abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99789064
Hier weer verder. Laatste post:

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 11:57 schreef De_Groene_Democraat het volgende:

[..]

In de elfde eeuw was het de katholieke kerk. In de 16e eeuw kwam Luther met een geloof met wat er allemaal fout was aan de katholike kerk. en iedereen weet inmiddels wel wat er fout is aan de katholieke kerk.

De katholieke kerk heeft de paus die blijft dat tot zijn dood. Als er dus een foute aan de macht komt hebben de katholieken ontzettend veel problemen. Als ze bijvoorbeeld om de vijf jaar een nieuwe zouden kiezen dan zou de factor menselijk falen een stuk kleiner zijn.
Ik doelde daar eigenlijk meer op het succes van de islamitische cultuur, en niet zozeer het falen van de christelijke cultuur.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 12:04:54 #2
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_99789128
Op die manier kun je het behoud van Jehova's getuigen ook een succes noemen als succes terug te leiden is naar het opdringen van een geloofsovertuiging.
Je moeder is een hamster
pi_99789172
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:04 schreef Crutch het volgende:
Op die manier kun je het behoud van Jehova's getuigen ook een succes noemen als succes terug te leiden is naar het opdringen van een geloofsovertuiging.
Inderdaad.

Waarom zou een verhaal dat de meeste wereldlijke macht heeft weten te vergaren ook het meest waar zijn?
pi_99789184
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:03 schreef Molurus het volgende:
Hier weer verder. Laatste post:

[..]

Ik doelde daar eigenlijk meer op het succes van de islamitische cultuur, en niet zozeer het falen van de christelijke cultuur.
De islamitche cultuur deed het beter in een barbaarse samenleving zoals de middeleeuwen.
Gegroet
pi_99789230
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:06 schreef De_Groene_Democraat het volgende:

[..]

De islamitche cultuur deed het beter in een barbaarse samenleving zoals de middeleeuwen.
Wat heeft het goed werken van een religie te maken met waarheid?
pi_99789251
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:06 schreef Kikvors het volgende:

[..]

Inderdaad.

Waarom zou een verhaal dat de meeste wereldlijke macht heeft weten te vergaren ook het meest waar zijn?
Volgens survival of the fittest religion hebben die het meeste recht om hun geloof te claimen als de waarheid. Ze spiegelen je wel wat anders voor dan waar ze in geloven maar dat terzijde. (jehova's)
Gegroet
pi_99789323
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:08 schreef De_Groene_Democraat het volgende:

[..]

Volgens survival of the fittest religion hebben die het meeste recht om hun geloof te claimen als de waarheid. Ze spiegelen je wel wat anders voor dan waar ze in geloven maar dat terzijde.
Recht? Waarom heb je het ineens over recht de waarheid te claimen? :') Dat heeft er toch niks mee te maken of iets waar is of niet? Als je een groep mensen laat schatten hoe hoog de Eiffeltoren is, dan is het gemiddelde daarvan (of de meerderheid!) toch ook niet de werkelijke lengte?
Een succesvol verhaal heeft gewoon de meeste potentie om onthouden te worden en te overleven door wereldlijke machtsstrijd. Dat heeft niks te maken met hoe waar het is, alleen met hoe effectief.
pi_99789430
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:11 schreef Kikvors het volgende:

[..]

Recht? Waarom heb je het ineens over recht de waarheid te claimen? :') Dat heeft er toch niks mee te maken of iets waar is of niet? Als je een groep mensen laat schatten hoe hoog de Eiffeltoren is, dan is het gemiddelde daarvan (of de meerderheid!) toch ook niet de werkelijke lengte?
Een succesvol verhaal heeft gewoon de meeste potentie om onthouden te worden en te overleven door wereldlijke machtsstrijd. Dat heeft niks te maken met hoe waar het is, alleen met hoe effectief.
Als alle gelovigen bij 1 geloof horen dan hebben zij de bijbel het beste begrepen en hebben zij recht de waarheid te vertellen over de bijbel.
Gegroet
pi_99789436
is niet

simpele gefabriceerde dualiteit om mensen te trollen.
pi_99789455
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:15 schreef Salvad0R het volgende:
is niet

simpele gefabriceerde dualiteit om mensen te trollen.
Wat bedoel je?
Gegroet
pi_99789470
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:14 schreef De_Groene_Democraat het volgende:

[..]

Als iedere gelovige bij 1 geloof hoort dan hebben zij de bijbel het beste begrepen en hebben zij recht de waarheid te vertellen over de bijbel.
Ik begin nu te twijfelen of je wel serieus bent. Je kunt toch niet menen dat je zo onlogisch denkt?

Dat de McDonald's het meest succesvolle restaurant ter wereld is, betekent toch niet dat het gezond is?
pi_99789498
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:16 schreef Kikvors het volgende:

[..]

Ik begin nu te twijfelen of je wel serieus bent. Je kunt toch niet menen dat je zo onlogisch denkt?

Dat de McDonald's het meest succesvolle restaurant ter wereld is, betekent toch niet dat het gezond is?
Als Mc Donald's de surviving hamburgerketen is. Dan mogen zij vertellen wat de beste hamburger is. En dat is het dan waarschijnlijk ook.
Gegroet
pi_99789529
De Groen_Democraat:
quote:
In de elfde eeuw was het de katholieke kerk. In de 16e eeuw kwam Luther met een geloof met wat er allemaal fout was aan de katholike kerk. en iedereen weet inmiddels wel wat er fout is aan de katholieke kerk.
Wat er fout IS aan de katholieke kerk wist Luther TOEN nog niet. Wat WAS er dan fout volgens Luther ( en Calvijn ) volgens jou ?
pi_99789544
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:18 schreef De_Groene_Democraat het volgende:

[..]

Als Mc Donald's de surviving hamburgerketen is. Dan mogen zij vertellen wat de beste hamburger is. En dat is het dan waarschijnlijk ook.
:') Je wordt bijna eng...

Als je waarheid van democratie af laat hangen, dan was vroeger het animalisme waar, daarna het Romeine polytheļsme en nu het christendom. Dat kan niet, want ze spreken elkaar tegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2011 12:20:07 ]
pi_99789558
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:19 schreef ATON het volgende:
De Groen_Democraat:

[..]

Wat er fout IS aan de katholieke kerk wist Luther TOEN nog niet. Wat WAS er dan fout volgens Luther ( en Calvijn ) volgens jou ?
Bergen geld betalen zodat een priester tegen je zegt dat je naar de hemel gaat. Bijvoorbeeld
Gegroet
pi_99789591
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:19 schreef Kikvors het volgende:

[..]

:') Je wordt bijna eng...

Als je waarheid van democratie af laat hangen, dan was vroeger het animalisme waar, daarna het Romeine polytheļsme en nu het christendom. Dat kan niet, want ze spreken elkaar tegen.
Waar zeg ik dat de waarheid van democratie afhangt?
Gegroet
  vrijdag 22 juli 2011 @ 12:24:27 #17
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_99789656
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:15 schreef De_Groene_Democraat het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Je kunt het vertrouwen van mensen winnen door ze eerst bang te maken en er vervolgens een oplossing voor geven.
Wat het geloof dus ook doet, er werd ooit bedacht dat het handig zou zijn als ze massa's mensen dezelfde richting op konden krijgen.
Is wel aardig gelukt moet ik zeggen.
Je moeder is een hamster
pi_99789667
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:21 schreef De_Groene_Democraat het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat de waarheid van democratie afhangt?
Survival of the fittest van verhalen hangt af van de mate waarin het wereldlijke macht kan uitoefenen. Deze wereldlijke macht zorgt er voor dat een verhaal veel aanhang krijgt. Meer aanhang betekent ook weer meer macht enz.
Christendom is nu het machtigste verhaal, maar dat is het niet altijd geweest. Volgens jouw redenering was vroeger het Romeinse polytheļsme dus waar. En voor Luther was het katholicisme waar.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2011 12:25:37 ]
pi_99790102
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:20 schreef De_Groene_Democraat het volgende:

[..]

Bergen geld betalen zodat een priester tegen je zegt dat je naar de hemel gaat. Bijvoorbeeld
Dat is wat ze op de basisschool leren, maar dit blijkt niet de hoofdreden te zijn, maar een excuse.
In de 10de eeuw won het individueel denken het op het collectief denken. De protestantse opstad tegen de katholieke kerk was een revolutie binnen een gevestigde orde, de orde van het augustijnse christendom. Luthet en Calvijn beriepen zich zelfs nadrukkelijk op Augustinus. De protestantse beweging bood geen vernieuwing, maar was een poging tot restauratie van wat geweest was en verloren dreigden te gaan: de zondigheidleer van Augustinus. Erich Fromm schrijft hierover het volgende: " Zo bevrijdde Luther de mens van het gezag van de katholieke kerk, maar om hem aan een veel tirranieker autoriteit uit te leveren - aan een God die van de mens volledige onderworpenheid en vernietiging van het individuele zelf eiste als de beslissende voorwaarde voor zijn heil."
Luther:
" Zelfs indien de dragers van het gezag slecht zijn en goddeloos, is toch het gezag en zijn macht goed en van Godswege. (...) Derhalve, waar macht aanwezig is en bloeit, daar zij en blijve deze omdat God zo bevolen heeft."( bron: Römerbrief 13,1 Luther ).
Is dit voldoende duidelijk ?
pi_99790125
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:25 schreef Kikvors het volgende:

[..]

Survival of the fittest van verhalen hangt af van de mate waarin het wereldlijke macht kan uitoefenen. Deze wereldlijke macht zorgt er voor dat een verhaal veel aanhang krijgt. Meer aanhang betekent ook weer meer macht enz.
Christendom is nu het machtigste verhaal, maar dat is het niet altijd geweest. Volgens jouw redenering was vroeger het Romeinse polytheļsme dus waar. En voor Luther was het katholicisme waar.
De mens krijgt steeds meer begrip van goed en kwaad. Volgens Luther is het Lutheranisme waar.
Gegroet
pi_99790264
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:40 schreef De_Groene_Democraat het volgende:

[..]

De mens krijgt steeds meer begrip van goed en kwaad. Volgens Luther is het Lutheranisme waar.
Goed en kwaad is relatief, subjectief, tijdsgebonden en plaatsgebonden dus nee we krijgen helemaal geen meer begrip van goed en kwaad, wat we verstaan onder goed en kwaad verandert simpelweg in de loop der tijd.
pi_99790265
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:40 schreef De_Groene_Democraat het volgende:

[..]

Wij van wc-eend adviseren wc-eend. :)

Het christendom verliest steeds meer populariteit en aanhang, dus wat je zegt over het steeds meer begrip krijgen, dat kan kloppen. Nog maar even en religie bestaat niet meer.

De hoeveelheid aanhang zegt niks over waarheid. Hollywoodfilms zijn ook veel populairder dan documentaires.
pi_99790373
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:39 schreef ATON het volgende:

[..]

Dat is wat ze op de basisschool leren, maar dit blijkt niet de hoofdreden te zijn, maar een excuse.
In de 10de eeuw won het individueel denken het op het collectief denken. De protestantse opstad tegen de katholieke kerk was een revolutie binnen een gevestigde orde, de orde van het augustijnse christendom. Luthet en Calvijn beriepen zich zelfs nadrukkelijk op Augustinus. De protestantse beweging bood geen vernieuwing, maar was een poging tot restauratie van wat geweest was en verloren dreigden te gaan: de zondigheidleer van Augustinus. Erich Fromm schrijft hierover het volgende: " Zo bevrijdde Luther de mens van het gezag van de katholieke kerk, maar om hem aan een veel tirranieker autoriteit uit te leveren - aan een God die van de mens volledige onderworpenheid en vernietiging van het individuele zelf eiste als de beslissende voorwaarde voor zijn heil."
Luther:
" Zelfs indien de dragers van het gezag slecht zijn en goddeloos, is toch het gezag en zijn macht goed en van Godswege. (...) Derhalve, waar macht aanwezig is en bloeit, daar zij en blijve deze omdat God zo bevolen heeft."( bron: Römerbrief 13,1 Luther ).
Is dit voldoende duidelijk ?
Volgens de middelbare school vond Luther het volgende mis met de katholieke kerk.

www.sinlegacyofthepope.com
Gegroet
pi_99790431
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:45 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Goed en kwaad is relatief, subjectief, tijdsgebonden en plaatsgebonden dus nee we krijgen helemaal geen meer begrip van goed en kwaad, wat we verstaan onder goed en kwaad verandert simpelweg in de loop der tijd.
Maar we leren wel steeds beter hoe we bij het goede kunnen horen en hoe we de wereld ten goede kunnen veranderen.
Gegroet
pi_99790481
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:50 schreef De_Groene_Democraat het volgende:

[..]

Maar we leren wel steeds beter hoe we bij het goede kunnen horen en hoe we de wereld ten goede kunnen veranderen.
Ik zie niet wat dat met christendom of de waarheid ervan te maken heeft. Kun je voorbeelden geven?
pi_99790499
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:50 schreef De_Groene_Democraat het volgende:

[..]

Hoe kan je steeds beter leren hoe je bij het goede kan horen, als het idee van het goede steeds verandert?
The biggest argument against democracy is a five minute discussion with the average voter.
pi_99790582
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:52 schreef Kikvors het volgende:

[..]

