abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 juli 2011 @ 13:51:24 #151
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_100003329
Wakker worden om 23 uur... hmmm nee. Staat het raam open? Misschien wat frisse lucht...
Of juist het raam dicht doen als je zelf gaat slapen, zodat eventuele geluiden minder zijn.

Joep wordt nu wel soms midden in de nacht wakker. En dan nog niet eens van Sam (die ligt dan nog ko). Ik denk dat ie dan gedroomd heeft. Hij heeft ook een nachtlampje op eigen verzoek. Hij vond het te donker :)
Niet mieten! Door gieten!
pi_100003387
Ik heb van die hele goedkope bekers van de Zeeman waar een rietje aan vast zit. Tess heeft vanmorgen 2 bekers thee leeggedronken. Maar soms drinkt ze heel slecht.
Pakjes drinken gaan hier ook heel goed.

en een 23-uur tipje.. geen idee... Idd misschien een lampje (als ze dat nog niet hebben)
verder, zou ik het eigenlijk niet weten
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 27 juli 2011 @ 13:54:42 #153
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_100003464
Nachtlampje hebben we hier ook ;). We hebben hier rolluiken, dus pikdonker 's nachts, en eigenlijk niet de mogelijkheid om 's nachts de boel open te zetten (wel ventileren natuurlijk). Het vreemde is gewoon dat ze 9 van de 10x even wakker zijn, huilen, het lijkt wel checken of papa en mama er nog zijn en dan weer verder slapen. Zoiets... (ben ik nog te volgen?). En wij zouden het natuurlijk erg fijn vinden als ze gewoon een aaneengesloten nacht maken. Al zijn we al enorm blij met deze vooruitgang, begrijp me niet verkeerd!

Ik ga eens proberen meer drinken uit een beker te geven, ik laat wel even weten hoe t gaat!

Hoe gaat t met Joep nu Sam er is, Seilram? En hoe is het voor jou? *niet nieuwsgierig is*....
pi_100003632
Joep met zijn nachtlampje, wat lief!

Ko drinkt geen flessen meer, heeft hij ook maar erg weinig gedaan. Hij drinkt zelf uit een beker en komt vaak drinken halen. Rietjesbeker staat ook werkeloos in de kast.

Pakjes deden we op de camping, we hadden een doos met eten en drinken in de tent, en daar viste meneer in de morgen een pakje sap uit om zelf het rietje uit het plastic te peuteren en in het gaatje te duwen. :')
Helaas krijgt hij echt enorme diarreeluiers van veel sap, dus zijn pyjama was na 1 nacht al smerig. :{
Thuis houdt ik pakjes dan ook maar ver van hem weg.

Fijn dat het slapen al een stuk beter gaat Mikoxx! Hopelijk gaat dat 11-uurtje er ook nog uit.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 27 juli 2011 @ 14:01:06 #155
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_100003763
Oeke, hoe was jullie campingavontuur?
Laten jullie de peutertjes uit volle bekers drinken? Of een bodempje erin?
pi_100003815
halve beker :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 27 juli 2011 @ 14:02:48 #157
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_100003839
o|O
pi_100003875
vol is knoeien :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_100004015
Halve beker! Of een derde! :P

Het was super Mikoxx, we hebben zo'n fijne tent:

Lekker groot, en daar lagen dan een eenpersoons en een tweepersoons luchtbed in. Daar sliepen we met zijn drietjes op. O+
En heerlijk 's ochtends meteen buiten zitten en lekker ontbijten, een eindje fietsen en dan naar het festival terrein. Het eten dat we daar kregen was niet echt Ko's smaak, en hij had al snel de frietkraam ontdekt, dus Ko heeft 4 dagen friet gegeten. :@
En lekker met zand gespeeld, er was een berg zand gestort waar 2 professionele zandbeeldhouwsters kinderen begeleiden om echte kastelen en beelden te maken. O+
En dit weekend gaan we weer, naar een ander festival weliswaar. Maar wel zin in!
  woensdag 27 juli 2011 @ 14:08:58 #160
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_100004053
Klinkt heel knus en gezellig Oeke! Leuk! En zo te zien viel het weer ook nog mee. Heerlijk!!
pi_100004120
Als je buiten bent valt het weer altijd mee. :P
Gelukkig had ik op het laatste moment nog een korte broek voor Ko in de tas gesmeten, die heeft hij bijna de hele tijd aan gehad.
  Moderator woensdag 27 juli 2011 @ 14:11:14 #162
5428 crew  miss_sly
pi_100004151
Senna drinkt eigenlijk nooit uit een fles, maar wel uit allerlei verschillende dingen: beker, glaasje, rietjesbeker, antilektuitbeker, lege fruitshooterflesjes, waterflesje. Ze is geen goede drinker en afwisseling wil nog wel eens wat meer vocht naar binnen krijgen ;)

seilram, hier ook ineens op verzoek van Senna een nachtlampje! Ineens vond ze het te donker. toevallig hadden we bij haar geboorte een nachtlampje gehad, dus dat is na 2 jaar eindelijk in gebruik :D

oeke, klinkt echt als fijne dagen O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_100004391
Chris dronk ook nauwelijks uit de (tuit)beker en bijna alles uit de fles. Dat was met anderhalf. Daarna de fles eruit gedaan. De eerste dag dronk hij nog iets te weinig, maar vanaf de 2e dag dronk hij normale porties uit de beker..

