abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101052004
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 08:58 schreef AnneGB het volgende:
Waar bewaar je je paraplu dan?
ik had hem even op de gallerij gezet zodat ie daar kon drogen! Half uurtje later hoorde ik hem omvallen dacht ik..keek ik even later..was ie gewoon weg!!
pi_101283817
Er liep gisteravond een aantal jongens op het dak van blok C :|
Blijkt dus maar weer extreem makkelijk te zijn.
pi_101289020
Dat is inderdaad extreem makkelijk, vooral als je er zelf woont. ;) Je zet stoeltje buiten en je klimt het dak op. Ik woon op bovenste verdieping van blok C. Kan makkelijk op mn kamer klimmen. Dan nog de vraag of deze jongens er zelf wonen of niet..

Ik was het gister in iedergeval niet, stond lekker in de modder op Mysteryland :D
When I get sad, I stop being sad and be Awesome instead!
pi_101289152
je kan ook via het muurtje bij het fietsenhok. al meerdere mensen op het dak zien lopen. zichzelf buiten gesloten en raam nog open.

dus ook op de 3e verdieping je raam op slot draaien, een inbreker is zo binnen.
pi_101322034
Als ik mijn deur niet op het slot draai en mijn ramen staan open dan waait mijn deur soms gewoon open?
Ooh your dream, here on the water. Warm the sand, the seagulls calling. Kissed by kindness
You gave me thiss, your fire becomes a kiss.
pi_101326108
dan gaat je deur wel heel makkelijk open.
als je er van buiten tegenaan duwt ook?
pi_101357221
Nee dan gaat ie heel moeilijk open en ook dicht. Moet echt altijd met 2 handen open doen en ik moet ook altijd 3 x hard trekken voor die dichtgaat.
Ooh your dream, here on the water. Warm the sand, the seagulls calling. Kissed by kindness
pi_101371311
Ik begrijp trouwens niets van de verwarming? Als ik hem op het zonnetje zet en onder de 20 graden, gebeurd er niets, zet ik hem erboven gaat ie dus aan maar komt er koude lucht uit. Zet ik hem op het vlokje onder de 20 graden komt er ook koude lucht uit, maar hoger dan 20 gebeurd er weer niets.

En het is hier echt gewoon koud :P
pi_101378249
ik kan ook niks met die verwarming, in de zomer wou die airco zn werk niet doen, en verwarmen is ie nu ineens géen ster meer in, ondingen.
pi_101379324
dat centraal regelen gaat dus nog niet zo best.
zou gewoon direct moeten reageren op de buiten temperatuur en niet pas na paar dagen(of zelfs helemaal niet)
gewoon boven de 25graden buiten is koude lucht. onder de 25graden warme lucht.
pi_101391729
Raar ding. Komt iig alleen maar koude lucht uit, op welke stand en op hoeveel graden dan ook.
pi_101409011
Bij mij komt er niet echt koude maar ook niet echt warme lucht uit. Een beetje ertussen in. Maar hiermee zou de ruimte pas na een aantal uur echt warm worden.
pi_101429667
Ik heb er ook last van, als je het ding aanzet, komt er geen goeie warme lucht uit. En inderdaad, hij reageert schijnbaar bij het instellen boven 20 graden oid.
:: Toenie ::
pi_101430557
dan is het in je kamer 20 graden.
(bij mij komt dat overeen met de thermometer) ik heb het niet koud dus de verwarming nog niet aan gehad
pi_101444322
iemand enig idee waar zijn ze tussen blok 1 en 2 mee bezig zijn?
graafmachine was eerst een heel stuk gras/pad aan het afgraven en nu gooien ze alles weer dicht.
pi_101452484
Deur van 't fietsenhok is ook weer gefikst *O*
pi_101452836
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:12 schreef loecje het volgende:
iemand enig idee waar zijn ze tussen blok 1 en 2 mee bezig zijn?
graafmachine was eerst een heel stuk gras/pad aan het afgraven en nu gooien ze alles weer dicht.
Misschien hebben ze het wat hoger gemaakt ofzo, dat was wel nodig. Elke keer als het een beetje geregend heeft (vaak) is het meer een rivier dan een paadje.
pi_101452891
om het wat hoger te maken hoef je niet eerst een gat van 2 meter diep te graven lijkt me.
het is ook niet op de plek waar het meeste water blijft liggen.

ben benieuwd of dat boompje het overleeft. die viel om en werd toen snel weer terug gezet.
pi_101452994
Oh ok :P ik heb het niet gezien dus geen idee :)
pi_101453694
Trouwens, dit weekend (vrijdag/zaterdag/zondag) is dr openluchtbios op het siboga, terrein naast de blokken. inclusief barretjes :)
pi_101531643
Wie vindt de kraan van de wastafel ook zo stom?
Als je je handen wast flikkert al het water buiten de wasbak i.p.v. er in!
Fail.
pi_101532792
Heb ik geen last van eigenlijk :P
Vind alleen de dobber van die bak niet super. Maar hé, detail!
pi_101536952
Die wasbak kan je echt dagelijks schoonmaken, hij is echt vies elke keer.
pi_101552363
Ik droog hem na gebruik ook altijd na. Anders krijg je van die lelijke vlekken!
pi_101567580
elke keer na gebruik drogen? ik zou bezig blijven
gewoon als ik de wc schoonmaak ff een doekje erdoor en daarna drogen met een theedoek en klaar.
al die andere watervlekken is geen viezigheid dus daar moet je maar gewoon doorheen kijken.
pi_101595438
Dat kan ik niet :) en die 5 seconden om er een droge doek doorheen te halen neem ik wel voor lief
pi_101600986
Trouwens, ik neem aan dat iedereen hier een brief heeft gekregen over de verhoging van de huur mbt op huurtoeslag. Het scheelt nog niet eens een euro.. Hebben jullie die al opgestuurd? Zo ja, hoe hebben jullie die ingevuld ivm nettohuur/huismeesterkosten ed?
pi_101601447
ik had dat via internet al veranderd toen we bericht kregen van de huurverlaging.
die 0,77cent was verlaging van de servicekosten als ik me goed herinner.

[ Bericht 32% gewijzigd door loecje op 05-09-2011 19:32:57 ]
pi_101606606
Op het formuliertje staat verhoging, vandaar. Welke bedragen heb je waar ingevuld als ik vragen mag? Gezien het ook op een bepaalde manier ingevuld moest worden toen we het aan moesten vragen.
pi_101607426
ik heb dat hele formulier niet gebruikt.
we hebben geen verhoging dus je hoeft niets in te vullen.

ik heb een paar maand terug, toen we die papieren kregen van de huurveranding, deze aangepast via dat programma van toeslagen.nl. daarmee heb ik ook mn huurtoeslag aangevraagd. makkelijker kan niet

edit: "Aanvraag- en wijzigingsprogramma huurtoeslag 2011"

[ Bericht 3% gewijzigd door loecje op 06-09-2011 21:47:40 ]
pi_101649829
de totale huur id inderdaad 70 cent verlaagd, maar voor de huurtoeslag mag je maar bepaalde servicekosten opgeven. En de enige die je er wel voor op mag geven is wel gestegen, met maar liefst 9cent. Daardoor betaal je dus 70 cent per maand minder, maar heb je recht op 9 cent meer huurtoeslag!!
wat een feest he..

kun je op dat papier invullen inderdaad, digitaal is makkelijker en nu ook net weer veilig.
en dan dus alleen je huismeesterkosten opgeven, de rest is toch niet veranderd.
pi_101745886
het ziet er naar uit dat er een complete binnenzee komt voor blok A, de heren gravers hebben net een waterleiding geraakt met hun machine dus de hele bende loopt onder haha
pi_101859875
Ze zijn ook bezig op de grotere veldjes met graven. Ik vroeg mij al af waar ze nu mee bezig zijn, maar het ziet er naar uit dat ze met de riolering bezig zijn.

Daarnaast zijn er ook nieuwe containerwoningen geplaatst, langs de Kolendrift. Daar zit ook een dubbele woning bij, aparte constructie :P http://www.studentonderdak.nl is daar de site van..
pi_101861199
Het mooie grasveld voor mijn raam is een blubberbak:( mijn uitzicht wat doe je!
het is helemaal afgegraven en er staan een paar rood/wit paaltjes.
pi_101863693
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 16:10 schreef toenie het volgende:
Ze zijn ook bezig op de grotere veldjes met graven. Ik vroeg mij al af waar ze nu mee bezig zijn, maar het ziet er naar uit dat ze met de riolering bezig zijn.

Daarnaast zijn er ook nieuwe containerwoningen geplaatst, langs de Kolendrift. Daar zit ook een dubbele woning bij, aparte constructie :P http://www.studentonderdak.nl is daar de site van..
Nummer 18 heeft zelfs een eigen dakterras en betaald net zoveel als de rest! Waarom wordt internet bij hun wel geregeld?!
Aan de ene kant is het wel leuk bedacht om de badkamer en keuken in het midden te doen. Je hebt een 'aparte slaapruimte en zitruimte'. Maar dan worden het volgens mij wel twee klein 'hokjes' wat er over blijft.
Hoop trouwens voor hun dat ze wat met de gehorigheid hebben gedaan.
pi_101863881
Hebben jullie trouwens ook zo'n last van het gesuis van de wind, de ramen die kletteren terwijl ze dicht zitten en de zonwering die nog wel eens schuift..
pi_101864191
die studio's van studentenonderdak stonden eerst een dokkum.
dakterras is wel mooi, maar de container zelf vind ik die van ons toch een stuk mooier en praktischer qua indeling.
als ik die bovenste zo bekijk lijkt het wel 2 hele smalle containers terwijl de oppervlakte hetzelfde is als beneden.

de wind klappert goed met de ramen en luiken ja. en volgens mij hangt er boven ergens een internetkabel los want ik hoor steeds iets tegen de muur klappen.

[ Bericht 14% gewijzigd door loecje op 12-09-2011 18:45:05 ]
pi_101865568
er staat dat het omgebouwde 40footers zijn, volgens het plattegrondje ook maar iets van 2.30 breed
daar wordt je ook niet vrolijk van hoor, alsof je in een gang woont.
de standaardmaat voor een container is 2.44 breed, dus 14 cm afgesnoept voor isolatie en mooimakerij, zoiets zijn onze muren ook.
iemand enig idee welke kant dat dakterras op gericht is?
pi_101867007
Volgens mij ligt die juist van het CiBoGa terrein af. Het is trouwens wel erg weggestopt in een hoekje..
pi_101892648
er worden deurdrangers op de deur van het fietsenhok geplaatst.
pi_101892707
Zag ik nou dat de complete foto voor blok 1 er af is gewaaid?
pi_101895791
en blok 2 ook?!
pi_101897449
die van blok 1 is helemaal weg, blok 2 zit los.
en het mooie zwembad voor mijn raam, de net aangeplante boompjes zijn daarbij gesneuveld.

lijkt mij iets van drainagebuizen die de grond in gaan.

[ Bericht 9% gewijzigd door loecje op 13-09-2011 13:50:20 ]
pi_101898926
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 11:11 schreef loecje het volgende:
er worden deurdrangers op de deur van het fietsenhok geplaatst.
En toch denk ik dat het nut van die drangers maar beperkt is. Ik vind het fijn dat Nijestee er wel wat aan wilt doen, maar uiteindelijk kun je toch nog vrij makkelijk binnenkomen.
pi_101904267
uitslag geluidstest ligt in de brievenbus.
korte samenvatting:
geluidsisolatie voldoet aan de wettelijke norm, maar kan en moet beter.
er komt een proef bij 2 studio's om daar een dubbele laag gips te plaatsen.
pi_101904987
Hebben jullie dan veel last van buren? Ik bijna niet namelijk...
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_101906805
De deuren zijn nu inmens zwaar :P
pi_101906883
Ja die brief hebben we ook niet echt veel aan hè..Duurt vast heel lang voordat er ooit iets aan gaat gebeuren. Maar ik moet zeggen dat ik niet echt last heb van mijn buren.
Maar Loecje die foto is tussen blok 4 en 5 of niet? Ik heb namelijk ook geweldig uitzicht..
Iemand een idee wat ze daar aan het doen zijn?
pi_101907978
die foto is tussen blok 1 en 2.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')