Opzich goed dat ze dit een keer onderzoeken, maar de houding van de ESFa vind ik toch wel frapant. 'We vinden dat er geen reden is tot extra onderzoek, maar we zullen er nu alsnog naar gaan kijken'.. je kunt je afvragen of dit onderzoek uberhaupt zin heeft met zo'n instelling...quote:Veiligheidsonderzoek aspartaam vervroegd
De Europese voedselautoriteit EFSA gaat het onderzoek naar de veiligheid van aspartaam vervroegen. De resultaten komen nu in 2012 en niet in 2020, zoals eerder gepland was.
De aanleiding voor het vervroegen van het onderzoek is de toegenomen media-aandacht voor de veiligheid van zoetstoffen.
Verschillende wetenschappelijke studies trekken de veiligheid van aspartaam in twijfel. Zo wijst een onderzoek op een mogelijk verband tussen aspartaam en vroeggeboorten, een ander suggereert dat gebruik van de suikervervanger een hoger risico op kanker met zich meebrengt.
De ESFa schoof beide onderzoeken enkele maanden geleden nog van tafel, maar is nu door de Europese Commissie gevraagd het onderzoek naar de veiligheid van aspartaam versneld uit te voeren.
bron
Hoe bedoel je dit precies Piet?quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Onderzoek is prima, maar waarom wil je dat 1 bep instantie het doet? Is er geen universiteit die dat doet?
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:22 schreef capricia het volgende:
Ik ben heel benieuwd of er (bij normale consumptie hoeveelheden) risico's aan zitten.
Dat is al langer onderzocht. Mooi, hebben de aluhoedjes weer een enorm onzin onderzoek afgedwongenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:22 schreef capricia het volgende:
Ik ben heel benieuwd of er (bij normale consumptie hoeveelheden) risico's aan zitten.
Natuurlijk zitten er risicos aan, aan alles zitten risicos, helaas begrijpen de meeste mensen alleen geen snars van het begrip risico.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:22 schreef capricia het volgende:
?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:55 schreef Specularium het volgende:
Ironisch eigenlijk he? Kanker krijgen omdat je zo nodig gezond moet doen.
Dat is botulinetoxine ookquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:20 schreef BeffJeck het volgende:
Waarom geen sevia? een natuurlijk produkt.
Vreemd, dit mogen ze (volgens concullega's) namelijk niet eens doen. Er is mij namelijk door zo'n promotiedoos verteld dat ze kinderen onder de 12 dat niet direct aan mogen bieden. Wel aan de ouders, die het weer aan de kinderen geven.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:20 schreef Leandra het volgende:
Mooi dat het toch eerder onderzocht wordt, want als ik gisteren zie dat een Fanta Zero promotie doos zelfs een kind van een jaar of 4 een blikje aanbiedt en tegelijkertijd tegen de moeder zegt dat het suikervrij is, dan laat iedereen zich wel heel makkelijk voorhouden dat het geen kwaad kan.
Of het mag of niet: eergistermiddag (donderdag) in Twello.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:13 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Vreemd, dit mogen ze (volgens concullega's) namelijk niet eens doen. Er is mij namelijk door zo'n promotiedoos verteld dat ze kinderen onder de 12 dat niet direct aan mogen bieden. Wel aan de ouders, die het weer aan de kinderen geven.
Ach eerst maar eens zien wat de resultaten van onzinnig onderzoek nummer zoveel zijn.. Elke keer weer opnieuw het wiel uit willen vinden, je wordt er wel eens moe van.
Heb het ook, als ik bij mn ouders ben eet en drink ik producten met aspartaam en E621 (smaakversterker) en ik ben die avond altijd helemaal kapot van de spierpijn en een opgeblazen gevoel in mn maag, 4 keer naar de WC enzovoort. Het is geen toeval meer voor mij.quote:Op zondag 24 juli 2011 02:55 schreef Madame_Paon het volgende:
Het werd tijd ook.
Aspartaam ís gevaarlijk, dat is allang duidelijk.
Ik heb zelf een tijdje veel cola light gedronken (zo'n 3 weken lang misschien wel een liter per dag), waar dus aspartaam in zit, en ik werd er echt ziek van.
Ik ging rillen, kreeg het ijskoud, werd misselijk, ...
Toen ik een tijdje geen lightproducten meer gebruikte, was dat allemaal weer over.
Ik heb het idee dat sommige mensen het gevaar van dit product onderschatten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |