abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100007538
selene haalt dat ook niet. ravi wel
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_100007827
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 15:38 schreef miss_sly het volgende:
Is 750-1000 cc vocht per dag al niet heel erg veel? Dat haalt Senna echt niet een dag!
quote:
Een kind van 1,5 jaar oud heeft ongeveer 0,5 - 1 liter drinkvocht per dag nodig. Hiervan moet 300 ml melk of melkproducten zijn. Naast de melk kunt u water, thee en/of (verdund) vruchtensap geven.
En aangezien Thijs 2 is (en Senna ook) zal hij wel iets meer nodig hebben. Als je Thijs zijn gang laat gaan, drinkt hij de hele dag.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_100008033
Jaël heeft een ik ben twee ik zeg nee en ben supersjagerijnig dag!! Ik word er gek van!!

Net maar even een rondje buiten geweest, hadden we vanmorgen ook al gedaan, maar binnen is het helemaal vreselijk!
Miss heeft Senna het gebruik van de loopfiets al helemaal door? Jaël die snapt het opzich wel maar het sturen vind ze erg lastig en zo gauw ze uit balans is laat ze de fiets vallen en springt eraf...

Over drinken, Jaël is een goeie drinker! Altijd al geweest, drinkt ook uit alle soorten bekers en al heel lang niet meer uit een fles. Ze drinkt vooral water, thee, limonade (1x per dag) en melk bij de broodmaaltijden.

Oeke wat ziet dat kamperen er gezellig uit zeg! Ik wil ook graag weer kamperen, maar voor nu met twee kleintjes zie ik dat nog niet zo zitten! Maar voor de toekomst gaat eht zeker weer gebeuren :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_100010025
quote:
Iets exacter over gewenste drinkhoeveelheid

Allereerst wil ik er op in gaan dat een kind van 2,5 jaar 800 ml vocht nodig heeft op een dag. Naast het normale drinken tellen pap, vruchtenmoes, fruit, vla en yoghurt maar bijvoorbeeld een waterijsje ook mee.

Belangrijk is om vaste momenten te nemen waarop zij iets drinkt. Dus 's morgens tussendoor en 's middags tussendoor iets te drinken aanbieden. Laat haar aan tafel het glas/ drinkbeker leeg drinken en geef haar een complimentje als het leeg is. Op deze momenten kan dus ook een stukje fruit aangeboden worden. Belangrijk is om vaste momenten aan te houden, het is dan overzichtelijker wat er precies gedronken wordt.

Hebben jullie de hoeveelheid die over de hele dag gedronken wordt al een keer precies gemeten met een maatbeker?? Dit kan je een of twee dagen doen. Soms valt de hoeveelheid die gedronken wordt namelijk mee als je het meet. Fruit telt voor ongeveer 100 ml. Na het warme eten, of vlak er na, kunnen jullie een toetje aanbieden van het bovenstaande. Als jullie een beker met drinken aanbieden, wees dan al blij als ze een paar slokjes drinkt. Leg er niet teveel nadruk op.
Van een dietiste/pedagoge.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
  woensdag 27 juli 2011 @ 19:48:39 #180
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_100016792
Annicka was vanmiddag aan de borst op mijn schoot in slaap gevallen. Gebeurt vaker rond een uur of twee, drie. Dus ik loop met haar in de armen naar boven, wil haar in bed leggen en er zelf ook naast gaan liggen, want ze is nog steeds aangelegd, valt de lattenbodem er deels uit. Kraak, kletter, wij bijna op de vloer... Annicka was natuurlijk weer wakker. :(

En bij Annicka krijg je geen tweede kansen wat de middagslaap betreft, dus daar ging mijn vrije middagje. Snif... ;(
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Moderator woensdag 27 juli 2011 @ 20:07:53 #181
5428 crew  miss_sly
pi_100017584
haha, door het bed gezakt GWS :D Niet leuk dat het dutje dan voorbij is, maar wel een klein beetje grappig!

Jeetje, 800 ml, dat haal ik zelf maar amper. OP mijn werk wel, want dan drink ik een aantal grote glazen thee, maar thuis drink ik eigenlijk alleen bij ontbijt, lunch en avondeten wat sap en dan 's avonds wat fris. Senna heeft het dan ook van geen vreemden dat ze weinig drinkt. In dat stukje staat "Fruit telt voor 100ml". Is dat dan één stuk fruit, ongeacht welk fruit?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_100017723
Oeps GWS! Bed alweer gemaakt?

Dat fruit, dacht dat je het voor de helft mocht meetellen aan vocht. Dus 200gr(fruithapje uit potje, mooie portie vers) is het 100ml. Maar een druif lijkt me naar verhouding meer vocht bevatten dan bijv een banaan.
pi_100018684
:* gws!
tis op het moment niet grappig

hier had ik vandaag juffie kliko rondlopen. vooral fruit. heel veel fruit. na haar ontbijt (een bordje smacks met melk :') ) begon ze met 2 kiwi's. toen een trosje druiven, gevolgd door een megaplunderactie aan de japanse wijnbesjes struik (die's nu voorlopig leeg trouwens) gevolgd door nog een trosje druifjes. 2 boterhammen voor de lunch (korst en al) en een halve kinderchocoladereep om 4 uur (het kind heeft vakantie tenslotte) gevolgd door het avondeten: 2 borden rijst met goulash en een bakje yoghurt. :Y)

nu ligt het spul vredig naar elkaar te babbelen en te doen. zodra 1 100 pleuri bij elkaar gesprokkeld heb voor de aankleding gaan ze op 1 kamer.
pi_100020362
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2011 19:48 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Annicka was vanmiddag aan de borst op mijn schoot in slaap gevallen. Gebeurt vaker rond een uur of twee, drie. Dus ik loop met haar in de armen naar boven, wil haar in bed leggen en er zelf ook naast gaan liggen, want ze is nog steeds aangelegd, valt de lattenbodem er deels uit. Kraak, kletter, wij bijna op de vloer... Annicka was natuurlijk weer wakker. :(

En bij Annicka krijg je geen tweede kansen wat de middagslaap betreft, dus daar ging mijn vrije middagje. Snif... ;(
ik moest lachen! :*

Vanavond ging Jaël zonder problemen slapen, hopelijk gaat ze de hele nacht door :) maar goed nu is haar zusje aan het spoken, fijn wel dat ze elkaar afwisselen zeg maar!
We hebben nadat ik dat hier las een nachtlampje gehaald dus ze heeft nu een klein lichtje op haar kamer, maar een hele saaie! Hebben jullie leuke nachtlampjes die echt in een kinderkamer passen?? Zo ja waar hebben jullie die vandaan??
  Moderator woensdag 27 juli 2011 @ 21:30:15 #185
5428 crew  miss_sly
pi_100020927
Deepfreeze, lijkt mij ook dat verschillend fruit een verschillende hoeveelheid vocht bevat. Banaan niet veel, druif meer, of ananas, of een rijpe perzik. Zal het eens navragen op het cb als ik het onthou en er weer een keer heen mag :)

MP, wij hebben een lampje van Winnie the Pooh, gekregen in de kraammand van mijn vriendinnetje. Geen idee waar die vandaan komt. En nog een hele schattige porseleinen met een hele zoete tekening, van een tante gekregen.
Wat betreft het fietsen: Senna verkiest momenteel nog even haar kleinere loopfiets omdat ze daar net iets beter op vooruit kan. Hier binnen oefent ze wel met de nieuwe fiets, maar ze is eigenlijk nog net te klein om zowel goed te kunnen lopen als te sturen. Ik denk dat we over een paar maanden als ze wat gegroeid is pas echt met dat ding op pad kunnen :)
pi_100021102
ow miss Sly dan ligt het dus niet aan Jaël haar motoriek ;) en hoewel ze lang is zijn haar benen ook nog net te kort eigenlijk om goed stabiel af te kunnen zetten.
En voor zo een lampje ga ik google wel even aanslingeren, die we nu hebben vind ik veel te saai!!
  woensdag 27 juli 2011 @ 21:48:43 #187
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_100021755
Wat hebben jullie veel geschreven... en (weer eens) niet veel onthouden, want erg moe nu. Maarten ging gisteravond wat aan het spoken en vroeg ineens rond half 1 vannacht (toen lag hij al bij ons in bed ivm meerdere malen huilen) om een (zet)pilletje... Toen begrepen we ook dat hij pijn in zijn been had (groeipijn). Dus toen een zetpilletje gegeven en vanaf 1 uur zo'n beetje geslapen tot half 7. Vandaag een leuke (maar erg drukke) dag op mijn werk gehad, dus zo maar mijn bed in!

mikoxx, zou het niet gewoon automatisme zijn dat ze rond 23 uur wakker worden? Als ik elke nacht rond een bepaalde tijd wakker wordt om te plassen is dat ook automatisme... Hopelijk leren ze snel weer zelf in slaap te vallen.

Maarten is hier een echte drinker. Hij krijgt al geen flessen meer sinds hij geen melk meer krijgt. Hij wilde niets anders dan melk uit de fles, dus waren we met een maand of 7/8 al over op de tuitbeker voor water/roosvicee/sap. Tot hij 2 jaar was dronk hij alles uit de tuitbeker, en sindsdien zijn we bewust gaan oefenen met een gewone beker. Zo rond de 2 jaar en 3 maanden drinkt hij bijna alles uit een gewone beker. Alleen 's morgens krijgt hij karnemelk met roosvicee uit een tuitbeker.
18-11-2008 Maarten Alexander
  woensdag 27 juli 2011 @ 21:58:30 #188
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_100022257
Ik vergeet Chris heel veel succes te wensen: bij deze: SUCCES CHRIS :)
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_100023940
Inderdaad, dat zou ik bijna vergeten te zeggen: Chris succes morgen! Hopelijk verloopt alles voorspoedig, DF. :*

Ko heeft van zijn oom de fietsenmaker een loopfiets gekregen voor zijn tweede verjaardag. Nouja een combi tussen loopfiets en step. Mooi ding, maar ik vond hem nogal groot. Kijk ik op de sticker die erop zit, is hij voor vanaf 3 jaar. Geen wonder dat hij er niks op kan nog. :')

Groeipijnen, wat naar, arme Maarten. :*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_100024121
Volgens mij zijn de meeste loopfietsjes vanaf 3 jaar Oeke ;) maar oefening baart kunst! Dus Jaël oefent erop los, heel stuntelig enzo, maar zo lief O+
  Moderator donderdag 28 juli 2011 @ 07:26:09 #191
5428 crew  miss_sly
pi_100035025
Succes Chris en deepfreeze! Ik hoop dat het allemaal voorspoedig gaat!
pi_100035187
Succes Chris! En DF!
pi_100035722
Succes Chris en DF!
pi_100036556
succes chris!

klaarblijkelijk had het dametje gister toch wat teveel gegeten ;(
en niks zeggen dan he! enkel vanochtend direct toen ik op de gang stond vragen om drinken :X
het was wel allemaal al opgedroogd :') dus ik kon de :r zo uit haar bed schudden

nu is ze "ikke ben een kangaroo" aan het spelen na een ontbijtje :?
pi_100037033
Over dat drinken. Leander drinkt heel veel als ik dat hier zo lees. Die drinkt elke dag 6 a 7 bekers van 200cc leeg. En dan nog wat ie daarnaast van een ander "pikt". En vaak krijgt ie als ie buiten speelt van een buurvrouw wel een een pakje drinken. Denk dat hij op sommige dagen wel 2 liter haalt. Gelukkig eet ie er niet minder om.

En fietsen O+ Leander kan dat ook. Zijn buurmeisje heeft nog zo'n hele oud klein fietsje met zijwielen. Daar kan Leander heel goed op. Zijn eigen fiets kan ie nog niet goed bij. Dus als ie 's morgens naar buiten gaat loopt ie meteen naar de buren om het fietsje uit de tuin te pakken. Helemaal trots fiets ie dan achter de groten aan.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_100037264
ik heb tuitbekers altijd onzin gevonden eigenlijk, als ik kinderen van haar leeftijd uit een fles of tuit zie drinken dan vraag ik me meestal af of t nou voor t kind is, of omdat de ouders dat zo gezellig vinden staan :P

ik denk dat elin al sinds ze een maand of 8 is uit een difraxbeker (met uitsparing)

drinkt en vervolgens zelfstandig uit bekers, met of zonder rietje..en daar ben ik bijzonder gelukkig mee.
pi_100038040
Leander drinkt ook nog wel uit een antilekbeker. Das idd ook gewoon voor de makkelijk. Hij heeft nogal geregeld driftbuien en vaak word zijn beker daar de dupe van. Die krijgt altijd een gooi. Dus gewone bekers doen we hier voorlopig maar niet..
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_100038805
oeps, ik hoor hier elin de pop in r buggy proppen en t lukt r niet

*mompel* Goppedomme, goppedomme poppie :o

hmzz, maar heeeel vlot afleren :o bedankt papa
pi_100038903
Zo, weer terug uit het ziekenhuis.. Met moedervlek.. Ze vonden hem daar ook wel erg jong om het zo te doen onder plaatselijke verdoving. Tsja, dat had ik al gevraagd toen ze belden voor de afspraak. Dus de plannen zijn aangepast, nu waarschijnlijk midden augustus met een roesje. :{
pi_100038961
Dat lijkt me supervervelend DF had je hem er net op voorbereid enzo... Pffff!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')