die allemaal op hun 27e zijn overleden. Die "27 club" heeft een soort cultstatus gekregen. Dus iedereen die toevallig op 27-jarige leeftijd overlijdt, wordt dankbaar als lid toegelaten, om de mythe in leven te houden.
pi_99954163
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:18 schreef Nielsch het volgende:
Of Amy Winehouse echt blijvende invloed heeft, zal nog moeten blijken. Ja, ze heeft een succesvol album gehad, maar of dat genoeg is voor een blijvende legacy zal de toekomst ons leren.
Sommige artiesten zijn na hun dood nog groter dan ze ooit waren toen ze nog leefden. Kijk maar naar de cultstatus die André Hazes na zijn dood heeft bereikt.

Persoonlijk vind 1-2 succesvolle albums erg mager om als "legende" de boeken in te gaan, maar de tijd zal het leren.
pi_99954303
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:22 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Kijk maar naar de cultstatus die André Hazes na zijn dood heeft bereikt.
Vraag me soms nog af of de speech van Frits daar iets mee te maken had.
pi_99955942
Verhaal in Elsevier (beetje ingekort)

quote:
Vader Winehouse heeft alles gedaan om Amy te helpen
Mitch Winehouse, de vader van de overleden zangeres Amy Winehouse, zegt dat hij er alles aan heeft gedaan om zijn dochter van haar verslaving af te helpen. Vlak voor haar dood heeft hij nog geprobeerd zijn dochter in afkickkliniek Focus 12 te krijgen.

Dit meldt de Britse krant The Telegraph. Chip Somers, het hoofd van afkickkliniek Focus 12, zegt dat hij regelmatig contact heeft gehad met Mitch Winehouse voordat zijn 27-jarige dochter dood in haar appartement werd gevonden. Volgens Somers heeft Amy Winehouse al verschillende keren hulp afgewezen.

Dinsdag is in besloten kring de begrafenis van de zaterdag overleden popster. Na de dood van Winehouse kwamen voor haar appartement fans bijeen om de artiest te herdenken. Ook haar ouders, Mitch en Janis Winehouse, en haar broer brachten een bezoek aan deze plaats en bedankten de fans voor alle steun.

Eerder zei de moeder van Winehouse dat zij de dood van haar dochter al voorzag. Een dag voor haar overlijden vertelde de zangeres nog hoeveel zij van haar moeder hield.
Bron: http://www.elsevier.nl/we(...)om-Amy-te-helpen.htm

Het lijkt erop dat Amy zelf resoluut de hulp afwees. Pogingen van haar familie hadden geen resultaat.
pi_99956598
naja ze word vanmiddag al gecremeerd en krijgt een joodse dienst, hoe raar is dat?
Het jodendom is eigenlijk tegen crematie
pi_99957128
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:19 schreef Elfletterig het volgende:
De "grootte" van artiesten is altijd subjectief. Sommigen vinden Kurt Cobain een grootheid, anderen vinden hem een matige gitarist en redelijk ongetalenteerde muzikant... Smaken verschillen.
Smaken verschillen ja, maar of Pietje nu een hekel heeft aan Nirvana of niet, het is niet te ontkennen dat Nirvana nog steeds een legacy heeft. Wat jij, ik en andere individuen van Kurt Cobain (of Jim Morrisen of Jimi Hendrix) vinden is in deze niet echt relevant he. Het gaat erom dat deze artiesten vele jaren na hun dood nog steeds grote groepen artiesten / fans beïnvloeden en inspireren.

quote:
Toevallig is er een rijtje muzikanten die allemaal op hun 27e zijn overleden. Die "27 club" heeft een soort cultstatus gekregen. Dus iedereen die toevallig op 27-jarige leeftijd overlijdt, wordt dankbaar als lid toegelaten, om de mythe in leven te houden.
Nee hoor, er zijn vele artiesten die op hun 27ste dood zijn gegaan die lang niet in de cultstatus worden verheven en die ook niet worden genoemd als lid van die zogenaamde 27 club. Richey Edwards (Manic Street Preachers) en Kirsten Pfaff (Hole) zijn misschien wel de bekendste voorbeelden. Maar er zijn er nog veel meer:

http://en.wikipedia.org/wiki/27_Club

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2011 13:00:32 ]
pi_99957214
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:56 schreef Nielsch het volgende:
Richey Edwards (Manic Street Preachers) en Kirsten Pfaff (Hole) zijn misschien wel de bekendste voorbeelden.
Maar die zanger van de manic street preachers is ook gewoon kwijt geraakt, ipv op een dramatische manier doodgaan. Dat draagt natuurlijk ook niet bij aan de mythe vorming.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')