Dit is jouw schuld dus...quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:53 schreef Mishu het volgende:
[quote]Hoi, gisteren zijn mijn huissleutels gerold/gestolen of ben ik ze gewoon verloren onderweg (hoogst onwaarschijnlijk).
Dat had je eraf kunnen halen.quote:Op mijn sleutels heeft de woningbouw mijn straatnaam + huisnummer + kamernummer gezet. Heel slim dus.
Dan ben jij aansprakelijk en ga jij doekoes betalenquote:Nu heb ik net de woningbouwvereniging gebeld, de Key, en deze zeggen dat ik de sloten zelf zal moeten vervangen op eigen kosten. Stel dat ik dat nou gewoon niet zou doen. Ik neem de gok dat er iets mogelijk gebeurt. Mijn huisgenoten van dezelfde afdeling lopen dan wel een groot risico dat er ook bij hen ingebroken wordt.
Nee, want dan zegt de Key tegen die huisgenoot dat jij aansprakelijk bent.quote:Situatieschets vanaf de andere kant: ik ben huurder bij de Key. Mijn stomme huisgenoot is zijn sleutelbos kwijtgeraakt met ons huisnummer er op. Ik maak me zorgen over inbraak. Zij wilt het slot niet vervangen. Kan ik de Key dan dwingen om nieuwe sloten er in te zetten? (omdat ik hier niks mee te maken heb, ik ben mijn sleutels niet kwijtgeraakt).
Ja maar als ik de sloten besluit niet te vervangen dan lopen de andere huisgenoten dus vanaf nu risico dat er bij hen word ingebrokenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:57 schreef unox_worst het volgende:
Jij bent die sleutels toch kwijtgeraakt? Dan ben jij er dus ook verantwoordelijk voor lijkt me.
Dan moeten je husigenoten die sloten maar vervangen en de kosten verhalen op jou. Wel dom dat je dat label er niet afgehaald hebt hoor.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:58 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ja maar als ik de sloten besluit niet te vervangen dan lopen de andere huisgenoten dus vanaf nu risico dat er bij hen word ingebroken
Is dat dan weer niet de verantwoordelijkheid van de Key?
Bovendien, ze willen toch investeren in de veiligheid van hun woningen. Om huizen te hebben met zo'n keurmerk veilig wonen.
goed puntquote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:00 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Dan moeten je husigenoten die sloten maar vervangen en de kosten verhalen op jou. Wel dom dat je dat label er niet afgehaald hebt hoor.
De verzekering vvoor domme idioten mensen die hun sleutels kwijtraken met het adres eraan? Nee dat gaat em niet worden. Mooi balen, maar je zal toch echt wat aan de sloten moeten doen, duur grapje inderdaad.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:02 schreef Mishu het volgende:
Wat voor soort verzekering zou zoiets dan vergoeden?
Heel slim van jou dus, om dat label er aan te laten zittenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:53 schreef Mishu het volgende:
Op mijn sleutels heeft de woningbouw mijn straatnaam + huisnummer + kamernummer gezet. Heel slim dus.
Mijn inboedelverzekering vergoedt dit alleen als de sleutels uit huis gestolen worden.quote:
Voor zover ik weet is dat niet mogelijk.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:04 schreef motorbloempje het volgende:
... maar hoogstens je nu wel goed verzekeren om zulke zaken in de toekomst te kunnen oplossen.
Idd, wat een eikel eigenlijk, en laat anderen er maar voor opdraaienquote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:05 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Heel slim van jou dus, om dat label er aan te laten zitten
Jezus inderdaad zeg. Hoe groot is dan de plaat die voor je hoofd hangt?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:05 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Heel slim van jou dus, om dat label er aan te laten zitten
Ja, maar hulliequote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:58 schreef Mishu het volgende:
Bovendien, ze willen toch investeren in de veiligheid van hun woningen. Om huizen te hebben met zo'n keurmerk veilig wonen.
Dat dus.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:00 schreef motorbloempje het volgende:
Huurder.
De woningbouwvereniging verwisselt de sloten alleen bij mutatie.
Als tussendoor er iets met de sleutels gebeurt, of zelfs als je relatie over is, bedreigd wordt en je daarom de sloten wilt vervangen is dat voor rekening huurder.
Wel kun je inderdaad je verzekering raadplegen. De woningbouwvereniging is in ieder geval niet aansprakelijk.
De veiligheid is niet door de Key in gevaar gebracht, maar door jou omdat je het adres aan je sleutelbos hebt laten zitten.
Dit dus!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:58 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dit is jouw schuld dus...
[..]
Dat had je eraf kunnen halen.
[..]
Dan ben jij aansprakelijk en ga jij doekoes betalen
[..]
Nee, want dan zegt de Key tegen die huisgenoot dat jij aansprakelijk bent.
Nee hoor, de verantwoordelijkheid van de woningbouw is alleen dat er een werkend slot op zit. Uiteraard mag de huurder wel zelf extra inbraakbeveiliging aanbrengen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:58 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ja maar als ik de sloten besluit niet te vervangen dan lopen de andere huisgenoten dus vanaf nu risico dat er bij hen word ingebroken
Is dat dan weer niet de verantwoordelijkheid van de Key?
Punt 1: dat heeft mijn verhuurder dus gedaan.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:32 schreef ArnoKlaassen het volgende:
lol.
Punt 1: Je bent wel een hele grote debiel als je je adres aan de sleutels vastmaakt. Dat is net zoiets als je pincode op je pinpas schrijven.
Punt 2: TS loopt helemaal niet de kans om bij in gebroken te worden. Om in te breken moet je tenslotte braakschade maken en dat is niet nodig aangezien ze de sleutel hebben. Dit is dus gewoon niet verzekerd en alle kosten zijn voor TS.
Ja, duh!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:37 schreef Mishu het volgende:
[..]
Punt 1: dat heeft mijn verhuurder dus gedaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |