quote:
Op woensdag 31 augustus 2011 19:29 schreef Balisto het volgende:[..]
Dat klinkt als iets dat wel te doen is. Ik zit dan wel een beetje met telefoonvrees, maar misschien kom ik er juist van af door eens zoiets te doen.
Je wordt van te voren wel goed getraind d.m.v. heel veel theoretische kennis en rollenspellen bij deze werkgever. Want je moet natuurlijk wel alle systemen kennen (en dus niets uit je hoofd leren in dit geval) en je moet een klant op een correcte wijze te woord kunnen staan. En je gaat natuurlijk live bellen in de training
Het voordeel van telefonisch klantcontact is dat er een bepaalde afstand is. Dat kan ook een nadeel zijn omdat je geen lichaamstaal en gezichtsuitdrukking ziet. Je zal je idd over je telefoonangst moeten heen zetten. Maar als jij 5 dagen per week, 8 uur per dag, telefonisch klantcontact hebt over een onderwerp waarin je getraind bent en dat je interessant vindt, kom je vanzelf over die angst heen.