abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99872155
Fred heeft gelijk dat dit

quote:
Stap3 Systeem aanpassen, kleine aanpassingen.
Druk op start -> Configuratiescherm.
Hierop ziet u een menu met heel veel icoontjes laat je hierdoor niet afschrikken maar lees op elk icoontje wat er staat. Zoek naar het icoontje "system" of "systeembeheer" zoek naar het tabje advanced System settings. (geavanceerde systeeminstellingen)-> Advanced (geavanceerd)

In het menu dat je ziet zoek de tekst Performance -> Settings. (bovenste knopje).
Nu zie je Visual effects (visuele effecten). Deze kan je uitdoen om je pc te versnellen.
Vervolgens richting het Tabje Advanced (geavanceerd) in hetzelfde menu.

Daar zie je Virtual memory (virtueel geheugen ) staan. Dit is eigenlijk kort uitgelegd je pagefile.sys op je pc. Deze houd bij waar alles staat. Zonder deze file was je mp3 file verspreid over je pc een verzameling 01 zonder samenhang. Het kan in snelheid helpen om de pagefile te vergroten.
Druk op Change (verander) . Je hebt in totaal maar 1 paging file nodig. Klik op C:\ en verander de waarde's van Initial size(MB) naar Recommended - 1000 en bij Maximum size: Recommended +1000.
er in elk geval zo uit gehaald kan worden. Het gehele stuk.
pi_99872249
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:37 schreef Godtje het volgende:
Fred heeft gelijk dat dit

[..]

er in elk geval zo uit gehaald kan worden. Het gehele stuk.
Klopt.
Gewone gebruikers aanraden om te rommelen met de grootte van je pagefile is niet echt slim te noemen.
  zondag 24 juli 2011 @ 12:44:39 #28
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_99872345
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:20 schreef THEFXR het volgende:

[..]

onderbuikgevoelens....
Je kan het onderbuikgevoelens noemen, maar mijn vorige werkgever heeft een aardig centje verdiend aan het herstellen van ellende die door Hitman Pro was veroorzaakt.

quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:30 schreef CantFazeMe het volgende:
Leuk dat jij daar wel tijd voor hebt. Anders pas jij even de OP naar wens aan? Help samen en maak er wat leuks van.
Been there, done that.
So we just called him Fred
  zondag 24 juli 2011 @ 13:15:21 #29
184463 KroodjeBip
Spoordweling
pi_99873289
Punt 4 kun je denk ik beter weghalen, prima als je een removal zoekt op bv Symantec, maar op Google kun je juist de oorzaak krijgen genoemd in punt 2. Een eindgebruiker die deze tut gaat gebruiken weet het verschil niet tussen een echte removal tool en spyware die zich als removal voordoen.

quote:
Punt 4:
Heb je een naam kunnen vinden waarmee het virus geassocieert wordt? Zoals coolwebsearch of toolbar888. haal deze naam door Google heen met het woord "Removal" erachter. Lees de tekst door en zoek naar het programma dat je virus kan verwijderen
quote:
Punt 2
De pc besmet is met iets wat we niet weten. Het kan een irritant programma dat popups maakt, of een stomme nep virusscanner.
pi_99882391
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 11:34 schreef KroodjeBip het volgende:

[..]

Dit, en niet te vergeten dat bepaalde virussen, zich verspreiden over je interne netwerk.
Meerdere virusscanners hebben trouwens meerdere nadelen dan alleen geheugenverbruik, ze gaan elkaar in de weg zitten (on-access scan). Het pagefile-verhaal klopt niet, je moet die toch instellen aan de hand van de hoeveelheid RAM (of helemaal niet, mits genoeg geheugen) ?
Ik mis ook spellingscontrole een stukje als je een (actief) virus niet kunt verwijderen, als in: scannen in veilige modus.
Scannen in veiligemodus nog niet aangedacht. :P .

quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:15 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Het bestaat uit software die je zelf ook kan downloaden.
Regelmatig komt het voor dat computers er na het gebruik van hitman pro er erger aan toe zijn dan voor het gebruik.
Die website geeft me al de kriebels. Als er zoveel meningen van gebruikers nodig zijn, dan weet je eigenlijk al dat het niet goed is.
Daar ben ik het mee eens hitman pro is de grootste bullcrap die ik ben tegen gekomen. leek leuk maar, het resultaat van hitman pro was dat de pc naar de filistijnen ging.

quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:15 schreef KroodjeBip het volgende:
Punt 4 kun je denk ik beter weghalen, prima als je een removal zoekt op bv Symantec, maar op Google kun je juist de oorzaak krijgen genoemd in punt 2. Een eindgebruiker die deze tut gaat gebruiken weet het verschil niet tussen een echte removal tool en spyware die zich als removal voordoen.

[..]

[..]

Goed punt, ik kan ook niet aan alles denken , handig dat iedereen meedenkt :).

quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 11:07 schreef MaGNeT het volgende:
Stap 1 - ZoneAlarm verwijderen is niet het beste advies wat je kan geven.

Er zijn mailbots die je op die manier niet meer tegenhoudt, waardoor je IP op een blacklist kan komen en je ook nog eens een bak spam verstuurt. Uitgaande firewalls houden die tegen en dat doet je router firewall duidelijk niet.

Ik ben niet direct voor ZoneAlarm maar met een goede firewall is echt niets mis, vooral als je van het type bent "klikken zonder te lezen".
goed punt raad eens een betere aan dan Zonealarm , Comodo wil iemand daar een simpele handleiding voor schrijven :)?
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:30 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Leuk dat jij daar wel tijd voor hebt. Anders pas jij even de OP naar wens aan? Help samen en maak er wat leuks van.
Dat was het hele punt van deze Sticky een algemene FAQ creëren, ^O^

[ Bericht 10% gewijzigd door cablegunmaster op 24-07-2011 17:04:07 ]
Redacted
pi_99882963
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:10 schreef FredvZ het volgende:
En wat moet ik nou doen in geval van een virus? Want dat staat er nog steeds niet in.
Eerlijk gezegd vind ik zelf ook niet dat er zoveel verschil tussen malware en virussen zijn. definieer het verschil tussen Malware/virus want malware gedraagt zich al best snel als een Virus.
Deze worden daarom ook meestal wel gevonden door bovenstaande programma's. :)
Ik zeg ook niet dat alles hiermee gevonden wordt. Want er blijven continue nieuwe malware / virussen op de loer!

[ Bericht 10% gewijzigd door cablegunmaster op 24-07-2011 17:26:47 ]
Redacted
pi_99883526
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2011 09:57 schreef FredvZ het volgende:
Ik ben gestopt na het lezen van nummer 1, stap 1.

Wat een bagger als je mensen aan gaat raden geen firewall te draaien.
Ja, je router is een firewall. Maar die zal je nooit en te nimmer beschermen tegen een moderne trojan horse en malware met een man-in-the-middle...

Een virusscanner kan je een trojan horse pas tegenhouden als de makers van de software de trojan hebben ontdekt, in hun database hebben opgenomen en jij je virusscanner update. Je loopt dus altijd achter de feiten aan. Terwijl een fiirewall wel direct reageert als er een programma verbindingen op gaat zetten.

Ik snap dat de bedoeling van TS goed zijn, maar helaas is zijn aanpak twijfelachtig. Ik vind het dan ook erg jammer dat de mods hem gelijk als goeroe bombarderen en dit topic sticky hebben gemaakt.
Eerlijk gezegd zijn mijn eigen ervaringen dat een firewall eerder vertragend werkt dan dat het enigszins iets bijdraagt aan het geheel. Je mag dan wel gelijk hebben. Het probleem is dan ook dit is de allereerste poging om een FAQ te maken met alle programma's die handig zijn. Ik kijk dan ook naar wat handig lijkt, en spreek uit eigen ervaring met het schoonmaken van pc's.
Natuurlijk heb ik ook nog niet alles meegemaakt. :) maar in de 10-12 jaar dat ik bezig ben geweest met de pc, zijn dit mijn bevindingen.
Redacted
  zondag 14 augustus 2011 @ 03:25:56 #33
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_100703103
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 17:06 schreef cablegunmaster het volgende:
definieer het verschil tussen Malware/virus want malware gedraagt zich al best snel als een Virus.
Malware gedraagt zich nooit en te nimmer als een virus.

Een écht virus past de computercode aan van bestaande bestanden op je pc en verspreidt zich via besemette bestanden die de gebruiker overzet op andere computers (of via internet verstuurd)

Malware is een compleet, zelfstandig draaiend programma dat zich kan verspreiden door gebruikers die alles downloaden wat los en vast zit. Vaak worden dit soort programmaatjes verstopt in installers van gewone software n vervolgens ter download aangeboden (daarom moet je ook altijd een programma downloaden via de site van de maker)
  zondag 14 augustus 2011 @ 03:28:42 #34
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_100703142
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 17:18 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd zijn mijn eigen ervaringen dat een firewall eerder vertragend werkt dan dat het enigszins iets bijdraagt aan het geheel. Je mag dan wel gelijk hebben. Het probleem is dan ook dit is de allereerste poging om een FAQ te maken met alle programma's die handig zijn. Ik kijk dan ook naar wat handig lijkt, en spreek uit eigen ervaring met het schoonmaken van pc's.
Natuurlijk heb ik ook nog niet alles meegemaakt. :) maar in de 10-12 jaar dat ik bezig ben geweest met de pc, zijn dit mijn bevindingen.
Koel, mensen die bij jou hun pc brengen zijn dus van hun virussen af, maar je zet al wel vast de deur open voor trojan horses...
pi_100714963
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2011 03:28 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Koel, mensen die bij jou hun pc brengen zijn dus van hun virussen af, maar je zet al wel vast de deur open voor trojan horses...
Eerlijk gezegd heb ik hier nooit last van gehad van Trojan horses. Maar Windows Firewall voldoet nog best aardig beetje standaard maar dat is niet erg :). Ik zet hem meestal uit. met als reden dat ik liever oplos dan 20.000 kleine problemen met de firewall moet oplossen :P .
Redacted
pi_100715747
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:31 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd heb ik hier nooit last van gehad van Trojan horses. Maar Windows Firewall voldoet nog best aardig beetje standaard maar dat is niet erg :). Ik zet hem meestal uit. met als reden dat ik liever oplos dan 20.000 kleine problemen met de firewall moet oplossen :P .
ja hoor, uitzetten, dat is het best wat ik hier gelezen hebt :')
  zondag 14 augustus 2011 @ 17:32:17 #37
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_100720033
Ik weet iets beters en snellers: koop een Mac of installeer Ubuntu.
pi_101776713
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:46 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ja hoor, uitzetten, dat is het best wat ik hier gelezen hebt :')
Alleen als je er verstand van hebt, en weet wat je doet :).
Redacted
pi_101927705
Daarnaast zoals ik eerder al heb gezegd. Aanpassingen en ideeën zijn meer dan welkom :).
Redacted
pi_102287747
Glary utilities is een handig opschoonprogramma imo. Verder kon het virusgedeelte iets sneller: veilige modus, ccleaner (niet eens nodig, maar gaat dan sneller) en dan malwarebytes.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 18:45:34 #41
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_102816644
Deze doen we centraal. Teveel sticky topics volgens ex-mods die alles maar kut vinden omdat ze zelf niet meer aan het roer staan.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_103030945
Ik heb Malwarebytes gerund. Zie hier het logbestand:

quote:
Malwarebytes' Anti-Malware 1.51.2.1300
www.malwarebytes.org

Databaseversie: 7934

Windows 6.1.7601 Service Pack 1
Internet Explorer 9.0.8112.16421

13-10-2011 10:59:09
mbam-log-2011-10-13 (10-58-59).txt

Scantype: Snelle scan
Objecten gescand: 183754
Verstreken tijd: 4 minuut/minuten, 4 seconde(n)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0
Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0
Registersleutels geïnfecteerd: 5
Registerwaarden geïnfecteerd: 2
Registerdata geïnfecteerd: 0
Mappen geïnfecteerd: 0
Bestanden geïnfecteerd: 0

Geheugenprocessen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Geheugenmodulen geïnfecteerd:

Registersleutels geïnfecteerd:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} (Adware.MyWebSearch) -> No action taken.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\4RBPZMXX4S (Trojan.FakeAlert) -> No action taken.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\JP595IR86O (Trojan.FakeAlert) -> No action taken.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\NtWqIVLZEWZU (Trojan.FakeAlert) -> No action taken.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\XML (Trojan.FakeAlert) -> No action taken.