Daniela, mijn jochie deed dat ook rond die leeftijd.. Na een paar weken lieflijk naast zijn bed blijven zitten (waardoor hij ook niet echt sliep, te gezellig), zijn we overgestapt op de minder aardige methode: laten brullen. We gingen regelmatig kijken, hem instoppen, maar verder niet echt aandacht. Dat duurde dan vaak 45-60 minuten, dan sliep hij wel. En elke dag iets minder lang.
Hij sliep binnen een week weer fatsoenlijk, en sindsdien ook nooit problemen meer mee gehad. Was echt even zo'n fase..
pi_100004407
Ko drinkt gelukkig gewoon goed.
Komt hij naar de keuken met zijn bekertje om tinken te vragen.

Hij gaat steeds meer praten en kletsen, favoriet zijn op het moment: magge niet aankomen, mag jij niet doen, kindje eten, toren bouwen.
pi_100004448
tof oeke!

hier drinkt selene uit een gewone beker of een tuitbeker of een rietjesbeker. ze hoort uit een gewone beker te drinken, als ze tv kijkt geef ik haar nog wel eens een tuitbeker omdat ze er anders teveel een zootje van maakt op de bank en ze pikt graag ravi's rietjesbeker.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Moderator woensdag 27 juli 2011 @ 14:27:44 #166
5428 crew  miss_sly
pi_100004734
Senna drinkt nog steeds weinig, maar ik kan het er moeilijk met een trechtertje ingieten. Momenteel is ze sowieso niet zo van de inname van voeding of vocht.

Kletsen is zo gezellig he O+ leuk dat Ko ook steeds meer zinnetjes maakt!
  woensdag 27 juli 2011 @ 14:34:06 #167
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_100004959
Oeke, wat een leuke foto! En tinken :D O+ . Hier is het: Mama? Drinkt? en dan bedoelt hij dus: mama, ik wil drinken. Joep klets erop los. Kindje is ook favoriet. Zo bouwt hij ook zinnetjes.. In de speeltuin op een bergje. Kom.. Kindje.. Boven. Het zijn nog wel echt losse woorden met een duidelijke pauze hahaha.

En voor het puzzelspel. Wat o wat is een kokokee?

Mikoxx, het gaat heel goed! Zondag waren we bij vrienden en we gingen. Dus ik vroeg aan haar of ze Sam even wilde vasthouden, kon ik mijn jas aandoen. Joep keek me gelijk boos aan en riep: Mama!! Sam meenemen! Hihihi O+ hoe liefjes is dat.
pi_100005148
krokodil?

Tess rende vanmorgen door het huis met een meubelviltje op haar oog,roepend: IKKE PIETPIJAAT!!

en vanmiddag rende ze rond: joehoe Mickey Mouse, ikke ben Tessje!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator woensdag 27 juli 2011 @ 14:38:39 #169
5428 crew  miss_sly
pi_100005163
kokokee = kopje thee?
  woensdag 27 juli 2011 @ 14:38:56 #170
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_100005179
Vicky ^O^

En wat is jouw kind toch grappig :).
  Moderator woensdag 27 juli 2011 @ 14:44:41 #171
5428 crew  miss_sly
pi_100005385
Tess heeft ook fantasie genoeg, he :D GEweldig!
  woensdag 27 juli 2011 @ 15:02:30 #172
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_100006020
Deepfreeze, succes morgen met Cris.

Tess is ook echt een lekker grietje als ik het altijd zo lees en Simmu drinken jatten van je zus/broertje in jullie geval is altijd leuk!
pi_100006967
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 21:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

ow jee, joh :o Op de een of andere manier had ik dat nooit in Thijs gezocht. Dat is een heul echte peuterbui!

Then again: maar één koekje en niet de hele bak is natuurlijk ook heul flauw ;)
Sja, het is ook niet iets dat vaak voorkomt, maar huilend wakker worden gebeurt eigenlijk zelden, en als je dan iets doet wat hem niet bevalt komt deze versie van Thijs ineens boven :D
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_100007441
Thijs drinkt uit een gewone beker (waaronder ik ook senseokopjes, plastic bekertjes etc reken) of uit de rietjebeker. Die laatste krijgt hij alleen nog 's ochtends met zijn thee (met melk) erin, de rest van de dag gewone beker. Als we weggaan krijgt hij de Mepal tuit mee (die is pas echt antilek!!).

Met Thijs moeten we opletten dat hij niet teveel drinkt. De melk uit zijn menu schrappen heeft al een stuk geholpen, maar hij blijft dunne poep houden. Met melk is het enorm plakkerig en stinkt het erg, maar zonder melk (of met lactosevrije melk) dus alleen dun.

Hij moet binnenkort weer naar de kinderarts, en ik ga met haar overleggen of hij meer dingen moet gaan laten staan of dat hij het moet gaan doen met tussen de 750 en 1000 cc vocht per dag (want dan wel normalere poep).
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
  Moderator woensdag 27 juli 2011 @ 15:38:35 #175
5428 crew  miss_sly
pi_100007511
Is 750-1000 cc vocht per dag al niet heel erg veel? Dat haalt Senna echt niet een dag!
pi_100007538
selene haalt dat ook niet. ravi wel
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_100007827
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 15:38 schreef miss_sly het volgende:
Is 750-1000 cc vocht per dag al niet heel erg veel? Dat haalt Senna echt niet een dag!
quote:
Een kind van 1,5 jaar oud heeft ongeveer 0,5 - 1 liter drinkvocht per dag nodig. Hiervan moet 300 ml melk of melkproducten zijn. Naast de melk kunt u water, thee en/of (verdund) vruchtensap geven.
En aangezien Thijs 2 is (en Senna ook) zal hij wel iets meer nodig hebben. Als je Thijs zijn gang laat gaan, drinkt hij de hele dag.
pi_100008033
Jaël heeft een ik ben twee ik zeg nee en ben supersjagerijnig dag!! Ik word er gek van!!

Net maar even een rondje buiten geweest, hadden we vanmorgen ook al gedaan, maar binnen is het helemaal vreselijk!
Miss heeft Senna het gebruik van de loopfiets al helemaal door? Jaël die snapt het opzich wel maar het sturen vind ze erg lastig en zo gauw ze uit balans is laat ze de fiets vallen en springt eraf...

Over drinken, Jaël is een goeie drinker! Altijd al geweest, drinkt ook uit alle soorten bekers en al heel lang niet meer uit een fles. Ze drinkt vooral water, thee, limonade (1x per dag) en melk bij de broodmaaltijden.

Oeke wat ziet dat kamperen er gezellig uit zeg! Ik wil ook graag weer kamperen, maar voor nu met twee kleintjes zie ik dat nog niet zo zitten! Maar voor de toekomst gaat eht zeker weer gebeuren :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_100010025
quote:
Iets exacter over gewenste drinkhoeveelheid

Allereerst wil ik er op in gaan dat een kind van 2,5 jaar 800 ml vocht nodig heeft op een dag. Naast het normale drinken tellen pap, vruchtenmoes, fruit, vla en yoghurt maar bijvoorbeeld een waterijsje ook mee.

Belangrijk is om vaste momenten te nemen waarop zij iets drinkt. Dus 's morgens tussendoor en 's middags tussendoor iets te drinken aanbieden. Laat haar aan tafel het glas/ drinkbeker leeg drinken en geef haar een complimentje als het leeg is. Op deze momenten kan dus ook een stukje fruit aangeboden worden. Belangrijk is om vaste momenten aan te houden, het is dan overzichtelijker wat er precies gedronken wordt.

Hebben jullie de hoeveelheid die over de hele dag gedronken wordt al een keer precies gemeten met een maatbeker?? Dit kan je een of twee dagen doen. Soms valt de hoeveelheid die gedronken wordt namelijk mee als je het meet. Fruit telt voor ongeveer 100 ml. Na het warme eten, of vlak er na, kunnen jullie een toetje aanbieden van het bovenstaande. Als jullie een beker met drinken aanbieden, wees dan al blij als ze een paar slokjes drinkt. Leg er niet teveel nadruk op.
Van een dietiste/pedagoge.
  woensdag 27 juli 2011 @ 19:48:39 #180
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_100016792
Annicka was vanmiddag aan de borst op mijn schoot in slaap gevallen. Gebeurt vaker rond een uur of twee, drie. Dus ik loop met haar in de armen naar boven, wil haar in bed leggen en er zelf ook naast gaan liggen, want ze is nog steeds aangelegd, valt de lattenbodem er deels uit. Kraak, kletter, wij bijna op de vloer... Annicka was natuurlijk weer wakker. :(

En bij Annicka krijg je geen tweede kansen wat de middagslaap betreft, dus daar ging mijn vrije middagje. Snif... ;(
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')