abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99759891
quote:
Veiligheidsonderzoek aspartaam vervroegd

De Europese voedselautoriteit EFSA gaat het onderzoek naar de veiligheid van aspartaam vervroegen. De resultaten komen nu in 2012 en niet in 2020, zoals eerder gepland was.

De aanleiding voor het vervroegen van het onderzoek is de toegenomen media-aandacht voor de veiligheid van zoetstoffen.

Verschillende wetenschappelijke studies trekken de veiligheid van aspartaam in twijfel. Zo wijst een onderzoek op een mogelijk verband tussen aspartaam en vroeggeboorten, een ander suggereert dat gebruik van de suikervervanger een hoger risico op kanker met zich meebrengt.

De ESFa schoof beide onderzoeken enkele maanden geleden nog van tafel, maar is nu door de Europese Commissie gevraagd het onderzoek naar de veiligheid van aspartaam versneld uit te voeren.
bron
Opzich goed dat ze dit een keer onderzoeken, maar de houding van de ESFa vind ik toch wel frapant. 'We vinden dat er geen reden is tot extra onderzoek, maar we zullen er nu alsnog naar gaan kijken'.. je kunt je afvragen of dit onderzoek uberhaupt zin heeft met zo'n instelling...
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  donderdag 21 juli 2011 @ 18:13:18 #2
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99760123
Onderzoek is prima, maar waarom wil je dat 1 bep instantie het doet? Is er geen universiteit die dat doet?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_99766618
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 18:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Onderzoek is prima, maar waarom wil je dat 1 bep instantie het doet? Is er geen universiteit die dat doet?
Hoe bedoel je dit precies Piet?
Ik wil nml zelf niet per sé dat een bepaalde instantie dit doet, maar de instantie die het onderzoek gaat doen/moet gaan doen heeft in het verleden al heel duidelijk een standpunt ingenomen in deze discussie. Dat staat ook in het artikel en dat is wat mij verbaast..
  vrijdag 22 juli 2011 @ 12:04:34 #4
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_99789115
Bron?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_99789343
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:04 schreef RobertoCarlos het volgende:
Bron?
Staat onderaan de quote :)

http://www.nu.nl/gezondhe(...)rtaam-vervroegd.html
  vrijdag 22 juli 2011 @ 12:20:18 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99789555
Mooi dat het toch eerder onderzocht wordt, want als ik gisteren zie dat een Fanta Zero promotie doos zelfs een kind van een jaar of 4 een blikje aanbiedt en tegelijkertijd tegen de moeder zegt dat het suikervrij is, dan laat iedereen zich wel heel makkelijk voorhouden dat het geen kwaad kan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator vrijdag 22 juli 2011 @ 12:22:03 #7
236264 crew  capricia
pi_99789598
Ik ben heel benieuwd of er (bij normale consumptie hoeveelheden) risico's aan zitten.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 22 juli 2011 @ 12:54:30 #8
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_99790534
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:22 schreef capricia het volgende:
Ik ben heel benieuwd of er (bij normale consumptie hoeveelheden) risico's aan zitten.
:Y
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_99797082
quote:
Dat is al langer onderzocht. Mooi, hebben de aluhoedjes weer een enorm onzin onderzoek afgedwongen *O*
  vrijdag 22 juli 2011 @ 19:29:50 #10
45206 Pietverdriet
pi_99809104
quote:
Natuurlijk zitten er risicos aan, aan alles zitten risicos, helaas begrijpen de meeste mensen alleen geen snars van het begrip risico.
pi_99810002
Ironisch eigenlijk he? Kanker krijgen omdat je zo nodig gezond moet doen.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 19:58:55 #12
45206 Pietverdriet
pi_99810130
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 19:55 schreef Specularium het volgende:
Ironisch eigenlijk he? Kanker krijgen omdat je zo nodig gezond moet doen.
?
pi_99810211
Ik word altijd een beetje kreigel van de antisuikermaffia, zou het okee vinden als er ook daadwerkelijke nadelen aan dat aspartaam of andere alternatieve zoetstoffen zouden zitten.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 00:12:25 #14
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_99823497
Hoe dan ook; lekker is het niet!
pi_99824825
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_99856265
Waarom geen sevia? een natuurlijk produkt.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 22:31:54 #17
45206 Pietverdriet
pi_99856699
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 22:20 schreef BeffJeck het volgende:
Waarom geen sevia? een natuurlijk produkt.
Dat is botulinetoxine ook
  zaterdag 23 juli 2011 @ 22:33:07 #18
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_99856741
Moet dat onderzoek zo lang duren. :')
pi_99858442
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:20 schreef Leandra het volgende:
Mooi dat het toch eerder onderzocht wordt, want als ik gisteren zie dat een Fanta Zero promotie doos zelfs een kind van een jaar of 4 een blikje aanbiedt en tegelijkertijd tegen de moeder zegt dat het suikervrij is, dan laat iedereen zich wel heel makkelijk voorhouden dat het geen kwaad kan.
Vreemd, dit mogen ze (volgens concullega's) namelijk niet eens doen. Er is mij namelijk door zo'n promotiedoos verteld dat ze kinderen onder de 12 dat niet direct aan mogen bieden. Wel aan de ouders, die het weer aan de kinderen geven.

Ach eerst maar eens zien wat de resultaten van onzinnig onderzoek nummer zoveel zijn.. Elke keer weer opnieuw het wiel uit willen vinden, je wordt er wel eens moe van.
Let's pretend we scored a goal YEAH
  zaterdag 23 juli 2011 @ 23:23:21 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99858923
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 23:13 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:

[..]

Vreemd, dit mogen ze (volgens concullega's) namelijk niet eens doen. Er is mij namelijk door zo'n promotiedoos verteld dat ze kinderen onder de 12 dat niet direct aan mogen bieden. Wel aan de ouders, die het weer aan de kinderen geven.

Ach eerst maar eens zien wat de resultaten van onzinnig onderzoek nummer zoveel zijn.. Elke keer weer opnieuw het wiel uit willen vinden, je wordt er wel eens moe van.
Of het mag of niet: eergistermiddag (donderdag) in Twello.
Kindje op een (loop)fietsje en mama erachter met een wandelwagen.

Al had mama nee willen zeggen dan was mama het kreng geweest dat het kind wat "lekkers" had willen ontzeggen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_99859376
Om nog heel even offtopic te blijven (ontopic weinig te melden), dan ben ik als papa ook een kreng. Ík bepaal (net als mama) wat mijn kind krijgt, niet één of andere promodoos die zelf net uit het ei komt
Let's pretend we scored a goal YEAH
  zondag 24 juli 2011 @ 02:55:11 #22
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_99865893
Het werd tijd ook.
Aspartaam ís gevaarlijk, dat is allang duidelijk.
Ik heb zelf een tijdje veel cola light gedronken (zo'n 3 weken lang misschien wel een liter per dag), waar dus aspartaam in zit, en ik werd er echt ziek van.
Ik ging rillen, kreeg het ijskoud, werd misselijk, ...
Toen ik een tijdje geen lightproducten meer gebruikte, was dat allemaal weer over.

Ik heb het idee dat sommige mensen het gevaar van dit product onderschatten.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_99866452
Aspartaam is troep voor veel mensen ze weten het alleen niet Of het nu schadelijk is of niet. Ik zie het altijd zo: wie A zegt moet ook B zeggen. Wil je veel vreten, dan moet je ook accepteren dikker te worden.
Maar nee, de mens wil zn frisdrank zuipen maar niet aankomen. Aspartaam houdt je lichaam voor de gek. Mensen zijn geobsedeerd door Kcal en suikers. En dan die gore smaak van light producten, daar wil ik het helemaal niet over hebben.
pi_99866470
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 02:55 schreef Madame_Paon het volgende:
Het werd tijd ook.
Aspartaam ís gevaarlijk, dat is allang duidelijk.
Ik heb zelf een tijdje veel cola light gedronken (zo'n 3 weken lang misschien wel een liter per dag), waar dus aspartaam in zit, en ik werd er echt ziek van.
Ik ging rillen, kreeg het ijskoud, werd misselijk, ...
Toen ik een tijdje geen lightproducten meer gebruikte, was dat allemaal weer over.

Ik heb het idee dat sommige mensen het gevaar van dit product onderschatten.
Heb het ook, als ik bij mn ouders ben eet en drink ik producten met aspartaam en E621 (smaakversterker) en ik ben die avond altijd helemaal kapot van de spierpijn en een opgeblazen gevoel in mn maag, 4 keer naar de WC enzovoort. Het is geen toeval meer voor mij.
  zondag 24 juli 2011 @ 03:49:24 #25
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_99866506
Zo erg is het bij mij gelukkig niet, maar ik vind wel dat het "ik kies bewust"-logo in ieder geval van lightproducten af moet.
Ja, je kies bewust voor een product met ingrediënten waar je je ziek van gaat voelen.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')