SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze OP kan je hier vinden.
Natuurlijk, maar ik wel dat mensen die totaal niet drinken (en vooral diegene die het nooit gedaan hebben) niet snappen waarom je het wilt doen en wat de lol eraan is.quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:40 schreef lateralize het volgende:
Ondanks dat ik zelf wel sporadisch drink, zou het me dus echt niet interesseren als mijn date / partner niet zou drinken. Snap niet dat mensen überhaupt over zoiets nadenken. Er zijn toch wel wat belangrijkere criteria (voor mij).
Prcies dat is het. Alcohol, nee. Daar doe ik niet aan. Ik heb dat niet nodig om lol te hebben. Nee ik ook niet kut. En die tieten van jou heb ik ook niet nodig om geil van te worden; ik kruip wel achter mijn pc. Of mag dat ook al niet meer. Hoer.quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:47 schreef Silenus het volgende:
Ik heb niet zoveel met die lui die altijd maar roepen dat 'ze heus geen drank nodig hebben om lekker gek te kunnen doen![]()
'...daar gaat het helemaal niet om.
Je verwoordt het niet op de meest romantische manier ooit maar je hebt wel gelijk. Wat moet je nou met een muts die de hele tijd met dooddoeners komt als:quote:Op donderdag 21 juli 2011 11:02 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Prcies dat is het. Alcohol, nee. Daar doe ik niet aan. Ik heb dat niet nodig om lol te hebben. Nee ik ook niet kut. En die tieten van jou heb ik ook niet nodig om geil van te worden; ik kruip wel achter mijn pc. Of mag dat ook al niet meer. Hoer.
mmmmmmmmmmm heerlijk zo en zo waarquote:Op donderdag 21 juli 2011 11:06 schreef Silenus het volgende:
[..]
Je verwoordt het niet op de meest romantische manier ooit maar je hebt wel gelijk. Wat moet je nou met een muts die de hele tijd met dooddoeners komt als:
* Waarom wil je naar de kroeg? Hier thuis is het toch ook gezellig?
* Waarom moet je altijd drinken? Zonder drank kun je toch ook lol hebben?
* Waarom wil je per se naar Zuid-Europa op vakantie? Hier in Nederland kunnen we toch ook ontspannen?
* Waarom wil je nou naar Ajax? Het komt toch ook op tv?
* Waaorm kijk je naar die andere vrouw? Je hebt mij toch?
Wel grmbrblrlbrlrllrrrrrlll!!!!
Is natuurlijk ook waar, maar gaat denk ik meer om de gespeelde principiële houding. Als je op een bruiloft bent en de gasten wordt bij binnenkomst een champagne aangeboden dan drink je die gewoon op. En dan gaat dat wijf gewoon niet liggen zeiken over: ik drink geen alcohol, want ik drink geen alcohol.quote:Op donderdag 21 juli 2011 13:10 schreef lateralize het volgende:
Maar ik denk dat de vrouwen die je gaan vertellen dat jij niet mag drinken maar schaars zijn. Het gaat hier over samen drinken. Als een ander dat gewoon niet wil, is dat toch oké? En wat de reden van de ander is om niet te drinken -- bijvoorbeeld ook lol kunnen hebben zonder alcohol, wat zoveel betekent als ik heb de afwisseling van het gevoel van alcohol of de smaak van alcohol niet nodig -- doet er verder niet toe. Jij hebt jouw reden om wel te drinken, en de ander kan jouw reden om wel te drinken net zo belachelijk vinden als het feit dat jij 'ook lol kunnen hebben zonder alcohol' belachelijk vindt..
Dat zou mij dan weer totaal niet uitmaken. Ik houd niet van champagne en zal het ook niet altijd maar opdrinken 'omdat het hoort' of 'erbij hoort'quote:Op donderdag 21 juli 2011 13:22 schreef BeamofLight het volgende:
Is natuurlijk ook waar, maar gaat denk ik meer om de gespeelde principiële houding. Als je op een bruiloft bent en de gasten wordt bij binnenkomst een champagne aangeboden dan drink je die gewoon op. En dan gaat dat wijf gewoon niet liggen zeiken over: ik drink geen alcohol, want ik drink geen alcohol.
Sjeez, als dat al een issue voor je is: succes met het vinden van iemandquote:Op donderdag 21 juli 2011 13:22 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Is natuurlijk ook waar, maar gaat denk ik meer om de gespeelde principiële houding. Als je op een bruiloft bent en de gasten wordt bij binnenkomst een champagne aangeboden dan drink je die gewoon op. En dan gaat dat wijf gewoon niet liggen zeiken over: ik drink geen alcohol, want ik drink geen alcohol.