Ik zie niet wat dat met christendom of de waarheid ervan te maken heeft. Kun je voorbeelden geven?
Moord is slecht. De mensheid moord steeds minder. Of is er iemand die tegenwoordig nog twijfelt of moord slecht is?
Gegroet
pi_99790602
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:53 schreef M.rak het volgende:

[..]

Hoe kan je steeds beter leren hoe je bij het goede kan horen, als het idee van het goede steeds verandert?
Meer begrip van de bijbel leert je hoe je bij het goede kunt horen.
Gegroet
pi_99790619
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:55 schreef De_Groene_Democraat het volgende:

[..]

Moord is slecht. De mensheid moord steeds minder. Of is er iemand die tegenwoordig nog twijfelt of moord slecht is?
Toch opvallend dat men minder is gaan moorden sinds de opkomst van de secularisatie. Hoe verklaar je dat?
pi_99790652
quote:

[..]

Wie bepaald dat dan? Wat een bullcrap verkondig jij hier zeg.
pi_99790680
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:56 schreef De_Groene_Democraat het volgende:

[..]

Weer die cirkelredenering, omdat het in de bijbel staat is het waar. Waarom? Omdat het in de bijbel staat. Dit plaatje laat het mooi zien:

The biggest argument against democracy is a five minute discussion with the average voter.
pi_99790683
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:57 schreef Kikvors het volgende:

[..]

Toch opvallend dat men minder is gaan moorden sinds de opkomst van de secularisatie. Hoe verklaar je dat?
Meer begrip misschien van goed en kwaad?
Gegroet
pi_99790700
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:59 schreef De_Groene_Democraat het volgende:

[..]

Meer begrip misschien van goed en kwaad?
Dankzij de secularisering dus. Ergo, het christendom remt onze ontwikkeling.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2011 13:01:14 ]
pi_99790781
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:59 schreef M.rak het volgende:

[..]

Weer die cirkelredenering, omdat het in de bijbel staat is het waar. Waarom? Omdat het in de bijbel staat. Dit plaatje laat het mooi zien:

[ afbeelding ]
Dat is een mooi plaatje. Dat is dus de waarheid?
Gegroet
pi_99790803
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 13:01 schreef De_Groene_Democraat het volgende:

[..]

Het plaatje laat cirkelredenatie zien. Wat valt er aan te ontkrachten?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2011 13:02:55 ]
pi_99790811
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 13:01 schreef De_Groene_Democraat het volgende:

[..]

:')

Het is in die zin de waarheid, dat het precies laat zien hoe jij redeneert.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 13:03:25 #37
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_99790815
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:06 schreef De_Groene_Democraat het volgende:

[..]

Dat laat natuurlijk nog steeds de vraag: zou je in die tijd de Islam de beste religie genoemd hebben?

En uiteraard blijft mijn eerdere vraag, die hier nog s door Kikvors is herhaald staan:

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:08 schreef Kikvors het volgende:

Wat heeft het goed werken van een religie te maken met waarheid?
pi_99790837
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 13:02 schreef Kikvors het volgende:

[..]

Het plaatje laat cirkelredenatie zien. Wat valt er aan te ontkrachten?
Het plaatje gaat voorbij aan het feit dat het om geloof gaat. Als het keihard bewijs was, dan was het geen geloof.
Gegroet
pi_99790867
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 13:04 schreef De_Groene_Democraat het volgende:

[..]

Het plaatje gaat voorbij aan het feit dat het om geloof gaat. Als het keihard bewijs was, dan was het geen geloof.
Des te vreemder dat jij doet alsof je de waarheid in pacht hebt, puur op basis van je geloof.
pi_99790868
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 13:04 schreef De_Groene_Democraat het volgende:

[..]

Hoezo gaat het plaatje daaraan voorbij?
  vrijdag 22 juli 2011 @ 13:05:14 #41
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_99790869
quote:

[..]

Wat heeft de morele tijdgeest te maken met religie? In een sociale maatschappij als de onze zijn er heel concrete praktische redenen om moord slecht te noemen. Het gaat mij wat ver om dit nu een 'typisch christelijke waarde' te noemen.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 13:05:47 #42
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99790885
Ik ben 2 jaar geleden overleden, en ging als homo uiteraard naar de hel. Ik werd persoonlijk verwelkomt door de duivel.
De hel is heel anders dan je denkt. Ik werd rondgeleid in de beach club vol mooie mannen die de hel is. Het is een zonnig strand met kristalhelder water, met een prachtig bos er achter. Overal barretjes en lekker eten.
Heerlijk luieren in een hangmat en een beetje fokken en cocktails drinken, keertje het bos in, jep, er is internet in de Hel, wat denken jullie dan.
Goed, na een paar dagen had ik zin de buurt een beetje te verkennen. Ik liep het strand af en na een uur of twee lopen kwam ik bij wat een vulkaanachtig gebied was, het rook er naar zwavel. Toen ik over een kraterrand keek zag ik het hellevuur, met gillende mensen erin. Ik was geschokt. De duivel had me belogen. Het was helemaal geen resort.
Daar ik aan de duivel dacht verscheen hij meteen en overstuur schold ik hem uit. Hij keek me minzaam aan en zei, pietje pietje was is er met je aan de hand, waarom ben je zo overstuur.
Ik wees op het hellevuur en zei, je hebt me belogen.
Hij schudde zijn hoofd en lachte, nee joh, das voor de christenen, die willen dat zo, net zoals jij deze beachclub wilt...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_99790918
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 13:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ben 2 jaar geleden overleden, en ging als homo uiteraard naar de hel. Ik werd persoonlijk verwelkomt door de duivel.
De hel is heel anders dan je denkt. Ik werd rondgeleid in de beach club vol mooie mannen die de hel is. Het is een zonnig strand met kristalhelder water, met een prachtig bos er achter. Overal barretjes en lekker eten.
Heerlijk luieren in een hangmat en een beetje fokken en cocktails drinken, keertje het bos in, jep, er is internet in de Hel, wat denken jullie dan.
Goed, na een paar dagen had ik zin de buurt een beetje te verkennen. Ik liep het strand af en na een uur of twee lopen kwam ik bij wat een vulkaanachtig gebied was, het rook er naar zwavel. Toen ik over een kraterrand keek zag ik het hellevuur, met gillende mensen erin. Ik was geschokt. De duivel had me belogen. Het was helemaal geen resort.
Daar ik aan de duivel dacht verscheen hij meteen en overstuur schold ik hem uit. Hij keek me minzaam aan en zei, pietje pietje was is er met je aan de hand, waarom ben je zo overstuur.
Ik wees op het hellevuur en zei, je hebt me belogen.
Hij schudde zijn hoofd en lachte, nee joh, das voor de christenen, die willen dat zo, net zoals jij deze beachclub wilt...
Ga ergens anders spelen. Hier zijn grote mensen aan het praten.
pi_99790930
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 13:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat laat natuurlijk nog steeds de vraag: zou je in die tijd de Islam de beste religie genoemd hebben?

En uiteraard blijft mijn eerdere vraag, die hier nog s door Kikvors is herhaald staan:

[..]

Dat weet ik niet. Ik heb het geluk in deze tijd te leven met de hedendaagse kennis.

Als het goed werkt. Dan zullen die wel de waarheid over goed en kwaad hebben en de kennis.
Gegroet
pi_99790937
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:56 schreef De_Groene_Democraat het volgende:

[..]

Datzelfde boekje dat slavernij, moord op ongelovigen, moord op kinderen goedkeurt? _O-
pi_99790978
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 13:07 schreef De_Groene_Democraat het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Ik heb het geluk in deze tijd te leven met de hedendaagse kennis.

Als het goed werkt. Dan zullen die wel de waarheid over goed en kwaad hebben en de kennis.
Hollywoodfilms werken ook goed, maar zijn geen waarheid. McDonald's is het meest succesvolle restaurant ter wereld, maar helemaal niet gezond.
Ik zie nog steeds niet het verband tussen succes en waarheid/juistheid.
pi_99790987
quote:

[..]

Waarom is deze tijd zo speciaal, behalve dan dat jij er toevallig in leeft?
  vrijdag 22 juli 2011 @ 13:09:25 #48
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_99790998
quote:

[..]

Als dat laatste *nu* waar is dan was het ook waar in Baghdad in de 10e eeuw en zal het ook waar zijn over 500 jaar wanneer het christendom is vervallen en heeft plaatsgemaakt voor een nieuwe religie.
pi_99791019
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 13:07 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Datzelfde boekje dat slavernij, moord op ongelovigen, moord op kinderen goedkeurt? _O-
Gelukkig zijn er mensen die de bijbel interpreteren voor gebruik in de hedendaagse maatschappij. Een geloof die het op die manier interpreteert redt het dan ook niet.
Gegroet
pi_99791050
quote:

[..]

Waar baseer je dat op dat er steeds minder gemoord wordt? Er zijn tal van situaties mogelijk waarin moord niet slecht hoeft te zijn. (denk aan zelfverdediging)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')