Registerwaarden geïnfecteerd:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\JP595IR86O (Trojan.FakeAlert) -> Value: JP595IR86O -> No action taken.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\NtWqIVLZEWZU (Trojan.FakeAlert) -> Value: NtWqIVLZEWZU -> No action taken.

Registerdata geïnfecteerd:

Mappen geïnfecteerd:

Bestanden geïnfecteerd:
Kan ik de gedetecteerde registerwaarden en registersleutels gewoon verwijderen?
De post hieronder? Useless!
pi_103031053
gewoon laten verwijderen door malwarebytes, kan geen kwaad.
pi_104005086
Mijn brander werkt niet. Een cd afspelen kan wel maar branden niet. Hij herkent een lege cd niet eens. De driver updaten werkt niet want xp zegt dat de software up to date is en bovendien kan ik voor de brander (tsstcorp dvd-rom ts-h353b) op microsoft.com alleen een driver vinden voor Vista (of hoger.)
pi_106025332
49 dagen best late reactie , maarja. Al opgelost met je brander? Weet je zeker dat het een brander is? Staat het op de cd speler zelf? want volgens deze site de officiele site van Dell staat dat het een read only schijf is. http://en.community.dell.(...)279843/19502811.aspx
Redacted
pi_107465127
Niet echt een softwareprobleem, maar wel huis-en-tuin-pc gebruik:

Ik kan sinds vandaag geen apostrof (') meer typen. Als ik de apostroftoets indruk krijg ik aanhalingstekens ('') die bovendien meteen verschijnen, zodat correct ok''e typen onmogelijk is. Ik kan wel een apostrof maken door '' te typen en ''e''en (damnit :')) teken te verwijderen, maar dat is ongelofelijk irritant.

Aanhalingstekens (shift+') levert overigens "" op. Kan iemand me vertellen hoe ik zorg dat het weer normaal functioneert? :D Opnieuw opstarten haalt niets uit, en het probleem ligt niet aan ctrl+shift. Alle andere toetsen doen wel normaal.

Nu ik dit typ merk ik dat ook een enkele accent grave onmogelijk is, ik krijg ``. Enkele tilde ook niet, dat is ~~. Kortom, HELP ;(
pi_107465357
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 00:12 schreef Tchock het volgende:
Niet echt een softwareprobleem, maar wel huis-en-tuin-pc gebruik:

Ik kan sinds vandaag geen apostrof (') meer typen. Als ik de apostroftoets indruk krijg ik aanhalingstekens ('') die bovendien meteen verschijnen, zodat correct ok''e typen onmogelijk is. Ik kan wel een apostrof maken door '' te typen en ''e''en (damnit :')) teken te verwijderen, maar dat is ongelofelijk irritant.

Aanhalingstekens (shift+') levert overigens "" op. Kan iemand me vertellen hoe ik zorg dat het weer normaal functioneert? :D Opnieuw opstarten haalt niets uit, en het probleem ligt niet aan ctrl+shift. Alle andere toetsen doen wel normaal.

Nu ik dit typ merk ik dat ook een enkele accent grave onmogelijk is, ik krijg ``. Enkele tilde ook niet, dat is ~~. Kortom, HELP ;(
Stel je toetsenbord weer in op het standaard US International with Dead Keys, vaag probleem.
pi_107465723
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 00:18 schreef Adames het volgende:

[..]

Stel je toetsenbord weer in op het standaard US International with Dead Keys, vaag probleem.
Ik heb het opnieuw ingesteld op US international, dat helpt niet. Wat bedoel je met die Dead Keys? :)

edit: probleem opgelost in alle programma's behalve firefox :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')