abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 juli 2011 @ 21:59:47 #126
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_99938208
Thijs :D begrijpelijk hoor, zou ik ook doen als ik maar één koekje kreeg ;)

Even een O+ momentje delen:
Maarten kreeg vandaag een kaartje met de post, deze hadden we bewaard voor na het eten. Op de bank zitten en ik zei dat ik een verrassing had voor hem. "O, een cadeautje... " zegt Maarten. Dus ik vertelde dat het een kaartje was. "Ikke kaartje, ikke jarig" zei hij. "Nee," zeiden wij, je bent nog niet jarig, maar je krijgt zomaar een kaartje". Maarten straalde gewoon helemaal... "Pappa, open maken?" zei hij. Na het open maken heeft Maarten dan de kaart ook héél goed bestudeerd!
18-11-2008 Maarten Alexander
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 22:15:30 #127
5428 crew  miss_sly
pi_99938964
Marie, wat schattig O+ Leuk ook dat hij een kaartje al linkt aan verjaardag! Zomaar een kaartje krijgen is natuurlijk ook wel heel erg leuk :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 27 juli 2011 @ 09:15:50 #128
5428 crew  miss_sly
pi_99993040
Het wegbrengen naar het kdv was nog nooit zo gemakkelijk en snel als vanochtend: terwijl ik haar jas ophing, stond ze al bij het raam van de dreumesgroep te trappelen. Haar favo juf ziet dat, doet de deur voor haar open en ze stort zich in de armen van de juf om te knuffelen. Intussen wordt ze opgetild en kom ik aanlopen, dus ze draait zich om op de arm van de juf en begint naar me te zwaaien :D Of ik maar wilde vertrekken :D

Ze heeft het er duidelijk naar haar zin, gelukkig!
pi_99993086
Hier stond vannacht om 3 uur mijn altijd goed doorslapende peuter huilend naast haar bed... Beetje paniekerig, had ze een paar weken geleden ook al... maar ze kan me niet duidelijk maken wat er nou is?! Uiteindelijk heeft ze een uur bij mij in bed gelegen en toen wilde ze nar haar eigen bed, daar 5 minuten gelegen, toen weer bij mij 10 minuten, toen wilde ze weer in haar eigen bed, daar een uur gelegen toen kwam ze weer huilend bij ons.
Manlief moest eruit dus die heeft haar mee naar beneden genomen, en ze heeft heerlijk gespeeld en nu is er bar weinig van te merken dat ze zo weinig heeft geslapen maar ik ben behoorlijk brak..
Wat zou het nou kunnen zijn geweest waarvan ze zo paniekerig was?! Zou ze een nachtmerrie hebben gehad en daardoor niet meer te durven slapen ofzo?! Echt lastig hoor, ook lastig om 's nachts de juiste keuzes te maken, helemaal omdat ze dus echt nooit niet wakker word 's nachts!

Verder gaat het heel goed trouwens! Ze heeft alweer een andere loopfiets want die ze had moest terug naar de winkel ivm fabrieksfout ofzo... En ze is er trots op! En ze zingt opeens bijna volledige liedje en praat echt de oren van mijn hoofd!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_99993096
Wat fijn miss dat ze het zo naar haar zin heeft! Beter zo dan anders :)
  Moderator woensdag 27 juli 2011 @ 09:24:35 #131
5428 crew  miss_sly
pi_99993167
Naar dromen, nachtmerries zou best kunnen, als ik naar Senna kijk. Ik hoor haar ook regelmatig in haar slaap: "nee, niet doen", "omi waar ben je nou?" dat soort dingetjes die een beetje bang klinken. Senna slaapt ook vrij onrustig op het moment en regelmatig bij ons daarom. Dan komt ze soms ook ineens heel dicht tegen me aan liggen, beetje rillend, en knelt haar armen om mijn nek. Ik schuif het op nare dromen en doorkomende hoektandjes in het geval van Senna.

Hoe vond Jaël het trouwens dat papa weer thuis was/kwam?
pi_99993218
Ja ik vermoed ook zoiets!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoektanden heeft ze al ;)

Ze vond het geweldig dat papa er weer was en papa had nog kadoosje mee ook!! En ze zei ook dat ze hem gemist had zo lief O+
pi_99993220
Miss, wat fijn dat het afscheid zo lekker ding!!

Purk, het kan best een nachtmerrie zijn. Bij Chris gebeurd het zelden, de laatste tijd niet meer. Schijnt een periode te zijn dat ze dromen en werkelijkheid niet zo goed uit elkaar kunnen houden. Dus ze beleven zo'n droom dan heel realistisch, en dat blijft hangen als ze wakker worden. Maar ik ging er dan even naast zitten bij het bed. Even rustig worden. Hij viel dan meestal wel weer in slaap, na een hoop gesnik..

Vandaag heeft Chris zijn KDV-vriendinnetje haar laatste dag. Eens kijken wat het duo vandaag uitspookt. Chris begint was meer uitdaging te zoeken, en vindt dat in ondeugend zijn. Dat zijn ze op het KDV helemaal niet gewend van hem, dus ze wisten eigenlijk niet hoe ze hem aan moesten pakken :P
En morgen de moedervlek-weghaal-actie.. Hij heeft nu zo'n hekel aan het plekje, dat hij het prikje niet zo erg meer vindt. Eens kijken wat het wordt. En van oma ligt er al een doos Cars-lego klaar..
  Moderator woensdag 27 juli 2011 @ 09:33:58 #134
5428 crew  miss_sly
pi_99993356
haha Deepfreeze, dat krijg je met kindjes die altijd maar lief en gemakkelijk zijn: als die wat moeilijker worden, weten ze niet wat ze ermee moeten :D Vindt Chris het vervelend dat ze afscheid neemt?

Morgen dus de moedervlek. Op zich wel prettig dat hij er zo'n hekel aan heeft gekregen dat hij het niet erg vindt dat het weggehaald wordt, maar het lijkt me toch nog best een hele ervaring voor zo'n mannetje. Alvast succes!

MP, ik denk dat ze best veel meekrijgen, al was het maar omdat we zelf meer zeggen dan we door hebben, en kinderen meer begrijpen dan we denken.
Wat schattig dat ze zei dat ze hem heeft gemist O+ Deze eerste week zonder papa is iig voorbij!
pi_99993471
Ik heb Chris vanochtend een kaartje meegeven met mijn telefoonnummer erop, en dat ze gerust een bij ons mag komen spelen. Vonden ze allebei een goed idee, en de papa ook. Chris is niet overdreven verdrietig, hij vind het wel jammer. Zeker omdat het al zo rustig is op de groep (maandag max 6 kindjes, vandaag 4), en er niet altijd grote kindjes zijn. Maar ze gaan dus ook meer leuke dingen doen en met de andere groepen spelen. En hij redt zich anders zelf ook wel goed. Dat loopt wel los..
pi_99993493
Chris lekker ondeugend O+ En hopelijk valt het voor hem mee dat moedervlekje weg halen.

ja ik denk dus ook dat ze meer meekrijgt dan ik eerst dacht dus we hebben ook afgesproken het er in ieder geval niet meer over te hebben waar ze bij is! Maar ja er hangt toch een rare sfeer in het straatje en we zagen hem dagelijks want hij was altijd buiten en ja nu niet meer dus dat krijgt ze ook heus wel mee!
  Moderator woensdag 27 juli 2011 @ 10:24:08 #137
5428 crew  miss_sly
pi_99994512
Chris is zelf ook bijna 4 :o En hoe gaat dat dan, want naar het kdv kan hij dan niet meer, maar school is nog niet begonnen, denk ik?

