abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4785841
Wij hebben een 2,5 jaar oude Golden Retriever die redelijk dominant is. We zitten erover te denken om er nog een hond(je?) bij te nemen, echter hebben we wel allerlei twijfels en vragen.

Wie heeft er ook ooit een tweede hond bijgenomen, waar heb je op gelet en ging het goed?

Tips, adviezen?

#geen
pi_4785875
wij hadden een 5 jaar oude basset hound, die ook heel erg dominant was. toen hebben wij een 9 wkn oude bloedhond puppy gekregen. binnen een maand was zij de baas.
je moet ze gewoon hun gang laten gaan en niet teveel ermee bemoeien.
ook een ras pakken dat wel samen past bij het ras dat je al hebt. niet dat je een rustige hond hebt en je koopt een klein keffertje ofzow.
  donderdag 27 juni 2002 @ 21:47:03 #3
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_4785947
Reutje of teefje?

Op zich, puppies worden over het algemeen altijd goed opgenomen, maar zorg wel dat je oude hond évenveel aandacht krijgt als nu... Niet dat hij het nieuwe hondje gaat zien als indringer die het voor hem verpest...

Action is the enemy of thoughts
pi_4786143
Zito is een reu.

We willen in ieder geval niet nog een Golden Retriever erbij, maar een iets kleinere hond. Dus niet het kaliber herder, rottweiler of iets dergelijks.

We vragen ons ook af of het verstandig is om nog een reu te nemen of dat het beter is om een teefje te nemen.

Heeft iemand een suggestie welk ras bij Zito zou kunnen passen?

En zou het beter zijn om een pup te nemen of zou het ook een asielhondje mogen zijn?

En is het een idee om Zito mee te nemen als we een hondje gaan uitzoeken? Zodat hij ook een soort 'stemrecht' heeft? (Kunnen we zien hoe hij op het hondje reageert)

Ow ja, we zoeken ook weer geen Fifihondje of een teckel ofzo. Da's toch weer iets te klein.

#geen
pi_4786150
je moet je in ieder geval realiseren dat het veel tijd en geld (en geduld natuurlijk ) kost. puppytraining hoort er waarschijnlijk ook bij, komt er ook nog eens bovenop...
wij hadden vroeger ook een golden retriever (op 8-jarige leeftijd al overleden aan darmklachten... was superliev beest ) en in zijn laatste levensmaand (toen was ze nog niet ziek) een ander hondje erbij genomen. mijn moeder werkt bij de dierenarts, en mensen wouden dat hondje weg hebben omdat een dochtertje allergisch ervoor was (bleek later niet waar te zijn, de mensen konden niet tegen het vele geblaf). mn moeder heeft toen besloten het beestje mee te nemen.
maar erg goed beviel het niet bepaald. het nieuwe hondje was erg bezitterig. alles zag ze alsof het van haar was, balletjes, botten, en de al iets oudere, heel zachtaardige golden retriever liet het allemaal maar gewoon toe. het nieuwe hondje eiste ontzettend veel aandacht en tijd op, en het bleek moeilijker te zijn dan we dachten. uitlaten is ook leuk, met een hyperactief hondje erbij
je weet wat je hebt, niet wat je krijgt. maar hebben jullie al ideeën qua ras? ik raad in ieder geval een golden retriever aan (nog een dus), omdat die gewoon ontzettend zachtaardig zijn, en naar mijn ervaring goed met elkaar op kunnen schieten (mits hetzelfde geslacht).
even een korte samenvatting: niet onderschatten... pas doen als je het zeker weet

maar goed, hou ons even op de hoogte! ik ben benieuwd wat het wordt

-edit-
ik was nét iets te laat zie ik schrap het stukje van 'ik raad aan nog een golden retriever te nemen' dan maar

[Dit bericht is gewijzigd door Nevermind op 27-06-2002 21:59]

pi_4786162
als je zn ballen eraf ript is ie niet meer dominant
To challenge me is to respect chaos, and to respect death!
  donderdag 27 juni 2002 @ 22:00:55 #7
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_4786178
quote:
Op donderdag 27 juni 2002 21:39 schreef DuchessX het volgende:
Wij hebben een 2,5 jaar oude Golden Retriever die redelijk dominant is. We zitten erover te denken om er nog een hond(je?) bij te nemen, echter hebben we wel allerlei twijfels en vragen.