Het was een voorbeeld. Interesseert mij die champagne wat. Het gaat om die net-als-of-principes. Kijk als ze zegt: ik wil niet in de kont geneukt worden dan zeg ik: accoord; begrijp ik (al weet ze niet wat ze mist..)quote:Op donderdag 21 juli 2011 13:25 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat zou mij dan weer totaal niet uitmaken. Ik houd niet van champagne en zal het ook niet altijd maar opdrinken 'omdat het hoort' of 'erbij hoort'
Maar het voorbeeld vind ik dan weer dan niet helemaal kloppend met de context waar we het over hebben.quote:Op donderdag 21 juli 2011 13:31 schreef BeamofLight het volgende:
Het was een voorbeeld. Interesseert mij die champagne wat. Het gaat om die net-als-of-principes. Kijk als ze zegt: ik wil niet in de kont geneukt worden dan zeg ik: accoord; begrijp ik (al weet ze niet wat ze mist..)
Maar die alcohol-dingetjes en zo zijn er nog veel meer voorbeeldjes: geen fijne eigenschapjes zeg maar
Nee klopt, dan is het een raar voorbeeld. Maar dat zo principiële moet ik gewoon niet. Kijk als een moslim geen big tasty eet, dat snap ik. Daarom ook geen moslima voor mij trouwens. En aangezien het over daten/eigenschappen en ervaringen gaat zijn dat dus toch wel dingetjes om rekening mee te houden.quote:Op donderdag 21 juli 2011 13:34 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar het voorbeeld vind ik dan weer dan niet helemaal kloppend met de context waar we het over hebben.
Jij zegt nu eigenlijk dat je het niet vindt kunnen als je geliefde bepalen zaken niet doet terwijl het wel zo 'hoort'.
Begrijpend lezen blijft idd gewoon heel erg moeilijkquote:Op donderdag 21 juli 2011 13:38 schreef Thornado het volgende:
Gewoon leven en laten en leven, je kan ook een glas wijn heffen als je geen champagne lust.
Of anders gewoon een glas water.
Over het algeheel zijn we het volgens mij wel met elkaar eens, alleen het voorbeeld was wat vaagjesquote:Op donderdag 21 juli 2011 13:38 schreef BeamofLight het volgende:
Nee klopt, dan is het een raar voorbeeld. Maar dat zo principiële moet ik gewoon niet. Kijk als een moslim geen big tasty eet, dat snap ik. Daarom ook geen moslima voor mij trouwens. En aangezien het over daten/eigenschappen en ervaringen gaat zijn dat dus toch wel dingetjes om rekening mee te houden.
Je ziet het zelf: het begon ergens met Macondo die het opviel dat zijn meiden geen bier lustten. Blijkbaar zijn er hier dus mannen die dat analyseren en tot de conclusie komen dat die geheelonthouders dus uiteindelijk geen match kunnen zijn.
Nee, dat is niet oke. Wat Silenus zegt, samen rozig worden op een zomers balkon met wijn (/bier/whiskey whatever). Als ik wijn drink op zo'n avond en zij chocomel : dat is kut. Maar geheelonthouders zullen dat niet begrijpen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 13:10 schreef lateralize het volgende:
Maar ik denk dat de vrouwen die je gaan vertellen dat jij niet mag drinken maar schaars zijn. Het gaat hier over samen drinken. Als een ander dat gewoon niet wil, is dat toch oké? En wat de reden van de ander is om niet te drinken -- bijvoorbeeld ook lol kunnen hebben zonder alcohol, wat zoveel betekent als ik heb de afwisseling van het gevoel van alcohol of de smaak van alcohol niet nodig -- doet er verder niet toe. Jij hebt jouw reden om wel te drinken, en de ander kan jouw reden om wel te drinken net zo belachelijk vinden als het feit dat jij 'ook lol kunnen hebben zonder alcohol' belachelijk vindt..
Dat.quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:01 schreef macondo het volgende:
[..]
Vergelijk het met samen naar het strand gaan met warm weer. Als ik in mijn zwembroek rondloop, en zij een ski-pak aan doet. Ik heb er geen last van (even los van de verwonderde blikken van de omgeving) - maar ik vind het ruk. Je wilt toch samen in dezelfde sfeer zitten (wijn op balkon, zwemkleding op het strand).
Maar dan heb je enkel een verschil in hoeveelheden en regelmatigheid. Dat is niet erg, maar je kan daarna wel samen los gaanquote:Op donderdag 21 juli 2011 14:38 schreef Thornado het volgende:
Ik merkte ook dat als mijn ex een avond geen alcohol dronk, ik ook geen alcohol dronk. Maar dan was het wel extra leuk als wij wel samen een fles rode wijn aanbraken en tot diep in de nacht zaten te kletsen.:)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |