ja die snapte ik ook niet helemaal...quote:
Nooit neequote:
Ik zou die driehoek liever een eind achter de auto plaatsen...quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:16 schreef Palomar het volgende:
gevarendriehoek een eind ervoor al neerzetten
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:15 schreef deadly_kiss het volgende:
heeft niet elke tunnel van die raampjes in de zijwanden met brandblussers/ telefoons?
http://www.anwb.nl/verkee(...)id-in-de-tunnel.html
Verlaat voorzichtig de auto.
Wacht in uw auto op hulp
..
niet echt lang hoorquote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:43 schreef TC_Artemis het volgende:
Ligt er aan hoe ver je bent.. maar in z'n 1 en er uit op je startmotor is ook nog een optie. Ben alleen benieuwd hoe lang die het volhoud zonder af te sterven.
Een paar meter redt je toch wel. Niet genoeg om een tunnel uit te komen iig.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:43 schreef TC_Artemis het volgende:
Ligt er aan hoe ver je bent.. maar in z'n 1 en er uit op je startmotor is ook nog een optie. Ben alleen benieuwd hoe lang die het volhoud zonder af te sterven.
Dat is misschien meer iets om net die paar meter te verplaatsen als je met pech op een spoorwegovergang stil staat en er komt een trein aanstormenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:43 schreef TC_Artemis het volgende:
Ligt er aan hoe ver je bent.. maar in z'n 1 en er uit op je startmotor is ook nog een optie. Ben alleen benieuwd hoe lang die het volhoud zonder af te sterven.
Goed om te weten dat Volvo niet alleen test op NCAP maar ook uitgebreide eigen tests heeft, zoals bij aanrijdingen van achterquote:Op woensdag 27 juli 2011 22:08 schreef Piles het volgende:
Oh, en waarom je niet in de auto moet blijven bij pech: http://www.ijsselnieuws.n(...)ening--112&Itemid=11
Ja, in Nederland misschien. Maar zodra je wat fatsoenlijke tunnels door stevige granieten bergen krijgt kun je niet achter een vangrail gaan staan. De 'vangrail' is dan namelijk de rand van de tunnel. Dan heb je dus de keus: in je auto zitten en hopen dat je niet geschept wordt, of op de weg staan en hopen dat je niet geschept wordt. Nou, dan weet ik het wel!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:23 schreef Piles het volgende:
[.. in de auto blijven wachten ..]
Nooit nee![]()
Dat gaat echt regelmatig fout, ook buiten tunnels. Van de week nog op de A2 waar een politieauto met pech op de vluchtstrook stond.
Auto verlaten, achter de vangrail oid gaan staan, 112 bellen met mobiel of noodtelefoon en proberen het achterop komend verkeer te waarschuwen.
Ik neem aan dat het overgrote deel van de Europese tunnels een noodexit hebben of minimaal een nood-nis zoals bijvoorbeeld de A12 bij denhaag utrechtsebaanquote:Op woensdag 27 juli 2011 22:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, in Nederland misschien. Maar zodra je wat fatsoenlijke tunnels door stevige granieten bergen krijgt kun je niet achter een vangrail gaan staan. De 'vangrail' is dan namelijk de rand van de tunnel. Dan heb je dus de keus: in je auto zitten en hopen dat je niet geschept wordt, of op de weg staan en hopen dat je niet geschept wordt. Nou, dan weet ik het wel!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |