abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 juli 2011 @ 12:18:06 #91
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_99871603
Maarten vindt het dan ook makkelijker, om het lettergreep voor lettergreep te herhalen... Okay, daarna zegt hij het ook nog wel eens fout, maar hij vindt het in ieder geval leuker zo!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_99875750
Als we Chris vragen een woord te herhalen, dan zegt hij niks meer. Daar heeft hij echt geen zin in. En je kunt doordrammen, maar dan zegt hij gewoon helemaal niks meer.
Hier werkt het weer beter om dat in vraag vorm te doen, als hij iets meldt.. Iets als "wat moet er in je beker?" of "wat is er mis met die auto?" (antwoord dan wel kapot ipv -pot)
pi_99875784
Mjah, tis gewoon heel lastig dat hij met 2,5 nog zo weinig zegt. Ook dat hij dan zo boos kan worden. Ik snap dat heel goed, in zijn hoofd zal het wel goed klinken zeg maar. Dat hij denkt, ik zeg het toch!
Ik zit eens te denken wat hij duidelijk kan zeggen. Iig dierengeluiden kan hij nadoen, heeft van mijn zusje geleerd toen hij daar was ivm zn arm.
papa, mama, nee, die, da(ar), huhu= kim , eheh= tyler, aem ofzo= opa en oma, nannie=stefanie (mijn zus), daain met bv iets in de koelkast zetten, auw, daag, bah,
Maar bv bal, auto, beer lukt niet.

Tis verder een superlief ventje hoor en qua ontwikkeling gaat het verder goed! Voetballen vind hij leuk, en klimmen en klauteren pfff echt uitkijken soms! En hij kan hard (weg)rennen!
pi_99876012
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 14:16 schreef Deepfreeze het volgende:
Als we Chris vragen een woord te herhalen, dan zegt hij niks meer. Daar heeft hij echt geen zin in. En je kunt doordrammen, maar dan zegt hij gewoon helemaal niks meer.
Hier werkt het weer beter om dat in vraag vorm te doen, als hij iets meldt.. Iets als "wat moet er in je beker?" of "wat is er mis met die auto?" (antwoord dan wel kapot ipv -pot)
Dat ga ik proberen!
pi_99891940
Lijkt me ook lastig Ingrid, ik ben wel blij met mijn redelijk goed pratende peutertje van net 2 :)
Ik doe soms trouwens ook wel alsof ik gek ben terwijl ik allang weet waar ze het over heeft ;)

Jaël was vanmiddag neit naar bed geweest voor een keer! Gevolg een stuiterende peuter, zo erg dat ze bij mijn ouders over de rugleuning van de bank stuiterde en zo op de grond knalde met het hoofd naar beneden, ik heb nog nooit zoveel mensen zo snel zien reageren!
Nu rood voorhoofd en oog, kon nog wel eens blauw worden.. Erg sneu, maar ze was al tien keer gewaarschuwd..
Voor het slapen gaan vroeg ik haar wat er was gebeurt, valluh zei ze en toen ik vroeg waarop, wees ze de andere kant van haar hoofd aan, dus ik denk dat het met de pijn wel meevalt!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_99892072
Ik ben zo blij dat Tess zo goed praat...

We hebben vandaag een "kussen" voor haar gekocht. Zo'n Ikea-kinderkussen van 2cm dik ofzo. Vanavond ging ik haar naar bed brengen en toen zei ze: mama, ikke Tessje kussen!!
Ik het kussen halen, ze stond nog net niet te springen in bed. Ze is ook heel snel gaan slapen :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator zondag 24 juli 2011 @ 20:58:18 #97
5428 crew  miss_sly
pi_99893419
Arme Jaël. Gelukkig lijkt het mee te vallen.

Hoe is het met het slapen van Tess, Vicky? En hoe ging dat op vakantie?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_99894045
De 1e nacht op vakantie was een regelrecht drama, maar dat kwam ook doordat ze doodop was. Ze was 's ochtends om 6.30 wakker, had niet geslapen overdag en ging er pas om 23.30 in. Ze is heel veel wakker geweest die nacht, maar dat kan ook door de warmte geweest zijn. Verder ging het slapen wel goed. We gingen elke dag rond 12.30 naar de kamer zodat Tess kon slapen. Dan sliep ze zo'n 1,5 a 2 uur. De ene avond lag ze er eerder in dan de andere avond. Lag er helemaal aan hoelaat we 's avonds gegeten hadden en of we naar de zwembadbar waren geweest. 's Nachts ging het wel steeds beter.

Op de terugvlucht heeft ze zo'n 1,5/2 uur geslapen. In de auto terug naar huis was ze klaarwakker en thuis wilde ze nog heel even een filmpje kijken waardoor ze pas om 3.30 in bed lag en 's ochtends om 9.30 uur wakker werd Amber hebben we om 11.00 uur maar wakker gemaakt :X Overdag heeft Tess toen niet geslapen maar toen stortte ze om 17.45 uur helemaal in en viel in slaap op de bank. Ik heb haar overgelegd en toen werd ze dinsdags pas om 8.30 wakker. Ze zegt elke keer als ze naar bed gaat: ikke wil niet slapie doen! Maar uiteindelijk valt ze wel in slaap.
Afgelopen dagen ging het steeds beter.. de eerste dagen dat we thuis waren was inslapen nog een drama (dag of 3), maar nu gaat het wel weer. Ben benieuwd hoe dat volgende week is, we gaan vrijdag nog een weekje op vakantie.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator zondag 24 juli 2011 @ 21:12:48 #99
5428 crew  miss_sly
pi_99894208
Die foto van ingestorte Tess op de bank heb ik gezien O+ Lastig he, dat het moeizaam gaat. Nog een weekje op vakantie, wat fijn! Waarheen? Hoop dat het slapen een beetje gaat. Toch wel fijn, enigszins uitgeruste kinderen :)
pi_99894687
we gaan met mijn vader, moeder, zusje, zwager en O+ nichtje O+ een weekje naar Land van Bartje in Drenthe.

Ook als is het nu nog vakantie, de meiden gaan allebei wel weer op de normale tijd naar bed. Vanavond was het 19.15. Daarnaast maken we ze op tijd wakker.. nog 3 weken en dan is de vakantie weer voorbij en gaat het normale ritme weer beginnen.. dit wil ik er een beetje op tijd in hebben zodat wel straks niet hoeven te haasten met naar school gaan enzo.

Tja, slapen blijft lastig... Maar zoals het vandaag en gister ging ben ik zeer tevreden...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator zondag 24 juli 2011 @ 21:23:36 #101
5428 crew  miss_sly
pi_99894846
Een schone slaapster zal Tess niet gauw worden, maar dat hoeft ook niet, toch? Fijn dat het wel een stuk beter gaat, in ieder geval.

Heel slim ook, een beetje ritme erin houden. Het is voor die kinderen anders ook verwarrend en telkens weer aanpassen.
Land van Bartje ziet er leuk uit! Met je nichtje O+
pi_99894899
ik ben al blij als Tess gewoon lekker doorslaapt tot een uurtje of half 7....

Hoe is het met het slapen van Senna?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator zondag 24 juli 2011 @ 21:28:32 #103
5428 crew  miss_sly
pi_99895164
Stukken beter. Naar bed gaan gaat vrij goed, doorslapen prima, wakker worden nogal wisselvallig. Soms 5 uur, soms 8 uur, de laatste tijd weer vaak de laatste uurtjes tussen ons in. Liever dat dan om 5 uur al opstaan, dus zolang ze tussen ons in slaapt, vind ik het best :)
pi_99895291
das fijn en ook herkenbaar.
Tess was van de week om 5 uur wakker en dat vond ik veel te vroeg. Uiteindelijk is ze bij ons in bed verder gaan slapen tot een uurtje of 7.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_99896016
Fijn Miss dat Senna beter slaapt en ook fijn voor jou Vicky dat het slapen van Tess ook redelijk gaat :)

Hier een meisje dat altijd erg goed sliep en nog steeds goed slaapt, maar ze is nu altijd tussen half 8 en 8 uur wakker ipv tegen negenen ;) Is ff wennen, maar ja aan de andere kant ze is nu tegelijk met Sarah dus het is wel logisch, want er is nu eerder geluid in huis! verder maakt ze er regelmatig 's avonds een potje van, vanavond weer, ze probeert ons gewoon uit.
Ik had haar in bed gelegd en ze kwam er uit dus haar terug gestuurd, kwam ze weer dus manlief erheen, liet zich weer netjes terug leggen.. Als we haar dan vragen waarom ze eruit komt zegt is 'issuh leuke' en als wij dan zeggen dat het niet leuk is dan zegt ze 'jij (is jaël) slapuh' en dan rent ze weer naar haar bed en gaat ze met getuitte lippen liggen omdat ze nog een kusje wil!! (ik heb haar vanavond na de 3de keer maar verteld dat mijn kusjes op waren voor vandaag ;))
  zondag 24 juli 2011 @ 21:48:12 #106
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_99896410
:@ ik was dit topic kwijt... :@

MP en Miss Sly nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van jullie meisjes! Welkom bij de peuterclub. :D
Make love, not war ☮
  zondag 24 juli 2011 @ 22:08:21 #107
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_99897627
Nou ja, Diaan toch :D ;)

Voor Maarten gaan we nu echt binnenkort over naar een groot bed, hij is vandaag 2x zelfstandig na zijn slaapje uit bed geklommen. Gelukkig blijft hij er wel in liggen tot wij komen, maar vanmorgen deed ik de deur open en ging even naar de wc, toen zei hij tegen zijn knuffels: "wacht even" en ging zelf alvast over de rand zijn bed uit. Zover ik kon zien deed hij het vrij veilig...
We hebben dus geen heel erge haast, maar toch maar niet nog een aantal maanden wachten...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_99897819
Ligt Maarten nu nog in een echt ledikant zeg maar dan?? Wel knap dat hij er op een veilige manier uitklimt dan en wat lief dat hij zijn knuffels zegt dat ze moeten wachten O+
  zondag 24 juli 2011 @ 22:20:18 #109
114177 Diaan73
pi_99898275
Leuk Marie en wat schattig dat hij dat tegen zijn knuffels zegt.

MP Lennon slaapt ook nog in een baby ledikant. Hij klimt er ook niet uit. Lukt hem niet :D hij probeert wel zonder slaapzak als ik erbij ben, maar dat heeft hij nog niet door. Over ong half jaar krijgt hij het bed van Twan. Dat is een halfhoogslaper. Op vakantie gaat Lennon in een eenpersoonsbed slapen, ben benieuwd hoe dat gaat.
Make love, not war ☮
pi_99899054
En hoe oud is Lenon? Ik moet er hier even een beetje inkomen hoor :)

Ik bedoelde het ook niet naar ofzo hoor!
Jaël ligt al een tijd in haar ledikant maar dan met de zijkant eruit zeg maar en dat gaat eignelijk heel goed, tot ze twee werd ;) toen dacht ze opeens dat ze dan wel 10x per avond haar bedje uit mag en ons mag roepen en dat soort onzin.. Soms denk ik wel hoor zat die zijkant er nog maar in... Ze slaapt een keer in de week bij mijn ouders en dan ligt ze in een campingbedje en daar laat ze zich voor half 9 niet horen! maar ja kleine meisjes worden groot het hoort erbij en ik vind het niet erg hoor dat ze er zelf uit komt, soms is het zelfs ook wel reuze handig :)
  zondag 24 juli 2011 @ 22:41:54 #111
114177 Diaan73
pi_99899559
Ik ging er ook niet vanuit dat je het naar bedoelde... :D

Lennon is 2,5 jaar. De zijkantnkan er van dit bed niet af. Als zijn grote broer een nieuw bed krijgt, krijgt hij zijn oude bed... Een halfhoogslaper. Daarom nu nog even in ledikant. Twan lag met 2 jaar en 3 maanden in dat bed.
Make love, not war ☮
pi_99899668
Ow meteen in een half hoogslapen! Dat vind ik echt dapper, helemaal nadat Jaël vorige week voor het eerst uit haar bed ik gevallen, ik zou dat echt niet durven..
Als Jaël uit dit bed groeit dan krijgt ze een gewoon eenpersoonsbed, ik denk dat ik al wel weet welke, maar ja ze moet hem zelf ook wel een beetje leuk vinden he ;) Maar als ze een beetje stopt met groeien dan krijgt ze pas volgend jaar voorjaar dat andere bed :)
  zondag 24 juli 2011 @ 23:00:59 #113
114177 Diaan73
pi_99900480
Ja maar de halfhoogslaper heeft wel opstaande randen. Rolt hij niet zomaar uit. Twan is er nog nooit uitgevallen. Lennon kan er wel zelf uit en in klimmen.. Dat doet hij soms als hij op Twans kamer is. Maar ik wacht nog wel even totdat hij 3 jaar is hoor.
Lennon heeft nu nog niet zoveel te willen. :@ niet wat bedkeuze betreft. Twan mag nu wel "zelf" een bed uitzoeken maar hij is 9 jaar.
Make love, not war ☮
pi_99902596
Ja 9 of bijna drie is een groot verschil!
En met een opstaande rand kan het inderdaad wel en bijna drie is al veel groter als net 2 natuurlijk!!
pi_99912113
Vicky, het land van Bartje is echt leuk! Zijn we in mei nog geweest Tof zwembad, buitenspeelplek (en dan zelf lekker op het terras zitten, leuke entertainment. De week was zo voorbij!

Chris kwam het eerste jaar zelfs niet uit zijn peuterbedje. En nog steeds roept hij meestal als hij wakker wordt, en moeten we de deur eerst opendoen voordat hij eruit komt :P

Hier vandaag de 1e officiele vakantiedag voor de scholen.. Op het KDV waren er vanochtend 5 kindjes en vanmiddag 4. Lekker rustig :P
pi_99912259
Ben benieuwd DF!

Oehh halfhoogslaper.. heel leuk maar voor die kleintjes nog te gevaarlijk. Mijn vriendin heeft een zoontje van 3 en die heeft een halfhoogslaper. Hij was 's nachts (de nacht voor ze op vakantie zouden gaan) over de rand gedoken en op zijn hoofd terecht gekomen. Ze hebben een nacht in het ziekenhuis gebracht en ze mochten niet op vakantie.. ja pas een dag later.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_99912294
vicky, tip: het boomkroonpad is heel leuk voor mensen zoinder hoogtevrees ;)

elke dinsdag is er in de dwingelerveld bijtjesexcursie, dat is ook helemaal geweldig
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_99912321
ik ga ze onthouden Simmu!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_99912365
die bijtjesexcursie is trouwens met de kindjes buiten bereik van de bijtjes: ze hebben een mooi doorkijkding gemaakt. met doorzichtige buizen enzo waar de bijtjes doorheen gaan ;)

kan je gelijk bij ons op de koffie. ghehehehe
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_99913288
Vakantie klinkt lekker Vicky! En nu nog een keer zelfs, toe maar. ;)

Boomkroonpad is ook leuk om gewoon te wandelen als je niet de hoogte in wil.
Die bijtjes klinken leuk, kende ik nog niet.

Simmu, weet jij toevallig of park Oikos wat is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')