Wie heeft er ook ooit een tweede hond bijgenomen, waar heb je op gelet en ging het goed?

Tips, adviezen?

Nemen jullie ook nog kinderen in de toekomst?

ga niet flamen als ik niet op de hoogte ben van jullie persoonlijke dingen, ik kom niet in R&P

pi_4786198
quote:
Op donderdag 27 juni 2002 21:59 schreef The_Wanderer het volgende:
rot ff op hier man
pi_4786216
quote:
Op donderdag 27 juni 2002 21:59 schreef The_Wanderer het volgende:
Wil ik ook wel bij jou doen hoor
#geen
pi_4786217
Sorry ik wilde niemand beledigen, ik wilde de opties alleen even laten zien.
To challenge me is to respect chaos, and to respect death!
pi_4786224
quote:
Op donderdag 27 juni 2002 22:00 schreef Armageddon het volgende:

[..]

ga niet flamen als ik niet op de hoogte ben van jullie persoonlijke dingen, ik kom niet in R&P

Nemen niet, maar willen er wel graag een of meer.
pi_4786260
quote:
Op donderdag 27 juni 2002 21:59 schreef Nevermind het volgende:
je moet je in ieder geval realiseren dat het veel tijd en geld (en geduld natuurlijk ) kost. puppytraining hoort er waarschijnlijk ook bij, komt er ook nog eens bovenop...
wij hadden vroeger ook een golden retriever (op 8-jarige leeftijd al overleden aan darmklachten... was superliev beest ) en in zijn laatste levensmaand (toen was ze nog niet ziek) een ander hondje erbij genomen. mijn moeder werkt bij de dierenarts, en mensen wouden dat hondje weg hebben omdat een dochtertje allergisch ervoor was (bleek later niet waar te zijn, de mensen konden niet tegen het vele geblaf). mn moeder heeft toen besloten het beestje mee te nemen.
maar erg goed beviel het niet bepaald. het nieuwe hondje was erg bezitterig. alles zag ze alsof het van haar was, balletjes, botten, en de al iets oudere, heel zachtaardige golden retriever liet het allemaal maar gewoon toe. het nieuwe hondje eiste ontzettend veel aandacht en tijd op, en het bleek moeilijker te zijn dan we dachten. uitlaten is ook leuk, met een hyperactief hondje erbij
je weet wat je hebt, niet wat je krijgt. maar hebben jullie al ideeën qua ras? ik raad in ieder geval een golden retriever aan (nog een dus), omdat die gewoon ontzettend zachtaardig zijn, en naar mijn ervaring goed met elkaar op kunnen schieten (mits hetzelfde geslacht).
even een korte samenvatting: niet onderschatten... pas doen als je het zeker weet

maar goed, hou ons even op de hoogte! ik ben benieuwd wat het wordt

-edit-
ik was nét iets te laat zie ik schrap het stukje van 'ik raad aan nog een golden retriever te nemen' dan maar

Qua tijdsinvestering zou het nu een goede tijd zijn om een hondje erbij te nemen. Er is over het algemeen altijd wel iemand thuis om het hondje uit te laten, zindelijk te maken en op te voeden.

Een puppycursus ligt zeker in de lijn van onze gedachten, dat hebben we met Zito ook gedaan en als erg positief ervaren.

We zijn er nog lang niet over uit, zullen ook geen overhaaste beslissing nemen, vandaar dat we op het forum ons licht eens wilde op steken, kijken welke jullie ervaring of tips zijn

#geen
pi_4786268
quote:
Op donderdag 27 juni 2002 22:00 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Kinderen? Wie weet, voorlopig zijn we zelf nog kinderen

#geen
  † In Memoriam † donderdag 27 juni 2002 @ 22:16:40 #14
7074 moussy
kuttekop
pi_4786441
Ik zou zeker de hond meenemen met het "uitzoeken" , in eerste instantie ga je zelf kijken of het klikt en dan later neem je de hond die je al in huis hebt mee om te kijken of dat ook klinkt. Of je een pup neemt of een oudere hond uit het asiel dat is, denk ik, je persoonlijke keuze. In beide gevallen zal je er veel tijd in moeten steken, want vergeet niet, in een asiel zit meestal de rotzooi van een ander. Maar tussen die rotzooi kan ook altijd weer iets zitten waar jij , jullie in dit geval voor vallen.

Om de beslissing te nemen of je een hond er bij zal doen, of niet zal je denk ik heel goed naar het karakter van Zito moeten kijken. Is het een spontane hond, of een hond die heel erg op zichzelf is enz enz...... zulke dingen moet je gewoon gaan afwegen.

Zo kan je ook bekijken of je een teefje of een reutje neemt. Vind je een reu leuker dan een teef en andersom, heeft Zito sneller problemen met reutjes dan met teefjes en andersom en ga zo maar door. Als je een teefje er bij neemt...... vergeet dan niet dat die beesten loops worden en er dan 3 weken mee bezig zijn. Je zal dan weer een keuze moeten maken tot pil, castratie of sterilisatie of ze gewoon die tijd scheiden van elkaar.

Zelf hebben wij een hond die bij een gezin vandaan komt waar ik hem zwaar verwaarloosd "gestolen" heb , gewoon meegenomen dus en achteraf toestemming gekregen. Hij gedroeg zich de eerste tijd niet als hond, maar meer als een kind , het was gewoon echt geen hond meer... Na een paar maanden hebben we er een witte herder pup (teefje) bij genomen. Doordat de pup er bij is gekomen is die oude echt weer hond geworden. Hij is nu 13 en ik heb hem al 4 jaar, maar zie hem niet oud worden, maar eerder jong. Wij hebben dus gelukkig een goede keuze gemaakt door er een pup bij te nemen. Maar het risico bij ons was gewoon wie welk gedrag van de ander over zou nemen.

Gelukkig is de reu gecastreerd , maar ondanks dat wil hij nog wel eens een poging wagen om op de loopse teef te duiken.. dus met de tijd gaat haar hele kippenhok er ook uit. ook om het feit dat zij zichzelf niet schoon houdt en er bloedsporen door het huis liggen als ze loops is. Erg smerig dus met kinderen... ook zonder kinderen trouwens

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_4787211
Leuk joh! Als het klikt, zijn het echt maatjes voor het leven en liggen ze voortaan met z'n tweeën te snurken in èèn mand

Jullie moeten echter wel rekening houden met het feit dat er al een dominante reu in huis is en dat een evt. tweede reu voor serieuze strubbelingen kan zorgen, iets wat je absoluut moet vermijden. Een teefje daarentegen gaat vrijwel altijd goed en je ziet dan vaak dat het teefje geleidelijk aan steeds meer de overhand krijgt op de reu en uiteindelijk de hoogste in rang wordt.
Ik zou persoonlijk voor een teefje gaan, just to be on the save side.

Het lijkt me verstandiger om een puppy te nemen.
Pups worden in de regel veel beter geaccepteerd door de al aanwezige hond. Een asielhond heeft vaak een minder leuke geschiedenis achter de rug waardoor aanpassing aan een nieuw huis met ook nog eens een nieuwe hond moeizamer kan verlopen.

En wat betreft de keuze voor een bepaald ras, dat is puur persoonlijk natuurlijk. Maar in principe zou ieder ras geschikt kunnen zijn, mits afkomstig van een betrouwbare fokker. Zo hebben wij ooit een Franse Bulldog gehad, qua karakter geheel anders dan een terriër, maar toch ging het perfect samen. Overigens, begin Juli is er de 'World Winner Dog Show' in Amsterdam, heel veel rassen onder èèn dak. Ms een idee om daar eens rond te neuzen

pi_4790642
We hebben 2 Rottweilers, 5 en 3 jr oud...

Alleen is die van 3 is dominanter dan mijn lieverdje

Alles gaat goed, nooit echt ruzie ofzo.

Oh ja, 2 reutjes

pi_4792175
hmm ik houd eigenlijk helemaal niet van honden ben zelfs een keer gebeten door zo'n ding.. :S
2e hond zou ik iig nooit erbij nemen
^_^ http://wolfrolf.cu2.nl ^_^
pi_4798955
Zijn vandaag naar het asiel geweest en hebben daar een HEEEEEELLLLLLLLLL leuk hondje gezien

Het is een kruising tussen een Golden-Retriever en iets anders, (wat weet men niet aangezien het beestje op straat gevonden is en men dus geen gegevens heeft) en het is heel leuk lief en aardig.
Is een beetje ondervoed en verwaarloosd dus men heeft het vermoeden dat het beestje een tijdje op straat geleefd heeft.
Maar als het aan ons ligt gaat het door volgende week (mits er geen rechtmatige eigenaar opkomt dagen die aanspraak doet op het beestje, en MITS Zito het beestje accepteerd).
Eind volgende week weten wij meer of het door kan gaan en dan gaan wij een eindje wandelen met het hondje en later met Zito erbij en daarna mogen ze samen op een afgesloten speelweide dollen en kunnen wij zien of het klikt.
Mocht het allemaal goed gaan nemen we haar eerst een halve dag ofzo mee naar huis om te kijken of het tussen Zito en het nieuwe hondje goed gaat op Zito's terrein.
Als dat allemaal goed gaat gaat ze zo snel mogelijk definitief mee naar huis

P.S.

Zito zal het dan waarschijnlijk wel leuk vinden, want het is een teefje (en Zito een reu).

pi_4799667
OOoooooooooooooooooow ik ben helemaal in de wolken!!!

Het liefst had ik het beestje nu al meegenomen naar huis maar dat gaat niet want ze zal eerst al haar inentingen etc etc moeten krijgen en de rechtmatige eigenaar heeft twee weken de tijd om zijn of har beestje op te halen uit het asiel. Ik kan niet wachten!!

Het was liefde op het eerste gezicht Ze ziet er ondanks dat ze wat te mager is en haar vacht ontploft is erg mooi en lief uit. Ze is een stuk kleiner als Zito, is erg lief en een tikje schichtig, maar dat gaat wrs wel over als ze een tijdje bij ons is.

Nu vast een leuke naam verzinnen

Duimen jullie dat het doorgaat?

#geen
pi_4800140
Nou, het moet wel een hélé lieve, mooie en bijzondere hond zijn als ik jullie enthousiaste reacties zo lees

* Meaghan heel hard duimt dat Zito tot over z'n oortjes vlieft wordt op dit lieve hondje..

pi_4801598
quote:
Op vrijdag 28 juni 2002 19:21 schreef Meaghan het volgende:
Nou, het moet wel een hélé lieve, mooie en bijzondere hond zijn als ik jullie enthousiaste reacties zo lees

* Meaghan heel hard duimt dat Zito tot over z'n oortjes vlieft wordt op dit lieve hondje..

Verliefd oke, maar geen gen#%k
pi_4801942
quote:
Op vrijdag 28 juni 2002 21:22 schreef Juup© het volgende:

[..]

Verliefd oke, maar geen gen#%k

Maak je borst maar nat

Foei, Zito!!... Af en in je mand!!

pi_4850341
Morgen zal Senna een gedragstest ondergaan.

Wij zijn reuze benieuwd!!!

#geen
pi_4850398
quote:
Op dinsdag 02 juli 2002 16:32 schreef DuchessX het volgende:
Morgen zal Senna een gedragstest ondergaan.

Wij zijn reuze benieuwd!!!

Ik hoop voor jullie dat het hondje niet uit de bocht vliegt
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_4851032
quote:
Op dinsdag 02 juli 2002 16:35 schreef Joene het volgende:

[..]

Ik hoop voor jullie dat het hondje niet uit de bocht vliegt

Het beessie is trouwens ongeveer anderhalf jaar oud.

#geen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')