abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 juli 2011 @ 12:53:47 #1
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_99790507
Hoi, gisteren zijn mijn huissleutels gerold/gestolen of ben ik ze gewoon verloren onderweg (hoogst onwaarschijnlijk).

Op mijn sleutels heeft de woningbouw mijn straatnaam + huisnummer + kamernummer gezet. Heel slim dus.

Nu heb ik net de woningbouwvereniging gebeld, de Key, en deze zeggen dat ik de sloten zelf zal moeten vervangen op eigen kosten.

Stel dat ik dat nou gewoon niet zou doen. Ik neem de gok dat er iets mogelijk gebeurt. Mijn huisgenoten van dezelfde afdeling lopen dan wel een groot risico dat er ook bij hen ingebroken wordt.

Om op onze afdeling te komen heb je namelijk een sleutel nodig en die zit ook aan de sleutelbos. Het slot van de kamers heb je vervolgens vrij makkelijk open.

Laat de Key dan gewoon die andere bewoners stikken in dit geval? Ben benieuwd hoe dit juridisch zit :N

Situatieschets vanaf de andere kant: ik ben huurder bij de Key. Mijn stomme huisgenoot is zijn sleutelbos kwijtgeraakt met ons huisnummer er op. Ik maak me zorgen over inbraak. Zij wilt het slot niet vervangen. Kan ik de Key dan dwingen om nieuwe sloten er in te zetten? (omdat ik hier niks mee te maken heb, ik ben mijn sleutels niet kwijtgeraakt).
pi_99790613
Verzekeringswerk?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_99790630
Jij bent die sleutels toch kwijtgeraakt? Dan ben jij er dus ook verantwoordelijk voor lijkt me.
Gr. Gr.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 12:57:47 #4
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_99790636
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Verzekeringswerk?
Hoe bedoel je?
  vrijdag 22 juli 2011 @ 12:58:36 #5
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_99790662
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:53 schreef Mishu het volgende:
[quote]Hoi, gisteren zijn mijn huissleutels gerold/gestolen of ben ik ze gewoon verloren onderweg (hoogst onwaarschijnlijk).
Dit is jouw schuld dus...

quote:
Op mijn sleutels heeft de woningbouw mijn straatnaam + huisnummer + kamernummer gezet. Heel slim dus.
Dat had je eraf kunnen halen.

quote:
Nu heb ik net de woningbouwvereniging gebeld, de Key, en deze zeggen dat ik de sloten zelf zal moeten vervangen op eigen kosten. Stel dat ik dat nou gewoon niet zou doen. Ik neem de gok dat er iets mogelijk gebeurt. Mijn huisgenoten van dezelfde afdeling lopen dan wel een groot risico dat er ook bij hen ingebroken wordt.
Dan ben jij aansprakelijk en ga jij doekoes betalen

quote:
Situatieschets vanaf de andere kant: ik ben huurder bij de Key. Mijn stomme huisgenoot is zijn sleutelbos kwijtgeraakt met ons huisnummer er op. Ik maak me zorgen over inbraak. Zij wilt het slot niet vervangen. Kan ik de Key dan dwingen om nieuwe sloten er in te zetten? (omdat ik hier niks mee te maken heb, ik ben mijn sleutels niet kwijtgeraakt).
Nee, want dan zegt de Key tegen die huisgenoot dat jij aansprakelijk bent.
[/quote]
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  vrijdag 22 juli 2011 @ 12:58:44 #6
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_99790668
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:57 schreef unox_worst het volgende:
Jij bent die sleutels toch kwijtgeraakt? Dan ben jij er dus ook verantwoordelijk voor lijkt me.
Ja maar als ik de sloten besluit niet te vervangen dan lopen de andere huisgenoten dus vanaf nu risico dat er bij hen word ingebroken :)

Is dat dan weer niet de verantwoordelijkheid van de Key?

Bovendien, ze willen toch investeren in de veiligheid van hun woningen. Om huizen te hebben met zo'n keurmerk veilig wonen.
pi_99790715
Huurder.

De woningbouwvereniging verwisselt de sloten alleen bij mutatie.
Als tussendoor er iets met de sleutels gebeurt, of zelfs als je relatie over is, bedreigd wordt en je daarom de sloten wilt vervangen is dat voor rekening huurder.

Wel kun je inderdaad je verzekering raadplegen. De woningbouwvereniging is in ieder geval niet aansprakelijk.

De veiligheid is niet door de Key in gevaar gebracht, maar door jou omdat je het adres aan je sleutelbos hebt laten zitten.
Ja doei.
pi_99790722
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:58 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ja maar als ik de sloten besluit niet te vervangen dan lopen de andere huisgenoten dus vanaf nu risico dat er bij hen word ingebroken :)

Bovendien, ze willen toch investeren in de veiligheid van hun woningen. Om huizen te hebben met zo'n keurmerk veilig wonen.
Dan moeten je husigenoten die sloten maar vervangen en de kosten verhalen op jou. Wel dom dat je dat label er niet afgehaald hebt hoor.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 13:02:11 #9
124676 RobertoCarlos
pi_99790788
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 13:00 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Dan moeten je husigenoten die sloten maar vervangen en de kosten verhalen op jou. Wel dom dat je dat label er niet afgehaald hebt hoor.
goed punt :P
  vrijdag 22 juli 2011 @ 13:02:29 #10
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_99790794
Wat voor soort verzekering zou zoiets dan vergoeden?
pi_99790821
Inboedel wellicht.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_99790835
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 13:02 schreef Mishu het volgende:
Wat voor soort verzekering zou zoiets dan vergoeden?
De verzekering vvoor domme idioten mensen die hun sleutels kwijtraken met het adres eraan? Nee dat gaat em niet worden. Mooi balen, maar je zal toch echt wat aan de sloten moeten doen, duur grapje inderdaad.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 13:04:14 #13
124676 RobertoCarlos
pi_99790838
Nou, dit is weer een klassiek doordram-topic.
"ik weet wel hoe het zit en dat ik fout zit, maar ik wil er toch onderuit komen"

TS is weer lekker bezig :P
pi_99790849
Aansprakelijkheidsverzekering?
Ik zeg niet dat een verzekering het zal dekken, maar wellicht hebben ze wel een advies voor je.
Tevens: als je niet (goed) verzekerd bent kun je het in dit geval niet verhalen maar hoogstens je nu wel goed verzekeren om zulke zaken in de toekomst te kunnen oplossen.
Ja doei.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 13:05:30 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_99790877
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:53 schreef Mishu het volgende:
Heel slim van jou dus, om dat label er aan te laten zitten ;(

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Verzekeringswerk?
Mijn inboedelverzekering vergoedt dit alleen als de sleutels uit huis gestolen worden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 13:04 schreef motorbloempje het volgende:
... maar hoogstens je nu wel goed verzekeren om zulke zaken in de toekomst te kunnen oplossen.
Voor zover ik weet is dat niet mogelijk.
censuur :O
pi_99790940
Nogmaals, zoals ik al zei: ik weet niet eens of een verzekering het dekt, maar je kunt je hoogstens (!!) met terugwerkende kracht verzekeren als het wel kan. Niet meer voor dit akkefietje dus.
Ja doei.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 13:11:59 #17
124676 RobertoCarlos
pi_99791070
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 13:05 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Idd, wat een eikel eigenlijk, en laat anderen er maar voor opdraaien :r
pi_99791331
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 13:05 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Jezus inderdaad zeg. Hoe groot is dan de plaat die voor je hoofd hangt?
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_99791367
quote:
Ja, maar hullie ;(
Ja doei.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 13:32:44 #20
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_99791888
lol.

Punt 1: Je bent wel een hele grote debiel als je je adres aan de sleutels vastmaakt. Dat is net zoiets als je pincode op je pinpas schrijven.
Punt 2: TS loopt helemaal niet de kans om bij in gebroken te worden. Om in te breken moet je tenslotte braakschade maken en dat is niet nodig aangezien ze de sleutel hebben. Dit is dus gewoon niet verzekerd en alle kosten zijn voor TS.
pi_99791940
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 13:00 schreef motorbloempje het volgende:
Huurder.

De woningbouwvereniging verwisselt de sloten alleen bij mutatie.
Als tussendoor er iets met de sleutels gebeurt, of zelfs als je relatie over is, bedreigd wordt en je daarom de sloten wilt vervangen is dat voor rekening huurder.

Wel kun je inderdaad je verzekering raadplegen. De woningbouwvereniging is in ieder geval niet aansprakelijk.

De veiligheid is niet door de Key in gevaar gebracht, maar door jou omdat je het adres aan je sleutelbos hebt laten zitten.
Dat dus. :)
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  vrijdag 22 juli 2011 @ 13:36:37 #22
124676 RobertoCarlos
pi_99792057
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:58 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dit is jouw schuld dus...

[..]

Dat had je eraf kunnen halen.

[..]

Dan ben jij aansprakelijk en ga jij doekoes betalen

[..]

Nee, want dan zegt de Key tegen die huisgenoot dat jij aansprakelijk bent.
Dit dus! *O*
pi_99792077
quote:

[..]

Nee hoor, de verantwoordelijkheid van de woningbouw is alleen dat er een werkend slot op zit. Uiteraard mag de huurder wel zelf extra inbraakbeveiliging aanbrengen.

Sleutels van algemene deuren kunnen wel vervangen worden als bij jou de sleutels zijn gejat, maar de kosten zijn voor jou. Reken maar uit: het vervangen van het slot (plusminus 100,-) en dan moeten alle huurders in het pand nog nieuwe sleutels krijgen van dat nieuwe slot. Gaat een dure grap worden.

Hebben je huisgenoten trouwens geen eigen slot op hun kamerdeur?
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  vrijdag 22 juli 2011 @ 13:37:26 #24
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_99792101
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 13:32 schreef ArnoKlaassen het volgende:
lol.

Punt 1: Je bent wel een hele grote debiel als je je adres aan de sleutels vastmaakt. Dat is net zoiets als je pincode op je pinpas schrijven.
Punt 2: TS loopt helemaal niet de kans om bij in gebroken te worden. Om in te breken moet je tenslotte braakschade maken en dat is niet nodig aangezien ze de sleutel hebben. Dit is dus gewoon niet verzekerd en alle kosten zijn voor TS.
Punt 1: dat heeft mijn verhuurder dus gedaan.
pi_99792120
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 13:37 schreef Mishu het volgende:

[..]

Punt 1: dat heeft mijn verhuurder dus gedaan.
Ja, duh! :') weet je hoeveel sleutels erop zo'n kantoor hangen van woningen.
Het is gewoon gezond verstand dat jij dat als nieuwe huurder eraf haalt.
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')