Ik merk trouwens aan Senna dat ik deze week een dag meer heb gewerkt. Normaal werk ik niet op maandag, maar deze week moest dat een keer. Gisteren en vandaag dus ook, maar ze begint nu erg aanhankelijk en knuffelig te worden en dat ik weer moest werken vandaag, vond ze maar niets. Gelukkig dus wel met goede zin naar het kdv, maar morgen even lekker genieten samen!
pi_99995017
Hij mag gewoon naar het KDV tot 31-8. Officieel tot 15-8, maar omdat het toch rustig is, konden die 2 weken er wel bij. En 31-8 is de laatste woensdag van de vakantie. Dus hij blijft gewoon gaan. Kan ik mijn studie eindelijk eens afmaken :P :X

Dat aanhankelijk van een dag extra herken ik ook wel. Is hier ook wel een stukje vermoeidheid waardoor hij liever even rustig komt zitten.
  woensdag 27 juli 2011 @ 10:42:09 #139
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99995041
Succes Chris!
MP, wat sneu dat Jaël blijkbaar zo naar gedroomd heeft.
McLaura, Bram kan ook af en toe van zulke buien hebben, niet fijn.

Na het debacle van enkele weken geleden slaapt Bram weer heerlijk is zijn eigen bed. Wel komt hij 's nachts nog regelmatig naar ons, maar niet meer in paniek. Heerlijk om het bed weer voor onzelf te hebben!
pi_100001333
We hebben een dochtertje van 2 jaar. Als baby sliep ze heel goed en we hebben weinig last gehad om haar naar bed te brengen. Sinds de laatste maanden wil zij niet meer alleen slapen en moet een van ons steeds erbij komen zitten totdat zij in slaap valt. Als zij in slaap valt, gaan we naar beneden. Maar als ze wakker wordt en we niet meer aanwezig zijn, gaat ze hard huilen. Dan moet een van ons haar naar haar bed brengen en opnieuw bij zitten tot ze slaapt.

Als we 's nachts slapen en zij wordt wakker dan gaat zij ons uit het bed halen en moet een van ons opnieuw bijzitten totdat zij in slaap valt.Soms slaapt zij ook in ons bed als we diep slapen.

We hebben ook geprobeerd om haar in haar bed te stoppen en dan langzaam weggaan, maar dat lukt niet want dan zijn we de hele nacht mee bezig geweest.

Wie herkent dit en hoe kunnen we dit beter oplossen? Waarom kan ze niet in haar eentje slapen?
pi_100001406
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 13:02 schreef daniela_007 het volgende:
We hebben een dochtertje van 2 jaar. Als baby sliep ze heel goed en we hebben weinig last gehad om haar naar bed te brengen. Sinds de laatste maanden wil zij niet meer alleen slapen en moet een van ons steeds erbij komen zitten totdat zij in slaap valt. Als zij in slaap valt, gaan we naar beneden. Maar als ze wakker wordt en we niet meer aanwezig zijn, gaat ze hard huilen. Dan moet een van ons haar naar haar bed brengen en opnieuw bij zitten tot ze slaapt.

Als we 's nachts slapen en zij wordt wakker dan gaat zij ons uit het bed halen en moet een van ons opnieuw bijzitten totdat zij in slaap valt.Soms slaapt zij ook in ons bed als we diep slapen.

We hebben ook geprobeerd om haar in haar bed te stoppen en dan langzaam weggaan, maar dat lukt niet want dan zijn we de hele nacht mee bezig geweest.

Wie herkent dit en hoe kunnen we dit beter oplossen? Waarom kan ze niet in haar eentje slapen?
wij!

en hier was t een fase, een lange weliswaar..ik moest net zo lang r hand vasthouden tot ze sliep en dan sneakte ik weg.. t ging ook zo vanzelf weer over :{
pi_100002214
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 13:02 schreef daniela_007 het volgende:

wij ook!

Uiteindelijk zijn wij bij de homeopaat terecht gekomen en dat heeft supergoed geholpen!
We gingenv an 45/60 minuten bij zitten naar 15 minuten en nu nog maar 5. Tess sliep verschrikkelijk onrustig en werd wel 10x per nacht wakker. Nu gaat ze rond 19.30 naar bed en wordt rond 6.30 wakker *O*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 27 juli 2011 @ 13:33:59 #143
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_100002639
Daniela, kan iets van een knuffel misschien helpen?

Hier hebben we ook hele moeilijke slapers gehad, wij hebben eigenlijk ons gevoel steeds gevolgd (al laat dat gevoel je soms ook in de steek hoor). Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen (na 2 jaar.... ;(). We zitten iig geen hele nachten meer op met ze. Wel worden ze heel vaak rond 23u wakker, dan gaan we even naar ze toe en dan is het meestal ook goed, maar dat blijft wel een beetje een lastig punt zeg maar. Vooral als we allebei de dag erna moeten werken, meestal liggen we dan rond 22u wel in bed en ben je dus rond 23u in een diepe slaap. Beetje jammer dat we dan 9 van de 10 x wakker worden gemaakt.... Dus als iemand daar nog tips voor heeft?? Het gekke is, dat ze het bij opa/oma niet doen als ze daar een xtje logeren.

Hier krijgen de mannen nog regelmatig de fles. Ze drinken daaruit toch nog steeds het beste. Ze zijn nu 2jr en 2 mnd (bijna). Hoe erg is dat eigenlijk? Moet ik meer nadruk gaan leggen op tuit of beker, of gewoon zo laten? Ze drinken wel uit de tuit en ook wel uit een beker, maar niet zoveel als uit de fles.
pi_100002804
Mikoxx, Tess drinkt voor het slapen gaat regelmatig nog een flesje melk. Overdag eigenlijk niet meer. De ene keer drinkt ze uit een rietjesbeker, de andere keer uit een gewone beker. Soms gaat dat goed, soms ook niet, dan ligt de inhoude van de beker over de tafel/stoel/grond.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 27 juli 2011 @ 13:39:26 #145
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_100002883
Vicky, drinkt Tess net zoveel uit een beker als ze uit een fles drinkt?
pi_100002990
in d'r fles gooi ik zo'n 150 cc melk... de rest dus uit een beker/rietjesbeker
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 27 juli 2011 @ 13:45:50 #147
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_100003136
Mikoxx, zelf zou ik gewoon bekers gaan geven. Bij Joep gaat het eigenlijk (lees 99 van de 100 keer) gewoon goed. Tuurlijk ging het ook weleens mis, dan lag het over de vloer of over de was. Maar goed, zo moet je het leren. Joep drinkt al vanaf 20 maanden uit een beker.
Niet mieten! Door gieten!
  woensdag 27 juli 2011 @ 13:46:04 #148
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_100003145
Vicky, ik bedoel meer over de hele dag verdeeld zeg maar. Als ik ze straks bijv een fles geef, dan gaat die leeg (na t slaapje), van een beker nemen ze maar een paar slokjes.
  woensdag 27 juli 2011 @ 13:47:13 #149
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_100003182
Ow wacht... nu snap ik je vraag... |:(

Ik deed dat bij Joep als volgt: eerst een beker, kijken wat hij drinkt. Ik ga hem ongeveer 10 minuten/ 15 minuten. Daarna deed ik de rest in een fles. Dit heb ik zo 2 weken, net geen 3 weken gedaan en toen ging gewoon al het drinken goed uit een beker.
Niet mieten! Door gieten!
  woensdag 27 juli 2011 @ 13:48:58 #150
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_100003251
Hihi, Seilram, iig heel fijn dat je meedenkt! Steeds een klein beetje in de beker neem ik aan?

En hebben jullie ook tips voor het wakker-worden-om23u-probleem misschien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')